Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuri niin t87.. meidän neidillä oli ihan vähän nuhaa ennen nukkumaanmenoa ja sit tuli. Ja tosiaan klo 1-0400 on pahinta aikaa sanoi lasten klinikan erikoislääkäri.. mutta yleensä siis lähtee ihan sillä että vie lapsen ulos hengittämääb kylmää ilmaa,tai avaa pakastimen. Että hengitysteiden turpoaminen saataisiin loppumaan. Meillä vaan ei sekään auttanut niin jouduttii päivystykseen

Kamalan pelottavaa ajatella tota kurkunpään tulehdusta!!! Entä jos ei itä herääkkään siihen että lapsi ei saa henkeä...
mitenkäs siellä Jemina ja tytsy pikku potilaat voi?

No sitä just ajattelin et jos ei ite herää niin lapsihan voi tukehtua jos ei pysty pyytämään apua.

No tohon kyllä herää :D tulee sata desibeliä kovaa haukkomista. Ja jostain luin että vaikka kuulostaisi siltä että lapsi tukehtuu niin ei se voi tukehtua.. tiedä häntä.. pahinta on kun lapsi ite menee paniikkii ja itkee niin että nenä menee täyteen räkää,niinkuin meidän neiti.. tärkeintä on saada lapsi rauhoittumaan

Neiti on räkäinen ja mua taas oksettaa :D eli ihan hyvin menee! Neiti on aina niin pirteä. Mites onko äipän pahoinvointi ollut kertaluonteista vai jatkuuko

Äippä tulin huuteleen sulle ja muille....minä heräsin kerran pojan ollessa vuoden tai ehkä alle siihen ku kuulu piipitys säpsähin laitoin valot päälle ja poika oli naamasta ihan violetin sinen henki ei kulkenut soitto hätäkeskukseen poika kylmään niin kauaks ja ku kyyti saapu..kurkunpää tulehdus voi olla todella paha

Jemina kyllähän toi pahaolo on ”ilona” lähes koko päivän o.O ja väsymys rantautunut vaikka Siiri (ja muut) nukkuu suht hyvin...
Mä en siis ikuna oo ees kuullut tosta tulehduksesta saati oireista niin kyl meinaa ahdistus nostaa päätään...
noh parempi olla liikaa ajattelematta niin jospa sitä ei menettäisi yöuniaan :/

Joo no ehkä itekkää en olis niin shokkiin mennyt jos olisin ollut tietoinen että on olemassa tällänen kurkunpääntulehdus. Mut just se kun en tienny miksi mun vauva ei saa kunnolla happea :o ja oi äippä. Tsemppiä sinne! Onks sun mielestä muuten odotus ajat ja synnytykset helpottuneet ?

No odotus on kautta aikain ollu ihan p*rseestä! Ei oo mun juttu... mut synnytys kyl on helpompaa kun on ”urat tampattu” seuraavalle;) supistuskivut on kyl aikamoiset kun hommat hoidetaan aina vaan nopeampaa :p ja nykyään säteilee selkään ja jalkoihin niin mukavasti että synnärille pääseminen on projekti itsessään;)

Pakko nostaa hattuu kun niin monta vauvaa oot jaksanut kantaa/synnyttää. Itekki haluisin mut mun kroppa on kyl eri mieltä.. :/ onko sun muksut kaikki syntyny eri kuukausina muuten? :)

2on syntynyt toukokuussa, 2 helmikuussa ja Sanni joulukuussa:) vanhin on nyt 6.5v, kohta tulee 4&5 mittariin helmivauvoilla ja sit nää 2v ja 8kk:) on tässä ollu kroppa kovilla mut eiks se oo niin et no pain no gain;) mistäs sitä tietää jos sun kroppa lähtee leikkiin mukaan jahka pääsee uraan kii;) en kyl pystyis kuvittelemaan elämääni ilman näitä mun apinoita:p

No jo on kyllä naisen kroppa uskomaton! Mä en oo vieläkää palautunut joulukuisen syntymästä. Edellee 10kg on siitä jäljellä. Jänskättää mitenköhä paljon painoo nyt tulee.. ja kyl lapset tuo sisällön elämään. Mut oon myös oppinut sen,että miten helppoa esim.siivoaminen oli ennen lasta :D ja se on kyllä jännä että ei pysty olemaa enään itsekäs.lapsi tulee aina ensin..

Mullehan tuli esikon odotuksessa +30kg ja ne sain pois sannin syntymän jälkeen... joten kiirekkös sulla;) siiristä jäi 3kg kiinni kroppaan ja nyt jännätään painon nousua... vielä (!!!!) ei oo noussu yhtään kun ei oikein mikään muu kun sopat maistu o.O noh aikansa kutakin;)nykyään on kyl kotityöt helppoja kun on toi viihdytys kaarti:p musta tuntuu ajatus 1 lapsen vanhempana jotenkin vaikealta kun on itse siinä viihdytys joukoissa, ei siinä silleen voi mitää tehä kun ei nää meidän tontutkaan kovin isoja vielä oo :)

Samaa mieltä Äipän kanssa, että on se helpompaa kun on useampi muksu, viihdyttävät toisiaan :D Isommat osaavat jo halutessaan olla apuna ja kotitöitä voi antaa isommille, niistä sitten maksetaan viikkorahaa pari euroa.

Mulla neljä lasta, paino palautunut aina normaaliin ihan normaalilla elämisellä :) Ei se paino maagisesti ala kertymään ja jämähdä kroppaan, ellei taustalla ole jotain aineenvaihduntaan vaikuttavia sairauksia. Mut joo, mulla varmaan kroppa kestäisi lisää lapsia, mut päänuppi tuskin kestäisi ainakaan tämmöistä vauvavuotta mikä nyt meneillään! Tämmöistä helvettiä ei kyllä kenellekään toivo,ahdistava ajatus, että joillain on asiat vielä huonommin :(

Joo siis minähän lihosin kun jouduin vuodelepoon esikoisesta rv20-> ja kun jatko sitä syömistä vaikka ei mitään kuluttanut... noh kyllähän sitä tietää miten siinä käy:/
Must on kiva kun näillä on 4 synttärit samaan aikaan (2 helmi-,2toukokuussa) niin ei tarvii miljoonia juhlia....

Mä kans luulen että mulla jäi se 10kg ton kilpirauhasvajauksen vuoksi mikä todettii nyt just samaa syssyyn tän raskauden Kaa.. eli toivotaan et sitku tää baby on ulkona ni pääsisin omiin mittoihin :) ihanaa kun teillä niin monta lasta!

Takaisin