Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon viimeinkin toipunu mahataudista, yli viikko sitä kesti. :hungover:

Vikat lahjat on hankittu ja paketoitu, joulusiivous tehty, kuusi haettu ja koristeltu. Mies on ’pikkasen’ ylitöitä tehny niin nyt lomailee 2kk kotona, vasta helmikuussa takas töihin, ihanaa. :happy: Täällä aletaan pikkuhiljaa valmistautua joulunviettoon. :)

Talvitintti mahtavaa että mies on noin pitkään kotona sun apuna ja että sä oot parantunut:)
Mä ajattelin miehen passittaa huomenna ulos penskojen kanssa ja itse suorittaa joulu siivouksen:p sit se ois siinä! Tytöt saa tehä aattona torttuja ja koristella pipareita niin halutessaan mut mä heitän vaan noi raa’at laatikot uuniin ja hunnuttas kalkkunan, nää ei vaan akuuttia työtä vaadi juurikaan... joten pääsee itsekin hiljentymään jouluun:)
Tuleeko teille muuten pukkia? Meille tulee, mun isä, se on lapsista niin jännää kun pukki koputtelee ovella! Sitä odotetaan jo aamupala pöydässä:D jännä nähä mitä mieltä Sanni on tänä vuonna pukista, viime vuonna se oli jotain ihan kamalaa o.O

Kyllä mä mieheltä jo aiemmin tiedustelin että kai on pukkiasiat järjestyksessä. Just kysäisin uudestaan niin ei vielä kuulemma ole :shifty: mennään siis hänen vanhemmille aatoksi. Saas nähdä. Muita pieniä ei ole kuin nämä meidän tytöt.

Huomenna lähdetään reissuun, onneksi eivät kovin kaukana asu. Jännittää mitä on ruokana kun ennen lapsia oltiin aina kumpikin omilla vanhemmilla aatto ja nyt pari joulua ollaan oltu minun vanhemmilla. Ovat semmosta löysin rantein ja hälläväliä väkeä ajoittain joten voi olla että tarjolla on kinkkua ja rosollia. Suklaata vihaavat mutta syövät kyllä, joten täytyy varata omat mukaan ja pitää jossain sohvatyynyn alla piilossa ja sieltä napostella salassa :grin

Se myös mietityttää kun olen viimeaikoina havainnut itsessä leijonaemomaisia piirteitä, että jos joku juttu ei nyt mene lasten osalta niinkuin olen ajatellut että miltä se sitten tuntuu ja miten reagoin.

Esim miehen sisko, joulukuisen kummi, möläytti jokin aika sitten seuraavaa kun oltiin käymässä miehen vanhempien luona samaan aikaan: "no nyt mä voin sua leikittää kun ollaan kohta lähdössä. Teen samaa kaverin koirille et vasta ihan lopussa leikin niitten kanssa kun muuten ne on koko ajan ruinaamassa lisää." Silloin en sanonut mitään, tuijotin vaan monttu auki. Mutta kyllä mua harmitti että lapsen kummi sanoi jotain tuollaista. Lapseton nuori ihminen, että varmaan ei vaan aina ajattele mitä suustaan päästää. Mutta tuntuu että olen jo itse etukäteen asenteella liikenteessä että nyt ei hirveästi tarvi mennä pieleen että menee hermo.

Miehellä pitkä ja raskas työputki takana ja puhelimen päivystystä joka päivä, ja on soinutkin ihan kohtuudella. Itseä vituttanut kun mies ollut tekemässä jotain ja työpuhelin taas kerran soinut ja itse pitänyt mennä jatkamaan sitä keskeytynyttä hommaa. Ollut työlästä ja hektistä illat ja viikonloput molemmille. Saadaan varmaan vuosisadan riita vielä aikaiseksi pyhinä. Ainakin pohjatyöt on hyvin tehty sitä varten :sad001

Täällä siivottu ja piparit leivottu ja koristeltu, pari lahjaa pitää vielä illalla paketoida. Kuusi on koristeltu. Aattona sitten riisipuuroa aamulla ja tortut leivotaan. Meille ei pukkia tule vielä tänä vuonna. Lahjat löytää yön aikana paikkansa kuusen alta.
Hyvää joulua kaikille!

No niin se oli siinä, nyt on (tai oli) puhdasta! Nyt voi rauhoittua viettämään joulua :) mies on isojen lasten kaa kuusta hakemassa tuolla lumipyryssä(lue räntäsateessa) eikä mulla ole enää mitään mitä pitää tehdä:) jes!
Nupulle pitkää pinnaa, jospa kaikki menis jouluna edes lähestulkoon niinku pitää:)
Pitkästä aikaa mä oon kovin zen, varmaan johtuu siitä että menkat loppumassa, en oo raskaana/en imetä enkä käytä mitään hormonaalisia ehkäsyä...
Varmaan eka joulu pitkään aikaan kun ei mikään yllä mainituista ole mun kropassa ”vinksallaan” :D

Mut nyt täällä hiljennytään ottamaan joulu vastaan... hyvää joulua teille kaikille! Nauttikaa, rakastakaa ja olkaa vaan <3
ImageUploadedByVau Foorumi1514031852.765742.jpg

Oho tulipas monta kuvaa :D Meillä siis juhlittiin tänään 2-vee synttäreitä, vaikka vähän mieli maassa kun isä joutui tänään sairaalaan vatsakipujen takia syytä ei vielä tiedä.
Ystävä myöskin sairaalassa keuhkokuumeessa, yritetään silti saada joulu lapsille <3

Ihanaa joulua kaikille!

Mirr & WopWop onnea 2 - vuotiaille! :happy: Ja Mirr toivottavasti isälläs ei ole mitää vakavaa, tsemppiä. <3

Me miehen kanssa vietii lahjat kuusen alle poikien mentyä nukkumaan, esikoinen varmasti aamulla ihan innoissaa availemassa paketteja. :) Mä myös toivotan kaikille mammoille ihanaa & rauhallista joulua. :Heartred

Hyvää joulua näin vielä tapaninakin! Meillä ollut mukava joulu mun porukoiden luona, tänään kotiin päin.

Onnea T_87 ja Jemina-87!

Meille syntyi toinen joulukuinen nyt 13. päivä <3 Mukavasti mennyt vauvan kanssa. Tuo meidän 2v esikoinen alkanut vain tuhmailemaan ja ruvennut melko tottelemattomaksi. Alkaa sen kanssa vähän keinot loppua, kun kaikki rangaistuskeinot vaan naurattaa ja aiheuttaa lisää tuhmailua. Toivottavasti arjen palatessa käytös paranee, oon kyllä ihan pulassa näiden tonttujen kanssa, jos tämä tahti jatkuu :/ Meidän joulukuinen muuten ollut todella kiltti, avulias ja kultainen. Todella seurallinen, rohkea ja huumorintajuinen. Kova halimaan ja pusimaan. Ja höpöttämään! Ihan älyttömästi tulee juttua!

Air onnea vielä tälläkin puolen:) jospa tosiaan isomman tontun käytös paranis jahka tottuu uuteen pienokaisen! Tsempit:)

No nyt on joulu vietetty ja arkeen alettu palaamaan! Herkkuja vaan kaapit pullollaan ja ne kutsuu mua kovaan ääneen... tahdon voima täys 0 mitä tulee suklaaseen :p
Mitenkäs muuten teillä joulu meni? Meillä oli oikein rauhaisa joulu, oltiin vaan ja syötiin:D pukkikin kävi pyörähtämässä isojen lahjasäkkien kanssa, nyt on taas uutta krääsää torppa täynnä:/ noh ainakin lapset ihan fiiliksissä uusista leluista(joita siis on PALJON!!!!) ...

Joulu meni mukavasti. Isä pääsi aattona sairaalasta ja saatiin perheen kesken viettää joulua. Käytiin aattohartaudessa, joka oli tosi hyvin toteutettu, kaikki lapset jaksoivat seurata.
Syötiin hyvin, paitsi isä joka sai vain perunavelliä.
Pukkikin löysi meille ja minä sain pyöräilykypärän, joten kevättä odottamaan :)
Esikoinen totesi että liikaa vaatteita ja liian vähän leluja, nyt esikoinen makaa kuumeessa <3

Takaisin