• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jäin suosiolla tänään hiukan saikulle.. Ei se vaan mee niin että reippaudesta saa plussaa. Tässä tilassa on pakko kuunnella omaa napaansa. Varsinkin kun masussa kaksi asukkia. Väsymys, ruokahaluttomuus, kolmen päivän syömättömyys vie voimat... Itkuisuus on kova kun väsyttää.. Onneksi lapsi päiväkodissa päivät niin saan ola ihan itsekseni pimeässä silmät kiinni.. Nälän ohi voi aina nukkua, mutta se kasvaa. Tuntuu että näännyn.huoh.

Onnea ihanista kuulumisista! Se on aina yhtä liikuttavaa kun näkee pikkuisen siellä näytöllä. :happy:

Itellä pukkaa täällä työstressiä vaikka ei sais kyllä pahemmin stressailla kun vauvakin sen tuntee :sorry: Mä teen väitöskirjaa ja nyt tuntuu että on vähän liian monta rautaa tulessa.. Onneksi on tulossa pikku breikki kun lähdetään viikonloppuna ystävää moikkaamaan ulkomaille.

Moikka kaikki! Mä en oo ehtiny muutamaan päivään ainakaan täällä lueskella ja olikin melkein 600 viestiä odottelemassa. En millään pysty lukea kaikkia, mut onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Henriikalle ainakin tulossa tuplat, sen verran osu silmään! :) ihanaa!!

Täällä edelleen oksentelu ja pahoinvointi se vaan jatkuu ja tänään sain taas seuraavat 2 viikkoa sairaslomaa. Tippaakin suositeltiin vähän oman fiiliksen mukaan harkita jos tarvii uudelleen mennä. Oon jo reilut 4 viikkoa kitunu tääl kotona ni alkaa pää jo vähän hajoamaan. Meen ens viikolla neuvolapsykologille juttelemaan kun mul on ollu vähän ahdistunu olo tästä pahoinvoinnista ja kun mikään ei hymyilytä ja välil tuntuu et oon vihanen tälle vauvallekin kun se aiheuttaa tälläsen olon ja etten rakasta sitä kun se syntyy. Järjellä ajateltuna ei noissa oo mitään järkeä ja tää on maailman ihanin asia, mut niinä synkkinä aikoina pää vessanpöntössä ei vaan kauheesti iloita.

Kävin maanantaina seulaverikokeissa ja 2,5 viikon päästä olis nt-ultra :)

Kivaa viikkoa kaikille vaikka onkin vähän sateista :)

-Sarina rv 10+2-

Pieni sydän siellä löi! Olen niin onnellinen! <3 Parin viikon päästä kontrolliultra kun laskettua aikaa ei vielä saanut määritettyä. Mulla ei ole ollut kuukautisiakaan viime aikoina. Ei haittaa, näkeepä sit toukan uudelleen! Lääkärin arvion mukaan nyt olisi 6+1 kun mä olen ajatellut jo 7+1 oletetun hedelmöityshetken perusteella. Olkoon nyt vielä tuo. Arvio saattaa muuttua taas parin viikon päästä. Pääasia että siellä oli masuasukki kyydissä! Saa nähdä muuttuuko laskettu aika tammikuulle. Mä taidan joka tapauksessa hengailla tässä ryhmässä.

Onnittelut muumimamma ihanasta uutisesta <3 Ihanaa että kaikki oli pienellä hyvin, se tunne kun saa huokasta helpotuksesta :)

Sarina1: mä niin tiedän sun tunteet... Ensimmäisessä raskaudessani mä oksensin 3kk 24/7. Ja oli välillä aika itsetuhoiset ajatukset. Aloin sitten pitämään blogia ja purkamaan sinne fiiliksiäni. Se auttoi. Mutta on tuskallista kärvistellä pahassa olossa kun kukaan ei voi sun oloa just sillon helpottaa. Sitä vaan ajattelee että joskus sen on kuitenkin loputtava.

Mua ei koskaan otettu edes vakavasti asian kanssa, hakeuduin päivystykseenkin, ja lääkäri ei viitsinyt edes vilkaista. Kehottivat vaan kotiin menemään. Sanoinkin silloin luukulla että jos kotiini kuolen niin teidän vika, ja lähdin lätkimään. Sen jälkeen en ole edes viitsinyt päivystykseen mennä, suoraan vaan yksityiselle. Itsekkin vielä olen erikoissairaanhoidossa töissä, sairaanhoitajana, niin tiedän kyllä milloin hakeutua hoitoon ja ihan kevyesti ei tule edes lähdettyä apua hakemaan...

Kiitos sanoista Henriikka! 3kk on todella pitkä aika! :/ toivottavasti pääsisit nyt vähän helpommalla vaikka sieltä tuleekin nyt 2 kerralla. Joka raskaus taitaa kuitenkin olla erilainen. Ja tuossa oon samaa mieltä et kovin herkästi ei tuu lääkäriin lähdettyä ja aina yrittää sinnitellä viimeiseen asti, nyt ehkä vähän herkemmin kun ei oo enään vaan minä itse.

Toinen vaikea paikka on ollut töistä poisolo, jota stressaan hirveästi, vaikka samaan aikaan tiedostan ettei siellä kukaan muukaan esimerkiksi oksennustaudissa ole (ja tää olo sentään on vielä miljoona kertaa hirveämpää). Jotenkin vaan omassa päässä on ollut aina se ajatus et "raskaus ei ole sairaus" enkä mä voinut kuvitellakkaan et mun kohdalle sattuu tällänen. Kellään lähipiiristä eikä tutuista ole ollut tälläistä tai parhaassa tapauksessa oksentelua raskausaikana ollenkaan ja välillä tuntuu et ystävätkin vähättelee mun oloa ja hyvä ettei suutu siitä kun en ole viime viikkoina missään pyörinyt.

Toi on kauheita kun joutuu koko ajan oksentelemaan :( itselleni tulee vaa pahaolo ruon jälkein ja se jo ärsyttäää.. Toivottavasti kohta loppu ja pääset nauttimaan raskaudesta ❤️

Itselläni on sellainen ongelma.. Mieheni ärsyttää niiiiiii... paljon. Siis kaikki mitä se tekee.. Hengittää, syö, hereillä, nukkuu, jne.. Toivottavasti se pian loppu! En jaksa olla koko ajan negatiivinen silee ❤️

Sarina, hyvä että pääset juttelemaan kun tuntuu että mieli on mustana. Muistan ihan tarkalleen noi fiilikset. En mä tietenkään voi luvata että kaikki muuttuu kun vauva syntyy, koska eihän se aina mee niin, mutta onneks ainakin omalla kohdalla muistikuvat pahoinvoinnista on muuttuneet, vaikkei toki unohtuneet. Tosin eipä siitä nyt juuri ole sulle iloa :/ Mulle myös hoettiin tota et raskaus ei ole sairaus, eikä rajua pahoinvointia välttämättä oikein ymmärretä. Itsellä ainakin olo oli kurjempi kun oksennustaudissa :/

Pahimmatkaan ajatukset ei tee susta huonoa odottajaa tai äitiä, mutta tosi hyvä että pääset purkamaan niitä oman jaksamisesi takia. Voimia <3

Muumimammalle onnittelut ultrakuulumisista :)

Sarinalle tsemppiä, onneksi pääset juttelemaan jollekin asiantuntijalle ajatuksistasi. Ja toivottavasti olot helpottuu parin viikon päästä kun alkaa toinen kolmannes.

Voimia huononolon ja oksentelun kanssa Sarina.

Muumimammalle onnea ultrakuulumisista,

Juteltiin ukon kanssa. Oli nyt selvä. Myönsi, että hänen ongelmansa on juomaputken lopettaminen, ja kun joka paikassa painostetaan juomaan. Sanoin, että esim. tänä viikonloppuna kukaan ei ole painostanut. Myös kuulemma tämä vauva-asia välillä ahdistaa, ettei vielä tiedä mitä asiasta ajatella... No, parempi varmaan sanoa sekin ääneen kuin vatvoa itsekseen, vaikka se minusta vähän valjulta tuntuikin. Sovittiin, että mennään yhdessä ilman alkoholia tästä eteenpäin. Vähän epäilen kyllä, kun tiedän edessä olevan muutamia tapahtumia, joissa ukkelin on helpompi juoda kuin olla juomatta, että mitenköhän menee. Ainakin toiveeni on nyt julkistettu ja olen luvannut olla tukena juomattomuudessa. Katsotaan. Päivä kerrallaan.

Marabella tuo on valitettavasti tuttu tunne että mies ärsyttää ja siinä ärsyttää ihan kaikki! Ja sit ärsyttää itteä vielä lisää kun mies käy mun hermoille ilman että sen tarvii muuta tehä ku hengittää!! Mies ollu ihan käsittämätön tuki ja se siivoo, tiskaa, tekee ruoat, käy koiran kans lenkillä jne. Ja silti mua raivostuttaa sen olemassaolo!? Ja enemmän vielä raivostuttaa se että mun pitäis olla onnellinen tuosta ihanasta miehestä ja kyllä mä oonki ja sanon sen sille joka päivä ja joka päivä pyydän anteeks ku oon näi kiukkuinen tämän pahanolon takia. Pitää kyllä palkita se ruhtinaallisesti kuhan nämä olot alkaa helpottaa <3

Toi on niin kauheita kun joutuu olemaan "päivä kerrallaan " koska nytkin joudun sitä tekemään. Suuria lupauksia olen kuulut 10 vuoden aikana hmm.. muutamaan ja joka kertaa toivoin ja odotin ett se olis nyt, joka kerta mä "pelkäsin" kun hän lähti ovesta ulos ett missä kunnossa saapu vai saapuuko laisinkaan..
Nytkin toivon ettei mun tarvi tehdä sitä kamala ratkasu, mutta pahoin pelkän.. Nytkin viime lauantaina hän pähkäili ett jos hän ottais vain sen "yhden" vaikka sanoin se on nolla doleramssi jos halua olla tässä perheessä! Ei mua haittasi jos se jois vain se yksi päivä! Mutta 6 päivää on pikkase liikaa varsinkin kun on pari mukula ja kolmaskin on tulossa!
Mutta toivon koko sudämmestä ett ei sul kävis niin ❤️ se on hyvin raskasta ja sit kierteistä on vaikea päästä..

Metsäläinen aivan mahtavaa kun sait puhuttua miehelles ihan suoraan ja kerrottua miten asiat on! Toivottavasti ukollas ois tarpeeks tahdonvoimaa päästä tuosta alkoholista eroon! :)

Ei e kyl se nyt on kiltti :) mut mua välillä mietyttä ett ymmäräkse ett mä on raskaana? Ehkä mä haluaisin ett mua kohdella eri tavalla eikä niin kun olisi normi aikaa.. Tahdon ehkä enemmän huomiota.. Ja kun mainitsen siitä nii mä kuuleman kiukuttelen.. Esim. tänään tein ruokaa mikä sisälsi jotai perunakuutioita valmiiksi maistettuu nii hän kysyi onko suola. Sanoin ett ne oli valmiiksi maustettu. Juu et oo laittanut suola, sen vastaus. Sit näin punasta. Sanoi ##### tee itse ittelesi ruokaa jos mun ei kelpaa!
Tuntu siltä ett se ärsyttää mua tahalla tai sit mä oon pimee :D

Takaisin