Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä itketty silmät päästä, pikkukivan- session päätteeksi paperiin tuli verta pyyhittäessä. Soitin jo neuvolaan (en kyllä kertonut mitä tuli tehtyä..) ja sieltä täti sanoi että voi olla keskenmeno tai sitten ihan normaalia pientä vuotoa. Ei kipuja ei kramppeja, ainakaan vielä, ei muuta kun vähän sitä verta. Äsken ei enää näkynyt ns. kirkasta vaan ehkä tuota parin tunnin takaista "jämää" todella haaleana. Nyt sitten vaan odotellaan mitä tuleman.. Pelottaa itkettää ja ahistaa. Sain kuitenkin maanantai iltapäivälle ultra ajan jolloin sitten näkee mitä siellä on. :sad010:sad002:sad015

Eikiko, raskauden aikana limakalvot on herkät ja vuotaa kyllä helposti. Veikkaan että vuoto tulee vain limakalvoilta. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

Eikiko,ymmärrän kyllä hyvin pelkosi,täällä saman asian kanssa kamppaillaan...mutta niinku timbe sanoi niin luulis että on vaan limakalvojen kuivuudesta johtuvaa jos tosi vähäistä eikä kipuja.mullekki sanottiin neuvolassa kun aloin tänää aamulla vuotaa vähän että jos on pelkkä vuoto ni on luultavasti ihan normaalia mut jos on kipuja,niinku mul on,mut ei yhtään normi menkka kipuja kovempia,ni on huonompi juttu.mutta sitä nyt sitte täällä arvotaan...toivotaan että sulla on kaikki ultrassa hyvin. Millä vko.lla oot?mulla vasta 5+2.eli ei ultraan tai muuhunkaan asiaa pariin viikkoon..

Eikiko täällä ehdittiinkö jo vastata sulle mutta verenkierto raskaana ollessa on kiihtynyt ja siksi paneskellessa voi vähän vuotaa verta limakalvoista, tietääkseni vähän sama saattaa käydä ikenille hampaita pestessä. Joten en usko että on syytä huoleen vaan kaikki on oikein hyvin kun ei ole kipujakaan :)

Eikiko toi on aika yleistä jos vähä tiputtelee seksin jäkeen kun ne limakalvot ei ole sitä mitä pitäis, mutta hyvä että pääset ultraan :)

Tänään on kyllä sit sellainen vitutus että oksat pois, mieskin vaan hymistelee jotain, puhelin vittuilee, lapsilla känkkäränkkä, mua oksettaa ja väsyttää. On taas sellainen päivä että vittu kun vituttaa. Kaikki täyttä paskaa!!!! Hermot menee saatan alle nanosekunnin! Paska päivä!
Pakko avautua jollekin ja te hyvät naiset kun samassa tilassa niin varmaan mua ymmärrätte:) anteeksi kielenkäyttöni, kuvaa vaan tätä mun sisäistä angstia :)

Huh huh ku paljon tekstiä o_O

Dreamer, kovasti voimia, on varmasti rankkaa tuo epätietoisuus :( viikon päästö sulla ois 6+6, sillon pitäs nåkyä syke ja papunen.

Eikiko, seksin/omakivan jälkeinen tiputtelu tulee yleensä limakalvoilta tai kohdunkaulan ulkopinnalta, koska verekkyys on lisääntynyt ja usein limakalvon pinta on herkkä. Uskoisinettei ole hätää :)

Neppppsu, ihania ultrakuulumisia :Heartred mulla tosiaan on välillä ollu täysin oireettomia päiviä :)

Mulla on ollu semiseesteistä, paha olo tulee ja menee niinku haluaa. Muutoin aika oireetonta :) ja oon meijän häitä järjestäny :)

Sylikinkku 9+2

Enää ei ole paperiin jäänyt mitään, eikä ole mitään erityisempiä vatsakipuja, mitä nyt nälkä kurnii mutta ruokaa ei tee mieli.. Ehkä ihan hentoa tuntemusta, mutta ei kyllä mitään kipuilua mun mielestä. Vyörätö painaa joten sitä saa siirrellä pois massun päältä. Mieli edelleen maassa mutta pientä toivoa vielä, ei kyllä tänään tee mieli kamalasti muuta kuin makoilla sohvalla. Ehkä huomenna sitten iloimsempi mieli jos tänään /yöllä ei ilmene lisää vuotoa. Pienet (ja isommat) kivat kyllä loppu tässä taloudessa ainakin joksikin aikaa.

Mulla nyt 5+4, joten eikös maanantaina 6+1 neuvolassa pitäs jo jotain näkyä?

Mies on ihanasti tukenut, ekana totesi että enkö ole niitä vauvaoppaita lukenut, miten siellä ekana sanotaan että pientä aiheetonta vuotoa saattaa ilmetä.. Ja muutenkin nyt huolehtii jaksamista. Ihana rakas mies <3

Ainiin, kävin kyllä aikasemmin sitten varuilta ostamassa siteitä, ihan kunnon imureita ja normisiteitä. Mutta nyt tosiaan uutta vuotoa ei näy, eikä kipuilua, ehkä pari vihlasua munasarjoissa vasemmalla mutta sen luokittelisin sitten noihin kohdun kasvukipuihin.

Mullekin tuli se vuoto aamupäiväll kun edellisenä iltana oli heiluteltu peittoja. Ei nyt oikein tiedä milloin uskaltaa edes kokeilla seuraavan kerran. Kun vähän jänskättää jos tulee taas vuotoa.

Hauskaa vappua kaikille :) Niin nopeasti juttelette että menee toveroinen että saa luettua kaiken :D Esikoinen pitää tämän pahoinvoivan mamman aika kiireisenä x)

Teillä oli ollut vähän juttua jo lastenvaunuista :) ... tahdon varoituksen sanana sanoa että älkää ostako vaunuja tyyliin matkahuoltopakettina tms yksityiseltä ainakaan jos maksatte niistä -yhtään- etukäteen. Tein niin tyhmyyksissäni (synnytyksen jälkeen tuli katsottua maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi ja kaikki vaikutti niiiin ihanalta, ihmiset myöskin). Lopputulos oli se että en saanut vaunuja enkä rahojanikaan takaisin vaikka oikeudessa asti asiaa puitiin (koska paskapää on varaton ja tuloton) x( Hänelle en toivo yhtään mitään hyvää tässä elämässä.

Tällä kertaa jahka keksin mitkä on parhaat menopelit käyttöön niin ostan ne joko omalta paikkakunnalta tai sitten sellaiselta paikkakunnalta missä asuu tuttuja jotka voi vaunut käydä puolesta ostamassa =)

Nyt aion syntisenä korkata varmaan jätskin ja sitten toivon että tulisi joku hyvä leffa =D Siitä tuli mieleen että viime raskaudessa kiloja tuli 11 joista kaikki jäivät korkojen kera synnärille... tosin söin kuin joku terveysnatsi xD ....jospa tälläkään kertaa ei tule ylimääräisiä painoja, paras vähän pitää silmällä omaa herkutteluaan ;)

Mä en edelleenkään käsitä, että mun sisällä kasvaa pikku ihme kovaa vauhtia ;)

Mä en ees muista, et oon paksuna. Ukko osti eilen pari bissee ja mä kassalla ne huomasin ja sanoin, et "no mäki sit haen".. Sit se katto mua ihmeissään, et et sä voi. Ai niin, en mä nyt ehkä tosiaan voikaan :joyful:
Ei mitää pahaa oloa eikä mitään, ni ei voi muistaa. Jos en tietäis tai edes epäilis olevani raskaana, niin en väldee huomais mitää muit oireita, ku sen et itku tulee kaikesta ja raivostun kaikesta. Täällä oli joku toinenkin, jolla ei oo oireita. Tää on niin outoo ku esikoisen kohalla oli aika himmeetä se alkuraskaus :confused005. Tällee ne näköjään voi vaan olla IHAN erilaisia jo alkuviikoista :wink

Meillä tyttönen kipeenä-kuumeessa ja yskinyt koko yön. Ei oo oikein saanu nukuttua itekään ja nyt se jo heräs. Toivottavasti nukahtais viel uusiks, ku otettiin vähä lääkettä.
Meillä täällä vieraita ja tänään tulee lisää.
Kuis teillä muilla hurisee?
Eilen iltasella luin teidän uusia juttuja, mutta en viitsinyt edes ite kirjottaa, kun oli niin SUPERVITUTUS, ja isoimman kiitoksen siitä saa LadyLine, tuo kaikkia kusettava paskaliike. Alkaa taas verenpai eet nousta siihen malliin, et taidan kertoa joku toi en kerta kaiken :violent006

Joo täälläkin ollaan oltu oireettomassa jo 2 viikkoa, mitä nyt välillä tulee noita mielialan vaihteluja ja harvoja ällötyskohtauksia:)
On vähän sellainen epätodellinen olo, ollakko nyt kuitenkaan raskaana!:)
Mulla kun aina loppunut noi oireet hyvissä ajoin niin päättänyt että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :)
Meilläkin muksut räkätaudissa, valvottu lähes koko yö:(

Neppppsu aika söpö toi teidän uusi lemmikki:D
Tänään rv 8+4

Mä rupesin nukkumaan puoli yhdentoista maissa. Katsottiin illalla Revolution boksilta kun poika nukahti. Koira herätti mut ekan kerran viiden jälkeen. Kieltäydyin heräämästä. Sit se jatkoi vinkumista vartin välein niin että kuudelta heräsi poikakin ja kömpi meidän sänkyyn. Siitä vartti niin koira taas vinkuu... Pakko oli nousta ja käyttöä koira lenkillä. Kerkesin syödä jo aamupalankin yksinään. Pieni rauhallinen hetki päivästä. :)
Tänään voisi käväistä vapputorilla ja mummolassa kylässä. Munkit taidan jättää syömättä. Söin illalla pari ja tuli ihan huono olo niistä.

Rv 5+4

Täällä alkoi aamu näin:

Esikoinen herää klo 6.30 (omassa sängyssä joka kiinni meidän sängyssä) -ääääääääää äiiiitiii äääääää (itkua)

- äiti on tässä ihan vieressä, tulehan meidän viereen (yritän nostaa viekkuun)

-äääääää äääitiiii ääääää (menee itkun kanssa karkuun kun yritän nostaa)

Yritän silitellä ja ottaa syliin, pelkkää huutoa kurkku suorana. Lopulta päättää nousta ylös kun aikani maanittelen että tulisiko viereen vai mennäänkö aamupuuhiin.

Olohuoneessa sama huuto aamutoimissa. Ruokapöydässä sama virsi jatkuu... huh huh x) Ja mies vain kääntää kylkeä sängyssä tyytyväisenä xD Huomenna se olen kyllä minä joka jää rentoilemaan :D

Itselle kerkesi taas tulla pahoinvointi x/ Onneksi joka aamu ei ole tällainen :rolleyes:

Takaisin