Joulukuun kuulumisia

Käpynen, täällä ei ainakaan ole näkynyt eikä tuntunut mitään energiaa viimeiseen 22 viikkoon :D Voisin vaan nukkua. Ja jos sellainen hetki on tullut, että tekisi mieli tehdäkin jotain, niin ei tartte kun nousta sohvalta ja muistaa/tuntea taas ne kaikki säryt, niin eipä tee enää mieli tehdä mitään... Eilen meinasin kuolla rappusia Raxiin kävellessä :laughing002 ähkin ja puhkin 14cm korot jalassa kun selkään ja vatsaan sattui aivan jumalattomasti se kiipeäminen. Ja joo, miksi korot... no siksi, että jostain en luovu! ja sattuu ihan yhtä lailla olla ilman kenkiä tai nuo tolpat jalassa, joten miksi pitäisi näyttää yhtä huonolta kuin joka tapauksessa tuntuu :D
 
Onko joku jo hakenut äitiysavustusta/pakkausta? :)

Kävin tänään neuvolassa ja sieltä sain nyt sen raskaustodistuksen, joten enkös mää jo periaatteessa pysty sitä hakemaan? :D
hitsi ku en muista esikoisen ajoista yhtään, et missä vaiheessa hain :D

ois vaan niin kiva jo saada pakkaus ja sitä ihailla... :))
 
Jena-, älä välitä en mäkään muista noista mitään, vaikka oon tehny kaiken tän viimeksi reilu vuosi sitten :oops:
Mut kai sitä pysty heti sit hakemaan, riippuu siitä kuinka aikasin sen loovan haluaa nurkkiinsa odottamaan! Sittenhän sillä ei ole väliä, jos ottaa rahat...
 
Kelan sivuilla on aika hyvät ohjeet :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
sen kai voi hakea heti ku oot paperit saanu neuvolasta... :) tänään kans sain paprut. joten kelaan vaa menemään. en aio pakkausta ottaa... joten rahat on ihan tervetulleet kunhan tulevat..
 
Mää laitoin hakemuksen äitiyspakkauksesta heti menemään, ku sain neuvolasta sen lapun :) nyt ei malttais oottaa et millon pakkaus tulee :D
 
Minäkin laitoin heti, viime viikon lopulla pakettikin löysi meille :Heartred tosi nopeaa toimintaa! n. 2 viikkoa niin oli jo paketti kotona. Toivon, että teillekin tulee pikana :)
 
Paperit laitoin viime viikolla ja tulis jo äkkiä se paketti postiin, että pääsis ihailemaan ja hypistelemään!laughing6laughing6
 
Minä sain alkukuusta todistukset ja viime viikolla laitoin kaikki kelan hakemukset samalla istumalla menemään, netissä siis. Työnantajallekin ilmoitukset rustasin, nekin piti netissä täyttää ja laittaa viimeistään 2kk ennen äippälomaa, no eihän tässä paljon pidempään tarvi enää ootellakaan.
 
Siis mää en kestä!....pakkaus on postissa ja nyt vasta tajusin että sehän on kiinni koko vkonlopun:pale pääsee vasta maanantaina hypistelemään tavaroita:bounce
 
Ainakin Helsingissä postit ovat joulukuussa auki myös lauantaisin. Katso postin kotisivuille?
 
Voi hemmetti! Yksivuotias potkaisi mua masuun, tosin aika kevyesti mutta mielestäni osui niin kohdilleen. Makasin sohvalla ja neiti kiipeili selkänojalla. Nostin makuuasennossa ollessani tytön yläpuoleltani alas sohvan selustalta ja pikkuisen ponteva jalka osui mahaani. Ei varsinaisesti sattunut mutta hermostuin kun istukkakin tuossa edessä. Rauhoitellaa nyt mua, että tommosta voi sattua... Anyone?
 
Yhdyn edelliseen viestiin, kyllä se siellä on turvassa:wink

tarkistin netistä ja täällä ei posti ole joulunakaan auki vkonloppuisin...ei auta ku oottaa...
 
Sain tänään äitiyspakkauksen ja olipa ihana hypistellä sen sisältöä :) On se vaan jännää miten ne 50cm vaatteet oli pieniä ja sit taas 70cm tuntu ihan jäteiltä :D aina ku kattoo sellasia 50cm vaatteita ni väkisin alkaa miettiin, et miten kummassa sitä osaa niin pientä ihmistä sitten hoitaa. Mutta eiköhän siihen opi :)
 
Ilmottaudun pahoinvoivaksi! Eilen tuli ihan sappinestettä aamulla... Melkeen itkin kun vihaan niin oksentamista ja sain ihan tarpeeksi alkuraskaudessa sitä hommaa. Nyt kun on jo muita vaivoja, niin olisin mieluusti ilman pahoinvointia! Mieskin oli unohtanut kokonaan mitä haluan hänen tekevän jos oksentelen:sad001
 
Täällä on voitu edelleen päivittäin pahoin... että joo, valitettavan tuttu vieras tuo oksennus. Nyt vielä oksentaessa alavatsaan sattuu ihan hemmetisti ja alkaa supistaa. Ja koska selkä on sökönä, niin pöntöllä kyykkiminen tuottaa oikeesti tuskaa. Kyllä raskaana oleminen on sitten ihanaa, naisen parasta aikaa!
 
Välillä nousee kyllä ylös:confused: en oikeestaan oo kärsiny pahoinvoinnista ja siksi se kait tulee ajoittain.... mutta lämpimän ruuan syöminen vähenee koko ajan, en tiiä miks ei maistuo_O paljo menee leipää, jogurttia ja kaikkea turhaa herkkua....2 viimestä päivää on menny yllämainituilla ja lämmin ruoka on ollu lihapiirakka:confused:
 
Nodde täällä sama. En ole tehnyt juurikaan raskausaikana ruokaa. Jos mies tehnyt kasvisruokaa, sitä olen syönyt. Hän itse syö lihaa ja minä en.
Kun ei vaan maistu.
Leivällä ja sokerimössöjogurteilla on menty. Ennen raskautta ne ei kuulunut ruokavalioon juuri ollenkaan.
 
Takaisin
Top