Joulukuun kuulumisia

Ja siis synnytys ei mulle oo mikään masennuksen ja mielipahan aiheuttaja. Aiemman kestänyt sen kaks tuntia alusta loppuun ja ilman kivunlievitystä ja helppoja ja nopeita ollut. Mut tämä kropan muuttuminen on vaikeaa..
 
Voi Ahomelskaaja, mä niiiin tiedän tunteen. Mursu-tursas-mahaeläin olo kivuilla höystettynä ei oo mitenkään mieltä nostattava... mutta ei kai se auta kun koittaa miettiä, että mitä ihanaa tästäkin seuraa :)
 
Mä taas ootan synnytystä kauhunsekaisin tuntein. Juuri tiistaina avauduin aiheesta neuvolassa ja sain lähetteen pelkopolille. Nyt oottelen, että kutsuvat sinne psyykattavaksi. Alatiesynnytys ja sektio molemmat pelottavat. Mieluiten toivoisin, et joku vois teleportata tän vauvan mun syliin huhtikuussa ilman kipua ja kärsimystä.

Onko täällä muuten kellään kokemusta tuosta pelkopolista? Onko siitä ollut mitään hyötyä?
 
Tällä hetkellä on vielä suhteellisen normaalit ajatukset synnytyksen kanssa, mut liekö tule sit esille tossa ajan saatossa?
 
Mua auttoi kun luin Hakekaa kätilö-kirjaa. Siinä ekassa osassa selitetään synnytyksen kulku ilman mitään ihmellisyyksiä, ja niitä tarinoita oli mielenkiintoista lukea. Tuli myös sellainen olo, että jos kaikki nuo naiset ovat pärjänneet noin hyvin noissa oloissa, tuon hygieniatason kanssa ja vain noiden välineiden avulla, niin eihän minulla silloin ole mitään hätää synnyttää jossain kättärillä vuonna 2015.
 
Joko te ootte hakenut äitiyspakkausta? Mää hain sitä, ja tänään Kelalta soitettiin, että todistuksesta puuttuu laskettu aika :D no just.. Piti uus todistus pyytää.
Mulla alkaa olla myös nukkumisvaikeuksia. Oon ihmeen pirteä koko ajan eikä uni meinaa tulla. Asiaa ei auta pissalla juokseminen :) Turvottaa ja nahka repeilee, mutta olo on onnellinen. Ihana kun jouluna on 3 viikkoa töistä lomaa :)
 
Mä saan todistuksen parin viikon päästä mut kovasti pakkausta odottelen:D Mullakin vähän sama että ei meinaa uni tulla mut aamulla väsyttäis senkin edestä. Ihme kyllä mut öisin mulla vessassa juokseminen loppunut kokonaan.
 
Tänään laittelin kaikki kelan jutut hakuun. Myös parit roikkuneet matkakorvaukset. Pää tuli ihan kipeäksi siitä kaikesta. Enää tarvii työnantajalle tehdä äippälomailmoitus ja sitten olisi kai paperihommat ok.
 
Mä oon NIIIIIIN valmis jäämään äitiyslomalle NYT!!! Väsyttää ja motivaatio työntekoon on ihan hukassa. Haluisin jäädä vaan kotiin siivoomaan, löllyttelemään ja töllistelemään vatsan kasvua. Tunteet heittelee ''miks piti hankkia ittensä tähän tilaan!?'' -fiiliksistä sellaisiin ''vauva!:Heartred333 Elämä on niin ihanaa!!:Heartred33'' -fiiliksiin. Varmaan sen mukaan, että kuinka mukava on olla. Ymmärrän siis sun fiiliksiä, Ahomelskaaja.
Synnytys on pelottanut ennen raskautta, mutta raskauduttuani olen pitänyt sitä ihan luonnollisena ja kivana tapahtumana. Yksi päivä kyllä tajusin, että se tulee oikeesti sattumaan, eikä sillei ''au'' saatumaan mitä alkuraskaudesta ajattelin. Etenkin kun olen ollut nyt kovin herkkänä kivulle. Kaikki kipu tuntuu jotenkin kovemmin kuin aikaisemmin. Vielä ei ole kumminkaan mitään synnytyspelkoa tullut, enemmänkin on vaikea pysyä perässä ajan kulusta. Enää puolet jäljellä raskautta!:eek: Mutta toisaalta, taitavat tietää siellä sairaalassa miten synnytys hoidetaan (salaa harjotelleet!). Luotan ammattilaisiin, olen varmasti hyvissä käsissä.
 
Kyllä on lähtenyt sympatioita viime yönä kaikille jotka oksentaa raskausaikana jatkuvalla syötöllä.. Tänne iski oletettavasti noro. Yäk!
 
Oih, paranemista gartsu! Noro on kyllä järkky tauti... Itsellä muuten lensi vielä eilen illalla ihan perus "raskausyrjö", viikkoja huomenna kasassa 23... Koskakohan siitä pääsis eroon lopullisesti?
 
Ehkä valitsen kuitenkin yhden noron kun raskausyrjöt. Yh. Oksentaminen on kamalaa!
 
tökkönen mulla menossa 24+2 ja vieläkin on raskauspahoinvointia. :/ esimerkiksi auton kyydissää ei voi istua metriäkään :D mies tykkää kun ei pääse enää auton rattiin kun joudun itse ajamaan :) jos kerkee aamusin nälkä tulemaan ja pöytään väsäilee evästä niin silloin kyllä oksennus lentää :/
 
Minä taas valitseen mieluummin tän kerran kaks viikkoon yrjöämisen ku noron. Mut se ensimmäisen puolikkaan yrjöily ei ollu kyllä yhtään kivaa. Nyt alkaa voimatki palailemaan, ei oo enää niin kutvelo.
 
Rondine, mulla on myös häntäluu ihan pirun kipeä. Kävin juoksemassa viikolla muutaman kilsan lenkin ja sen jälkeen häntäluu on ollut ihan tosi kipeä. Päätin siis, että juoksut saa nyt hetkeksi jäädä.. Myös pitkään paikallaan istuminen saa jomottaman kivun sikaiseksi. Mistä lie johtuu..
 
Tsemppiä limppu! Mulla ollut sentään tosi harvakseltaan näitä päiviä n viikon 18 jälkeen. Pääosin ei pahoinvointi kyllä vaivaa enää. Toivotaan että sullakin kohta loppuu!
 
Huh huh, kun voi olla poikki! Huomaa ettei jaksa paahtaa niin kuin ennen. Haluis ottaa päikkärit vaikka on nukkunut kunnolliset yöunet. Energia loppuu yhtäkkiä kesken vaikka ennen olisi jaksanut paljon pidempään.
Eikö tämän pitänyt olla joku energinen keskivaihe?
 
Käpynen, samaa ihmetelly täällä. Missä hemmetissä se energinen jakso luuraa? Ei oo näkynynnä ei. Ja vaikka jonkun hetken tuntuu, että vitsi mä jaksan vaik mitä, niin yhtä nopeesti se voimakkuus katoaa ja tulee vaan selkäsäryt ja väsy ja ehkä mahaankin sattuu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top