Joulukuun kuulumisia

LA7.4.15

Jostain jotain jo tietävä
Hei, mitä mieltä olette siitä että varhais/np-ultrassa oleva opiskelija kertoo raskaudesta eteenpäin. Asia tullut mulle ilmi myöhemmin, mutta silloin kun kyseinen henkilö on kertonut raskaudesta ulkopuolisille, niin asia on vielä ollut salaisuus. valitusta vai ei ?, vaikea todistaa.
 
Ei kai tuosta voi olla kun yhtä mieltä. Tee valitus.
 
Ehdottomasti valitusta, saapahan opetuksen vaitiolovelvollisuudesta (on meinaan "aika" tärkee tolla alalla). Potilassalaisuus on potilassalaisuus, piste! Tuo todistaminen onkin sitten toinen juttu... ?!?
 
Tee ihmeessä valitus. Ammattilaisten tulisi käyttäytyä ammattimaisesti. Vaikka et voisi todistaa asiaa, jos samasta ihmisestä tehdään paljon valituksia samaa asiaa koskien, on siinä tarvittavat todisteet. Luulisi myös että hänen kanssa käydään vähintään keskustelu asiasta. Keskustelu voi saada henkilön lopettamaan epäasiallisen käytöksen ja asiallistumaan. Ainakaan sinulla ei ole mitään hävittävää.
 
Ehdottomasti kyseinen henkilö puhutteluun ja hänen esimies/työn ohjaaja paikalle myös! Hoitajalla on vaitiolovelvollisuus, vaikka olisi opiskelija!
 
Kyllä minäkin ilmoituksen asiasta tekisin. Ehkä "varovaiseen" sävyyn, jos asian todistaminen on vaikeaa. Mutta juuri siinä mielessä, että vähintäänkin keskustelu tämän kyseisen opiskelijan kanssa on aiheellinen. Mielenkiinnosta ihan kysyn, että miten asia selvisi sinulle?
 
On kyllä todella kurja juttu, jos ei yksityyssuojaan voi luottaa. Itse tekisin myös ilmoituksen, mikäli todisteita löytyy....
 
Hei kaikki täällä turisevat... Mainostan vielä tuota huhtikuisten salaista ryhmää kun sinne on nyt pari uutta jäsentä tullut, viimein, edellisten parin lisäksi :-) Liittykää sinne, niin voidaan höpötellä yksityisemmin!
 
Kamala viimeyö. Jouduin naapuriin soittamaan poliisit. Heräsin kolinaan ja naisen huutoon "apua, poliisi" nousin sängystä, nappasin puhelimen ja soitin poliisin. Poliisilla meni n. 15 minuuttia. Poliisi koputti oveen muutaman kerran ja sitten ovi aukesi. Oven auettua kuului sydäntäraastavaa vauvan itkua :'( kuuntelin siis vielä oven takana. Naisen hysteerisen itkun seasta sain selvää että "mies ei anna hoitaa vauvaa eikä päästä ulos asunnosta. " kamalaa. Poliisit päästivät naisen vauvan luokse ja ottivat miehen kiini. Asunnossa myös vajaa 10 vuotia poika joka varmasti oli kauhuissaan. Olisi tehnyt mieli mennä hakemaan lapset turvaan. Jututtivat miestä ja veivät sitten autoon. Poliisit olivat naisen luona vielä puolisen tuntia ja taisivat odottaa sosiaali päivystäjää, tai niin toivon, että lapset ja äiti saisivat heti apua. Kamalaa :'(

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Hei, mitä mieltä olette siitä että varhais/np-ultrassa oleva opiskelija kertoo raskaudesta eteenpäin. Asia tullut mulle ilmi myöhemmin, mutta silloin kun kyseinen henkilö on kertonut raskaudesta ulkopuolisille, niin asia on vielä ollut salaisuus. valitusta vai ei ?, vaikea todistaa.

Vaitiolovelvollisuus koskee opiskelijaakin. Itse olisin raivoissani, vaikkei salaisuus olisikaan. Nytkin jo ottaa tuo työkavereiden juoruilu hermoon.

Valitusta vaan eteenpäin!
 
En oo nyt 2 yöhön käynyt vessassa.. Outoa. Viimeksi varmaan elokuussa ollu sellasia öitä. Miestäni en ole juonut mitenkään supervähän.

Vauva potkii ja mellastaa onneksi suht päivittäin, etenkin alkuviikko oli sellasta. Eilen oli sit rauhallisempi mutta ku oli ultra ja näki et kaikki on kunnossa ni ei haitannu :)
 
En haluaisi perätöntä valitustakaan tehdä, siinä nolaan itsenikin. Vaikea todistaa siis itselleenkin että juttu on 100% totta. :/ Kerron lisää myöhemmin miten kävi.
 
Onko muilla ollut häntäluu kipeänä? Istun paljon töissä ja iltapäivästä alkaa tuntua häntäluun kohdalla kipua. Ei tunnu niinkään muualla selässä, vain siellä pienellä alueella. Tuntuu erityisesti istuutuessa ja noustessa.
 
Mulla on myös häntäluu kipua. On kyllä ollut ennenkin. Tämä johtuu omalla kohdalani siitä että häntäluuni on pitkä. Eli normaalia ulkonevampi. Siskollani sama juttu.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
ärsyttävä vaiva :/

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mä koin tässä äsken jonkin sortin valaistumisen. Istuin sohvalla lueskelemassa synnytyskertomuksia tippa linssissä ja tajusin, että 4kk päästä se on meidän vuoro. Oon pelännyt synnytystä, mutta nyt aloinkin odottamaan sitä. Tytsä vetää kaameeta rallia mahassa, koko masu hytkyy ja nauran ääneen. Meille ihan oikeasti tulee vauva. Meidän ihan oma vauva!:Heartred Synnytys ei ajatuksena tunnu enää yhtään pelottavalta. Kyllä sitä kipua kestää, kun tietää, minkä eteen tekee töitä. Eikä mun tarvitse tietää kaikesta kaikkea, jos jokin menee pieleen tai oon muuten vaan hukassa, niin kyllähän ne synnärillä tietävät mitä tekevät. Jotenkin vierähti kivi sydämeltä ja olo keveni kummasti. Lähden viikonlopuksi kylpylään ylpeänä esittelemään masuani! Vitsit, tästä raskaudestahan voi oikeasti nauttia.
 
Hyvä että jollakin noin pöin. Tääl taas ollutänään väsymyksestä johtuen ihan hirveä itseinhopäivä... En vaan jotenki osaa nauttiatästä.. Kun mieli on maassa.. Oma vika kun iltaavenyttää liian pitkälle nii näkyy heti seuraavana päivänä se väsymys..
 
Mulla on esikoisen synnytyksestä todella hyvät muistot, vaikka kaikki ei mennytkään kuten piti. Kipu ei todellakaan ole päällimmäisenä mielessä, vaan kokemuksen ainutlaatuisuus. Saapa nähdä, mitkä fiilikset seuraavasta jää!
 
Takaisin
Top