Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on meidän eka joulu perheenä, mutta silti tod näk aattona mennään mun vanhempien luo.. En oo aikasemmin tehny ite jouluruokia ja nyt mietin, et pitäskö munki tehä jotain jouluruokaa kotiinkin.. Uunipuuroa ja sekametelisoppaa voisin kyllä tehä hmm.. Mä kyl tykkään ihan himona kaikista laatikoista, et ei ne kyl hukkaan menis vaikka tekisinkin.. Tällästä ääneen pohdiskelua :D

Onneksi mun ei tarvitse joulupöytää miettiä, sillä mennään mun vanhemmille ja ollaan siellä varmaan useampi päivä :) Harmittaa kyllä vietävästi graavilohi ja mäti mitä ei nyt sitten saa syödä ne on mun ehdottomat lempparit jouluna! Onneks la on hieman ennen juhannusta niin sittempä näitä molempia juhannuspöytään!

Huomenna ois lääkäri neuvola ja enkä tiiä onko lähtijäksi. Nimimerkillä koko illan istunut wc lattialla. Pitäisi bussissa matkustaa reilu 1h kohteeseen. Eikä autoa kyytiä ole saatavilla. o_O Taxikin maksaisi lähemmäs 100e menopaluu

Oivoi, meillä esikoinen 40 asteen kuumeessa joko influenssarokotteen takia tai sit viime viikon flunssa iski uudelleen. Oma olo on vieläki iha räkänen ja yskä on iha karmee... Teetä ja panadolia, oivoi. Kyllä tää jo piisais, koht 2vko sairastettu kaikki vuorotellen:schocked028

Mikähän olisi hyvä rautavalmiste?

Mie kokelin ensi esikoisen odotusaikana obsidan fe++ tä mut ei maha kestäny sitä ni vaihdoin neukkutädik suosituksesta nestemäiseen. Se oli Maltofer muistaakseni ja oli mahalle hyvä mut maku oli ällö imelä.. mehun kaa meni iha ok alas..

Jäi neuvola väliin. Jatkoin siitä mistä illalla jatkettiin. Onneksi sain nukutua ja vois kokeilla seuraavaksi aamupala vol. 2...

Täälä aamu alkoi kauhulla :( Jälleen tullut niukkaa ruskeaa tuhrua. Ensimmäisen kerran tuli vk 6 ja kesti 2 viikkoa. Nyt vuotoa taas. Pitäisi olla vk 12-13 menos. Pelottaa :( Sykkeen tarkistin ja kuului ainakin vielä dopplerilla. Huomenna nt ultraan. Voi tätä stressiä.

Kuinka ikäviä onkaan noi vuodot :/ Itsellä ei ainakaan vielä ole tässä raskaudessa ollut mitään vuotoja, paitsi kerran seksin takia ja se jäi sitte siihen kertaan se "harraste". Mutta tiedättekö se tunne, kun vaan istut ja tuntuu et tulikihan jotain, verta, housuun :0 ja meet vessaan, huh, ei niin mitään. Kyllä saa pään sekasin tämä raskaus!

Tiitu90, onneksi sulla on huomenna se ultra, tulee hyvään aikaan. Mullakin tuli useampaan otteeseen tuhrua ja ihan kunnon verisiä vuotojakin. Yksi lääkäri julisti jo kerran keskenmenonkin ennen ultrausta. Mutta siis säikähdyksillä selvittiin.
Tosin ekoissa vuodoissa oli mennyt toinen alkio kesken (vk6), mutta myöhemmille vuodoille, ei löytynyt syytä. Tiedän kyllä tuon stressin ja ahdistuksen. Toivottavasti kaikki kuitenkin ois hyvin <3

Huh en tiiä oliks toi doppleri hyvävai huono hankinta. Hirvee kriisi kun ei löydy tuntiin, mut onneks lopulta löytys ja hyvä syke 156:smiley-ashamed004

Ehkä ei pitäs joka päivä kuunnella :joyful:

Mulla on tullut kolme kertaa tuhruvuotoo tämän raskauden aikana, rv4-5 ja 8-9 aikoihin, eli kun menkkojen olis pitäny olla, ja kerta seksin jälkeen, en muista viikkoja. Kaikki oli silti hyvin rv12 nt-ultrassa. :)

Mutta on se kyllä stressaava nähdä edes tippa verta kun kaikkia kamalia ajatuksia ja pelkoja nousee mieleen...

Jäi neuvola väliin. Jatkoin siitä mistä illalla jatkettiin. Onneksi sain nukutua ja vois kokeilla seuraavaksi aamupala vol. 2...

Jos kovin heikoks käy olo niin muistahan mennä tippaletkusta hakemaan edes vähän energiaa. Niin ikävää tuo kun vaan jatkuu ja jatkuu..tsemppiä!

Mulla myös tänään hieman rusehtavaa vuotoa ihan yllättäen. Töissä jouduin sitten myös nostamaan yhtä painavaa laatikkoa..kaksi miestä katseli vierestä ja totesi että nosta vaan niin he ei ainakaan riko mitään.. :o

Aamulla makoilin selälläni sängyllä ja katselin toispuoleista alavatsaa. :D Selkeästi tuntui kohtu enemmän oikealla puolella. Jotenkin huisia, niin se vaan alkaa kasvaa..

Nt ultrassa kaikki ok:) niskaturvotus 0,9. Sikiö vastasi viikkoja 12+4! Saatiin kuvia paljon mukaan. Sielä se pyöri kuin viipperö. Kätilö meinas että pojalta näyttäis mutta asia varmistuu sitten rakenne ultrassa:)

Jos kovin heikoks käy olo niin muistahan mennä tippaletkusta hakemaan edes vähän energiaa. Niin ikävää tuo kun vaan jatkuu ja jatkuu..tsemppiä!

Alan olla tämän kanssa voiton puolella. Eilen puoli väkisin töissä (vika päivä ennen lomaa, oli pakko). Tänään ihan paras päivä, kun kaikki on pysynyt sisällä eikä huonoa oloa! Ehkä tästä pääsee vielä Englantiin.

Mä oon miettinyt, että olis hauska jos täällä kävis joku odottava isäkin juttelemassa. Missäköhän ne pyörii? Vai onkohan niillä edes lähtökohtaisesti tällaista tarvetta avautua raskausajan asioista...

Heippa! Jokohan mäkin viimein uskaltautuisin tulla mukaan. Tämä alkuraskaus on tähän asti ollut sen verran jännittävä etten ole uskaltanut kuin välillä käydä lukemassa. Nyt kuitenkin kaikki näyttäisi kääntyneen parhain päin. :) Olen toisen lapsen odottaja Düsseldorfista. Tuleva isoveli on nyt 1v10kk ja meille on tulossa toinen poika, jonka la 8.6. Voi kyllä olla että sitä vielä muutetaan n. viikkoa myöhemmäksi kun tähän mennessä olleissa ultrissa poitsu on ollut aina kooltaan pienempi. Käyn vastailemassa noihin muihin ketjuihin lisää meidän kuulumisia. :)

Hienoa Tigger että teillä nyt kaikki hyvin.:)
Meillä oli kans nt-ultrassa riskiluku 1:48, mutta NIPT-testissä tulokset normaalit. Meille myös toinen poika tulossa. Esikoinen 2v.

Hienoa Tigger että teillä nyt kaikki hyvin.:)
Meillä oli kans nt-ultrassa riskiluku 1:48, mutta NIPT-testissä tulokset normaalit. Meille myös toinen poika tulossa. Esikoinen 2v.
Hauskaa, teillä menee kaikki jutut melkein samalla lailla kuin meillä. Meillä esikoinen täyttää tammikuun lopussa 2v. ja nimimerkkisi perusteella näyttäisit olevan mua vuoden nuorempi. Ja meilläkin toinen poika. :)

Takaisin