Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Verkka- ja kollegehousut menee vielä omat (tai miehen :D) mutta muut omat housut ei. Yhdet äitiysfarkut oon ostanut.

Meillä on ylihuomenna NT-ultra. Jännittää ihan hirveesti. Jos siellä on kaikki hyvin lähdetään molempien vanhempien luona käymään. Viedään joulukortit, mistä tämä ilouutinen selviää
Eilen kävin vanhempieni luona ja kovasti siellä joulua suunniteltiin. Olivat miettineet että kun kaikki aikuisia ollaan niin joulu pöydässä voisi olla erikoisoluita ja punaviiniä kotikaljan sijaan. Siinä sitten vaan hymyilin ja nyökyttelin.
Me ollaan tosi läheisiä, mutta siltin haluttiin pitää raskaus salassa NT-ultraan asti. Toisellakin puolella on kovasti odotettu enismmäistä lapsenlasta.
Odotetaan kovasti että päästään kertomaan pikkuisesta ❤
Ja mitä tuossa talvitakeista oli puhetta, niin tulee varmaan hankittavaksi. En osaa kyllä yhtään ajatella miten maha tulee kasvamaan

Täällä kuumeessa kotona maatessa aloin miettimään, että mitäs tulis joulupöytään. Mitä itse aiotte laittaa? Nää ihanat mädit, pehmeet juustot, graavilohi, maksalaatikko ym. on kiellettyjen listalla, niin tässä pitää ruveta käyttää mielikuvitusta :wideyed: Ehdotuksia otetaan vastaan, ens viikolla ois hyvä olla menu koossa :grin

Bataattilaatikko jo pelkästään on hyvää :) Me ei kotona laiteta kuin peruslaatikot, myös maksa ja lantu joita mies syö, en minä, ja kinkku.. potut ja salaatit sitten myös tietty.. itse kans rakastan suuresti noita kaikkia kala juttuja.. no tänä vuonna jää sitten väliin :/ Porukoilla on sitten pöytä enemmän katettu kuin meillä, niin järkeä tehdä kauheeaa apetta kotio..

Mäkin oon aina rakastanut eniten joulupöydän kaloja. Nyt saa tyytyä vain kaloista uuniloheen. Onneksi peruna-ja porkkanalaatikkoa, kinkkua ja hillosipuleita saa syödä:happy: Me ei tehdä jouluksi omia ruokia, vaan mennään syömään molempien vanhemmille. Leivon kyllä limput ja kaakut viemisiksi :)

Meillä on toinen joulu kun tehdään kotio muuta ruokaa kuin kinkku. Viime vuos oltiin reissussakin joulun yli.. aattona syödään kotona ja sitten joulupäivänä ja tapanina vanhemmilla..

Mekin mennään molempien vanhemmille syömään, mutta oon aina tehny kotiinki jouluruokia että saa syödä useempana päivänä, rakastan jouluruokia! Savustettu kalkkuna (pieni) täytyy varmaan hakea ja tehdä myös eri salaatteja ja uunijuureksia.

Meillä on eka kerta kun teen jouluruokia. Kaloista en niin välitä paitsi lämminsavulohesta. Miehelle sit jotain sillejä. Laatikoista lanttu ja maksa. Lihapullia, salaatteja, rosolli, nää perusjutut.

Sitä nestemäistä on kehuttu et imeytyy hyvin mut ottaminen ei oo hääviä itselle ainakaan. Tänään labras yhteydessä kävin neuvolasta pyytää hb mittausta ja olikin hyvä 125 :) oireet voi olla sokereista ja jos neki puhtaat ni lääkärille..

Mä oon aiemmin käyttäny retaferia, mutta se ei ilmeisesti ole kauhean vatsaystävällinen, mulle on kyllä sopinu. Kannattaa muistaa että samaan aikaan ei kannata syödä maitotuotteita.

Mul oli Obsidan käytössä.vatsa ei tykännyt, mut harvemmi rautalääkkeet on vatsaystävällisiä :(

Kräuterblutsaft on hyvä nestemäinen ja ainakin minulla nosti hemoglobiinia paremmin kuin esim. Obsidan. Mahakaan ei kipeytynyt. On siis ihan marketti ja luontaistatuote tavaraa.

Kiitoksia kaikille.. Nuo nestemäiset ei oo mun juttu, vaikka varmaan parempia ovatkin :) valikoima meillä Apteekissa oli tosi huono.. Ostin nyt RaMaVit rauta 25mg+C-vitamiini juurikin sen takia että imeytyy paremmin.. lisäksihän mulla on se MaMa vitamiini jossa myös oli sitä rautaa se 20mg..Maitotuotteet "onneksi" vähäisellä käytöllä muutenkin.. ihmetteli kovasti apteekissa miksi ei ole käskenyt neuvolassa hakea jo rautalisää..

Takaisin