Joulukuun jutut

Nane: Mullakin on ollut pusutauti joskus teininä, eikä se kyllä muihin perheenjäseniin tarttunut. Enhän minä niitä suulle pusutellut :) Ja ei kyllä näyttäisi antibiootti siihen muutenkaan tehoavan, kun on virustauti. Ehkäpä se antibiootti onkin määrätty vähän kuin siltä varalta, että kyse ei olisikaan virustaudista, vaan jostain bakteerin aiheuttamasta taudista. Bakteereihinhan ne antibiootit vain tepsii. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00585

AadaEveliina: Hyvää matkaa. Mä olen kanssa kuolannut matkatoimistojen nettisivuja katsellessani, kun olisi kova matkakuume. Tavallisesti ollaan aina myöhäissyksystä - alkutalvesta lähdetty viikoksi pariksi jonnekin lämpimään. Nyt on kuitenkin raskaus sen verran pitkällä ja voi olla, etten muutenkaan nyt jaksaisi tämän mahan kanssa sitä lämpöä, joten pitää odottaa. Täytyy sitten keväällä katsoa, millainen nukkuja tulokas on ja missä vaiheessa sen kanssa uskaltaisi matkaan lähtöä. Jos sitten ottaisi varaslähdön kesään vaikka huhti-toukokuussa.

Oikein lämpöstä matkaa AadaEveliinalle! !

Meidän smurffiperhe teki aivan vastakohtasen liikkeen ja lähti autolla pohjoseen viettämään valkoista joulua. 10h matkattiin, 6 pysähdyksen taktiikalla. Mutta matka meni kohtalaisen hyvin, pikkusmurffilla tuli kaksi itkukohtausta, jotka helpotti heti kun pysähdyttiin ekalle huoltsikalle mitä tuli vastaan. Luulin että tän mahan kanssa olis ollu rankempaakin, mutta lähtöpäivän aamuna kävin ostamassa lääkärin suosittelemat tukisukat, mitkä tulee ihan nivusiin asti, joten jalat pysy ihan vetreinä. Ja täällä pohjosessa on lunta ja tää mökki missä ollaan, on niin hulppee huvila et hienompaa on kun kotona. Eilen käytiin ekan kerran kylpylässä, tänään ekan kerran pulkkamäessä (en kyllä itse laskenut, vaan isäntä vei pojan vauvapulkassa laskee) ja jouluaattona pääsen vielä jalkahoitoon. Meidän kanssa samassa mökissä majailee miehen veli perheineen, joten pikkusmurffi on viihtyny täällä hyvin kun on aamusta iltaan leikkiseuraa. Mukavaa!!! :smiley-bounce016

Lelutukselle paljon voimia ja halauksia :love022 toivottavasti saat nyt jouluna ottaa hieman lepposammin noitten kotitöitten ja kokkailujen kanssa. Ne käy itselläkin voimien päälle ja tuntuu ettei jaksais vaikkei ookaan muuta vastusta kun tää maha. Minulla oma mies on kyllä se paras voimien antaja, niin henkisesti kun sitten ihan konkreettisesti kun auttaa kaikessa jos alka supistaa tai muuten tuntuu että hyytyy. Yrittäkää löytää se yhteys miehesi kanssa, mistä molemmat saisi voimia ja lohtua! Varmaan miehelläsikin on huoli vauvasta ja sinun jaksamisestasi, miehet eivät vain aina osaa niin puhua tunteistaan... Parisuhde on kuitenkin se, minkä varaan koko perheen hyvinvointi rakentuu. :Heartbigred

Nane, täälläkin on alkanut supistella päivittäin, Nyt olen huomannut, että saunassa menee heti maha kovaks, ja se on ihan tyhmää kun tykkään kovasti saunoa! :smiley-ashamed004 Ja vielä kylpylässäkin on tarkoitus käydä ainakin toisen kerran tän joulureissun aikana, niin sielläkään ei voi saunoa niin kuin haluaisin. Nyyh. Muutenkin kyllä tulee, ruokaa laittaessa kun pitää seisoa, ulkoillessa.. Tukivyölle on käyttöä!!

huh huh mikä päivä:smiley-angry002
aamusta piti pakottaa mies remppahommiin, että sais nyt tuon kodinhoitohuoneen valmiiks...no hämpä sen teki loppuun ja yllättäen sille iski joku hirvee niskakipu ja muka huono olo...sanoin vaa että nyt kamat kasaan ja kaikki remppaan liittyvät rojut lähtee nyt autotalliin ja sitte tehään viimenen siivous ennen joulua...
ei kuulemma heti pystyny ku niin veto pois ja lupasi tehdä sen "kohta"....minä sitte innostuneena alotin imuroinnin ja pistin samalla kamoja kasaan. No yllättäen huomasin että tunti oli menny ja ukko edelleen vetää lonkkaa sohvalla ja oli oikeen ottanu pähkinät evääks kainaloon, en tietenkään sanonu mitään ja jatkoin hommia. lopulta olin siivonnu koko kämpän paitsi olkkarin, rupesin sitte raivaamaan kamoja ja kuskaamaan niitä autotalliin.... olin jo tässä vaiheessa valmis räjähtämään:smiley-angry002 no sitte mies tulee autotalliin ja heti alkaa "mitä sä täällä riehut??" raivosin sitte takas että "siivoan"...onneks tajus ees ottaa mukaansa säkit jotka olin täyttäny polttopuilla. Lähdin sitte kaverille rauhottumaan ja parantamaan maailmaa:confused3 mua ottaa niin päähän, en ees tiiä mitä pitäis tehä..tämmönen räjähdys ei oo ensimmäinen, eikä viimenen! Ja yleensä riidellään just kotitöistä ja niiden tekemisestä:disgust tiedän olevani välillä hirveä perfektionisti ja kaikki pitäis tehä heti...

Odotuksissa oli 2 vuoteen eka joulu vapaana ja nautittais, no eipä tartte nauttia nyt sitte tästäkään....nyt pistää alavatsaan ja saan syyttää itteäni ku piti näin riehua:crybaby2
tää on nyt varmaan väärä paikka tämmöselle avautumiselle, tuntuu vaan että joulu on pilalla....

Nauttikaa joulusta!:greet008 ja oikein ihanalta kuullostaa reissut joista olette kirjoittaneet:)

Voi Nodde, olipa sinulla kurja päivä! Onneks jouluun on vielä se kolme yötä, ehtii olo muuttua (nythän on sit joulusiivouskin tehty, vaikka koville otti?..) Tiede-lehdessä oli juttu, että ihminen tulee onnelliseksi kun saa auttaa muita. Siihen oli useempi syy miksi näin.. Mutta siis tuossa tilanteessa olis kantsinu ehkä vaan pyytää miestä auttamaan siivouksessa. Tiedän, ei kuulosta sille mitä tulee ekana mieleen tehdä kun jo ottaa valmiiks päähän, ja kun on alottanu niin on se tuttu marttyyri-vaihe päällä. Kuka sitä ei toimis niin vähän väliä?! Mutta siis ei oikeesti kannattas rasittaa itseään niin, että alkaa supistaa jos ei oo pakko! Ja ukolla varmaan huono omatunto kun tietää sinun siivonneen... siinä vaiheessa vaan kun toinen jo huhkii vihaisena on vaikea mennä tarjoamaan apua, ihan kenen vaan.
Se vaatii aikamoista ponnistusta rauhoittua, ja nöyrtyä (!) pyytämään toista auttamaan, mutta palkitsee jälkikäteen. Kokeile ensi kerralla! Itseä ei tarvitse uuvuttaa, joten jää parempi olo siitä, toinen saa tuntea auttavansa sinua joten hänellä on parempi olo, ja yhdessä tekemisestä tulee molemmille kivempi olo. ... Joo, alan olla joulu tuulella, tunnustan!

Nodde sinulle ja kaikille muillekin, hyvää mieltä ja rakkauden kipinöitä!! :Heartred:Heartred

Voih,kun pääsisikin etelän lämpöön,mutta ei anna nyt rahavarat ja työt myöten. Katselin kyllä eilen paria lomamatkaa loppusyksylle ja vuoden 2016 talvelle,jos pääsis lähtee niin,että mun vanhemmat ja meidän perhe lähtis samaan aikaan.
Itse ei nyt jaksa stressata tästä joulusta,kunhan saa jouluruokaa niin olen tyytyväinen.
Mies on ahkeroinut päivittäin muksun huoneen kimpussa ja itse hiljalleen lauantaina siivoilin kämppää.

Tänään soitto lääkäriin, ihan normi viruksen aiheuttama nielutulehdus. Eikä kukaan perheen jäsen saanu vielä ainakaan flunssaa vaikka nenät tuhisee. Se siitä. Onneksi poika voi jo paremmin ja virtaa riittää. Pitää kyl opettaa poika jo nielemään tabletteja. Tää neste lääke tulee kalliiks.
Mä sain sunnuntaina siivottuu melkein koko kämpän. Nyt taas kehtaa pyytää vieraita. Paketointi tekee kyllä aika tiukkaa ei jaksais sitä tehä millään. Ja huomenna vikat ruoka ostokset.

Kaks yötä peräkkäin oon valvonut kun neiti ollu energinen. Ja päivät se nukkuis. Ehkä mun touhuaminen on ottanut senkin voimille. Toivottavasti tänä yönä saisin unen päästä kiinni.

Tulee sittenkin luminen joulu. Mun äiti sanoi kun mä synnyin 20 päivä oli saman lainen vetinen sää kuin nytkin oli. Äiti oli säästänyt mun vanhoja liivimekkoja jos saisin tytön. No tulee nyt ja kiva pukea omia vanhoja vaatteita. Katottiin poikien kanssa mun vauva albumia. Oli ihmeissään.

Hyvää joulua kaikille! (En kerkee täällä ehkä käymään... )

Oi lämpöön...itse en enää lähtisi kauemmas, mutta viikonloppuloma miehen kanssa piristi kyllä kummasti. Kunnolla etelään sitten vasta pikkupaketin kanssa: kesällä jos on huono kesä, syksyllä jos inhimillinen suomen kesäksi...

Yritin kahlata nopsaa näitä viestejä läpi. Kiitos kaikille tuesta. Nyt on hieman paremmin asiat. :)

Kiva kuulla Lelutus että on jo parempi. :love2

Enää yksi yö jouluun... :santa vaikka viime yö meni täälläkin valvoessa niin kun Nanella, ei kyllä kukaan oo kipeenä mut oli vaan huono nukkua, niin nyt on mukava olla. Kävin kaverin kanssa bodybalance-tunnilla ennen lounasta, nyt on mies rinteessä, pikkusmurffi päikkäreillä ja lanko perheineen kaupoilla, joten sain pari tuntia ihan omaa rauhottumisaikaa. Täällä kun ollaan vuokramökissä, niin mitään ei tarvii siivoilla eikä järjestellä, ihanaa!
Huomenna aattona vielä pääsen jalkahoitoon, ruuat tulee pitopalvelusta ja sitten tulee joulupukki ja tonttu vierailulle. Vähän etukäteen hirvitti miten tää joulu tulee menemään, mutta nyt vaikuttaa ihan hyvältä. Kävelyt ja sauna pistää supistelemaan, mutta onneks paljoo ei tarvii liikkua. Tuo sauna tietty harmittaa... aion käydä kyllä joka tapauksessa aina kun muutkin menee niin pienet löylyt.. pitäähän sitä kun ulkonakin on oikee valkonen joulu ja tänään on pakkasta 16 astetta. :thumleft

:Heartbigred Ei muuta kuin oikein hyvää joulumieltä ja vointia kaikille! ! :greet008 :Heartbigred

Tuliko teillä muilla vauvalle paketteja?

Meillä tuli kaksi, toisessa vaaleanpunainen pikkupeitto ja junavillasukat. Toinen oli itse ostamani, tilasin Gunnareiden fanishopista 62 cm mustan bodyn, jossa bändin logo ja teksti "Sweet child o'mine". En vaan voinu vastustaa, on yksi meidän suosikkibändeistä.

Kyllä tuli pikkusellekki paketteja:) pinnasängyn patja,värikkäitä sukkia ja äitini kutoma villahaalari:Heartred kuulemma anoppi oli tilannu soivan mobilen, mutta ei kerinny perille aatoksi:)

odotan kyllä jo vähän kauhulla seuraavaa joulua, koska mieheni siskon 2,5v poika sai 17 pakettia pukilta!!!...ei ees meinannu jaksaa avata:confused: ennen joulua jo miehen sisko ilmoitti että ei saa ostaa paljoa, eikä mitään äänteleviä....no voitte arvata noudattiko näitä ohjeita kukaan....
oma sukuni ei hössötä joulua tai ensimmäistä lapsen lapsea, mutta mieheni suku on (yli)innokkaita jo nyt!:help:)

Meillä tuli yksi paketti vauvalle mutta samalla se on vähän meille vanhemmillekin eli vauvakirja, jota nyt sitten voin alkaa tässä pikkuhiljaa täyttämään ainakin joiltakin osin :)

Toi lasten joululahjamäärä ja niiden laatu on kyllä semmonen, mikä herättää tunteita...pari vuotta sitten oli aivan tajuton määrä kaikkea kallista krääsää, mitä oli sukulaiset ostaneet. Me ostettiin tänä vuonna miehen lapsille kummallekin kirjat ja toiselle pikkuauto ja toiselle arvaa kuka-peli.

Me ei ostettu omalle pikkusmurffille varsinaista joululahjaa, ettei tarvinnu kuljettaa pohjoseen kun muutenkin auto täynnä. Ja oli saamassa kummeilta ja mummilta ja vaarilta lahjoja... näin ajateltiin miehen kanssa. No, saihan se muutaman paketin, joista pari oli sen omaankin mieleen. Mutta kun se näkin serkkujen lahjavuoret niin näin että se oli vähän harmissaan. Pikkusen kiukutteli ja meni sit onneks reippaasti kattoo mitä muilla on. Kävi vähän sääliks, en ois uskonu et alle 2-vuotias tajuaa että ei itse saanut samalla lailla lahjoja kun muut lapset. Ensi vuonna laitan kyllä omankin lahjan pukin konttiin! ! (nytkin ostettiin sille periaatteessa joululahja, mut annettiin jo pari viikkoa ennen joulua leikittäväks.) Yksi lahja riittää kyllä, ei sentään monia, mut joku varmasti mieluinen. Tuli ihan sellanen tyhmä olo, et miten voin olla näin surkee äiti, etten tajua ees antaa joululahjaa omalle lapselle? ! On vieläkin ihan kamala fiilis. Kaikille muille annoin kyllä paketit..

Pikkuoraville ei tullu lahjoja, mutta en oottanukaan. Suloista että te olette saaneet.. kyllähän niitä vauvan vaatteita ja tarvikkeita saa lähimmiltä muutenkin, niin oikeestaan ihana ajatus pakkaa joulupakettiin! :love017

TUltiin eilen reissusta kotiin, ja ai että kun uni maistui omassa sängyssä! :grin

Onneks on lapsilla viel lomaa, oon ihan poikki. Masu on nyt turvonnu todella isoksi. Et ei peppukaan näytä niin isolta. Niin tää neiti ei vaan anna mun nukkua öitä hyvin. Päivät se ite vetää sikeästi unta mut kun ilta tulee niin alkaa jumputus pitkälle yötä. Ei se muuten haittais jos se olis vain muutama yö mutta nyt 5yötä putkeen. Päivällä kun ei oo kovin paljoo aikaa lepäillä. En tiiä miten saisin tytön rytmin muutettua.

Kiva kun nyt alko pikku alet... voi ostella jotai viimisii juttui... ja nuorimmaiselle 3v synttäri lahja.

Supistukset on ollu vähän aikaa kadoksissa,oon ollu niin rentona kun vain voi olla.
Mä kyllä ikävöin lenkille lähtöö..

Tää tavallaan liittyy niihin painonnousujuttuihin, mutta onko teillä muilla miten muuttunu vaatekoot? Itellä ei juuri tissiliivejä lukuunottamatta ole muuttunu, mutta tässä odottelen jännityksellä mitä nyt viimesellä kolmanneksella sitten tapahtuu...

Mulla on vaate koko ollu nyt sama kuin silloi ku joutu äitiyshousuihin siirtyy. 36 ja luulen et näillä mennään loppuun asti jos nyt ei turvotus korostu.. viime raskaudessa oli vaan et paidat joutu olee loppupuolel L kokoisii mut mulle tulikin +20 kiloo. Nyt yritän pitää painon alle 20. Ritsikat ollu nyt samaa kokoo mut kun maito nousee niin koot nousee.

Mulla on käytössä saman koon vaatteet kuin ennen raskautta (38, M). Oon kyllä valinnut vähän väljempiä malleja ja siis mammavaatteita. Normaalisti käyttämäni vaatteet ei siis oo nyt käytössä vaikka koko onkin sama :D Painoa tullut tähän mennessä noin +5 kg ja viikkoja 28+0.

Täällä viikkoja 33+1 ja pääosin ihan normaaleissa vaatteissani kuljen. Toki maha on jo sen verran iso, ettei esim. normaalit farkut ole mennyt jalkaan enää aikapäiviin, koska niitä ei saisi vatsan takia kiinni. Eli äitiyshousuja olen kyllä käyttänyt, mutta ihan normaalikokoa. Paidoissa/topeissa olen vain siirtynyt väljempiin malleihin. Painoa on tullut reilu 10 kg, mutta se on kyllä kertynyt pääasiassa vain vatsaan ja rintoihin ja siksi omat vaatteet pääosin käyvät. Ulkoiluvaatteita olen lainannut mieheltä.

Takaisin