Joulukuun jutut

ninnuli87

Näppärä viestien naputtelija
Mä oon niin huumassa et nyt on joulukuu :) tänään sain avata mun suklaakalenterin ekan luukun ja rupes oikeen kiukuttaa kun ei "voinut" avata toista luukkua kun iski niin hirvee suklaa himo :rolleyes:

Torstaina pitäis vihdoin päästä pitkästä aikaa neuvolaan kun edellinen aika peruttiin ja viimeks oon ollu lokakuun alussa... :sad001 no tosi pitkä olotila-valituslista mulla on ainakin mukana...

Laskin juuri et äitoyslomaani on enää 11 viikkoa :) ja jos ne päästäis mut sairaslomalle aikaisemmin vaik rv 30 niinko esikostakin ni siihen ei oo enää ku 6 viikkoa :wink
 
Kyllä, joulu-mieli alkaa jo vaikuttaa. :D Eilen laiteltiin viimesiä havukoristeita etupihalle, ikkunakyntteliköt unohtu vaikka adventiks oli tarkotus laittaa, mut tänäänkin ehtii hyvin. Minä unohdin täysin hommata joulukalenterin etukäteen, tänään on kauppareissu siis illalla tiedossa. Kyllähän se nyt pitää pikkusmurffilla (vai mammasmurffilla?) kalenteri olla, ei muuten tule mitään! Mies ehdotti suklaakalenteria mutta mielestäni alle 2v. ei tarvii vielä syyä suklaata joka päivä. Periaatteessa ei ollenkaan, mut on kyllä saanut maistaa juhlapäivinä vähäsen...

"Jingle bells, jingle bells, jingle all the way.." :D
 
Ihana kun on joulukuu Huomenna enää tasan kolme viikko töitä nii silloin onkin pitkä lomaa :). Virallinen äitiysloma alkaa vasta 27.1.15 mutta minulla loppuu työt tässä paikassa niin jään sitten suora kotiin lepämän. Ihana, en millään jaksaisi odottaa enää. Äkki kai se aika menee. Ylihuomenna eka lääkärikäynti neuvolaan, viimeksi olin neuvolassa lokakuun lopulla. Mitäköhän siel lääkärikäynnillä tapahtuu, olisi ihana jos pääsisi näkemään pikkusta ultraäänellä mutta tuskinpa siel vastaanotolla mtn uä laitteita on käytössä.

Mukavaa joulukuuta kaikille ❤
 
Ihanaa kun joulu lähestyy. Aiemmin en ole juurikaan ollut mikään jouluihminen, toki ylimääräiset vapaat on kelvannut, mutta nyt jotenkin lapsen kanssa ja toista odottaessa joulu ja sen mukanaan tuoma yhteinen aika saa uuden merkityksen. Voi kun vielä tulisi lunta sen verran, että maa olisi valkoisena ja pakkasta sen verran, ettei heti sulaisi pois.
 
Oi joulukuu...täällä ollaan ahkerasti oltu pukin hommissa, eilen viimeeksi... sunnuntaina käytiin koko perheellä perinteisessä mieskuorokonsertissa johanneksen kirkossa, pääsi kyllä todella joulutunnelmaan. Neiti 2v jaksoi upeasti! Kuunteli kiltisti musiikkia ja katseli tunnelmallisesti valaistua kirkkoa, kerran vain piipahdettii konsertin loppupuolella eteisessä tuulettumassa puolen kappaleen ajan. Oli mulla rusinoita ja joku kirjakin mukana jos olis tullu ihan superhätätilanne, mutta niitä ei tarvittu ja hyvä niin: en yleensä lahjo hiljaiseksi niin tyttö ei osannut sitä edes odottaa.

Joulukalenterina tytöllä on joulusukka, johon tontut yön aikana toimittavat milloin mitäkin. Mielestäni suklaa on aamuisin tarpeetonta, kun ei se sitäkään osaa vielä odottaa, ja toisaalta krääsäkalentereistakaan en vielä halua jokavuotista perinnettä, niin siksi näin. Ostin kyllä muumikalenterin, jonka hahmoja sieltä sukasta sitten ilmestyy..mutta tyttö ei siis ole tätä muumikalenteria nähnyt. Lisäksi on partiolaisten kalenteri, kun ol kiva että saa avata luukkuja, ja mielestäi onkin hyvä että oppii nauttimaan jo siitä että luukusta paljastuu kuva, suklaan tai tavaran sijaan. Toki isompana kun osaa pyytää, niin katsotaan erikseen...
 
Ihanaa tämä joulun aika:love7 ihana pyntätä kotona ja laittaa valoja ja kynttilöitä. Haaveilen jo yhteisestä reissusta sinne santa parkkiin vai mikä se nyt tuolla pohjosessa onkaan:Heartbigred pitäis kyllä varmaan ensin synnyttää ja saada pikkuisen vähän ikää, että jotain ymmärtää:laughing005
huomenna pieni reissu Kuopion matkusiin shoppaamaan ensimmäiset joululahjat:greet008
 
En minäkään noille 2 ja 3-vee pojille ole mitään namikalenteria ostanut, yksi yhteinen Mauri Kunnaksen Koiramäen kalenteri löytyy, siitäkin saavat vuorotellen avata kuvaluukut. Tarhassa noilla ihanasti joulutunnelmaa, niin ja joulusukka joka päivälle josta lapset vuorotellen saavat nostaa herkun eli piparin :) oppivat odottamaan vuoroaan. Oon ehkä vähän nihkee mutta ei mun mielestä suklaakalenteria tarvis olla ku aikasintaan kouluiässä :D johtunee siitä että meillä ei ollut kotona myöskään kun olin pieni(muutenkin vaan 1krt/vko karkkipäivä eikä sokeria juuri muutenkaan käytetty) ja ihan ok sinänsä. Joku tarrakalenteri oli paljon kivempi :wink
Meillä lapset ei vielä muutenkaan juuri karkkia/suklaata saa, no perjantaisin on ns.herkkupäivä ja saavat kauppa reissulla valita jotain pientä kivaa esim.tikkarin tai lakupatukan, ja se heille riittää. Toki synttäreillä saa syödä tarjoiluja sitten enemmän, mutta sellaista tapahtumaa niin harvoin ettei haittaa...
 
Meillä ei oo erikseen herkkupäivää, niin ei oo syytä aina jonakin tiettynä päivänä ostaa jotain...vaikka toimiva systeemi varmastikin monille toi karkkipäivä. Meillä tulee kumminkin kerran viikkoon ainakin satunnaisina päivinä käytyä kahvilla tai muuta, niin sillon saa joka tapauksessa ainakin multa maistaa jotain makeaa. Varmasti ikäiselleen 'riittävästi', että en siks oo pitäny vielä lisäks herkkupäiviä ettei tuu sit useampaa spesiaalipäivää viikossa... :)
 
Toi herkkupäivä on meilläkin lähinnä äitin juttu ja veruke ostaa ja syödä lastenkin edessä esim.suklaata tai pullaa hieman :D ja pe.on vapaapäivä tarhasta meillä niin käyn lasten kanssa esim.kirjastossa tai lounaalla ravintolassa aina ja samalla kahvilassa tms.niin hoituu tuo herkuttelu siinä samalla usein.
Eihän tän ikäisillä tarvis olla karkkipäivää mut meillä pe.on sellanen rentoilu/hauskuus päivä muutenkin niin siinä yhdistyy kaikki kiva ja viikonlopun aloitus :wink
 
Voihan hittolainen mikä päivä! Veronpalautukset tuli... ja paljon vähemmän kun piti tulla. Oon paniikissa tarkistanu toiminimen verotiliotteet ja verokortin tiedot, tuista olis pitäny mennä enemmän ku tarpeeks veroja, ennakot ja alvit maksettu ajallaan.. mistä ihmeestä selvitän mitä on tapahtunu, kun en oo ääliö laittanu veropäätöstä sellaseen talteen mistä sen löytäsin?? Ei auta kun etsiä vielä, mutta ihan katastrofi päälllä ja alko supistelemaankin kun iski niin kova stressi päälle. :'(
 
kävin kyllä kattoo, mut sieltä saa vaan muokattuu veroilmotusta, en löytäny -päätöstä. Etsintä jatkuu...
 
Meillä on pojalla (kohta 3-v) oma suklaa kalenteri koska mullakin on, mutta meillä ei ole karkkipäivää ollenkaan ja voi olla et poitsu saa noin kerran kuussa jos sitäkään ni normaalisti nannaa. Me kun ei syödä kotona hänen nähtensä mitään herkkuja niin ei osaa pyytääkkään. Välillä jopa kavereilla kahvitellessa syö ennemmin rusinoita tai jotain hedelmiä kuin pullaa tai keksiä niin ajattelin että tuo kerran vuodessa oleva suklaakalenteri on hyväksyttävä kun itse sen haluan ja sitä ilman ei mukamas joulu tule :p
 
Mammasmurffi soita suoraan verottajalle huomenna, ne osaa kyllä neuvoa, ainakin useimmiten! eli siis vero.fi löytyy yrittäjille se oma palvelunumero.
mä oon soittanu mooonta kertaa ja kyselly välillä ihan tyhmiäkin, ne auttaa kyllä :) ei kannata häpeillä soitat vaan!
meil oli tuossa jäännösverojen/yhtiömuodon taannoisen muutoksen kanssa selvitettävää ja niistä just toissaviikolla soittelin sinne kun en tajunnut ihan täysin niiden sanomaa yhessä kirjeessä :D heti selkeni yhellä puhelulla!
 
Kiitos AadaEveliina tsemppauksesta! :Heartred
Soitinkin sinne ja johan selvis asia. Alkusyksystä olin raskausväsymyksissä jättäny kirjanpitäjälle joko toimittamatta tai toimittänu liian myöhään aineistoa, ja siellä oli jääny yks alvi maksamatta. En osannu tarkistaa ite aikasempia kuukausia kun viime kk verotiliote näytti et kaikki ok, ne siis oli kuitannu jo lokakuussa miun palautuksilla puuttuvan erän. Periaatteessa ottaa päähän et kirjanpitäjä ei ollu sanonu et nyt kantsis maksaa kun vielä ehtii mut omaa syytähän se oli. Ja nyt on kaikki hyvin. Huh. Onneks pian alkaa mammaloma ja voi unohtaa kaikki työasiat, huolehtii vaan henkilökohtasista laskuista!!! Oon kyllä niin huithapeli välillä noitten asioitten hoitamisen kanssa että varmaan ois paras mennä palkkatöihin sitten kun joskus ois taas aika alottaa työt.

Enää yks tai kaks työvuoroo ja sit alkaa vapaat!! Ja 15pv kun lähetään jouluksi reissuun, ihanaa!!!
 
Hyvä että selvis, nyt vaan nauttimaan vapaista :Heartred

Oikeesti hyvät kirjanpitäjät on kiven alla, vaikken nyt tarkota et sun kirjanpitäjä olis huono tuon perusteella. Mut semmoset osaavat, kokeneet ja kohtuu hintaiset jotka osaa neuvoa ajoissa ennenkuin mitään sattuu.

Meille on onneks nyt hyvänoloinen löytynyt...pikkuinen kirjanpitofirma täällä Itä-Helsingissä. Mä yritin opetella itsenäisesti kirjanpitoa taannoin ja hoitaa meidän firman kirjanpitoa itse mutta oli niin hankalaa että sain lähinnä sotkua ja harmia aikaan puhumattakaan kuinka paljon aikaa siihen meni! Ei auttanut kaupanalan korkeakoulu-tutkintokaan kyllä yhtään :D ihan hepreaa kaikki alvit/tilit/ilmoitukset ja niiden laskeminen...
 
Meillä on kans kohta kolmevuotiaalle suklaakalenteri. Ne suklaat on kyl niin pienii et ei niistä nyt nii haittaa ole. Isommille hankittii lego kalenterit. Siistä syystä kun kummatkaan ei halunnu mitään karkkia tai suklaata sisältäviä.

Nyt on ollu muutamaan otteeseen kovat supistukset. No olen ollu kipeenä.
Ja mikä pistää stressi hormoonit kiertämään on kun unohtelen mihin laitan mitäkin. Avaimia ollaan etitty kissojen ja koirien kanssa, lompsaa, puhelinta, pankki tunnuksia, harjaa ponnareita, ruokia, kahvimukeja ja korttien salasanat hukassa.

Perjantaina oltiin koulun itsenäisyys juhlissa ja huomasin kuinka sormus ei lähe sormesta ei edes liikkunut. Kotiin kun tultiin ja söin niin sormus vierähti pöydälle. Olipa kummallista. Yleensä turvotus tulee iltaa kohden mut mul ilmeni aamulla 10 ja ennen 12 turvotus tiessään.

Potkut alkanut olla jo vähän liian häiritsevii... tuntuu et vähän stressaan niitäkin kun ne kovat potkut ja liikkumiset jännittävät vatsaa. Yöt nukun kyl hyvin mut auta armias jos joudun heräämään yöllä niin neiti sätkii edes takas.
Havahduin tässä et mähän oon jo yli 26 viikolla. Jotenkin nää viikot huitelee tosi nopsaa.. ainakin nää joulukuun viikot ja päivät tuntuu vierähtävän.

Onko teillä kuivausrumpua? Me ollaan hankkimassa kun lisää porukkaa tulossa niin kuivaus tila jää pieneks. Eikä ole kiva jos telineitä on pitkin poikin huushollia. Talvet niin pahoja. Kesällä sitä ei tarvi käyttää kun vie pyykit ulos.
 
Ootteko joutuneet nyt talviaikana käyttää naama rasvaa, kun mä en yleensä tarvi mut nyt ihan selvät kuivat läiskät poskien kohdassa. Eikä ne lähe pois vaikka jois ja käyttäis hyviäkin rasvoja. Nyt ostin minidream rasvaa apteekista jota ne suositteli.
 
Meillä on ollut kuivausrumpu käytössä jo noin 10 vuotta enkä vaihtaisi pois. Aikanaan, kun nykyiseen kämppään muutettiin, tuotiin myös vanha pesukone mukana, vaikka ostettiin uusikin. Vanha ei vieläkään ole antanut periksi, joten meillä on siis kaksi pesukonetta. Ja ainakin silloin, kun molemmilla koneilla pesee, niin on oikein kätevää, kun pyykit saa nopeasti kuiviksi ja takaisin kaappiin. Niistä tulee paljon pehmeämpiäkin kuivausrummussa kuin narulla kuivattamalla. Me ei käytetä huuhteluainetta. Ja eivät myöskään ole niin ryppyisiä, joten silitystäkään ei tavallisiin käyttövaatteisiin tarvita.

Naamarasvaa käytän muutoinkin ympäri vuoden, joten sen osalta ei muutosta. Naama kyllä muuten voi tavallista paremmin, sillä finnejä tai muitakaan näppyjä ei naamassa ole juurikaan ollut. Ja tukka. Normaalisti se vaatii pesua harva se päivä, kun rasvoittuu niin nopeasti, mutta nyt tuntuu ettei likaannu sitten millään. Useita päiviä pystyy olemaan pesemättä ja silti näyttää ihan kuin vastapestyltä.
 
Takaisin
Top