Joulukuun jutut

Me hankittiin kuivausrumpu ennen kuin esikko syntyi ja ilman en enää pärjäis. Vaatepölyä on puolet vähemmän, kuivausteline ei ole koko-ajan jossain tiellä ja vaatteita ei tarvitse silittää. Kesällä kuitenkin kuivatan pyykit ulkona niin niihin tulee ihana tuoksu :)

Heips, kysymys rintsikoista. Milloin piti siirtyä kaarituettomiin? Oliko siinä joku vaikutus maitoon vai aiheuttiko rintatulehdusta? Vai muistanko nyt ihan väärin:confused:

mulla on kaarituettomat imetysliivit jo käytössä kun muut ei mahdu... en kyllä tiedä onko sillä jotain vaikutusta mihinkään mut paljon mukavammat ne on päällä kun kaarituelliset.

Mä olen huomannut, että tässä vaiheessa ne kaarituelliset alkaa jo painamaan. Tosin ei kaarituettomatkaan ihan parhailta tunnu, mutta jollainhan sitä pitää mennä, jotta ei ole kuin lehmä laitumella.

Osaiskos joku kertoo miltä tuntuu ennakoivasupistus? Omasta mielestä niitä ei ollut esikkoa odottaessa muutakui ihan siellä lopussa ja ne oli jo ihan oikeita suppareita. Eilen illalla kun istuin sohvalla ni tuntus et pikku likka heittää kuperkeikkoja koko-ajan mut sit rupesin miettii voisko olla ennakoiva supistus kun tuntuu vain alavatsassa vaikka kaikki muut liikkeet tuntuu jo vähintäänkin navan kohdalla välillä jopa ylempää...

Mulla on imetysliivit ollu käytössä jo parisen kuukautta, kun omat liivit jäi pieneksi. Muutama viikko takaperin piti käydä ostamassa kokoa isommat :confused:

jollainhan sitä pitää mennä, jotta ei ole kuin lehmä laitumella.
:laughing025 Niin totta.

Mulla tossa muutama päivä takaperin laitettiin pari tikkiä peukaloon, kun onnistuneesti siivotessa lasihyllyä, joka lipes käsistä, leikkas mojovan vekin siihen. Lähettiin ensiapuun ja siellä mieshoitaja sitten otti mut vastaan ja katto tota kättä ja sano et tikkejä tarvii. Pyys ottaa päälipaidan pois, näki ehkä mun ilmeestä, kun ajattelin et fusk, mul ei oo liivejä topin alla..Diu diu, noh ei muuta ku paita pois ja olo oli juuri tuon lehmä laitumella mukainen.. En tiiä kumpaa hävetti enemmän, vaikka täysin luonnollisesta asiastahan oli kyse ja ei tullu siinä vaiheessa mieleen alkaa mitään liivejä pukemaan päälle, kun haava vuos kun seula.

Kyllä niitä kaarituellisia liivejä voi käyttää ihan niin pitkään kuin haluaa eikä tuettomiin liiveihin ole mikään pakko siirtyä lainkaan. Ei ne liivit/kaaret vaikuta maitoon eikä tulehduksiin. Tärkeää on vain se, että liivit on oikean kokoiset ja tuntuvat mukavilta. Monilla kaarituet rupeavat jossain välissä painamaan ja siksi siirtyvät tuettomiin. Itse taas olen ostanut sen verran isoja kaarituellisia liivejä, että niillä pärjää oikein hyvin. Samoin imetysliivejä löytyy jo vanhasta takaa kaarituellisina versioina.

Hei niistä kuivaus rummuista minkä merkkisii teil on? Kun niin pitkä ikäsii ovat. Kun netistä kun selasin niin useat valittivat et ne hajoo usein.

meijän rumpu on LG ja sille tuli juuri ikää kolme vuotta ja tähän mennessä toiminut oikein hyvin

nii ja meijän rummussa on sellainen gentle toiminto ni pystyy kaikki pyykit laittaa sen kautta ja ei tarvii pelätä et kutistuu (paitsi nyt jotkut kalliit neuleet jätän laittamatta)

Ok, kiitos vinkeistä liiveihin...sais mennä ostoksille, ni voi hyvillä mielin osta kumpia haluaa:)

Mulla ei oo ollu aiemmin kaarituellisia imetysliivejä mut nyt ajattelin ostaa.
Onko kokemuksia eri merkeistä, mitkä hyviä?
Oon miettiny tilata/ostaa mm.Cake Lingerie tai Hot Milk merkkisiä kun näyttää aika kivalta...

Hmm... täytyy kyl käydä vuoden vaiheessa kattoo alet läpi jos sais sit sen kuivausrummun. Joka olis kestävä.

Yhden lapsen lahja ostamatta vielä.sit voi vaan rentoutuu joulun alla. Kumpa muistaisin kortitkin viiä postiin tällä viikolla.

On ollu olo et alkaako flunssa vai ei ala.

Mä ostan kahet erillaiset imetysliivit. Eli yhet topatut, siitä syystä et talvella on kylmä. (Yritän ehkäistä tulehdusta)ja toiset kaarituettomat ohuemmat. Viimeksi käytin urheilu liivejä jotka oli kyllä ihan ok mut suojat vaan ei niissä pysynyt paikoillaan.

Meikäkin on joutunut ostamaan jo kaarituettomia liivejä kun tuli tuista ihan hirveet painaumat rintoihin. Mun ainoa ongelma on se, että en oo löytänyt kivoja kaarituettomia liivejä vaan kaikki on hirveitä mummomaisia pussukoita. Eli onko teillä vinkkejä mistä löytyy kivoja? Ja kokoja pitäis löytyä melko isoihin asti kun nää mun rinnat on nykyään melkoiset melonit :grin

Mä oon ostanu jo kaikki joululahjat ja tänään paketoin ne :) viime viikolla vein kortit postiin siinä postin punaisessa kuoressa ni ei tarvii enää muistaa viedä niitä :) nyt on enää jäljellä se pahin, eli ruokakaupasta joulun ostokset.. :confused: inhoon ku on porukkaa sikana yhdessä paikassa mut eipä niitä ruokaostoksia voi etukäteenkään tehdä...

Mä oon ostanu omat imetysliivini Lindexiltä. Semmoset ihan perus valkoiset ja mustat mitkä on kevyesti topatut niin ettei nännit paista läpi ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen :)

Kaarituelliset liivit kantsii ostaa varmaan ihan alusvaateliikkeestä (esim. Change jos haluu ihan kohtuuhintaset) että saa myyjältä hyvin apua liivejä valitessa. Olikohan se nyt sit Lindex vai Kappahl mut jommassa kummassa myydään imetystoppeja (mustia ja valkosia), joissa oli ainakin minulle sopivasti tukea niin ettei tarvinnut erikseen rintsikoita alle. Kesällä varsinkin näppärät! Ja vaikka niissä ei ollut toppauksia, vaan kaksinkertanen kangas, liivinsuojien ansiosta nännitkään ei paistanu läpi.

Ekoina viikoina rinnat voi olla niin arat että sillon kun ostaa liivit, voi jäädä löysiks myöhemmin. Minulla oli nää topit ja yhdet liivit valmiiksi ostettuna, mutta ekoina viikoina en voinut niitä vielä pitää kun puristi. Ostin yhdet isommat silloin, ja nämä yhdet jäikin sitten isoiksi (meni onneks paksujen paitojen alla hätätilanteessa) ja lopun imetysajan käytin niitä pienempiä = sopivampia. En tiedä saiko tuosta selvää, mutta siis kannattaa varautua että ekoina viikkoina rinnat tarttee enemmän "happee". ;D

Meillä kanssa tuo kuivausrumpu ollu harkinnassa jo pari vuotta, mutta vieläkään ei olla tehty päätöstä hankitaanko. Edut kyllä puhuu puolestaan, mutta tuntuu kalliilta, itse laite ja siihen vielä pikku sähkötyöt mitä asennus vaatii meillä plus sähkönkulutus sitten kun käyttää. Kannattaako se? Eikö vaatteet kulu nopeemmin jos kuivaa aina rummussa?

Ostin h&m:stä kaarituettomat imetykseen, koko löyty 85e:hen asti netissä. Toivottavasti ne sopii ja on hyvät:)Kaarituelliset tavalliset ostin joku viikko sitte ja neki oli 85E ja niistä jo nyt pullahti kumpiki kaari pihalle....onneks noi oli sellanen 2 kpl:n pakkaus ja makso alle 20e...harmi ku täällä tuppulassa on vaan lindex ja kappahl, seppälä ei myy mitään mammaa, eikä lindex muutaku kalliita liivejäo_O ...halppiksessa kävin ja voi järkytys ne vaatteet!!!!:eek: vaikka 40km päässä olis isompi city niin en vaan oo saanu aikaseks mennä ostoksille, kiva ostaa kotisoffalta:p

Nii ja nyt muutama iltana oon huomannu että masu on ku ilmapallo, ei turvotusta sormissa/jaloissa....kävin ostaa vi-sibliniä, jospa siitä sais apua....tosi tönkkö oloo_O

Nodde: eikös ne saa palauttaa jos heti meni rikki ne liivit? o_O

Mä ostin dupalachia ilmapallomasuun/turpeeseen. Ihan kamala olo, viime yö oli ihan tuskaa. Mutta kerro toki oliko tosta vi-siblinistä apua, voisin sitä itsekkin koettaa. :)

Takaisin