Joulukuun juttelot

vuoden viimenen neuvola takana !! :D 
joka muuten oli lääkärinnvla. kaikki kunnossa, loppu raskaudesta tehdään vain painoarviota vauvalle ku kasvaa kuulemma yläkäyrällä. vaikka tiistaina lääkäri ei kommentoinu vauvan painoa muutaku, että käyrillä mennään. 
tämä lääkäri ku katto ekana sf-mitan, joka oli sillon ekalla kerralla kasvanu 9cm, nyt vain 3cm .. mutta, vauva on myös vaihtanu asentoaan pää alas päin, että luulempa tämän vaikuttavan mittaan. :D 

no mutta nyt .. oikein hyvää joulua jokaiselle tulevalle äitille ja meidän tuleville vauvoille .. ens jouluna onki sitte ihan eri kuviot. <3 emoticon
 
Tulin toivottelemaan maalismasusille oikein ihanan rauhalliset ja rentouttavat joulut <3

Meillä on meneillään kinkunpaistajaiset/piparitalon harjakaiset ja on ihanan jouluinen fiilis.

Ottakaahan kaikki minun laillani esikoista odottavat ilo irti viimeisestä rauhallisesta joulusta ;)
 
Nannasu kirjoitti:
oi voi... oispas täälkin paino pudonnut mutta ei... painoa on kertynyt jo 13kg, mikä hirvittää vietävästi emoticon
mulla on sf mitta 26cm ja ylä käyrällä mennään...
Sormia on alkanut turvottaa ihan kamalasti, jouduin ottamaan sormuksenkin pois... viel ois kuitenkin 13vko jäljellä ja jos tätä rataa jatkuu nii olen jälleen synnyttämään mennessä melkonen tynnyri. emoticon

Mua kans pelottaa synnytys yhä... mietin että osaako ponnistaa oikein ja kuinka siitä taas muutoinkin selviää...

Mä olen myös niin kiukkunen ja kamala tätänykyä ettei kukaan viihdy lähellä edes... niisk...


Nää kaikki on niin kuin mun näppikseltä, viikkoja tosin enää huomisen jälkeen 12. Tää turvotus on kamalaa. Istuin eilen pitkän automatkan ja jalat olivat kuin tukit perille päästyä ja sukat uponneet nilkkoihin emoticon . Pitänee hommata paluumatkalle tukisukat. Meidän automatka oli muutenkin niin karikkoinen kun mies oli mennyt laittamaan auton tankkiin vahingossa väärää ainetta jäätymiseneston tilalta ja alkuun koko matka tyssäsi keskelle ruuhkaa ja viimein kun päästiin matkaan niin auto sammuili vähän väliä. Olin niin kiukkuinen koko matkan ja siinä vaiheessa kun mies meinasi nukahtaa rattiin olin valmis hyppäämään autosta keskelle korpea 25 asteen pakkasessa ja soittamaan taksin loppumatkaksi.

Tänään on olo vähän leppynyt ja kihlasormuskin lähti irti mun makkarasormista. Seuraavan kerran se taitaa sormeen eksyä vasta maaliskuun jälkeen.
 
Shani: oon huomannu että jumppapallon päällä istuminen ainakin vähän helpottaa noita nivuskipuja ja sit se että ei kamalasti liiku.
välillä tosin täälläkin vaikeuksia ihan sohvalta vessaan matkalla että ei se pysyvää helpotusta tuo.

uusvuos ollaan ihan kotosalla täällä. ellei jonkun kaverin luona käy piipahtamassa. mies menee portsariksi tuuraamaan yhdelle ovelle joten tylsää varmaan tulee.

joulu meni hyvin rauhallisesti. käytiin siskon luona syömässä ja siellä 8kk tuleva serkkupoika näytti kuinka hän hienosti jo nousee tukea vasten seisomaan ihan itse ja lähtee kärryn kanssa kävelemään =D oli aika tosi suloista.
tuli siinä mieleen että ensi jouluna se oma taapero touhuaa samalla lailla =)

on se kyllä mahtavaa että enää 9vk ja 2pvä jäljellä =) vähiin käy aika =)
 
Tänään oli kolmas ultra, ja eipä näkynyt "golfpalloa" vauvan sydämessä enää.. :) Ja kaikki oli ihan niin kuin pitääkin... Tosin joudutaan/päästään vielä neljäskin kerta ultraan, koska meijän pikkusella oli iso pää suhteessa sen muuhun vartaloon, niin tarkastetaan parin viikonpäästä et kasvaako vartalo ja pää tasaisesti... Mut saatiin ihana 4D-ultrakuva vauvasta sieltä mukaan, vaikka oli siis muuten ihan tavallinen ultra. :)

Ja ei muuten sitten saatu vakuutusta vauvalle juurikin tuon "golfpallo" kalkkeutuman takia... :|

Maaliskuu lähenee jo kovaa vauhtia.. Nyt kun joulukin meni jo, niin ei tässä muuta voi oikein odottaakaan kuin maaliskuuta... tai voihan vauva aikasemminkin tulla, eihän sitä koskaan tiedä...
 
emoticon Räiskyvää uuttavuotta 2011

Meillä vietetään kohtuu rauhallinen vuoden vaihde tälläkertaa, joskaan ei muutenkaan älyttömiä pippaloita ole ollut... niin nyt ollaan lasten kanssa ja totutellaan noi pentukoiratkin raketteihin, molemmilla ensimmäinen uusvuos...

Alennus myynneillä käyty, uutta takkia etsiskelen... alkaa nimittäin olla niin jottei enää kohta takit mene kiinni! emoticon
Pitäs siis pikasesti löytää uus takki jottei joudu ihan kokonaan sisälle jäämään...

Mä olen nyt sitten saikulla, enkä mene enää töihin... taliviloma alkaa 3.1 ja sen perään ois sit kesälomat... josta alkaakin hetimiten äippäloma. Yhen päivän mene töihin helmikuussa, jotta saan paluurahat :)
Perhana, menin sitten liukastumaan sisätiloissa jouluna ja sain kamalat nivuskivut siitä hyvästä, josta nyt siis saikulla... lattialle ei voi mennä istumaan tai ei pääse enää ylös eikä muutenkaan mitään äkkinäistä voi tehä kun nivuset pistää hanttiin.
Melkosen voimakkaita suppareitakin on alkanut tulla taas... mutta kohden suu on edelleen napakka. Ei siis mitään hätää siitä että vaaveli ois "ulostautumassa".

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli siis hyvin. Ultraan pääsen vielä kerran, paioarvion kun tekevät. Perhe valmennus ois 10.1 ja odotankin mielenkiinnolla kun mies pääsee "harjottelemaan" heh, esikoistaan kun odottaa :)
Saas nähä milloin on sitten konsultaatio sairaalassa siitä millä tapaa synnytetään. Mulla kun viimeisin on leikattu niin pitää mennä synnytys suunnitteluun... toisaalta toivon alatie synnytystä ja toisaalta leikkaus ois parempi. Molemmissa hyvät ja huonot puolet ja molemmät olen kokenut jo aiemmin.

Jaahas, tuli taas tekstiä...

Mut viettäkäähän iloinen ja ikimuistoinen vuodenvaihde ja pommitelkaa varovaisesti! emoticon
 
Ihana joulu takana! Sai rentoutua mukavassa seurassa ja nauttia tunnelmasta! :)

Riinaa onpas mukava uutinen että vauvanne "golfpallo" on hävinnyt! Varmasti ollut teille helpotus! :)

Oma olo alkaa olla, niin kuin muutamalla muullakin täällä, jo aika ankea ja hankala. Maha on niin iso ja liikkuminen todella kömpelöä.... Ja kaiken lisäksi mulla on ollut kahtena yönä rajuja kipukohtauksia, jolloin vatsaan sattuu ihan KAUHEASTI noin puoli tuntia ja sen jälkeen oksennan rajusti ja paljon... Ja supistuksia tulee ja menee, välillä tosi tiukkoina ja kivuliaina... Olin tänään päivystyksessä ja siellä mietittiin syytä moiseen, mutta mitään ei selvinnyt. Jos sama toistuu uudelleen, sitten alkaa tarkempi selvittely. Onneksi vauvalla on kaikki hyvin, eikä ennenaikaisen synnytyksen merkkejä ollut. emoticon Mutta silti pelottaa tuleva yö, jos sama toistuu! Kipu on nimittäin aivan kamalaa! emoticon Ja huomenna oltais menossa sukulaisten luokse yöksi viettämään uudenvuoden aattoa, ja sekin vähän jännittää jos siellä sitten tulee se kohtaus... Ääks!

Sitä yrittää olla mahdollisimman positiivisella mielellä ja ajatella ettei odotusta ole enää niin paljon jäljellä, mutta välillä ei enää jaksa... Tuntuu, että koko ajan on jotain vaivaa ja kipua, mikä vie voimia ja energiaa...

Anteeksi kun tää teksti on melkein pelkkää valitusta, mutta nyt ei mahda mitään. Pakko purkaa näitäkin tuntoja jonnekin, enkä miestä viitsi pakottaa koko ajan kuuntelemaan mun napinoita....

Mutta ihanaa kun pian on ihan oikeasti maaliskuu ja saa oman pienen rakkaan syliin! emoticon

Mukavaa uuden vuoden juhlistusta kaikille! Niin se uusi vuosi alkaa! :D
 
oikein hyvää tulevaa uutta vuotta meille odottaville . . :) 
se onki sitte meidän vuosi. <3 

joulu oli ja meni .. hirveen nopeesti meni tuo joulu .. ehkä johtu siitäki, että oli vain normaali vkonloppu .. ja koko joulun sitä hoettiin tulevan iskän kans kilpaa, että olispa jo ens joulu .. <3 

meidän muutto uuten kotiin alkaa lähestyä. :) tammikuun puolen välin jälkeen jo päästään muuttamaan, sit saadaan laittaa vauvallekki kaikki valmiiksi. ihanaa. :) en malttaisi odottaa .. 
 
olo käy tääläki jonku verran tukalammaksi päiväpäivältä. :D 
eilen huomattiin, että vauva on ilmeisesti vaihtanu totaalisesti asentoa, ku vattan muoto on himpun verran erilaisempi ku toissa päivänä .. :D ei oo niin iso, tai sit me vaan kuvitellaan. ollaan jo katteltu tuota vattaa vissiin liikaa .. :DD 

en muista kirjotinko tonne aikasemmin jo ennen joulua, että tällä meidän lapsella ei nyt sit oo sukupuolta tällä hetkellä. :DD 
ku ei niitä kiveksiä sit näkyny, niin en nyt sit tiedä mitä me täälä odotellaan .. :D kaikille ollaan yritetty tiedottaa, että ei se poika nyt niin varma oo, ettei sitte kaikki ostokset oo vaalensinisiä !! :DD jännityksellä odotellaan .. <3 
 
OIKEIN HYVÄÄ VUODEN VAIHDETTA KAIKILLE!!! emoticon

Täällä olo on kamala ton verenpaineen takia joten hyvin rauhallisesti tulee vuosi 2011 otettua vastaan.

Täällä kans maha alkaa olla tiellä ihan kaikessa tekemisessä ja odotan vaan että pikkunen pullahtaisi ulos jotta sais olotilan asettumaan.

ollaan päätetty että helmikuun alussa laitetaan kaikki vauvalle valmiiks mitä vielä on laittamatta joten kk pitäis vielä maltaa mieli.
aika menee kyllä niin äkkiä että ihan kohtahan tässä ollaan laitoksella ja vauva tulossa emoticon

 
Takaisin
Top