Joulukuun juttelot

katruskainen Meillä on Gesslein f4:set. Meillä tärkeetä oli se että niissä on kääntyvät etupyörät koska kuljen paljon julkisilla ja käyn keskustassa niin vaunuja täytyy olla helppo käntää ahtaissakin tiloissa ja että ne menee pieneen tilaan.
Ensin ajattelimme ostaa gessleinin f6 tai futuret koska niissä saa isot pyörät vaihdettua kääntyviin pieniin pyöriin, mutta ne olivat kasattuna aivan liian isot meidän autoon ja auton vaihto olisi tullut pikkasen kalliiksi :D
Juttelin ystäväni kanssa jolla on myös pelkästään kääntyvät eturenkaat ja hän sanoin että viime talvena ei ollut mitään ongelmia työntää vaunuja (itsekkin kokeilin työntää niitä viime talvena), vaikka lunta oli todella paljon, joten siitäkin sain vielä vahvistuksen että pärjäämme noilla vallan mainiosti :)
Onneksi nykyään on noita vaunuja niin paljon, että jokainen varmasti löytää sopivat omaan käyttöön :)
 
täälä supistelut senku jatkuu vaan .. höh. noh, tiistaina on taas aika äippäpolille, jos sieltä sais uusia neuvoja estoon .. :D
ja huomenna on se kauan kauhulla odotettu sokerirasitus .. :// en todellakaa odota innolla. :/

katruskainen; meillä on Emmaljungan Duo Edge-malliset vaunut. niissä ei kyllä tuota heittoaisaa oo, mutta sitä ei tarpeelliseksi koettu ..
isothan ne on, ja isot mahtavat pyörät jotka soveltuu meidän maastoihin. :D se oli yks iso plussa.
ja näissä on kuulemma markkinoiden isoin vaunukoppa, ja niinku Shani sano, mahtuu hyvin vielä ens talvenaki vaunuihin. toivottavasti. :DD

vauvavakuutuksesta; meille otetaan varmaanki op-pohjolasta ku sielä on meidän kaikki muutki vakuutukset ..
hinnasta ei mtn hajua, appiukko ostaa tämän vauvalahjaksi ..

hohoijaa, jonku pitäis lähteä jouluostoksiaki tekemään .. :D
onneksi pääsee sit helposti kotiin lepäämään jos ja kun siltä tuntuu ..

Shani: nyt vain lepuuttelet etukäteen sen minkä ehdit . :) ja tuon vkonlopun jälkeen saa sit levätä taas. :))

hassua tuo lumen tulo mistä sanoit shani, meillä ei täälä pohjanmaalla oo tullu juuri mtn lunta .. :DD
 
Toivotaan, että sulla lilleroinen menee sokerirasitus vähän helpommin :). Jos joudut istualtaan odottamaan ja tulee vähänkin huono olo niin kannattaa mennä heti pyytämään jos voisivat järjestää jonkun makoilupaikan. Mulla makuultaan olo helpotti oloa huomattavasti.

Mun mahalla on varmaan joku suuremman luokan kasvupyrähdys kun tuntuu, että iho on kamalan pingottunut. Rasvailen ihoa ahkerasti ja näinkin jo unta, että joku aamu heräsin ja peilin edessä huomasin vatsan täynnä raskausarpia emoticon .  Vielä ei ole uni käynyt toteen, mutta voisi kyllä ostaa rasvaisempaa kosteusvoidetta.

Täytyy vielä hehkuttaa, kuinka hyvät meidän 70-luvun lastenvaunut on kulkemaan täällä Helsingin lumipeitteessä. Vaunuissa on isot ja ohuet renkaat ja muutenkin kun rakenne on kevyempi niin ovat ihan unelmat tämmöisiin lumisiin olosuhteisiin.emoticon

 
Tsemppiä lilleroinen sokerirasitukseen! :) Vaikka oliskin hankalaa niin hyvä se on testata varmuudeksi.

Täällä on ollut tänään ihanan rento päivä, kun miehelläkin ollut vapaata töistä. Ollut hermot vähän kireellä ja voimat vähissä kun ukkeli ollut paljon töissä tällä viikolla.

Maha on kasvanut ihan tosi paljon ja napa on jo pullahtanut ulos. Tytsy potkii ja liikkuu paljon, mikä on vaan positiivista. emoticonJa maitoa on alkanut tulemaan. Pitelin esikon synttäreillä 4kk ikäistä vauvaa, mikä varmaan laukaisi maidontuotannon. :D
Mulle on tullut ihan yhtäkkiä ihan kauhea himo tummaan suklaaseen! Eilen ostin mulle ja miehelle yhteiseksi levyn Pandan tummaa suklaata, mutta miehen ollessa töissä söinkin yhtä riviä vaille koko hoidon! emoticon Tänään on tehny ihan älyttömästi mieli lisää, mutta onneksi kotona ei ole enkä sentään lähtenyt ostamaan kaupasta kun ollut aika kylmä päivä. Mut hei apua, jos tää jatkuu vielä kolme kuukautta, niin pulassa olen!! Onko muilla ollut nyt mitään mielitekoja?

No tulipas taas juttua! Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Enää vähän aikaa jouluun! Ihanaa! emoticon
 
emoticon 

IIIISO kiitos vaunuvinkeistä - joululomalla sit kattelemaan ja vertailemaan kannattaako ostaa aleista vai neitistä ..

Ootteko ollut jo neuvolalääkärillä koon arvioinnissa? Olen menossa jouluviikolla sekä sokerirasitukseen että koon arviointiin ja jänskää taas kuulla lisää tyttelistä.

Mukavaa viikkoa kaikille masuille ja mammoille!
 
sokerirasitus takana päin !! :D ja vaikka miten jännitin, niin hyvin meni.. ensimmäisen tunnin verikokeen kohdalla meinas tulla huono olo, kävin jo vessassa, että jos meinaa tulla ylen, mutta hengittelemällä tuo meni ohi !! onneksi. :D ja muutenkin oli suht helppo kokemus .. :D 

meilläkää ei oo ollu mtn erityistä kokoarvioita tulevasta !! haluaisin niin kovasti semmosen .. nohh, jos huomenna lääkäri ultraa niin täytyy kysyä. viikko sitte kaveri paino komeat 700g. :) 

huomenna tosiaan on tuo ylimääränen kontrolli tuon kohdunsuun tilanteen kans .. viikko sitte ne otti sen StreptoB:n .. odottelin jo tänään vastausta siitä, ei vaan ollu vielä.. 
miten teillä muilla? onko otettu ko. näytettä?. sitähän ei ymmärtääkseni kaikilta oteta välttämättä?! .. 

kauhulla kans odotan tuota tulevaa maidon tuotantoa !! :D koska sitä on tihkunu rinnoista jo hyvän aikaa !! ja tuleva .. oii, en viitti edes ajatella. me varmaan hukutaan maitoon .. :D 

ite oon nähny oikeestaan koko raskauden ajan sillon tällön unia, että imetän tätä meidän vauvaa. ne unet saa jotenki niskakarvat nousemaan aina aamulla pystyyn .. :D 
suunnitelmissa on kyllä imettää tätä vauvaa, mahdollisesti niin pitkään ku vaan mahdollista. jos tämä siis onnistuu. 
mutta, ehkä se vaatii vielä vähä kasvamista tuo imetys. :D 
jotenki se vaan tuntuu omituiselta, että tuossa rinnalla joku imis sitte ravintonsa. :D niin luonnollista ku se onki, niin kasvamista se vaan vaatii .. :DD ehkä nämä "imetyspainajaisetki" muuttuu vähä mukavimmiksi ..  
 
Täälläkin viime perjantaina sokerirasitus ja se meni oikein hienosti. Ei tullu huonoa oloa tai muutakaan ja arvot oli loistavat. Nyt saa sitten syödä suklaata jouluna, nam!

Onko muille alkanu tulla turvotusta? Eilen aamulla heräsin ni sormus puristi sormea mitä se ei ikinä tee. Tänään päivällä ollu sama juttu. Toivottavasti ei ala kauheesti kerään nestettä. Mä oon ollu niiiiiiin laiska liikkumaan tän raskauden aikana, mutta pakko vissiin alkaa käymään lenkillä, että saa nesteet kiertämään. Pelkkä vedenjuonti tuskin auttaa :)
 

Heippa mammat!

Mulla onkin mennyt aikaa kun oon ehtinyt vimeks kirjoitteleen, kun oon tehnyt töitä hulluna ja sitten en päässyt ollenkaan kirjautuun sisälle, kun olisin halunnut...

Nannasu: Täälä kans (l.a 5.3) TAYS:iin, kaksi kaveria on nyt saanut siellä vauvansa 6kk sisällä ja olen kuullut sieltä pelkkää hyvää!

Aika menee niin nopeaa! Masu kasvaa ja pikku jätkä menee niin hirveetä vauhtia 24h. Olin viimeviikolla sokerirasitus testissä, kun olen niin vanhaemoticon 29v! Lievää ironiaa...mua vaan välillä ärsyttää, kun kohdellaan niin vanhana, vaikka en todellakaan koe olevani vanha. Iästäni huolimatta arvot oli normaalit emoticon
Litku oli inhimillistä juoda, pahinta oli vaan istua labrassa 2h!!!!

Olikos muita entisiä tupakoitsijoita? Minähän siis lopetin ihan seinään plussan tehtyä ja tähän asti on mennyt ihan ok, mutta nyt on alkanut oleen tuskaa...Jotenkin kauheesti kaikkia kekkereitä ja ihmiset juhlatuulella. Älkää käsittäkö väärin, olen onneni kukkuloilla, kun oon raskaana, mutta välillä ketuttaa kun haluaisin yhden viinilasin ja TUPAKAN!!!!! Tiedän etten sitä tee ja pystyn elämään asian kanssa oikein hyvin, mutta oli vaan pakko avautua...onko muilla kaipausta paheisiin...emoticon

Meillä myös mies on ollut lähiaikoina ihan tonttu (liekö joulu kun on tulossa ;) Olisi miekkosella siis tietenkin paljon kaiken maailman juhlia ja en koskaan aikasemminkaan ole menemisiä kieltänyt, mutta nyt mainitsin, että harmittaa ihan syötävästi, kun itseltä jää monet kekkerit käymättä/juhlimatta, nin olis kiva jos keksittäis sijasta jotain yhteistä mukavaa tekemistä. Nyt tästä mies ihan marttyyrinä kun ei saa mennä miesten kanssa saunomaan ja juomaan vaan pitää kaitsea vaimoa!! PRKL...Pitäis mun mielestä tulla tuommoset ihan ilman pyytämättä...


olipas avautuminen...kiitos kun jaksoitte lukea!!

Ihanaa odotusta kaikille!! Kuiteskin tää on ihan mahtavan ihanaaemoticon

 
PAKKO TULLA HETI HEHKUTTAMAAN .. SOKERIRASITUS ARVOT OLI KAIKKI OK !! :D MAHTAVAA.  
vaikka pitihän neuvolatädin kuitenki muistuttaa, että ei sitte saa kuitenkaa jouluna repsahtaa !! :DD hahah .. 

postissa odottelin tuota StreptoB- vastausta. Kätilö sano, että jos jtn on niin alkuviikosta tulee kirje .. ei vaan oo kuulunu .. se olis toisaalta selittäny nämä supistukset .. muttah .. tänään meen tosiaan sinne äitiyspolille ja sielä kyllä toivon jtn selitystä näille suppareille .. 

Rastafa81; tiedän tunteen !! molemmissa "ongelmissa" .. :D 
sekä tupakassa, että noissa niin rakkaissa miehissä. 
ite oon tyttökavereille sanonu, että pakkaan varmaan sairaalakassiin valmiiksi tupakka-askin !! :D no,näinhän ei oikeesti tuu käymään, mutta se selvittää pikkusen sitä, että kyllä tupakkaa tekee mieli. oi se tuoksu mikä siitä tulee ku joku polttaa .. :D 

sitä en tekisi, että raskauden aikana polttaisin. mutta sen jälkeen asia on eri. katotaan miten käy. saako kesällä siideri ja tupakka terassilla hurahtamaan takasi pahaan tapaan .. :D 
lopetin myös tupakan polton heti plussan tultua ja ihan hyvin on tähän asti menny .. kyse on ehkä enemmänki siitä tavasta mikä siitä ehti tulla .. ei niinkää riippuvuudesta nikotiiniin .. 

ja noista miehistä. aaarrrrgggghhh .. elämmehän pikkujoulu aikaa. harmittaahan se vietävästi, että ei voi mennä samalla lailla ku ennen. vaikka en oo mikää hirvee menijä ennenkää ollu, niin jotenki se nyt ottaa vielä enemmän kaaliin ku on kerran "kiellettyä" .. :D 
ja ... joskus tuntuu, että tämä siunattu tila ei tuon rakkaan miehen kalloon tunnu menevän .. :D 
nooh, viime viikonlopun hän oli poikien kanssa reissussa. sunnuntaina kun oltiin menossa nukkumaan, niin tajuttiin tosiaan molemmat puolin ja toisin, että tuo tais olla viimenen vkonloppu poikien kans PITKÄÄN aikaan .. niin se elämä vain muuttuu .. :) 

tuosta tulevasta iskästä on muutenki nyt tullu hirveen huolehtivainen.. <3 ehkä seki alkaa tulemaan nyt paremmin tähän raskauteen mukaan ku vatta on kerran iso ja potkun näkyy ja tuntuu .. :) viime viikolla ku olin sielä sairaalassa niin mies oli hirveen huolissaan ja nyt hän on alottanu sitte kyselemään, että onhan vauva liikkunu tarpeeksi päivän aikana .. :D 
ihana ku meidän tervehdykset nykyään on; "onko supistellu" tai "onko vauva liikkunu" .. :DD nohh, tätä meidän elämä tulee olemaan, eikä millää maltettaisi odottaa .. <3 
 
siitäpäs onkin muutama päivä kun oon ehtiny täällä vierailemaan =D hyvä jotta kaikilla on kaikki mallikkaasti.

katruskalainen: meillä on abc:n matkarattaat ja vaikuttavat tosi hyviltä =) tykkään.
vauvavakuutus on aktiastan n 400€ mut tosissaan ilman omavastuuta

shani: jännä nähdä kuinka pian sitä sitten todellisuudessa haluaa töihin mutta nyt ainakin tuntuu että ei tämä hullumpaa ole =D nautiskelen siivoilusta ja muusta kotipuuhastelusta aivan hulluna =D mieskin tossa nauroi että ei meillä oo ikinä ollu näin siistiä ja puhdasta kotona vaikka aina perus siistiä onkin ollu.
joka päivä on ruoka odottanut miestä kun pääsee töistä ja yleensä vähän jotain jälkiruokaakin on ollu =D
odottelen kanssa että kohta se vauva on hoidettavana niin menee päivät varmaan vielä nopeammin mitä nyt =D

lilleroinen: tsemppiä sulle suppareihin. täällä kans niistä alettu kärsiä taas päivittäin, ei kivoja =(
ja kivahan se on että mies huolehtii =) meillä on kanssa rasitukseen asti tuota kyselyä mutta yritän ajatella että parempi se niin on kun että olis välinpitämätön.

picsu ja eiffe: meillä napa pullahtanut puoliksi jo ulos =D aika hassu näky ja iho myös tosi pingoittunut ja vatsalihakset on aivan järkyttävän kipeät.

rastafa81: mulla on kans tehny hulluna mieli lonkeroa ja punaviiniä =( alkoholitonta olutta oon muutaman juonu mutta ei se sama ole =D

omaa:
täällä pyyhkii kivasti, energiaa saanut hirveästi kun on ollu aikaa myös levätä.
selkä ja liitoskivut edelleen pahoja ja nyt nuo supparitkin tullu kuvioihin niin välillä oon todella kipeä eikä pysty tekemään mitään. välillä taas sellasia energiapiikkejä saanu että huhhu.
muutama tavara enää puuttuu vauvalle muuten kaikki alkaa olla aika hyvin kasassa =) ihanaa.
mieskin on alkanut ymmärtää että tässä voi lähtö tulla ihan minä hetkenä hyvänsä (toivottavasti ei tule) mutta peukut pystyssä että loppuun saakka vauva pysyy masussa vaikka nyt jo hienosti selviäisikin.

kuullaan taas D
 
No niin, nyt löytyy taas vastaa - nappula... mutta mihinköhän tämä vastau menee...
 
Hahhaa, taas back in business tämän uuden foorumin kanssa, nyt pystyypi taas kirjoittamaankin :) Tosin ei mitään käryä mistä saa hymiöt tai muut vempeleet.



Kiva kuulla että kaikilla menee kohtalaisen hyvin ja samoissa vaununosto tunnelmissa kuin täälläkin! Ajatella että kohta on jo maaliskuu, jee!



Me saatiin maanantaina äippäpakkaus mikä oli ihanaa, oli se vaan hieno! Samoin maanantaina oli sokerirasitus mikä meni ihan hyvin, tosin ensimäisen tunnin heikotti aikalailla, mutta helpotti sitten. Tulokset ei ilahduttanut, raja-arvo 5,3 ja mulla paastosokeri 5,4. Kaksi muuta arvoa ok, mutttaa, torstaina neuvolaan hakemaan ohjeet, ruokapäiväkirjat ja verensokerimittari. No hyvä että valvotaan.



Turvotuksia on alkanut tulemaan, niikuin joku muukin kirjoiteli, sormukset alkaa olla aika tiukassa ja jokaisesta vaatteesta jää jäljet. Ja jep, kyllä pingottaa mahaa!!



Mukavaa joulunodotusta!!

 

Moi kaikille!

Tosta imetysasiasta lilleroinen niin mulle tuli esikoisen kanssa yllätyksenä että imetys tuntui kummalliselta. Alussa oli kaikenlaista hankaluutta päästä kunnolla imettämään ja jotenkin se tuntui pitkään hyvin oudolta. Olin ennen sitä ajatellut että se on maailman luonnolisin asia, mutta kuitenkin kesti tottua siihen. Ja entäs toisten ihmisten ilmoilla imettäminen... Se vasta tökkikin, kun toiset vaan ihan rennosti paljasti rintansa niin itse yritin kaikin tavoin olla näyttämättä paljasta ihoa. Mutta jokainen tyylillään, eikä alkuhankaluuksista kannata lannistua: onnistuu jos onnistuu. Sillä meiningillä itse olen tän toisen kanssa. emoticon

Ja hyvä muuten kun lilleroinen ja tazu teillä sokeriarvot hyvät!
Tänään oli oma neuvolalääkäri ja mulla taas sokerit plussalla! Ei enää siis suklaata!! Sain vähän ruokiin liittyviä ohjeita ja sovittiin että teen kolmen päivän sokeritestauksen kotona ja katsotaan sitten miten edetään sen jälkeen. Joten Shani täälläkin vähän jänskättää, että miten nää arvot nyt loppuraskaudes menee...

Mutta muuten neuvolassa meni oikein hyvin ja kaikki on niin kuin pitää! emoticon

Turvotusta on mullakin alkanut ilmaantumaan sormiin ja varpaisiin. Vettä juon tosi paljon ja liikun minkä voin, joten eipä sille muuta oikein voi tehdä kuin kestää. Varmaan pian jää sormukset laittamatta sormeen....

Joulu sen kuin vaan lähenee! Hih!
Hyviä oloja kaikille! :D

 
Picsu; niin lohduttavaa kuulla, ettei sen imetyksen tarvi heti ollakkaa se maailman luonnollisin asia .. 
ku tähän asti nuo rinnat on ollu vaan käytössä oikeestaan tuola makuuhuoneen puolella ;) ja nyt seuraavaksi niistä pitäiski alkaa ruokkia lasta. :D se on suuuuri muutos, mutta ehkä siihen tottuu ja pian se onki se maailman luonnollisin asia ja sille nauraa, että miten on voinukkaa ajatella jtn muuta .. :DD 
siitä oon kyllä tyytyväinen, että kuppikoko on kasvanu huomattavasti. ;D 

omaa; 
kävin sit sielä äpolilla taas eilen .. kaikki ok, paikat edelleen kiinni niinku pitääki olla. ens viikolla uudestaan .. onhan se hyvä, että nuo seuraa noin tarkasti. mukavahan se on saada aina sit lasku mukaan ilmottautumisluukulta. :D ei vaan, ei saa valittaa. meillä on niin hyvät oltavat täälä koti suomessa, että ... 

lääkäri sit pudotti pikku pommin siinä samalla. 
ultras vauvaa ja mittaili, kaikki OK .. kilo alkaa pikku hiljaa lähestyä, nyt n.800g. NO SITTE !! se kysy, että onko meillä sukupuoli tiedossa, sanoin, että poika sielä pitäis olla .. 
tämä ultras ja ultras, sano sitte, että ihan satavarmuudella menisi kaikkia ostamaan sinisenä !!!! :DD WHATTT??? 
kuulemma ku yritti kiveksiä näkyviin, niin ei nähny, siinä tuli vissiin aina istukka just eteen .. 
että semmosta. :DD nyt puhutaan sit HENKILÖSTÄ !! :DD lääkäri lupas ens viikolla yrittää uudestaan. meni vähä pasmat sekasin. :D 
 
 Heippa mammat!

Rastafa81: mä olen aikanaa jo käynyt kaksi synnyttämässä taysissa, eli kokemusta on ja hyvää sellaista. Niin ja etkä sä mikään vanha ole, mä olen kuitenkin jo 33v emoticon
Mua ei ole määrätty sokeritestiin tällä kertaa... edellisillä kerroilla kävin kun painoa tuli niin paljon, että laittovat siksi... koskaan en ole kuullut että iän vuoksi ois joutunut...

lilleroinen: tsemppiä nyt niiden suppareiden kanssa, toivottavasti ei synnytys käynnisty kauheen paljoa ennen LA:ta

tuosta imetyksestä... kauhean monella on jo maitoa tullut! Mulla on noussut maito heti synnytyksen jälkeen ja hyvin on noussutkin. Maitoa on piisannut ihan yli omien tarpeiden ja pitkään. Eli älkää olko huolissanne ne joilla ei vielä tihku.
Niin ja vinkki kaikille imetyksen vasta alkajille: ostakaa jotain tosi rasvaista rasvaa nännien rasvaukseen... kokemuksesta sanon että nännit on muutaman päivän jälkeen melkosen kipeät ja punoittavat oudokseltaan imetyksestä... ja voin kertoa että tuska ja parahdus tulee joka kerta äidin suusta kun vauva tarraa kiinni syödäkseen emoticon  joten suosittelen rasvausta vaikka aluksi ei mitään tuntuisikaan. Kaks kertaa olen oman pääni "lyönyt" seinään tämän asian kanssa mutta nyt sen jo muistan...
Niin juu ja imetystä ei tarvitse "pelätä/vieroksua" yleensä se tulee aika luontaisena tuoreelle äidille ja lähentää lasta ja äitiä sekä rentouttaa... se on ihana kokemus. Tosin ei kaikki siitä tykkää, mutta älkää ottako paineita etukäteen.

Eiffe: mulla on kans maha kasvanut nyt ihan kamalasti... arpia en tiä onko tullut kun vanhatkin on tallella. Ei ne rasvat ihan kaikkea poissa pidä mutta on siitä kyllä apuakin. Ja ajan myötä arvet vaalenee tosi hyvin lähes näkymättömiin.

Mulla on kans jo napa pupahtanut ulos ja näyttää tosi hassulta emoticon  talvitakin kanssa on kohta onkelmia kun ei meinaa enää yksikään sopia päälle!

Meillä on Oran yhdistelmät, ostin ne veljeltä ja on tosi kestävät kaikilla herkuilla varustettuna. Tosin mietin kyllä josko kokokumisten pyörien tilalle hankkis ilmatäytteiset renkaat... oiskohan niillä pehmeämpi meno...

hmm... tässähän tätä asiaa tulikin jo taas...

Täälä on siis kaikki ihan hyvin ja töitäkin on enää tämä kuu loppuun ja sit alkais lomat.
 
Ihanaa joulun odotusta masuille ja mammoille emoticon
 
Ihan pakko vähän oikaista omaa edellistä kirjotusta, kun siitä varmaan sai vähän sellaisen kuvan että imetys oli koko ajan hankalaa. Siis sen alun jälkeen se tosiaan oli todella mukavaa ja niin kuin Nannasu sanoi rentouttavaa. Ne alun ihmetykset vaan yllätti ainakin minut. :)

Ja niin kuin Nannasu jo kirjoittikin niin se ravainen rasva on todella tarpeen. Itse käytin viimeksi ihan Prismastakin löytyvää Lanolin (nimi sinnepäin, en ihan tarkkaan muista) rasvaa. Pieni putkilo, mutta riitti tosi hyvin. Eikä tarvinnu miettiä pitääkö putsata nänni rasvasta ennen imetystä. Ostan sitä ennen synnytystä ja meinaan käyttää jo etukäteen niin jos nännit kestäis vaikka vähän paremmin...

No joo, tämmöstä tällä kertaa. Kohta lähdetään käymään ruokakaupassa, kunhan tytteli herää unilta. emoticon
 
Hyvin viluista iltapäivää tänne.
Tulin just ulkoa ja SIELLÄ ON KYLMÄ. hrrrkalikali. En oo lainkaan näitä talvi-ihmisiä, vaikka ulkona kaunista onkin ja joulu on ihanaa aikaa.

Kaikilla tuntuu sujuvan odotus ihan hyvin, hienoa! Lilleroinen; voisit nyt pitää jalat tiukasti ristissä vielä hetken, ettei vauvi näe päivänvaloa turhan aikaisin ;) ..jaksamista ja voimia niiden suppareiden kanssa, muista levätä ja ottaa rennosti!

Tupakoinnista: Kuten täällä muutama muukin, mä lopetin myös plussaan ja päätös on pysynyt, vaikeaa on aina silloin tällöin mutta sisulla mennään ainakin vauvin tuloon asti. Lopettamista helpotti suunnattomasti alun järkyttävä pahoinvointi -ei tehnyt yhtään mieli tupakkaa. Nyt kun pahoinvointi on ohi, niin on alkanut silloin tällöin tehdä mieli vetää rööki, lähinnä on "ikävä" sitä tapaa. En usko, että nikotiiniriippuvuus enää tässä vaiheessa vaivaisi, yli neljän kuukauden jälkeen. Kaipaan niitä hetkiä, kun aamulla sai käteensä ison mukin kahvia ja istui ulkona yksin rauhassa ja poltti yhden tupakan. Hölmöä, mutta sellainen fiilis on. Mies polttaa, eikä se auta asiaa yhtään. :(

Miehetmiehetmiehet
: Meilläkin mies on välillä vähän tonttu, pikkujouluja ja muita pippaloita olis ihan riittävästi (lue: liikaa) ja mulla paloi ihan huolellisesti pinna joku viikonloppu kun ei pitänyt ottaa kun "muutama" ja tää "muutama" olikin sitten seuraavan päivän hillitön krapula ja sen myötä laiskottelu, vaikka olis ollu ties mitä tekemistä. Ärrrsyttää. Luulen silti, että meidän tilanne parani, kun mies piti maanantaina sylissään veljensä muutaman päivän ikäistä tyttövauvelia (joka on muuten aivan mielettömän ihana ja kaunis paketti <3) ..tuntui, että sillä hetkellä mies käsitti, että nyt on tapoihin tultava muutos ja remontin oltava valmis kun meille tulee oma pieni söpönassu kotiin. Ehkei mies aiemmin ollut ihan ymmärtänyt, kuinka kokonaisvaltaisesti niin todella pieni paketti vie kaiken ajan ja huomion.

Neuvolakäynti oli taas tänään, painoa +300g/viikko ja vauvin syke 150, liikkeet tosi hyvät (kauhea zumba menossa kun neuvolatäti kuunteli sykkeet), kohdunpohjan korkeus 29cm, eli 2,5cm kasvua kahden viikon takaiseen. Raivotarjonnassa ollaan taas, tähän asti oltu joka kerta kun ultrattu tai muuta, joten vauvi ilmeisesti viihtyy pää alaspäin, joka on tietty hieno juttu loppuraskautta ajatellen. Äidin vointi vähän nin ja näin, nukkumatti ei oikein löydä meille asti, unta saan noin 3 tuntia yössä :( ..Verenpaine oli vähän kuulemma turhan alhainen, 87/36 ja hemoglobiini 110. Närästys on välillä järkyttävää, kun kumartuu niin tulee ruoat suuhun ja se polte ruokatorvessa on tosi kamalaa. Muuten kaikki ok, ei turvotusta lainkaan ja seuraava neuvola onkin joulun välipäivinä jo.
Ainiin, hätäkastenimet on nyt neuvolassa synnärin esitietolomakkeessa, kauhean todellista tää synnytyksen lähestyminen yhtäkkiä O.o ..Saas nähdä, kuka meistä maaliskuisista poksahtaa ensimmäiseksi. Tammikuisissa kävin vakoilemassa ja siellä on jo muutama vauveli tullut maailmaan <3
Kohta mekin saadaan perustaa syntyneiden vauvojen lista ja alkaa pakata sairaalakasseja lähtökuosiin!! Jänskää!

Että semmosta meille tänään, kauheesti tuli tekstiä, mutta koittakaa jaksaa mun höpötyksiä :D

Nyt takkaan tuli ja jalkalistojen maalausta (jippii -.-)

Pini & Nöpöneponen 28+3
 
tänks imetys ja nännivinkeistä !! :D täytyneepä kattella hyllyjä sillä silmällä jos joku tuubi jo tarttuis mukaan etukäteen .. ettei mies raukan sit tarvi lähteä nännivoide ostoksille .. :DD 

Pini; jalat olis tarkotus pitää tiukasti vielä ristissä. :DD mutta saas nähdä oonko se kenties minä kuka ensimmäisenä meistä alkaa synnyttää. :D kuun viimenen .. tai sitte mennään hyvässä lykyssä pitkälle huhtikuuhun .. :D kuka tietää. ;DD 

ja hei, mä niin komppaan tota aamullista isoa mukia kahvia yhtä tupakkaa !! :D nyt ei tee edes kahvia mieli .. väkisin pitää yks kuppi juoda ettei tuu pää kipeeksi .. :D 

pini toi sun RR ei kyllä kuullosta hyvältä, miten pysyt edes pystyssä ilman pyörtymistä ?! .. itellä on kans alhaset paineet, noh, nyt oli kyllä äpolilla 120/80, mutta ite syön säännöllisesti salmiakkia .. ;D pienen askin tietenki. se nostaa verenpainetta hieman, eikä kyllä silmissäkää sumene niin paljoa salmiakkikuurin jälkeen .. kannattaa kokeilla !! :DD 

omanapa; 
tänään taisin ahkeroida turhan paljo. tein ruokaa ja sit siinä välissä vielä imasin suurimmat villakoirat pölypussiin. sit mies jo komensi lepäämään, tulihan noita suppareita ensi 9min, 5min ja lopuksi jo 2min välein .. :// 
ei muutaku parit panadolit naamaan ja vesitankkaus .. se kyllä autto !! ja nyt sit rampataan vessassa !! :DD 
 
nyt lilleroinen stop tykkänään kaikki ylimääränen... niin vaikeaa kun se onkin :/ imurin talutus jää nyt miesvaltaiseksi ja muu siivous myös. Ei mitään ylimääräistä! emoticon

kertokaa nyt tyhmälle joku mistä saa "lihavoitua" nimet sun muut mitä tahtoo...
 
Heippa!

Olipas tullut taas hirmuisesti kirjoitusta.
Vai 29-vuotias vanha! Kuka ihme semmoista väittää! Tämä mamma täytti tänään, apua, 37! Ja silti tunnen itseni yhä ihan keskenkasvuiseksi... toki kokemusta on vähän enemmän kuin 9v sitten esikkoa odottaessa, mutta silti kaikki on jotenkin taas ihan uutta.

Minäkään en ole kuullut, että iän takia joutuisi sokerirasitukseen. Itse en ole vielä joutunut kertaakaan, vaikka nyt olen jo ihan mummeli... Mutta ehkä eri paikkakunnilla on tuonkin asian suhteen vähän erilaiset käytännöt.

Hassu muuten tuo imetysasia. Itsekin taas, vaikka olen kaksi lasta jo imettänyt, ajattelen juuri tällä hetkellä, että aika ällöä ja outoa... Mutta kummasti se vain sitten onkin ihan luonnollista ja itsestäänselvää sitten, kun se vauva oikeasti on maailmassa. Jännästi muutenkin unohtuu kaikki asiat, niin hyvät kuin vähemmän mukavatkin. Mutta kai siläkin on tarkoituksensa, muuten ei kukaan varmaan hankkisi enempää kuin yhden lapsen!
Sen kyllä elävästi muistan, että rinnanpäät olivat todella kipeät alkuun, ihan vertakin tihkui välillä. Itse tykkäsin ihan perinteisestä Bepanthenista enemmän kuin siitä lanoliinivoiteesta, se oli jotenkin niin tönkköä. Mutta kannattaa varmaan kokeilla molempia. Rintakumista on myös alkuun apua. Sairaalan väki ei sitä kovin helposti anna, että vauva oppisi paremmin oikean imuotteen, mutta siinä vaiheessa kun ei rinnat kestä minkäänlaista kosketusta, kumista on iso apu. Eihän sitä tarvitse tavaksi ottaa.

Jäin eilen joululomalle, ja heti ensimmäistä päivää kotona ollessa iski jotenkin kamalan kärsimätön olo; en malttaisi yhtään tehdä jouluvalmisteluja tai mitään muutakaan kun käyn vain koko ajan vauvanvaatelaatikolla hypläämässä... Olisi niin kiva jo päästä käyttämään niitä! Olen jo alkanut miettiä sairaalakassinkin sisältöä, esim mitä vaatteita vauvaa varten pitää ottaa mukaan(???). No, en sentään ole kassia vielä pakannut... Vaatteetkin ovat vielä pesemättä kun ei ole säilytyspaikkaa niille, joulun välipäivinä ajateltiin käydä joku kiva lipasto hankkimassa.

Vielä vähän pitäisi malttaa odottaa ja koittaa keskittyä tähän hetkeen, onhan sentään ihana joulu tulossa!
 
Takaisin
Top