Joulukuun juttelot

Niisku_lle tervetuloa joukkoon vaan  .. :) 

itkuista; hohoijaa. tuttua .. :D joskus pitää oikein purra hampaita yhteen, ettei ne vainkaa tuu väärässä paikassa kyynel silmään, esim. ihmisten ilmoilla .. :DD ja vielä helpommin sitä herkistyy niin, että kyynel jo nousee, mutta ei välttämättä itkuksi ehdi .. :DD hassua. 

Shanille; tsempit opparista kuitenki !! :) ärsyttäähän tuo numero varmasti, varsinki ku ite tietää miten paljo on sen eteen tehny !! miten se arvostelija voikaan antaa numeron naaman perusteella?!. eikö asiasta voisi valittaa?!. :O 

Picsu; ihana varmaan järjestää ekoja synttäreitä !! :) 
me ensimmäistä kertaa asialla olevat voidaan vaan vielä haaveilla niistä. :D 

shani: kyllä tuo närästykseltä kuullostaa =D täällä se on ainakin jo liian tuttua.

ei meikä tykkää näistä uusista sivuista =( lataa niin pirun kauan että saa forumin auki, ilmeisesti muillakin sama ongelma.

itkuista: on niitä täälläkin tullut hassuista syistä =D ei käy elämä tylsäksi ei =DD

Niisku_: tervetuloa =D mulla la 3.3 eli näinköhän ollaan täällä samaan aikaan raportoimassa vaavista =D ootko muuten mistä päin?

täällä alettiin kaulaliinaa kutomaan kun ei oikein muukaan näpertäminen enää onnistu kun jonkinlainen ihmeellinen pallo on tullu tohon mahan tilalle mikä on kamalasti tiellä ihan normaali arjessa. Kummallista =D

tyttö on vilkas ja vilkastuu päivä päivältä vaan lisää, oli eilen hauskaa kun olin yhtä keikkaa kattomassa ja neiti fiilisteli masussa ihan kympillä =D tanssahteli oikein mallikkaasti musiikin tahtiin =)
ja kun soitto loppu alkoi kamala protesti nyrkkeily, oikein kiukkusena pieksi tonne alavatsaan että lisää poppia soimaan =D

muuten täällä vointi jatkuu samaa rataa, ei huonommin mutta ei paremminkaan. kipuja on päivittäin mutta jos tuo jumppapallo minkä ostin niin auttais näihin...saa nähdä

Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista :)

hannamari: pk-seudulla asutaan, Vantaalla tarkemmin. Entäs sinä?

Omaa: Eilen ensimmäistä kertaa tuntu töissä alaselässä sellasia kipuja, että tiedä häntä sitten kuinka kauan tota hommaa voi tehdä. Tuskin loppuun asti, tosin olisin hirmu tyytyväinen jos jouluun asti pystyisin olemaan. Sen jälkeen kehtaisin hyvällä omallatunnolla mennä lääkäriin.

Odotatteko ensimmäistä, toista, kolmatta.. lastanne?

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Täälä mennään samaa rataa... neiti heiluu ja moksii minkä kerkee. Potkut on jo tosi voimakkaita, eli kyllä se kirja putoisi vatsan päältä helposti jos sen siihen laittaisi... Isäkin ihmetteli potkujen voimakkuutta :D

Nyt vähän jänskättää pystynkö vielä töihin vaiko en, torstaina pitäs mennä yrittämään. Toivottavasti pystyn, vielä en tahtois poiskaan jäädä... alkaa nyt jo käymään aika pitkäksi vaika saikkua on ollut vajaat 2vko vasta.

Nimet on täälä jo päätetty hätäkastetta varten ja sekä tytölle että pojalle se nimi vihdoin löytyi... ja se nimi kyllä sitten jää voimaankin. Mutta syntymäänsä asti hän on tuttavallisesti neiti-A ;D

Me täytettiin se esitietolomake netissä, neuvolasta saatiin tunnukset yms tarvittava ja sitten loppu kävi kätevästi netissä... menee sitten suoraan synnytys sairaalaan. Aika kätevää.

Moniko muuten menee Tampereen taysiin synnyttämään? Minä siis olen tälläkin kertaa sinne menossa ja LA oli se 21.3

Mä en vieläkään ole sinut tän päivityksen kanssa, mutta ehkä tähän tottuu... ;)

niisku_: helsingistä oon ja kättärille synnyttämään tosissaan 3.3 on esikoisen la =D
täälläkin jo toista kk sairaslomalla selän takia ja enää en töihin pääsekkään, lääkäri kirjoitti lausunnon minkä mukaan oon työkyvytön raskauden loppuajan.
Peukut pystyyn sinne ettei pahemmaksi sulla mene.

shani: se on aika kamalaa kyllä mutta onneksi ohi menevä vaiva.
en oo aiemmin kutonu ku jotkut lapaset ja villasukat kouluaikana joten toi kaulaliina nyt ensimmäinen projekti, jos sitä innostuu lisää niin sitten vasta siirryn haasteellisempiin tossuihin ja tumppuihin vauvalle =)

nannasu: pitää meidänkin kysyä sitten neuvolasta ensi kerralla tollasia tunnuksia jos sitä sais kans netissä täytettyä. paljon helpompi kumminki kun pelata paperilappujen kanssa.
teillä kans vilkas neiti, samoin täällä ja ihan pelottaa kun liikkeet vaan voimistuu että mitä tytteli loppuvaiheessa sitten saa aikaiseks =)

omaa: alkaa iskemään pikkiriikkinen paniikki pikkuhiljaa että saako kaiken kuntoon ennen synnytystä ja se synnytys! aivan hirveä pelko siitä että miten sitä pärjää sitten siellä =( ahdistaa koko ajatus.
muutenkin alkanu pelottaa että miten sitä pärjää sitten kun vauva on masun ulkopuolella. osaako, kykeneekö ja riittääkö sille pienelle ihmeelle =( huihuihui....argh

hyvää itsenäisyyspäivää kaikille =)

Heippa kaikille,

Mun oli nyt ihan pakko tulla koittamaan toimiiko tämä sivu tosiaankin niin huonosti kuin kaikki marmattaa emoticon

HIH... Hyvinhän se pelittää. Ei sitä Roomaakaan nyt päiväs tehty.

Ja nää on aikas kivojaemoticon
Ja mä pystyn jopa tekee tän peräsemoticon
Lopettakaa se rutina. Toi verenpaineen nostatus ei tee teil hyvääemoticon

hyvää alkavaa viikkoa kaikille !! :) 
nythän se tiistaista taas virallisesti alkaa.. 

me vietettiin eilinen ilta synnärillä, käyrillä maaten. 
suppareita tuli ja tuli ja tuli .. siis sunnuntaina ja sit eilenki maanantaina vaikka vain makoiltiin sohvalla. noh, eilen sit soittelin synnärille, että mitäs nyt tehdään .. käskivät ensi juoda litran vettä puolen tunnin sisään, kera kahden panadolin .. samat ohjeet mitä sain sunnuntaina .. ja jos ei niillä helpota niin sinne pitää lähteä. 
noh, sunnuntaina nuo helpotti, mutta eilen ei .. 

puoli ysin aikaan illalla oltiin sitte synnärillä. ja käyrille piirty suppareita, joskin siinä vaiheessa jo hieman laiskoja semmosia.. mutta .. sain kuitenki supistuksia estävää lääkettä piikkinä. loppuhan ne hetkeksi, mutta jatko tulemistaan 40min päästä taas .. ei muutaku toinen piikki käteen ja osastolle .. 
rauhottuhan nuo sitte yötä vasten .. onneksi .. :) 
tänään päivällä pääsin sit kotiin .. lepäilemään kylläkin .. 

nitrolaastareita pitää käytellä supistusten estoon ja ens viikolla äpolilla kontrolli .. 
kohdunsuu oli OK .. sielä ei mtn muutoksia .. :)) 

että täälä on alotettu sitte lepäily .. ihan luvan kanssa .. :)) 

Moikka kaikille!

Paljon lepäilyä ja koita olla stressaamasta lilleroinen! Jospa supistelut menis itsestään ohi!

Shani kiva kun olet pystynyt pysymään positiivisena, vaikka opparinumero olikin pettymys. Toisaalta sehän on vain jokin numero, ja sinulla on kuitenkin jotakin paljon suurempaa masussa kasvamassa. :D
Synttärijuhlat on siis pidetty ja hauskaa oli! emoticon Oli kyllä paljon tekemistä, koska haluttiin hyvät tarjoilut yms. , mutta oli kyllä sen arvoistakin. :) Esikko nukkui ihan tosi hyvät päikkäritkin ennen juhlia, niin jaksoi olla juhlien starana alusta loppuun. Itsekin jaksoin yllättävän hyvin! Huomasin vaan, että kävin koko ajan mielessäni läpi synnytystä vaihe vaiheelta päivän mittaan. Hassua miten tarkasti kaikki olikin vielä mielessä vaikka en ole synnytystä pitkään aikaan miettinytkään. 

Muutamilla ollut jo tuleva synnytys mielessä... Niin mullakin. Toisaalta jännittää ja pelottaakin, mutta toisaalta odotan mielenkiinnolla miten kaikki tulee menemään. Sitä löytyy yllättävän paljon voimaa ja päättäväisyyttä yllättävissäkin tilanteissa. :)

Niin joo, äitiyspakkaus tuli tänään! emoticon  Olipa ihana tutkia sen sisältö! Tuntuu taas pikkuisen konkreettisemmalta tuleva synnytys ja perheen lisäys.

Mukavaa viikon jatkoa mammat!

Moikka!
Täällä oli tänään neuvola ja lääkäri, kaikki hyvin paitsi verenpaine hiukan koholla,
sallitun rajoissa kuitenkin. Mistä lie johtui, viiden viikon flunssastako vai siitä, että
jännitin jotenkin kauheasti sinne lääkäriin menoa! Viime kerralla kun siellä sattui olemaan sellainen
nuorehko mieslääkäri, joka otti vastaan t-paidassa ja shortseissa, ja muutenkin
vaikutti tosi kokemattomalta näissä jutuissa... pisti mut uudestaan papakokeeseenkin,
vaikka olin just muutama kk aikaisemmin käynyt. Eikä siinä mitään ollut.
Neuvolantäti kyllä varoittelikin siitä lääkäristä jo etukäteen, että se on sitten vähän outo...!
No, tänään oli sitten onneksi oikein mukava naispuolinen lääkäri, joka osasi asiansa kunnolla.

Painoa kertynyt jo 10 kiloa (!), mutta kuulemma ihan sopivasti viikkoihin nähden.

Mulla ei ole vielä arpia näkynyt, mutta eiköhän niitä kohta ala ilmestymään, mikäli yhtään vanhat merkit pitää paikkansa. Viimeksi tuli sellaiset kivat auringonsäteet (ulos plopsahtaneen) navan ympärille...

Tähän on muuten vähän outoa kirjoittaa, kun ei rivi vaihdu itekseen ollenkaan, eikä tiedä pitäisikö sitä itse painella..

Siitä esitietolomakkeesta on puhuttu; hassua että nuo käytännöt vaihtelevat noin paljon. Meillä annettiin heti alussa se neuvolasta ja se piti viedä täytettynä jo ekaan ultraan.
Ei me kuitenkaan laitettu siihen kuin yhdet etunimiehdotukset. Muuten ollaan kyllä nimiä ja niiden yhdistelmiä pyöritelty jo aika paljon. Nyt kun tuo sukupuolikin on suht varma, niin meillä
on n. kolme vaihtoehtoa sekä ensimmäiselle, toiselle että kolmannelle etunimelle, niitä sitten käännellään ja väännellään. (Siskoilla on kolme etunimeä, niin pitää tälle kuopuksellekin antaa.)
Tosin sitähän ei voi vielä tietää, mikä nimi hänelle sopii, kun ei ole vielä tavattu!

lilleroinen: otas nyt sitten rauhassa siellä emoticon  lepäile tai ainakin yritä

ollu ihan omituista tänään kun mies alotti uudet työt nyt lopultakin. on ollu ihan outoa olla koko päivä itsekseen kotona mutta täytyy myöntää että oon siitä kyllä salaa nauttinutkin emoticon

shani: jeps, onhan sitä jo melkein puolet kasassa. aika vauhdilla menee ja yllättävän koukuttavaa hommaa.

on kyllä hassua miten tuo pikkuinen pitää elämää tuolla mahassa. välillä sitä miettii että mihin hän oikein kuvittelee pääsevänsä kun yrittää vuoroin toiselta ja vuoroin toiselta puolen mahaa tunkea ulos. huomaa selkeästi kuinka puskee alavatsassa päällään emoticon
on aika ihanaa menoa.

masu alkaa tosissaan olla jo tiellä ja ehkä se saakin jo olla kun alle 3kk matkaa jäljellä, välillä miettii että mihin sitä on aika vierähtänyt. nythän ne piinaavat ajat sitten alkaakin kun h-hetki lähestyy emoticon  ei oikein tiedä miten päin pitäis olla.

hyviä vointeja emoticon

Hui kun tää foorumi on muuttunut O.o
Saas nähdä meneekö tää viesti ees oikeaan osoitteeseen.

Pikaisesti tulin vaan päivittämään meidän kuulumiset, mun miehestä tuli eilen illalla setä <3 ..Miehen veljelle syntyi siis eilen pieeni tyttö, odotan kovin että pääsen katsomaan tulokasta. Oon ihan mahtavan onnellinen heidän puolestaan, lapsen saanti ei heille ole ollut itsestäänselvyys. MUTTA rakas anoppini onnistui vähän laimentamaan fiilistä, hän nimittäin pamautti, että "No onpas helpotus ettei tullut poikaa, on kiva noiden poikien jälkeen päästä välillä tyttöä kaitsemaan" ..Mulla loksahti leuka varmaan maahan asti ja sitten meinas itku tulla mut sain nieleskeltyä. Kukaan muu ei tuntunut huomaavan koko kommenttia, mut muhun se kyllä sattui kun itse ei tiedetä että kumpi on tulossa maaliskuussa ja molemmat on meille ainakin tasan tarkkaan yhtä rakastettuja, poika ja tyttö. Tiedän, ettei anoppi varmasti tarkoittanut ihan noin asiaansa, oli vaan innoissaan ekasta lapsenlapsesta. Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että jipii, nyt kukaan ei enää kysele mun vointia tai ketään ei kiinnosta kun on yks toivottu tyttölapsi saatu maailmaan. Hormonit varmaan vetää mun pään ihan sekaisin kun tällasia aattelen. Ärsyttää.
Muuten kaikki onkin ihan hyvin, remontti jatkuu (loputtomiin) ja masu kasvaa tasaiseen tahtiin.
Hyviä vointeja masuille <3

Pääsin itse pitkästä aikaa kirjautumaan tänne taas sisälle, olin unohtanut salasanan ja ei uuden lähettäminen toiminutkaan... Mut nyt sain toimiin, kun lähetin sähköpostia suoraan ylläpitoon..

Eilen alkoi kauhea päänsärky ja sitä on kestänyt enemmän tai vähemmän koko ajan, ja oksentelinkin yöllä.. :( Hain sitten saikkua ja panadolia... Ja vauva on liikkunut eilis illan jälkeen koko ajan niin paljon, että välillä mietin että nukkuuko se enää ollenkaan...

Oletteko hankkineet vauvallenne vakuutuksen? Itsellä on hankinnassa, kiinnostaisi vaan tietää vähän onko vakuutuksia joita jotkut suosittelee tai ei suosittele..?

Nannasu: Täällä ollaan kans menossa synnyttään Taysiin.

Neuvolalääkäri takana ja hienosti keskimmäiselle käyrälle sijoittui vauvan paino. Kaikki oli oikein hyvin ja jos nyt osasin oikein katsoa niin ei ollut tytölle kasvanut jalkoväliin mitään emoticon . Ihmettelin kun neuvolassa ei otettu esille sikainfluenssa rokoteasiaa, vaikka luulisi, että sitä tarjoaisivat. Rautatabletit aloitan heti kunhan muistan ne apteekista hakea. Vielä ei ollut hemoglobiini kovin pahasti laskenut, joten ei sen suhteen ole kiirettä.

Eilen oli kauan panikoitu sokerirasitus ja oli kyllä niin kammottava kokemus, ettei olisi väliksi jos en enää siihen joutuisi. Mulla oli jo valmiiksi hutera olo, mutta ensimmäinen verikoe onnistui ihan hyvin. Sokerilitkukaan ei ollut yhtään niin pahaa kuin kuvittelin ja se meni kevyesti alas. Minut laitettiin odottelemaan jonotustilaan tunniksi ja n. 45 minuutin päästä puski niin huono olo ja tuskan hiki, että ajattelin pyörtyväni. En tiennyt, miten päin olisin tuolilla istunut ja oksennus nousi kokoajan kurkkuun. Viimein minut otettiin labraan sisälle toista verikoetta varten ja hoitaja joutui tovin etsimään multa suonia kun huonon olon takia ne oli ihan kadoksissa. Ensimmäisen verikokeen pistopaikkaan oli noussut patti, joten siitä ei enää onnistunut. Lopulta sitten paksumpi neula tuikattiin puoliväliin kyynärvartta ja rannetta ja kauan sai odotella, että edes pieni määrä verta meni putkiloon. Tuossa vaiheessa olin jo niin lähellä pyörtymistä, että kävivät avaamassa labran ikkunat ja järkkäsivät mulle käytävästä sängyn kun hyvä että jalat enää kantoivat ja vapisin kamalasti. Otin siinä sitten pienet päikkärit ja viimeinen verikoe saatiin otettua ensimmäisen pistopaikan vierestä, vaikka suonet oli vieläkin pahasti piilossa. En olisi varmaan enää kestänyt sitä neulalla tuikkimista.

Ei ollut siis paras mahdollinen kokemus verikoekammoiselle. Onneksi kokeen tulokset oli kuitenkin hyvät emoticon .

lepäily on kyllä sujunu suht hyvin .. :) 
tänään käytiin ihailemassa mummolassa meidän vauvanvaunuja jotka on sielä säilytyksessä muuttoon asti .. oiii, aivan ihanat !! :) 
en malttaisi odottaa, että niihin saadaan nyytti tuhisemaan. 
reissu oli kuitenki sen verran raskas, että supisteltuhan tässä ollaan taas .. :s  eli vaaakatasoon loppu illaksi. 

Shani; paikat visusti vielä kiinni . :D hieman oli kohdunkaula pehmenty, mutta kiinni kuitenki .. :DD onneksi. vielä olis aikaa ollakki kiinni paikkojen .. :D 

Eiffe; huuuh, kauhulla odotan omaani .. :/ 
toivottavasti oot kuitenki toipunu jo takaisin raiteilles .. =) 

tästä nitrolaastarista saa sivuvaikutuksena niin kovan pään säryn, että taidampa suunnata takasi pedin pohjalle .. 

Heissan kaikille piiiitkästä aikaa!! tekstiä on tullut paljon enkä edes kerenny kaikke lukea emoticon ja sivutkin on muuttunut aika lailla.
On taas jälleen kerran aika mennyt siivillä ja maha senkun kasvaa... nyt jo alkaa tuntumaan maha selkä kipuina ja muutenkin on koko ajan tiellä, mutta eipä olis enää kauaa jäljellä.. kyllä se tästä.
Vauva voi hyvin, pikkasen käyrien yläpuolella kasvaa.. niinkuin esikoinenkin.. vaikka itse olen lyhyt ja pieni ja iskä myös. Kohta pitäis varmaan päästä tutustumaan kättärille, että tietää minne siellä pitää mennä jne, kaippa täälläkin pidetään sellasia tutustmispäiviä kättärille? tai onkohan ne perhevalmennuksen yhteydessä?  no, kyselen sit ens neuvolassa.
Kaikille oikeen hyvää vointia ja jaksamista emoticon

Tänne saapui toissapäivänä äitiyspakkaus! Sitä onkin tässä nyt ihasteltu ja tongittu emoticon  Ei se kovin paljoa ole muuttunut siitä mitä se oli esim 11 vuotta sitten, aikas lailla samaa tavaraa pitää sisällään. Nyt ei voi ostaa enää yhtään vaatetta neidille, koska alkaa kaapista tila loppumaan kesken. Kaikkea on riittävästi ja ehkäpä liikaakin... mutta minkäs teet kun ei malta olla ostamatta! emoticon

Sairasloma loppui myös ja eilen olin ekan päivän taas töissä ja kyllä työnteko maistuikin emoticon  tänään taas iltavuoroon.
Ei olisi paljoa töitä enää jäljellä kun lomat alkas sitten pyöriä 3.1 alkaen ja jatkuen aina äippälomaan saakka... toivonkin että jaksan vielä sinne asti tehdä töitä. Pahin pelkoni eli supistukset pysyivät koko eilisen päivän poissa... ainoa mikä vaivaa on noi liitoskivut ja alaselkä, mutta niiden kanssa vielä pärjäilee.

no, tällästä tällä kertaa... Vointeja koko porukalle ja ihanaa joulun alus aikaa!

emoticon 

nellu: vk 30 pääsee aikaisintaan tutustumaan kättärille ja aika pitää varata.

eiffe: tuttu juttu, kamalaa se oli mutta mulla kans arvot oli hyvät =) onneks ei sielläkään ollu sitten ihmeellisempää =D

rinaa: meillä on vauvalle vakuutus aktiasta kun se on omavastuuton niin otettiin sieltä ja ennen syntymää myöskin jo voimassa siltä varalta että jotain sattuu =) suosittelen kyllä

täällä totutellaan tuon ukon työrytmiin ja hyvin sujuu =) nautiskelen kyllä vielä ainakin siitä että saa päivät touhuilla rauhassa ja käydä kavereiden kanssa kaffettelemassa =D
ja muutenkin tää kotiäiteilyn rooli sopii kyllä mulle tosi kivasti =)

kaulaliina alkaa jo ottaa muotoaan ja lisää lankaakin on jouduttu hakemaan =) nyt jo kolmas rulla siihen menossa =D hieno tulee =D

tyttö edelleen aktiivinen =) selkä kivut levon kanssa alkanut pikkuisen helpottamaan ja liitoskivut myös, jos sais olla rauhassa sitten loppuun asti. oli niin tuskainen ajanjakso tuossa että saakin jo helpottaa.
närästystä tosin ihan hirveästi ollu nyt viimepäivinä, paljon enenmmän kun ennen. onneks se menee sitten nopeasti ohikin.

päivät menee tosi nopeasti eteenpäin ja kohta pääsee sinne synnärille jo tutustumaan =) ja joulukin on ihan ovella =D ihanaa

Riinaa Me ollaan ainakin hankittu vakuutus vauvalle. Nordeasta hankittiin koska meillä on kaikki siellä ja saatiin sieltä hyvä tarjous. Ja mun mielestä se vakuutus pitää kaikista paikoista ottaa 3kk ennen vauvan syntymää tai muuten sen saa vasta 3kk vauvan syntymän jälkeen. Eli jos jotain tapahtuu synnytyksessä josta tulee vauvalle jokin vaiva, niin vakuutus ei korvaa niitä hoitoja jos ottaa vakuutuksen vasta syntymän jälkeen. Näin olen ainakin ymmärtänyt.

omaa:
Itselä alko tossa 2 viikkoa sitten liitoskivut ihan yhdessä yössä. Töissä pystyn hyvin olemaan ja kotona, mutta kävely töihin tuntuu siltä kun ois käynyt pitkästä aikaa salilla ja lihakset ois lantiossa kipeenä. Tänään onnekseni huomasin että on alkanut hellittämään ja työmatka sujui loistavasti emoticon

Meidänkin poitsu pitää kovaa menoa vatsassa, et mahtaa olla lihakset ku sieltä ulos tulee tolla harjottelulla. Onneksi en ainakaan vielä herää yöllä potkuihin...

Käytiin tänään hakemassa vaunut. 8 viikkoa meni odottelussa 5 viikon sijaan, mutta nyt ne on tossa ja olen kyllä tosi tyytyväinen. On ne vaan niin hienot ja hyvin sai työnnettyä ne autolta kotiin vaikka matkalla oli tota lunta aika runsaasti...

Jaksamisia kaikille ja hyvää viikonloppua!!

Moikka Mammelit,

Hyvä että kaikille kuuluu pienistä krempoista huolimatta hyvää ja äippäpakkauksia ja kaikkee on tullut kotiin.

Minkä hintaseks teille on tullut toi vauvavakuutus. Meillä oli Pohjolasta n. 300€.

Kaikilla rupeaa oleen kotipesä jo kunnossa vaaville. aateltiin itekin ensi viikonloppuna laittaa kuntoon paikkoja niin voi joululomalla tuoda vaatteita. Millasia vaunuja ootte ostanut. Mitkä asiat on sellaisa johon kandee kiinnittää huomiota. Ite oon miettiny seuraavaa:
- Pehmee koppa jossa vauvan vois pukea sisällä ja siirtää vaunuun
- 4 "maastoratasta"
- Menosuunnan voi näppärästi vaihtaa ..
 emoticon emoticon

Tunnelmallista lauantaita!

Takaisin