Joulukuun juttelot

Moiks!

Taas se kuu vaihtui ja olemme lähempänä määränpäätä[:)] Raskausarpeni edellisestä raskaudesta ovat näemmä alkaneet taas kukoistaa. eli väri on tummunut siis [&o] Onneksi olen jo tottunut niihin..ei ne maailmaa kaada.
vielä pari kuukautta niin alkais äitiysloma (29.1 tarkalleen). Toivon kyllä että pystyn siihen asti ihan normaalisti oleen töissä koska muistan viimeksi kun opiskelija vielä olin kuinka oitkäksi aika kävi kun jäin teoria jaksolla pois..hg oli niin alhainen ettenn olisi jaksanut lukea koeviikolle ja en todellakaan halunnut huonoja arvosanoja sen takia!

Joko on monilla nimet päätetty? [:)] Täällä on kutakuinkin. Saapa muuten nähdä kuka sen ensimmäisen maalisvauvan pyöräyttää[:D]
Kävin äsken Laskettu aika tammikuu 2011 kurkistelemassa ja siellä on jo ensimmäinen nähnyt päivänvalon [;)]

 
oii, niin se vaan joulukuu tuli ja pian vaihtuu taas vuosi, meidän vuodeksi !! [:)]
hirveesti jouluttais jo. saan ensimmäistä kertaa järjestää meille yhteisen joulun .. viime jouluna ku asuttiin tampereella niin ei sinne tullu järjestettyä joulua ku oltiin täälä pohjanmaalla pyhät.

tuola marraskuussa tuli ilmi, että teistä jotku on käyny kokoarviossa !! miten ihmeessä te semmoseen ootte päässy!? . utelias haluaa tietää. [:D]
 
Meillä on tulokkaalle etunimi päätetty, mutta toisesta/toisista nimistä ei vielä ole varmuutta. Itsekin odotan joulua kovasti kun menemme 23. päivä maistraatissa vihille ja sitten aattona juhlimme perheen kesken :) Välillä alkaa jo jännittämään kun ei ole enää pitkää aikaa H-hetkeen. Ajatella että vauveli on jo ainakin kilon painoinen :)
 
Ihana kuulla että mammat on niin joulumielellä ja puuhastellaan jo nimiä ja kaikenlaista vaikka vähän "vaivojakin" on tullut. Ihkuu!
 
Vähän lisäenergiaa kaivattaisiin tännekkin kun on vähän väsynyt ja flunssainenkin olo. Taisi pieni reissu ja sen touhottaminen viedä hetkeksi energiavarannot. Toivottavasti lisärauta alkaisia pian vaikuttaa ja saisi potkua raivata tuon lastenhuoneen kuntoon tässä parin viikon sisään ennen suurinta joulutouhotusta niin että kun joulun sukulaisturneelta palaa vauva-tavaroineen voi ne asetella jo näppärästi paikoilleen. Oih. Äitiysboksikin on Kelan lappujen mukaan matkalla :)
 
Jaloa joulukuuta!
 
 
nimet on ollu täällä valmiina jo ennen vauvaa =) toinen nimi tosin tuli tytölle vasta nyt raskauden myötä mutta pojalle on ollu molemmat valmiina jo piiiiiiitkän aikaa =)

täällä toivotaan katruskalaisen tapaan lisäenergiaa ja toipumista flunssasta. nyt varsinkin kun oon eri lääkäreillä juossut koko alkuviikon niin voimat on aivan loppu ja tuska selässä ihan valtava.

tänään kävin luovuttamassa jo työavaimet pois kun tiedän että en enää töihin palaa ennnenkun mammaloma on ohi =) sanoin pojille siellä että nähdään sitten marraskuun lopussa seuraavan kerran =D huvittuneisuutta herätti mutta hyvää odotuksen loppua toivotettiin ja käskettiin se pikkuinen tuoda näytille kun on ensin tullut ulos tuolta mahasta.

olin asennoitunut että menen äidin luo jouluksi mutta selvisi että hän meneekin tänävuonna itse töihin joten nyt meni suunnitelmat ihan uusiksi. pakko ainakin siskolla sitten käydä kun jouluruoka on vaan niiiiiiiiiiiiiiin hyvää =D

mahtavaa joulukuuta ja joulun odotusta =D
 
Moippis!

Nimistä: Nimivaihtoehtoja meillä on muutama sekä tytölle että pojalle. Ainoastaan pojan toinen nimi on täysin varma, koska perii sen isältään, mutta etunimet on vielä harkinnassa. Parin viikon päästä pitäis tosin jo palauttaa synnytys-esitietolomake, jossa hätäkastenimet pitäis olla sitten valmiina.

Lilleroinen: Mä olisin myös ihan valmis joulufiilistelemään ihan täysillä jo (täytyy tunnustaa, että kuuntelen joululauluja ollessani yksin kotona [:D]) mut vielä yritän miehen mielenterveyden takia hillitä itseni. Meillä myös se tilanne, että tää on eka "oikee" joulu yhdessä, omassa yhteisessä kodissa.. En malttais odottaa näitä paria viikkoa!!!

Lisah:lle paljon onnea jo etukäteen vihille menosta, upeaa [:)]

Omaa pötsiä:
Täällä kaivattais myös iso buustaus lisäenergiaa, että jaksais tehdä edes ne kodin välttämättömät asiat ja lisäks vähän remontoidakin. Phuuh, oon kyllä ihan loppu. Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki arvot oli aika alhaisia, verenpaine 105/98, hg 108 (lisärautaa siis napostelen nyt minäkin) ja verensokeri 3,7 (mitattiin koska mulla on ollut viimepäivinä niin huono olo).. Paino oli kivunnut pikkasen ylöspäin ja lääkäri kokeili masua ja totes, että on tainnu vauvikin kasvaa, kun on selkeesti isompi kun viime käynnillä, eli paino oli mennyt ihan oikeeseen osoitteeseen eikä eksynyt mun peppu-reisi-lantioalueelle [:D] Kohdunpohjan korkeus oli kasvanut viime käynnistä 6,5 cm, joka oli mun mielestä ihan huikeesti ottaen huomioon, että mun omaan silmään pötsi ei kuitenkaan ole suurentunut yhtään. Kokonaiskorkeus nyt siis 26,5cm. Selkeesti on alkanut iltaisin kiristää varsinkin kyljistä, tuntuu että iho ratkeaa millä hetkellä hyvänsä ja ainoo hyvä asento on olla nojallaan johonkin niin että maha saa "roikkua" vapaana. Ärsyttävää kun tuntuu, ettei henkeä saa kun kohtu painaa kaikki sisäelimet kasaan. Varsinkin istuminen on ihan tuskaa. Onko maalismasuihin muuten tullut kovasti jo raskausarpia? Shusmita taisi mainita, että omat arvet on tummuneet. Mulle ei (vielä) ole tullut yhtään, ei masuun eikä rintoihin, mutta iho tuntuu olevan sen verran pinkeenä koko ajan, että odotan sitä kun maha retkahtaa jo tulee kauheat arvet. [:'(] Kökköä, mutta kuuluu asiaan. Edes napakorun arven kohdalta ei ole iho revennyt, vaikka odotin, että tässä vaiheessa ainakin se olisi tapahtunut kun siitä tuttavat kovasti varoittelivat ettei auta vaikka kuinka ajoissa ottaisi korun pois, arpi suurenee silti.
Synnytysvalmennukseen saatiin aika ja se on 11.1.
Ainiin ja vauvin syke oli 150+ ja kovasti liikkui tutkimuksen ajan. Supistuksiakin oli lääkärikäynnillä, mutta kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni eli no worries, vaikka supistukset aika kivuliaita välillä ovatkin.

Isot halit maalismasusille, nauttikaa joulunodotuksesta ja lähestyvästä kinkku-suklaa-maratonista [:D][;)]
 
Heissan maalismammat!
Täällä laitettiin Kelaan paperit ja odotellaan että se palkanlaskija hoitais omat paperinsa perille jotta saadaan mekin se paketti postissa... Olen kiltisti pysynyt poissa lastenvaateosastoilta vielä, joulun jälkeen alan vasta kerätä tavaroita... Vaunuja jo käytiin katsastelemassa ja nekin mennään laittamaan tilaukseen sitten joulun jälkeen.
Mitkä ihmeen sairaalapaperit? Mikä lappu sinne pitää laittaa? en ole kuullutkaan moisesta lapusta johon tulevan lapsen nimiä pitäis laittaa... Kätilöopistoon ja Haikaranpesään ollaan menossa ja aivan ohi on multa mennyt tuo lappu:: Auttakee...
Jouluksi tulevalle isälle kokoilen sitä isyyspakettia, kun isänpäivältä kielsi herra kaiken muistamisen... Nyt on Tappara-tutti tilauksessa, paketissa vaaleansininen body, isä-pipo, isyys-kirja, korvatulpat, lasten laulu-cd, pari rentoutumismusa-cd:tä ja pieni rommipullo ja sikari vielä hankkimatta. Vielä kun jostain löytäis hyvän kapalointiohjeen, onko kellään hyvää neuvoa? Tai muita ideoita mitä siihen isyyspakkaukseen voisi lisätä? Poikaahan me odotellaan joten vaaleansinistä saa toki paketissa olla. Muille me ollaan sukupuolesta tyystin vaiettu.... Katsotaan kuinka kauan pystyn olemaan hihkumatta...
Rauhallista joulun odotusta kaikille!
 
alvari80 Tuohon isyyspakettiin liittyen; olen kuullut että monet ostavat sinne myös energiajuomaa ja beroccaa seka jonkin sortin pikakahvipaketin [;)]


 
Pini: Suuret kiitokset :)
alvari80: Me saatiin neuvolasta se esitietolomake, että ei paniikkia, uskon että sellainen myös teille annetaan täytettäväksi. Meille sanottiin ettei palauttamisella ole mikään kiire ja neuvolaan voi palauttaa, ei tarvitse itse minnekkään lähettää :)
 
mekään ei olla kyllä saatu mitään esitietolomaketta vielä =( noh, 3vk enään niin pääsee tutustumiskäynnille sinne synnärille kun kättärillä sanoivat että vk 30 voi vasta varata pääsyn kierrokselle. aika myöhään mun mielestä mutta nyt kun miettii niin on tämä 27vk menny ihan hirvittävän nopesti vaikkei aika meinannut aluksi kulua millään =)

juuri lueskelin että nyt jo vauvalla ok mahdollisuudet selvitä jos saa heti hyvää hoitoa eli enää ei tarvitse jännittää mitään =)

pieni paniikki alkaa iskemään kun meillä on vasta osa tavaroista ja tarvikkeista hankittuna mutta onhän tässä vielä aikaa =)
 
hannamari: lisäätkö sen mun sulle lähettämän viestin tänne jatkoks tai laita se mulle niin lisään ite... vahingossa laitoin sen siis sulle privana :D
 
Olin aamulla sokerirasituksessa. Kaikkien pelotteluiden jälkeen joita kaverit ovat kertoneet, niin ei se kyllä minusta kovin paha ollut. Litku oli kyllä pahaa ja vähän huono olo tuli, mutta nopeasti aika kului ja nyt sitten vaan tuloksia odotellaan :)

Aika kuluu kyllä hurjaa vauhtia, enää 1 kolmannes jäljellä :) ja nannasu: Minäkin meinasin lähettää privaattiviestin :D Pienikin muutos sivuilla tuottaa heti ongelmia :D

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!
 
Heissuli Maalismammat,

Ihmeellinen itkukohtaus äsken. Mies ja minä hämmennyimme yhtä paljon. Aihe oli: kylmä, nälkä ja yks projekti on vähän myöhässä. Hmm...

Pini: Ei oo raskausarpia mutta vaikka itsellä on sellainen olo että masu on iso niin se masumitta on mulla alakanttiin että ehkäpä siinä syy ... ? Rv on mulla 25+0 että vähän vähemmänki kun sulla. Joka päivä vedän Bodyshopin tai LV:n kosteusvoidetta masuun ja tisseihin reilulla kädellä.

Isyyspakkauksen sisällöstä: Mä olen koonnut seuraavaa: kahvia, tonnikalaa ja nuudeleita (jos ei ole muuta ruokaa kotona), korvatulpat, lelu lapselle, isyys-aiheinen mietekirja, rikosdekkari synnärillä luettavaks (kun on venailua), korvatulpat, tutti, tuttipullo, äidinmaidonkorviketta, leffaliput (omaa aikaa) ja sit tein ite sellasia kuponkeja mm. teemoilla 5 kpl poikien ilta, 5 kpl yöuni jne.

Lepposiaa viikonloppua. Pitäkää flunssa ja pimeys loitolla!
 
nannasu: ei mulle oo tullu mitään privaviestiä =)

raskausarvista: täällä rintoihin tullut muutama pieni arpi mutta muuten säilytty ilman. lähes joka päivä kanssa rasvannu kosteusvoiteella. toivottavasti ei enempää tuukkaan.

meillä miekkonen sai vihdoin päivätyötä ja käytiin sen kunniaksi tänään syömässä. sitten nukuinkin koko päivän autuaallisesti =) ilmeisesti pieni stressin poikanen lähti pois aiheen myötä sillä en oo kunnolla nukkunu moneen viikkoon. nyt sitten viimeyönä 10h ja vielä 5h päikkärit päälle =D aika hauskasti.

selkä ja liitoskivut vaivaa edelleen mutta onneks tilanne pikkuisen parempi ja ajattelin jos alkuviikosta pääsisi taas uimaan tämän 2vk kestäneen flunssan jäljiltä. en oo viittiny käydä kun on nokka ollu tukossa ja henkeä ahdistanu ja kuumettakin aina sillon tällön.

tuli ostettua jumppapallo meille tänne kotiin kun se kuulemma auttaa liitos- ja selkä kipuihin sekä supistuksiin ja varsinkin sitten kun on h-hetki mutta vielä kotosalla niin auttaa kuulemma sillonkin mukavasti =)

fysioterapiasta ei enää kuulemma saa raskausajan tukivöitä mutta eipä nuo hirvittävän hintaisia käytettynä näyttänyt olevan eli huudan sellaisen huutonetistä ja toivon että on sopiva ja tois apuja näihin tuskiin.

hienot uudet foorumi sivut tullu tänne mutta menee varmaan hetki että tottuu =)
 
hannamari: ok, se hävis sitten jonnekin bittiavaruuteen tai jotain...

tää meni ehdottomasti huonompaan suuntaa koko palvelu tuon muutoksen myötä!! mulla ei todellakaan lataa eikä anna kirjottaa näitä juttuja tänne kunnolla. ylläpidolle palautetta, että pipariks meni! :/
 
noniih. jos mäkin pääsisin vihdoin tänne keskusteluun .. tämä uudistus on vissiin takunnut meidän koneella hyvinkin pahasti .. :D kai sitä hetken päästä oppii käyttämään .. :DD 

raskausarvista; täälähän niitä on. ihanan punaisia. vaikka yritän rasvailla päivittäin jo ihan senkin takia, että iho on nyt todella kuiva. johtunee tästä pakkasesta .. mutta toivotaan, että suurimmilta arvilta vältytään .. :D tällä hetkellä niitä on vain kyljissä. 

me saatiin kans neuvolasta esitietolomake täytettäväksi .. siihen laitettiin hätäkaste nimeksi tämä meidän ykkössuosikki, mutta eilen alettiin sitte pyörittelemään uusia nimiä .. :D saas nähdä mikä ihme täältä tuleekaan .. :DD ei tuo meidän ykkösnimi ollutkaan lukkoon lyöty, uudet nimet kun on niin kivoja myöskin .. :DD 

ite oon ehtiny tohon isyyspakkauseen ostamaan vaan vasta yhden kirjan .. toisen annan varmaan joululahjana .. täälä isyyspakkauksen luovutusajankohta taitaa olla vasta keväällä. hieman ennen vauvan syntymää !! :)) 
ei taida tuleva isä odottaa mtn .. ;D 

hyvää pidennettyä viikonloppua mammoille ja masuille .. 
täytyy vielä opetella tätä pirun uutta keskustelua. not good !! 
 
Pakko tohon mieliala asiaan kommentoida, että mäkään en oo aiemmin ollu mikään varsinainen itkijätyyppi :) Eilen oltiin miehen kanssa elokuvissa ja siinä oli semmonen karu kohtaus, jossa isällä ja pojalla ei ollu jouluna muuta syötävää ku piparit niin sitähän piti sitten vähän itkeä. Ja tänään itkin sen takia, ku on niin tylsää. Että semmosta, kivat hormoonit :)
 
Moikka kaikille!

Kestää kyllä tottua tähän uuteen systeemiin...

Shani harmi kun tuli pettymys opparin numerosta! On se kyllä väärin, varsinkin kun itse tietää tehneensä hyvin ja tunnollisesti! Tsemppiä ja haleja!

Meille ei viime vuonna annettu neuvolasta mitään esitietolomaketta täytettäväksi synnytystä varten vaan saatiin se Haikaranpesästä erikseen, missä se käytiin kätilön kanssa henk.koht. läpi. Hätäkastetta varten ei kysytty nimeä etukäteen, mutta oltiin se kyllä mietitty. En tiedä jos käytäntö on nyt muuttunut.

Viime torstaina oli tosiaan se ylimääräinen ultra. Onneksi istukka oli noussut, joten siitä ei tarvitse enää huolehtia. :D Mutta, sitten lääkäri arveli, että mulla saattaisi olla myooma kohdussa lähellä kohdunsuuta! Olin ihan, että MITÄ?!? Mutta sitten se ei kuitenkaan ehkä näyttänytkään siltä vaikka joku pallo siellä on. Jäi kyllä vähän arveluttava fiilis koko hommasta... :/ No, onneksi mulla on sitten helmikuussa se tarkempi synnytystapa-arvio, niin eiköhän asiat selviä silloin.

Liitoskivut yltyy mulla koko ajan, ja välillä oikein vihloo ja juilii, että itku meinaa tulla. Hormonit heittää ja itken ja nauran yhtäaikaa.... Oon sitten yrittänyt kaiken tän keskellä laittaa kotia kuntoon huomisia esikon synttäreitä varten. Pikkuisen on väsynyt olo... Mutta ajatella, että vuosi sitten tähän aikaan olin jo melkoisissa kivuissa esikkoa synnyttämässä! :) Näin se aika rientää!

Nyt saunaan rentoutumaan ja huomenna juhlitaan! :)

Hyvää viikonlopun jatkoa mammoille!
 
Heippa kaikille. Mietin mihin sen ensimmäisen postauksensa foorumilla laittaisi tulemaan, ja kyllähän se tähän nyt kuuluu. Jonkun aikaa jo olen kirjotuksia seurannut, mutta alkuun en itse päässyt edes kirjoittamaan, jonkun nimimerkkibugin takia ja sitten on ollut jo muutakin hoppua ettei ole ehtinyt.

Meillä odotellaan esikoista, la on 4.3. Kaiken pitäisi olla ok, ja vointikin on aika normaali. Kummempia mielitekoja tai inhojakaan ei edes raskauden takia ole tullut, mitä nyt broileria meillä syödään huomattavasti harvemmin kuin ennen :)

Ehkä tällä pääsee jo alkuun.
 
Takaisin
Top