Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä ampiaispesä! Itse olin niin auki tullessa synnärille, että oli pakko pärjätä pelkän ilokaasun avulla, koska sai jo kohta alkaa ponnistamaan.

Voi vitsi, kovasti tsemppiä kaikille kellä tapahtuu! <3

Tänään on ollu tosi virkeä olo :) Kävin kävelyllä ja kaupassa, nyt sain vadelmahillon tehtyä ja letut paistettua, NAM!
Mutta ei edelleenkään mitään oiretta lähenevästä synnytyksestä.

Voi että oon taas tyytyväinen itteeni! Huolimatta siitä, että oon nukkunu lähes 3 tunnin päikkärit, oon kerinny siivota, käydä kahdesti kävelyllä, laittaa ruokaa, tehdä ekat joulutortut, ulkoilla muuten vaan ja mitähän vielä! Joo, oon myös ihan ollu vaan :) Nyt riisipuuro tekeillä iltapalaksi, en meinaa malttaa odottaa, että se on valmista!
Eipä taida tulla lähtöä ensi yönäkään, vaikkakin taas muutama napakampi suppari on ollu havaittavissa. Ja nuo menkkajomottelut ollu tänään aikamoisia välillä.

Mä olin pojan kanssa kylpylässä lillumassa. Oli muuten ihanan painoton olo vedessä <3 suosittelen! :) nyt kyllä maha juilii menkkakipua ja alapää jomottelee. Mut...ei haittaa...jos lähtee käyntiin ni lähteköön :) ja tuli kyllä saunassakin lämmiteltyä...ja eilen illalla toinen ässä hoidettua....et...kolmas ässä viel (noh onhan sitä siivoiltukin joka päivä). Ja ei...en o häätömielessä viel harrastanu näitä...mut jos on lähteäkseen ni hyvä :)

Täällä kans menkkajomoja ja alaselkä jumittaa. Plääh. Oon pinna ihan kireällä, varmaan synnytys ruvennu jännittämään ja väsy painaa, kun ei saa nukuttua kunnolla. Ehkä huomenna taas parempi päivä.

Onnea Ampiaispesälle täältäkin! :Heartblue
Pitäis varmaan käydä nukkumaan, että jaksais huomisen (ballonki aamulla). Epätodellinen olo. Jännittää, kun vauva (kokoarvio maanantaina 4,3 kg!) on jotenkin viistossa tarjonnassa, ihan niinku ei mahtuis lantioon enää, kun mä olen aika pienikokoinen. Hän oli siis jo aiemmin pää lantiossa. Suurin alateitese mahtunut vauvani ollut tähän mennessä n. 3,9kg ja toistaiseksi isoin n. 4,2kg leikattu. Lääkäri katseli mun lantion rtg-kuvia ja meinas, että alateitse mahtuu.. Pitäisköhän alkaa panikoida...??!!

Täällä vielä itse olen koossa.. Tossa puol 12 aikaan meni ihan kunnolla lapsivedet vasta vaikka jotain viiden paikkeilla kait puhkottiin kalvot.. Epiduraalin sain tossa 10 aikaan ja sen jälkeen oon nukkunu mutta nyt oon hetken ollu pystyssä taas ja alkaa olemaan aika tuskaa niin pyysin toisen annoksen epiduraalia :)

tämänpäiväisen pitkän ja reippaan lenkin jälkeen sain itselleni ainakin kivun tuntemuksia lantiolle, alaselälle ja alamahalle :D Jopa kivuttomia supistuksia on tullut, joita en siis ole tuntenut näin voimakkaana kuukauteen! Vauva kyllä myllertää ihan mielissään, ettei ainakaan siitä synnytystä edeltävästä hiljaiselosta ole tietoakaan :D +nyt tuntuu kohdun kaulalla nipistelyä.
saattaa tulla hurja yö, kun tähänkin asti kaikki kärsimykset on kärsitty yöllä.

Onnea EIMa! <3
Täällä rikkonainen yö käynnissä. Illalla alkoi supistaa, otin puoliltaöin panadolin, joka ei kahteen mennessä ollu auttanu. Supistukset kuitenkin kestettävissä, oon torkahdellu muutaman tunnin ajan. Nyt klo 5 nousin kirjoittelemaan esikoisen hoitajalle lappua, jos lähdetään miehen kanssa käymään sairaalassa ja täytyy joku saada tänne häntä katsomaan.
Makoilen nyt sohvalla ja kuulostelen vieläkö supistukset jatkuu, vai käykö niin kuin viikko sitten, kun loppuivat, kun nousin sängystä... Äsken oli aika napakkaa settiä jo viiden minuutin välein tuolla sängyssä, jään odottelemaan.

Takaisin