Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille synnyttäneille! Saa jännittää rauhassa teidän kaikkien puolesta, kun oma tyttö syntyi jo marraskuun puolella :D aika paljon näkyy olevan käynnistyksiä kyllä :o

Huomasin saman...että paljon käynnistyksiä. Itsellä sama luultavasti edessä, jos ei joku ihme aloita tätä ennen.

Ai, vaikuttaako tulinen ruoka käynnistymiseen? Mä pidän kyllä tulisesta ja mausteisesta ja olen pitkin raskautta sellaista syönytkin.

Äsken ehkä irtosi limatulppaa, tai kyykkimisen jälkeen tuli punertavaa vuotoa. Taidan ruveta pureskelemaan chiliä seuraavaksi, jos auttais myös kovaan vatsaan :cool:

Neuvolassa käyty, pissa ok, verenpaineet hiukan koholla, kehotettiin kotona mittailemaan ja ottamaan rauhassa, ei kuulemma siivoamisia, pitkiä lenkkejä ym. Se niistä häätöyrityksistä..

Terkka kehoitti kans varautumaan siihen että ens viikon kontrolliultrasta tyksissä ei todennäkösesti kotiuduta ennen kuin Pikkane on ulkona, ellei siihen mennessä ole tullut. Katseli jo alustavasti tämän vuoden viimeisen viikon aikatauluaan ja totesi että hyvin näyttäis olevan aikoja kotikäyntiä varten.

Kyllähän sitä tässä jo vähän odotettukin että jotain sais alkaa tapahtumaan, mutta silti tuli semmonen olo että apua, nytkö jo?? :D

Melkein tuossa joku aika sitten ääneen nauroin, kun ties monettako kertaa tälle aamua piti niistää. En siis ole mitenkään kipeä, vaan mulla ilmeisesti ihan luonnostaan on jotenkin erityisen voimakasta tuo liman eritys. Nenä vuotaa vähän väliä vaikkei ole edes allergiaa. En ainakaan tiedä että olisi. No, kuitenkin. Huvittavaa tässä asiassa siis oli se, kun ajattelin, että verensekaista "limatulppaa" irtoaa kyllä jatkuvasti, mutta ihan väärästä päästä. :grin Pakko yrittää keksiä näitä kevennyksiä jostain, ettei ihan pää leviä.
Just tuossa mies soitteli kun oli töissä kahville menossa. Meinaa hänkin aivan turhautua, kun edelleen jännittää ja on koko ajan töissäkin hälytysvalmiudessa. Mitään muuta ei osaa ajatella ja aina kun joku soittaa, odottaa tietysti minulta puhelua.
Täällä myös tulee verensekaista limatulppaa väärästä päästä :grin olin flunssassa kk sitten ja sen jälkeen nenä on enenmän ja vähemmän vuotanut koko ajan. meillä tosin on myös aina talvisin kuiva sisäilma, joten johtuunee osittain siitä. Miehelle mainitsin asiasta jokin aika sitten, niin tuo oli mennyt ostamaan ilmanpuhdistimen makkarin nurkassa porisevan ilmankostuttimen kaveriksi. Ihanasti ajateltu, mutta luulen, että tuo veriongelma johtuu vain raskauden herkistämistä limakalvoista.

Vetäsin muutaman tunnin päikkärit ja heräsin puoli tuntia sitten. Nyt näyttää taas vähän valoisammalta. Onneksi meitä yliaikaisia näyttää löytyvän muitakin, tsemppiä loppukärvistelyihin!

Neuvolassa käyty, pissa ok, verenpaineet hiukan koholla, kehotettiin kotona mittailemaan ja ottamaan rauhassa, ei kuulemma siivoamisia, pitkiä lenkkejä ym. Se niistä häätöyrityksistä..

Terkka kehoitti kans varautumaan siihen että ens viikon kontrolliultrasta tyksissä ei todennäkösesti kotiuduta ennen kuin Pikkane on ulkona, ellei siihen mennessä ole tullut. Katseli jo alustavasti tämän vuoden viimeisen viikon aikatauluaan ja totesi että hyvin näyttäis olevan aikoja kotikäyntiä varten.

Kyllähän sitä tässä jo vähän odotettukin että jotain sais alkaa tapahtumaan, mutta silti tuli semmonen olo että apua, nytkö jo?? :D
Ai sinäkin tyksissä. Katotaan nähdäänkö siellä ;) menen itse 20.pv sinne kontrolliin...katsotaan jos käynnistävät silloin, tai sitten viimeistään välipäivinä.

Olin tänään kans neuvolassa. Oli laskeutunut hiukan...sf oli pienentynyt. Kaikki muutenkin ok. Hiukan turvotuksia ja hb 118. Paineet, pissa ja paino ok. Seuraavasta ajasta sanoi että soittele jos tarvitaan :) muuten kotikäynti seuraava. Saakohan siitä kieltäytyä. En halua vieraita ihmisiä meille kotiin....en halua!!!

En mäkään tota mun rouvaa halua kotia, mutta se änkee kyllä väkisin. Mutta mä en anna. Voi olla, että vaihdan neuvolaa tässä kuin jatkan kyseisen rouvan kanssa matkaa vauva vuoteen.
Täällä olot on rauhoittunut, mutta just äsken alko vauvan kauhea alaspäin painuminen. En tiedä mihin on matkalla. Pitää varmaan vähän kävellä tai laittaa maata niin josko helpottais. Mutta supista ei sitten yhtään.

Minäkin "muutaman" tunnin torkahdin. Tais mennä reilu 3 :hilarious: aion nyt lähteä käymään kaupassa, haluan vähän jotain hyvää naposteltavaa ja pääsen edes sen verran pois tästä kotoa. Päikkäreiden jälkeen jopa niin reippaana, että pitkästä aikaa oikein meikkasin! Jotenkin semmonen siistimpi olo ja luulenpa, että mieskin tykkää, kun en aina ole pelkästään risaisissa kotivaatteissa hiukset joka suuntaan sojottaen :)

Vihdoinkin! Mulla on supistus :) :) Ihan kivuton, selkää jomotellut tän päivän ja nyt ainakin tuntuu vatsa niin kovettuneelta ettei ennen oo ollu, toivottavasti tää ei nyt jää ainoaksi :D Hullua miten paljon sitä toivoo kipua, samalla kun sitä pelkää.

Huh... Jotenki toisen asialla ollu koko päivän. Ei tahdo jaksaa mitään. Maha välillä herkillä. Selkääkin jomottanut. Toivottavasti olo laantuu kun pääsen suihkun kautta maate. Ja toivottavasti saan lapset huomenna kouluun. Aamulla en nimittäin uskaltanut astua auton rattiin mahaoireiden vuoksi joten lapset saivat vapaapäivän...

Söin muutamat liekkisiivet ja kasviksia äsken iltapalaksi. Hengästyttää niin syöminenkin...

Käytiin tänään mun synttäreiden kunniaks ravintolassa syömässä. Vähän oli automatkalla sinne päin mennessä sellanen olo et kuitenkin lähtee syntymään kesken ruokailun, kun jännittää vähän muutenkin. Siellä se vauveli vaan hyppeli ruokailun ajan, eikä supistuksista ollut tietoakaan. Nyt iltaa kohden on taas kohtu ruvennut ilmoittelemaan olemassaolostaan. Ihanaa kun tuntee jotain <3

Takaisin