Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä herätty ensin tunnin välein vessaan ja nyt olenkin valvonut kolmesta asti :depressed: olen aikani kuluksi lukenut netistä käynnistys tarinoita, koska alan siihen jo henkisesti valmistautua, kun ainuttakaan synnytykseen viittaavaa oiretta ei ole näköpiirissäkään :sad001 ja koska raskausaikana on mennyt todella hyvin ja kivuttomasti, niin olen päätynyt siihen , että synnytys tulee olemaan extra-kamala.

Tämän viikon ajan liikkeet ovat olleet todella vähäisiä ja nyt stressaan sitä, että mahdollista käynnistystä lykätään vielä ensi viikolle. Olin ajatellut, että yliaikaiskontrolissa alettaisiin käynnistelemään ja homma olisi sen jälkeen herran haltuun, mutta ilmeisesti käynnistystä lykätään viimeiseen asti, ellei ole painavia syitä sille.

Alkuraskaudessa todettiin, että vauva todennäköisesti syntyisi ennen aikojaan kohdun poikkeavan muodon vuoksi ja sillä oletuksella olin koko raskausajan, joten siksikin tämä yliaikaisuus tuntuu erityisen turhauttavalta. Joulumieli on kadonnut kokonaan, koska kyläilyt voi todennäköisesti unohtaa kokonaan kun tämä menikin näin pitkäksi.

Toki tärkeintä on saada terve vauva syliin, mutta nyt jotenkin ensimmäistä kertaa on kokonaisvaltaisen negatiivinen olo :crybaby2

Marmati, marmati..eilisen ronkkimisen jälkeinen lupaava supistelu ja juiliminen tietysti loppui täysin iltaan mennessä ja nukuin autuaasti koko yön ilman yhtäkään "oloa". Ainoa tuntemus oli perinteinen lonkkien särky ja liitoskivut kun kylkeä vaihtoi, siinä se. Noh, kun tämä tenava ei kerran maailmaan vielä halua, niin minä alan puuhailla normityyliin ja lopetan koko synnytyksen ajattelun. Pyykki, lakanoiden vaihto, taatelikakun ja pipareiden leipominen, pojan kuskaaminen salibandymatsiin ja vierailua siskon luona. Jos näillä sais aikansa kulumaan. Ugh.

Mä liityn myös valitusrinkiin!

Kamala yö takana. Ensin ei uni tullut ja pari tuntia pyörin sängyssä. Jossain vaiheessa nukahdin mutta heräsin valehtelematta varmaan 15min välein kääntämään tuskaisesti kylkeä. Kaiken lisäksi on myös pää ja kurkku kipeä ja nenä tukossa. Lonkat särkee, kylki särkee, alaselkä särkee, nivuset särkee...

On tää odottavan aika pitkä, etenkin nyt kun mennään yliajalla.

Tsemppiä siskot :grin!

Täällä herätty ensin tunnin välein vessaan ja nyt olenkin valvonut kolmesta asti :depressed: olen aikani kuluksi lukenut netistä käynnistys tarinoita, koska alan siihen jo henkisesti valmistautua, kun ainuttakaan synnytykseen viittaavaa oiretta ei ole näköpiirissäkään :sad001 ja koska raskausaikana on mennyt todella hyvin ja kivuttomasti, niin olen päätynyt siihen , että synnytys tulee olemaan extra-kamala.

Tämän viikon ajan liikkeet ovat olleet todella vähäisiä ja nyt stressaan sitä, että mahdollista käynnistystä lykätään vielä ensi viikolle. Olin ajatellut, että yliaikaiskontrolissa alettaisiin käynnistelemään ja homma olisi sen jälkeen herran haltuun, mutta ilmeisesti käynnistystä lykätään viimeiseen asti, ellei ole painavia syitä sille.

Alkuraskaudessa todettiin, että vauva todennäköisesti syntyisi ennen aikojaan kohdun poikkeavan muodon vuoksi ja sillä oletuksella olin koko raskausajan, joten siksikin tämä yliaikaisuus tuntuu erityisen turhauttavalta. Joulumieli on kadonnut kokonaan, koska kyläilyt voi todennäköisesti unohtaa kokonaan kun tämä menikin näin pitkäksi.

Toki tärkeintä on saada terve vauva syliin, mutta nyt jotenkin ensimmäistä kertaa on kokonaisvaltaisen negatiivinen olo :crybaby2
Mulla on täällä hyvin samankaltaiset ajatukset. Menen pe aamuna sinne yliaikakontrolliin, mutta jotenkin tuntuu, että mikäli ei mitään ihmeitä ongelmia ilmene, ei sitä varmaan viikonloppua vasten aleta käynnistellä.
On niin masentavaa, että vauva ei yksinkertaisesti taida haluta tänne meidän iloksi ollenkaan.. :(
Taidan nukkua koko päivän, jospa aika menis nopeammin eikä asia olis koko ajan mielessä.

Täällä nukuttu viimeiset 3vrk huonosti kun tyttö kipee. Tänään oltu jo ylhäällä klo 5.30. Eilen oli la ja Ärsyttävää kun ihmiset soittelee ja nekin kenestä ei oo kuulunut kuukausiin mitään ottavat nyt yhteyttä, et joko siellä on jakaannuttu . Sitte kun niitä tulee monta kerralla niin rupee v käyrä nousee:smiley-angry016 lopulta en vastannut enään. Toivon että itse en tulevaisuudessa syyllisty samaan. Mä veikkaan että tääkin viihtyy mahassa loppuun asti ja jos en käynnistyksen joudu ni tässä on viel 2 viikkoo aikaa kysellä. Voi olla että puhelin menee äänettömälle jossain vaiheessa ....

Onnea myös elmalle pojasta :)

Täällä jatkuu maha oireet. Ylävatsakipu vaihtui yöllä kananmunan hajuisiin röyhtäisyihin ja osasin jo varautua että pian perästä kuuluu... Aamu alkoi siis vesiripulilla... Taas... Kauhee olo.

Minulla oli kivuttomien supistusten täyteinen yö. Heräilin, kääntyilin ja juoksin vessassa. Lähinnä oon tyytyväinen et tuntui jotain, mut miks nää tuntemukset loppuu aina aamulla! :D en edes stressaa mitään päivisin vaan oon sellainen rauhallinen laiskiainen pitkin päivää.

Ensin närästi koko alkuyön, sen jälkeen Pikkanen alko touhuumaan ihan tosissaan, en oo aikasemmin missään vaiheessa tuntenut noin paljon liikkeitä yhtäsoittoa.. toivottavasti kaikki on hyvin hänellä.. :/

Nyt aamulla vatsa näyttää pienentyneen puolella, en sitten tiiä kuvittelenko vaan, parin tunnin päästä onneks neuvola..

Onnea Elmalle ja ampiaispesälle ja tosiaan Fujin kuulumisia odotellen! Tsemppiä kaikille tuskailijoille! Täällä takana napakampi supisteluyö, mutta ei mitään kipeätä edelleenkään eikä limatulpasta tietoakaan. Eilinen meni touhutessa, joten tänään tavoitteena lähinnä neuloa, lepäillä ja ulkoilla! Tänne on kans alkanut tulla kyselyitä, mutta mielelläni niihin vastailen vielä. Voisi ehkä ärsyttää, jos olisi jo kauhean turhautunut, mutta levollisin mielin olen. Bebe tulee, kun on valmis.

Mulla supisteli koko eilisen päivän, ei niin kipeesti et ois pitäny puuskuttaa ja keskittyä hengittämiseen mut supisti kumminki ja melko säännöllisesti ja n10min välein. Ootin koko ajan et millon voimistuu.. illalla olin jo tosi väsyny ja menin aikasin nukkumaan, ihan siltäki varalta et jos yöllä tulee lähtö ni olisin nukkunu ees jonku verran. Olin itessään aika varma et ees jollain tasolla supistukset valvottaa mua yöllä. Nyt aamulla ku heräsin ni ei ainuttakaan mitään supistukseen viittaavaa!! No sain ainaki nukuttua kunnon unet! En muista millon olisinkaan nukkunu noin hyvin. 22-8.45 muutamalla hetken heräämisellä. Nyt olisin pirteä ottamaan vastaan kunnon supistuksia... :p

Melkein tuossa joku aika sitten ääneen nauroin, kun ties monettako kertaa tälle aamua piti niistää. En siis ole mitenkään kipeä, vaan mulla ilmeisesti ihan luonnostaan on jotenkin erityisen voimakasta tuo liman eritys. Nenä vuotaa vähän väliä vaikkei ole edes allergiaa. En ainakaan tiedä että olisi. No, kuitenkin. Huvittavaa tässä asiassa siis oli se, kun ajattelin, että verensekaista "limatulppaa" irtoaa kyllä jatkuvasti, mutta ihan väärästä päästä. :grin Pakko yrittää keksiä näitä kevennyksiä jostain, ettei ihan pää leviä.
Just tuossa mies soitteli kun oli töissä kahville menossa. Meinaa hänkin aivan turhautua, kun edelleen jännittää ja on koko ajan töissäkin hälytysvalmiudessa. Mitään muuta ei osaa ajatella ja aina kun joku soittaa, odottaa tietysti minulta puhelua.

Tsemppiä histamiini näihin päiviin!<3 Ja muutkin yliajalle menneet! Voin vaan kuvitella miten rankkaa on odottaa ja odottaa, ihan henkisestikin. Nytkin kovasti odotan ja varsinki eilen tuntu et en jaksa tätä epätietosuutta, saatikka miltä se tuntuu la: jälkeen. Isot tsemppihalit siis :Heartred

Joo, täältä myös sympatiat teille kaikille muille tuskastuneille odottajille. Ja nyytin saaneille Fujille, Elmalle ja Ampiaispesälle suuret onnittelut! Palkinto on kainalossa! :) :)

Onpas meitä tosiaan monta tuskailijaa. Paljon paljon tsemppiä kaikille täältäkin! <3
Yllättävän paljon tämä käy mun psyyken päälle. Köllöttelin aamuyön ja aamun sohvalla, nukahdinkin pariksi tunniksi. Supistelut taas laantuivat ja mä oon ihan rikki. Itkettää vaan ja väsyttää tietenkin. :( Mutta kuten Eliza, uuteen nousuun vaan ja kiinni päivän puuhiin. :)

Onnea fujille kans <3

Huh mikä olo... Pää kipeä ja heikottaa. Makasin sängyssä ja ajattelin että nyt varmaan kuolen... Maha rauhoittunut *koputtaa puuta* mä en tajua mistä tää juontaa... Nousin vähä syömään luulen että takaisin sänkyyn joutuu.

Onnea kaikille syntyneiden vauveleitten perheille! Tuntuu et oma ei oo hetkeen tulossa, huomena olis The päivä, mut eipä oo oloja et jotain tapahtuis. Vauva liikkuuki nii ahkeraan, et varmaan on noussu ylöspäinki :D

Mullakin olis huomenna the päivä, mutta ei merkkiäkää että jotain tapahtuisi... menkkamaista juilintaa on ollu jo viikon, bebe on ollut ns.hiljaisempi jo viikon ja vattakin on enemmä kovalla kun taas puhutaa että ennen synnytystä tulisi jopa ripuli.. mutta kai tuo kaveri joskus tulee pihalle, kyselijöille alettiin sanoo että ensi vuonna ja varmasti infotaan jokaista nii ei tarvi kysellä.
Neuvolatäti anto vinkin syödä mausteista/tulista ruokaa mutta en tykkää!

Takaisin