Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua alkoi Virmu ihan kamalasti suututtaa sun puolesta! Sama tilanne täällä siis myös. Vasta eräs työkaveri (vissiin 6 lasta tai jotain) selitti tuosta käynnistyksestä kuinka hänellä on kaikki jollain tapaa käynnistetty tms avustettu ja että ei se ole ollenkaan niin kamalaa ja mitä lie. Niin, hänellä on sitten käynyt hyvä tuuri. Voi olla, että mullakin menis niin tai sitten ei. Kun eipä näitä synnytyksiä kahta samanlaista ole, edes samalla ihmisellä. Ja jos haluan kuulla jonkun toisen kokemuksista, kysyn sitten itse.
Ja vaikka kuinka on jo iso maha (kyllä, siitä tulee nyt kommenttia kun la meni jo) ja uteliaita riittää kyselemässä, mä ihan mielelläni juttelisin ihmisten kanssa välillä jotain muutakin! Ihan tarpeeksi pyörii ajatukset mahan ja vauvan ympärillä ilman näitä hössöttäjiä ja mä kuitenkin oon edelleen se sama ihminen kuin ennenkin. Mua kiinnostaa muutkin asiat ja voin jutella muustakin kuin vauvoista. Haluaisin ainakin, ihan oman mielenterveydenkin kannalta.
Sitten taas toisaalta ymmärrän senkin, että ihmisiä kiinnostaa mitä mulle/meille kuuluu ja jollain tapaa se on ihan mukavaa. Mutta rajansa kaikella.
Huh, olipa vuodatus.

Mulla tänään laskettu aika ja noita kyselyitä satelee. Toistaiseksi ei ole haitannut, ens viikolla voi olla toinen ääni kellossa :grin.

Eilen tein kaikkeni että synnytys ois käynnistynyt, mutta ei toiminut. Ainoastaan vauva kävi ylikierroksilla koko illan. Niinpä tänään olen vaan löysäillyt ja lukenut kirjaa.

Mä olen toistaiseksi välttynyt noilta hormonimyrskyiltä mutta äsken pillahdin kamalaan itkuun ihan yhtäkkiä ilman syytä. Ja ulvoin niin että kissakin katsoi kummissaan korvat luimussa.

Tavoitteet tälle päivälle on lyllertää kauppaan, leipoa ehkä jotain (tuskin jaksan). Ja illalla mennä moikaamaan kummitytön perhettä.

Mää vissiin elättelin eilen hieman toiveita et syntyis, ko yöllä näin yhtenään unta et meni veet. Välillä luulinki et oli menny ko tuntu niin todelliselta. Vähä väliä heräilin ja ihmettelin et miten muka ei oo menny..:grin ja nyt aamupäivällä tunsin et kastu ph-suoja ihan kunnolla ja menin vessaan ni ihan jäätävä määrä valkkaria. Se siitä lapsivedestä..:shifty:

Koitan suunnitella kaikkea rentouttavaa ja kivaa tekemistä ku eikö se niin mee et ku sitä vähiten odottaa ni alkaa tapahtua:rolleyes: (vaikka siltiki koko ajan mielesä et miks ei supistele.....)

Vaikka mulla on la vasta 25 pv mut tuo viime viikkonen synnärillä käynti jotenki mielessä ja semmonen olo et kohta se on taas menoa.

Kiitos Histam-iini- vertaistuesta, täysin samat ajatukset täällä! Onhan se toisaalta kivaa kun niin montaa tuntuu kiinnostavan, mutta se vaikuttaa miten asian esittää. Esim. Isäni kyselee usein, mutta en koe sitä ärsyttävänä, koska hänen viesteistään en saa rivien välistä luettua vittuilua tai pätemistä. Voi toki johtua sukupuolesta. Se vasta olisikin kun oma isä alkaisi opastamaan synnytyksen suhteen :grin

Niinkuin sanoit, niin olisi kiva saada ajatukset välillä muualle, niin aika menisi ehkä nopeammin kun ei koko ajan vatvoisi synnytystä ja siihen liittyviä asioita.

Mies soitti et oli tarjottu töitä seinäjoelta... Jotenki se kaupunki on vetäny sitä jo täs vaik kui kauan. Hankaloittaa kyl asioita jos sen paika ottaa nimittäin työaika matkoineen olisi 10-12 tuntia. Ihan ok ku oon kotona mutta kun pitää mennä takas töihin (3 vuorotyö) ja mulla lasten kuskaamiset tähän lisäksi niin voi tulla ongelmia... Ellei sit koko lössi lähetä Seinäjoelle..

No on. Toisaalta voisin jatkaa työskentelyä Vaasassa, kaks isompaa olis jo yläasteella kun laittasin pikkusen 3 vuotiaana hoitoon. Mut voipi olla et typyn päivät olis tosi pitkiä jos iskä pääsee hakemaan tarhasta vasta joskus 17.30... Ja miten nää kaks isompaa on retuperällä jos oon esim. Iltavuorossa... Meiltä on nyt tästä Vaasaan reilu 20km ja Seinäjoelle noin 60km.

Toisaalta jos mies alottaiski nyt siel Seinäjoella niin voitais muuttaa vasta 3vuoden päästä jos oon hoitovapaalla ja laittaa pikusen siellä tarhaan ja hommata sieltä ite töitä.

Miestä vetää sinne se ettei tarvi puhua ruotsia kun hän ei osaa... Mulle taas kakskielisyys on ihan ok ku oon syntyjään vaasalainen.

Ihan muute pikkasen nättiä pihalla <3 puut kuuras, taivas pinkki vaaleansininen... Joulu.
WP_20161212_14_57_00_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Jes ballonki otettiin pois! Nyt siis selviän jopa näistä supistuksista vaikka onkin kipeitä edelleen ja tulee tiheästi :) tosin ballonki ei paljon saanut aikaan.. Ku väljästi auki kahdelle sormelle mut kanava hävinnyt. :)

Sellainen liiallinen utelu ja kysely on kyllä ärsyttävää.. on toki mukava kun joku joskus kyselee vointia mutta jos ei enää mitään muuta voi puhua kuin vauvasta ja siitä miten synnytys varmasti menee niin ja näin.. huoh.. eräänä iltana naapuri kysyi saako hän ottaa minusta kuvan kun minun maha on niin söpö! o_O ei saanu ottaa kuvaa..
Raikas talvinen sää, kävin koiran kanssa kävelemässä 4km, pakkasta -22 ja tyyni ilma niin olipas piristävää..

mulla pistää anoppi hermoille uteluittensa kanssa.. olen jo muutaman kerran sanonut, että ilmoitellaan kyl sitten, jos jotain alkaa tapahtuu..

Itselle sitten iskenyt flunssa, erittäin kivaa..
Isäntä vapaalla to tai pe asti.. Ellei jopa loppu viikon. Nyt yrittää laulullaan: "vauva ulos! Vauva ulos!" Saada tosiaan vauvan pihalle XD.

Mua ärsyttää tää kotona yksin oleilu. mies huitelee joka päivä jossain. noh, sain onneks jotain aikaseks tältä väsymykseltä nimittäin tein pipareita, sen verran laiska tänä vuonna oon että valmiista taikinasta mutta tulipaha tehtyä :) kohta hierojalle rentoutuu

Täällä tyksissä edelleen yhtenä kappaleena.. Uutta tutkimusta ei oo tehty mut noi supistukset tuntuu niin ikävältä.. Taitaa mennä pitkään täällä ja veikkaan että ellei jotenkin vauhditeta niin oon vielä aamullakin yhtenä kappaleena :D

Sellainen liiallinen utelu ja kysely on kyllä ärsyttävää.. on toki mukava kun joku joskus kyselee vointia mutta jos ei enää mitään muuta voi puhua kuin vauvasta ja siitä miten synnytys varmasti menee niin ja näin.. huoh.. eräänä iltana naapuri kysyi saako hän ottaa minusta kuvan kun minun maha on niin söpö! o_O ei saanu ottaa kuvaa..
Raikas talvinen sää, kävin koiran kanssa kävelemässä 4km, pakkasta -22 ja tyyni ilma niin olipas piristävää..
Että kuinka paljon pakkasta? :eek: Ei täällä keskisessä suomessa ole kuin -4,8 nyt.

Mä oon tänään vastannu vasta neljälle ihmiselle, että olenko synnyttämässä... Äiti soitti ja vaikka se tarkoittaa hyvää niin sillä nyt oli kovin paljon neuvoja ja ajatuksia siitä, että miten todennäköisesti lapsi ei tule ennenkun kalvot puhkaistaan ja, että lapsivettä on varmaan paljon normaalia enemmän (koska kivikovat harkkasupistukset) ja, että kontrollissa torstaina jään varmaan osastolle. No, lapsivettä on normaalisti, harkkasupistukset tietääkseni täysin normaalit ja sairaalasta sanoivat, että jos kaikki hyvin eivät todellakaan ota osastolle. Äh puh murr.

Että ku osaa ihminen hormoneineen ottaa asiat raskaasti. Nukuin sängyllä. Mies tuli viereen sanoi että vaan köllimään ettei hän aio nukkua. No lapset villaantu ku ei ollu aikusta olohuoneessa nii nousin ylös ja päätin lähteä Lidliin niiden kans. Miehelle huikkasin makariin että siivoisi keittiönpöydältä pois päivällisen ja maidot ja voit ku ei kerta aatellu nukkua. No ajoin 40km edestakas ja tein viikon ostokset ja tulin kotio ja tää perkele makas samaa kohdassa mihin jätin ja kuorsaa saatana. Mun meni kuppi nurin ja paasasin ettei voi niinku yhtä annettua tehtävää tehdä!! Nyt oon taas nii vihainen ettei huvita puhua sille...

Mehän ei oo kerrottu laskettua aikaa kun ihan lähipiirille. Muille on annettu jotain ympäripyöreää vastausta alkuvuodesta. Just siksi, että välttyis niiltä päivittäisiltä kyselyiltä loppuvaiheessa. Tuntuu jotain puolituttuja kovasti kismittävän, kun ei tarkkaa päivää kerro, vaikka harva vauvahan sillon edes syntyy.

Noi utelut on kyllä tosiaan rasittavia. Ja varsinkin äiti-ihmisiltä! Eikö niitä itteensä ärsyttäny omalla kohdalla, kun rupes kyselyjä ja ohjeita tuleen?! Toi oliskin ollu ehkä ihan viisasta olla kertomatta laskettua päivää kovin laajalti. Tai just sanoo, että tammikuun puoliväliin mennessä... :D

Takaisin