Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes pikku hiljaa etenee! Ei kuitenkaan vielä olla saliin päästy mut ehkäpä tässä yön aikana.. :D toivossa on hyvä elää ja sillai..
Kohta puoliin saan oxynormia niin saan ehkä torkahdettua ellen ihan sekaisin mene..

Mulle kans annettiin 2 yönä nukahtamislääkettä, nimeä ei kyllä kerrottu. Ekana yönä sain nukuttua ihan ok mut sit toisena oli jo supistuksia yölläkin vaikka annettiin lääkettä, jonka piti lopettaa ne yöksi. Ei kyllä toiminut minulla!
Tsemppiä fuji, olin itse samassa tilanteessa muutama yö sitten. Minulla se ballongi sai aikaan hyvin supistuksia, olin noin 4cm auki mut kaulaa jäljellä.

Oxynormia voidaan muistaakseni antaa myös nukahtamiseen mut se on ihan kyllä kipulääkettä (nestemäistä). Toimii mulla ainakin tehokkaasti :)

Ei ne ihan huvikseen paasaa veritulpista. Nukahdin 1,5 tunniksi istualleen nojatuoliin. Herätessä oli vasen jalka puolesta säärestä alaspäin kirkuvan punainen. Onneksi lähti veri liikkeelle kun nousin ylös. Ei se verenkierto oo mitää priimaa täs tilassa...

Saas nähdä mitä on tänään luvassa.. Ei toi eilinen nyt sit ihan nappiin mennyt :(

Aamu alkoi kaatamalla kuumat kahvit mahan päälle... Onneks ei iho palanut. Vaatteet lähti nopeasti pois. Tietenki oli tääl ilman vaatteita ku oveen koputetaan. Poikani, jonka vein koululle jo kahdeksaksi, koputteli ovella. Äkkiä kylpytakki päälle ja ainoa mitä suustani sain oli "Millä sä tulit??!" Oli kuulemma tullut erityisopettajan kyydillä kun oli unohtanut yhden tärkeän paperin kotiin. No ei voi sanoa muuta kun että hyvä palvelu koululla :P sinne lähti erityisopen kanssa takasi koululle.

Eilen viimeinen tilanne oli että noin 3cm auki ja kanava lähes kokonaan hävinnyt.. Tänään auki noin 2cm ja kanavaa myös noin 2cm!
Eihän tästä tuu ikinä valmista! No seuraavaksi pitäis sit siirtyä saliin jatkamaan käynnistystä..

Eilen viimeinen tilanne oli että noin 3cm auki ja kanava lähes kokonaan hävinnyt.. Tänään auki noin 2cm ja kanavaa myös noin 2cm!
Eihän tästä tuu ikinä valmista! No seuraavaksi pitäis sit siirtyä saliin jatkamaan käynnistystä..

Muista fuji liikkua ja olla pystyasennossa, niin vauva ehkä pääsee paremmin laskeutumaan ja painamaan kanavaa auki. Voi vaikka kyykkiä ja pomppia jumppapallon päällä, ellet ole jo niin tehnyt. Tsemppiä kovasti! :)

Joo oon koittanut olla liikkeellä jne mut tänään on vaikea kun väsyttää ja vähän oksettaa jatkuvasti.. Eikä mulla tosiaan ole oikeastaan ollenkaan supistuksia.. (yksi piirtyi käyrälle kun siinä olin eli ehkä 20-30min välein tulee?)

Marraskuisista huutelen, fuji kovasti tsemppiä tulevaan. Mulla kans käynnistettiin kun lapsivettä lorahteli. Avautumisvaihe kesti paperilla yli 12h ja sairaalassa olin to illasta kun neiti syntyi pe-la yönä :-D kyllä siis kesti.. mutta sit kun supparit lähti tulemaan niin kipeetä teki. Yritä siis kuitenkin levätä minkä pystyt.
Ja lohdutukseksi ponnistin tytön ekalla työnnöllä ulos ja ei tullut pahempia taisteluhaavoja. :-)

Salissa olen.. heräsin siinä klo 2.30 (en katsonut kloa) ja vedet meni. mulle sanottu nlassa että jos vedet menee, soitettava ambulanssi.

Niin tein, kunhan olin suihkussa käynyt ja jotain pakannut mukaan.. vauvalle ei pahemmin mitään tullut mutta isäntä tuoda sitten kun tulee hakemaan kotiin. milloin syntyy on toinen juttu.

Olin sormelle auki kun kyssiin saavuttiin. itselle kävi hyvä tuuri että seurantahuoneet täynnä joten pääsin saliin.

Supistuksia erittäin harvoin ja ei kivuliaita.

10.30 lääkäri kävi kierrolla ja 10.40 antoivat suun kautta tabletin koska haluavat vauhdittaa mahdollisimman pian, Viim klo 12t vesien menosta. eikä odottaa sitä 18tuntia.
Lääkäri tutki ja olin kahdelle sormelle auki eli edes vähän edistystä XD

Yritin saada nukuttua kun tänne tulin.. 2.5t yöunet takana, kun en malta mennä ajoissa nukkumaan.

Ja kaiken kruunaa flunssa.. meinaa lämpöäkin nostattaa.

Mutta kyllä supistelee.. on paljon kivuliaampaa kuin aiemmin... katsotaan kuinka kauan menee että vauva syntyy. osaakohan sitä edes hoitaa vaikka onkin jo kuudes.
Toivottavasti ei menis kauaa tai ainakaan montaa päivää.. selviäisi että onko tyttö vai poika <3

Minä myös marraskuisista täällä kurkkimassa! Mulla käynnistettiin kans ja voin sanoa että täysin tuttu tunne toi "eihän tästä tuu ikinä valmista". Mulla käynnistettiin cytoteceillä ja oksitosiinilla ja 56h kesti koko toimitus, eli suht kauan ja kyllä monesti kirosin ihan ääneen että tää vauva syntyy tällä menolla vasta juhannuksena. Mutta niin vaan lopulta syntyi alateitse ihana pieni tyttö ja en itse edes revennyt, pari nirhaumaa vaan.

Liikkuminen toki saattaa nopeuttaa ja edistää synnytystä mutta itse ainakin olin niin väsynyt ja poikki parin vuorokauden käynnistyksestä että en olis saanut ponnistettua vauvaa ulos jos olisin ensin kuluttanut voimia liikkumiseen. Kannattaa siis ihan niiden omien voimien mukaan toimia ja kovasti tsemppiä synnytykseen :)

Makoilin käyrillä jo tunnin ja sit ei enää kestänyt.. Oli pakko nousta ylös..

Muoks. Klo 13:55 en enää kestänyt pelkän geelipussin turvin.. Ja sain 4 akuneulaa selkään.. Olo on jopa taas ihmismäinen :) oksitosiinia tosiaan oon saanut jo 2h 15min. Mieskin pääsi syömään nyt ku sain kipuihin helpotusta :)

Muokattu viimeksi:
Täällä vaan on aina jollakin tilanne päällä nykyään, hyvä niin :D
Itsellä ollut jälleen kerran yksi samanlainen päivä kuin tähän asti aiemminkin. Lyhyt yö "vessatauoilla", aamusta muutama tunti hereillä ja sitten vielä muutaman tunnin unet aamupäivällä. Nyt viimeiset pari tuntia yrittäny vähän jotain tehdäkin. Eikä mitään merkkejä tulevasta.
Mies ei antanut enää yksin lähteä kauppaan, joten pistin sitten äidille listan menemään ja toi tullessaan, kun kävi aamulla. Kätevää.
Rv 41+2

Ampiaispesälle voimia myös! :)

Mulla supistelee aina vaan ja koko päivä ollut outo olo vaan ei mitään sellaista et pitäs synnärille lähteä.

Tässä syödään kinkkukiusausta. Paljonkohan sitä sais tehdä et piisaa? Laitoin nyt 3 pussia perunasipulia ja kaks pussia kinkkua ja näyttää että ipanat syö kaikki :P

Kävin lenkillä ja nyt onki sit kivat liitoskivut :/

Voi harmitus, meidän kissalla on ollu korvatulehuskierre ja nyt taas oireillu, lääkäri huomenna ja tällä kertas on kunnon tutkimukset, verikokeet, röntgen ja korvien huuhtelu ja tokihan katti pitää vähintään rauhoittaa ellei jopa nukuttaa. toivottavasti löytyy sit syy tuolle oireilulle. ja nyt toivon etten sit poksahdakaan ennen ku kissa on saatu kuntoon.

Takaisin