Joulukuun jorinat

Täällä joulu nro1 käynnissä. Kuusi koristeltu ja kohta saunaan. :) Illalla napa pinkeeks (pinkeemmäks) juolupöydässä!

Nunnuliinalle ja Santralle tsemppiä! Ekat joululahjat siis jo jaossa! :happy093

Oho, johan on ruvennut tapahtumaan! Pitäiskö tässä siis itsekin ruveta ajattelemaan, että lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä..? Eilen kuitenkin räpsähti viikkoja jo 37 täyteen. :wink

Mä oon kans huomannut, että jostain syystä tuntuvat olevan kireämmällä ympärysmitalla nää mammaliivit.

Kiitos vinkistä, taidan ehkä uskaltautua kokeilemaan 75-ympärysmittaisia liivejä. Oon tähän asti tuskaillut sitä kun ei löydy tarpeeksi pieniä (pihille sopivaan hintaan :p), normaalisti oon 65 eikä 70-mitalla olevia imetysliivejä tunnu löytyvän mistään ja 75 on yleensä aivan liian iso. Ostin sitten parit S-kokoiset alkuun, onpahan jotkut kaarituettomat valmiina.

Kannattaa kokeilla, mutta en ole kovin isoa tarjontaa käynyt läpi. Ja voihan se olla että sitä on vaan läskistynyt tuolta kohtaakin, ja se saa luulemaan, että uudet liivit on pienemmät =).

Täällä meidän ketjuissa on aika lailla odottava fiilis :p. Taidetaan vaan kuulostella, että milloin saadaan uutisia Santralta ja Nunnuliinalta.

Itsekin piti illalla ja vielä aamullakin kurkata omiin kasseihin, että onhan ne varmaan kunnossa, jos lähtö sattuu tulemaan. Sorruin vielä käymään lähikirppiksellä, ja ylläripylläri tarttu taasen yks body mukaan, villatöppöset sekä ihanan pehmeä koon 36 pörrölakki heti käyttöön. Olinkin vähän aatellut että mulla ollleet lakit voi olla ens alkuun isoja, mutta nyt on sitten söpö hattu päähän. Mun tuurilla tietty kaverin polla on jotain 39cm, auts sattuu jo ajatuskin....

Kiitos vinkistä, taidan ehkä uskaltautua kokeilemaan 75-ympärysmittaisia liivejä. Oon tähän asti tuskaillut sitä kun ei löydy tarpeeksi pieniä (pihille sopivaan hintaan :p), normaalisti oon 65 eikä 70-mitalla olevia imetysliivejä tunnu löytyvän mistään ja 75 on yleensä aivan liian iso. Ostin sitten parit S-kokoiset alkuun, onpahan jotkut kaarituettomat valmiina.

Itselläni normaaliliivit olleet tähän asti 75-ympärysmitalla.. Ja noissa kun on yleensä kolme säätöä, niin ennen raskautta oli kireimmällä ja nyt viimeaikoina oli keskimmäisissä, eli löysin vaihtoehto jäi vielä käyttämättä.. Nyt jouduin ostamaan ympärysmitalla 85 nämä imetysliivit :eek: Ja nekin ovat neljästä säätömahdollisuudesta löysimmässä ja siltikin vähän puristavat..

Joo on kyllä vähän odottava tunnelma! Nunnuliinan ja Santran mahdollisia kuulumisia oon käyny jo monta kertaa kattoon, et josko olis jo tietoo

Täällä uutisia odotetaan myös :) just miehelle puhuin että on niinku kakspiippunen fiilis kun ois tavallaan jo niin valmis näkeen pikkusen ja pääsemään tästä masusta. MUTTA viikot on vielä kuitenkin ns. jollain tapaa keskeneräiset ja joulukin tulossa, jota en tietenkään synnärillä haluis olla esikosta erossa. Eli summasummarum...;ei vielä! Joulun jälkeen alkaa varmaan olla jo odottavainen ja jopa kärsimätönkin olo. Vaikka parashan se ois muksun omalta kantilta tulla vasta ens vuoden puolella ja sit viikotkin ois passelit. Mutta minkä sitä ittelleen voi kun on vaan niin vauvantuoksuinen olotila ♥♥ ;)

Muoks. Joo, tarkemmin kaikin puolin ajateltuna parempi kun päästään ens vuoden puolelle...kuultiinko siellä masussa!! Äiti täällä vaan niin kovin jo odottaa..

Mitä mieltä ootte? Mahtaako pysyä ens vuoden puolelle?

Maanantaina neuvolassa täti sano että hän epäilee et ei välttämättä kahta viikkoakaan pysy. Torstai aamusta oli synnytystapa-arvio, kohdunsuun kanavaa jäljellä 1cm, kokonaan kiinni vielä. Lääkäri ei sanonut mitään arviota synnytyksen ajankohdasta, mutta ymmärsin et mahdollista millon tahansa.

Nyt noin kolmen päivän ajan jokainen supistus sattunu selässäkin ja tietenki alavatsalla, en oo saanu aikaseks kellotettua et onko millään tavalla säännöllisiä. Torstai aamulla kyllä vielä sängyssä maatessa tunnin ajan tuli 10 min välein. Menkkajomotusta tuntuu ihan päivittäin useinkin, välillä kovemmin välillä pikkusen vaan.

Aikasemmin muutamia kertoja tuntunu oikeen kunnon semmosia puukoniskuja tuolla kohdunsuulla mut tänään niitä on ollu enemmänkin, laskenu en oo kun tulee siinä vaan naamaa väänneltyä ja ähkittyä kun sattuu niin kovin. Aikasemmin siis ehkä kerran päivässä niinä päivinä kun on sattunut noita iskuja tulemaan.

Lisäks vielä ajoittain tietenki kaikki muut lantion alueen vihlasut ym. kivut varmaankin niitä liitoskipuja.

Vauva on pää alaspäin ja mennyt alemmaskin mutta ei oo kiinnittynyt. Jotain juttuja kun oon lukenu niin ilmeisesti aika yksilöllistä mutta tässä muutaman päivän kattonu että päivä päivältä valkovuotokin muuttunu vetisemmäks, ja olisko ollu eilen vai toissapäivänä kun jotain limaakin tuli mutta ite en välttämättä menis sanomaan et limatulppaa ois ollu.

Tällä hetkellä tuntuu tosi ikävältä kun kauheesti pikkunen mylvii ja ihan kun työntelis päätään välillä alaspäin. En tiiä unohdinko jotain oleellista mut siinä nyt suurin osa ainakin.

No jopas täällä on hurjasti jänniä viestejä! :) Ei taida pitkään mennä ensimmäisiin vauva-uutisiin! Tsemppiä matkaan molemmille! :)

Feliddzi : sitä on tosiaan vaikea ennustaa. Kuullostaa kyllä siltä ettei kauhean kauaa menisi, mutta yhtä hyvin melkeinpä voi mennä viikkojakin..tää on niin arpapeliä kun ihmiset on erilaisia.

Mullakin tän päivän aikana on sattunut kohdun suulle kauheasti aina kun tyttö enemmän myllää. Ilmeisesti on siis asettunut entistä alemmas kun tuntuu emättimessä asti sen pään liikautukset, laskeutumista kyllä supistusten jälkeen arvelinkin kun on ollut paljon hiljasempaa mahassa. Potkut sekä pyllykin tuntuu tossa navan kohdilla.

Vitsit ko sitä on malttamaton! Miks synnyttäjistä ei kuulu mitään!! Tiedän että menee aikaa eikä ne varmaan heti jaksa tulla kertomaan.. Olo on ko pienellä lapsella joka oottaa joulupukkia!

jasmin_e: sun viestiin ois voinu klikata ton hauskan ohella tykkää ja samaa mieltä - arvostelutkin

täällä meidän ketjussa alkaa varmaan :smiley-bounce016 heti kun ekat vaaviuutiset saadaan. Just niinkun Mellu totes, toisaalta haluaisi itsekin sen nyytin just nyt tähän, ja sitten kuitenkin haluaisi että menisi vielä sinne uuden vuoden puolelle.

Kokoajan pitää käydä kurkkimassa että joko joko joko joko :happy093 ei halua edes ajatella kuin tuskaiset paikat tällä meidän ekalla kaksikolla sattaa just olla vaan mielessä on vaan se niiiiiin ihanan tuoksuinen, tuhiseva nyytti:binkybaby

Mikä tää hiljaisuus nyt on! Olin liian pitkään poissa täältä ku en ole yhtään huomannut tämän päivän tapahtumia!
Toivottavasti kaikki menee molemmilla hyvin! Paljon onnea ja tsemppiä rutistuksiin!!!

Mulla meni nyt yö hyvin ja sain kunnolla nukuttua pitkästä aikaa; mitä nyt on kyl pitänyt yölläkin aina kun heräs kylkeen kääntään, niin käydä täällä kattoon joko ois uutisia:anyone Kyllä sitä on itekin niin malttamaton kuulemaan niitä ekoja vauvauutisia!:wink

Odottava on tunnelma! Jännittää toisten puolesta, niin paljon elää mukana. Täällä kans yllättävän hyvin nukuttu yö takana kuitenkin. Jatketaan jännittämistä..

Ääh kun tuli taas heikotuskohtaus kun rupesin viikkaamaan pyykkejä heti aamiaisen jälkeen. Sydän tuntu hakkaavan ja henkeäkin ahistavan..nää on inhottavia tuntemuksia. Ei onneksi usein tule mutta välillä on näitä aamuja:( öisinkin oon nyt herännyt välillä "happiloppuu" olotilaan vaikka kyleltään nukunkin..rupee kroppa käymään jo isommilla kierroksilla ilmeisesti ja närästyskin tuntuu tekevän huonoa oloa..tää ois varmaan kuulunu valivali ketjuun :)

Mulla riittää kaupassa käynti niin tuntuu kunto loppuvan. Enkä nyt ihan susikuntoinen ole taustaltani..
eilen suihkussa käynti sai pään ihan pyörälle ja heikottamaan.
tänään kuitenkin hienosti ollaan jaksettu järjestää paikkoja ja kunnostaa kotia joulua varten. Alkaa näyttää jo hyvältä! Ja onneksi vielä on aikaa jäljellä. Huomisesta eteenpäin aion olla vain lunkisti. Sen verran touhuilu supistuksia aiheuttaa. :)

Terve ja reipas tyttövauva syntyi tänä aamuna Rv 35+1 klo 6.42 72min ponnistusvaiheen jälkeen. Paino 2575g ja pisteet 9/9, ei tarvinnut edes lastenlääkärin kontrollia. Kaikki hyvin, vanhemmat väsyneitä mutta onnellisia.

Kiitos kaikille tsempeistä. Jouluksi pitäisi päästä kotiin tämän pienen prinsessan kanssa. :love7

Onneksi olkoon! Ihan mahtavaa kuulla, että kaikki meni hyvin ja että olette kotiutumassa jouluksi.

Oikein kovasti onnea tuoreille vanhemmille! Hienoa ja ihanaa, täällä ollaan tippalinssissä sivullisen onnesta!

Edit: niin olin iloissani, että jäi nää riemunkiljahdukset laittamatta :smiley-bounce013 :cool05:dance011:talk017:cya

Muokattu viimeksi:
Takaisin