Joulukuun jorinat

Viime yönä tuli viesti, että mulle on syntynyt pieni serkkupoika! Oli aika nopea toimitus, olin meinaan vielä kasin jälkeen tätini kanssa samassa paikassa, kun hällä alkoi supistelut ja just ennen puoltayötä oli vauva tupsahtanut maailmaan. :) Ehdittiin jo miettiä ollaanko samaan aikaan synnärillä, mutta ehkä tää mun maha pysyy vielä hetken kasassa... On mullakin tosin viikkoja nyt 38 ja risat kasassa. Saa nähdä sitten onko meillä kohta suvussa kaksi pikkupoikaa vaiko miten, kun kummallekin taidettiin enemmän tyttöjä uumoilla. :grin
 
IceD, mulla oli esikoisen laskettuaika 23.1. kun nyt on 24.1. käynnistys olisi kans ollut 5.2. mutta tulikin sitten 3.2. pihalle. Ei siis pitäisi tuoda mitään lohtua, mutta tiedän mitä odottaminen on! :)
 
Täytyy ittekin ihmetellä kuin hyvin oon pystyny vielä käymään kävelyillä, ja täällä reissussa vielä kahden koiran kanssa. Oma koira on sen verran hidas, että sitä joutuu odottelemaan ja hoputtamaan, mut toi porukoiden koira on kyllä halutessaan aika vetojuhta. Kaikki koittaa sanoa että älä ota sitä, käy vielä huonosti. Varsinkin jos tulee joku muu koira vastaan. No mulle toi kaveri ei vedä, ja tajuaa että koirakaverin tahti on niin hidas, että seisoskelee ja odottelee kun tullaan perässä. Kyllä eläimet vaan on viisaita!

Pitäis lähteä ajelemaan takas kotia kohti. Saa nähdä onko ajourakan jälkeen valmis synnärille. Enemmän kyllä jännitti tähän suuntaan tulo, mut kun sen jälkeen on ollu vatsassa rauhallista niin ei kai Tää nyt ainakaan matkalla ala syntymään. Vai onko vaan tyyntä ennen tositoimia...
 
:p Aah onni on Rennie ja uusi maku spearmint. Lakeri oli kauheeta ja siihen ice mintiin oon niin kyllästyny.
 
Joulun jälkeen kohti uutta vuotta ja kauan odotettua Tammikuuta!! :p Tänään käyty katsomassa Tyksillä, mistä sinne nyt sitten oikeasti mennään tosipaikan tullen sisälle, jotta mieskin löytää perille kun itsestäni ei ole enää opastamaan kipuineni ja tuskineni :wink Pinnasänky löysi paikalleen eilen ja hoitopöytä tänään.. Tutit ja tuttipullo varmuuden vuoksi valmiiksi keiteltynä kuivamassa kaapissa.. Synnärilaukku ja vauvan kassi lähes valmiina kaapissa odottamassa..

Supistukset tosin laantuneet Joulun pyhinä lähes olemattomiin, joten lieneekö turha odottaa syntyväksi ennen laskettua aikaa.. Yli kolme viikkoa vielä :eek: Ehkäpä ne supistuksetkin löytyvät taas kunhan arki huomenna alkaa.. Joulun pyhät sai olla ja rentoutua, valmiissa ruokapöydissä jne.. :)
 
Kaksi viikkoa! Joulunaika oli ihana, mutta nyt huomaa kuinka verotti voimia.. Pari päivää mennyt sängynpohjalla, mikä toisaalta on ollut aika ihanaakin :) Olotilassa kyllä huomaa, että h-hetki lähestyy, mutta en osaa sanoa kuinka pian. Pikkuhiljaa alkaa tulla jo se malttamaton olo, vaikka tähän asti mennyt erttäin rauhallisin mielin. Oisko Mariel sulla tyyntä "myrskyn" edellä?? :wink
 
Täällä myös elämä rauhoittunut supistusten osalta. Siis niitä on edelleen koko ajan kun nousee ylös, mutta kun makaa paikallaan niin uskon selviäväni ensi vuoteen hyvin! :) kamala oli kuitenkin tuo viime viikko.
 
Tän päivänen kauppareissu lähisiwaan, wou mitä touhua :eek: Matkaa ei tullu ku joku 300m sivu, mut ilmeisesti ulkoilma sai ummetuksen hellittämään ja takasintullessa sitten supisteli 50m välein, niin että oli liki etten paskonu housuuni...ei auttanu, et mies nauro ja iteki hekotin hysteerisenä aina supistusten välissä. Onneksi rauhottui kun pääsin päikkäreille...heti vessan jälkeen :grin
 
:p mulla taas tuo vaiva helpottanut ja parikin kertaa saa mennä vessaan päivän aikana !
 
Ice kuullostaa just meidän kauppa reissulta :D äsken cityn pihassa pylly pitkällä roikun ostoskärryissä veet silmissä kun ei päässyt eteen eikä taa. Koko kauppa reissu oli samanlaista, en voinut kun hysteerisenä nauraa kun tuntu kuin koko lantio repeis! Miestä nolotti :D
 
No niin, oon nyt sit kauppa/ultra reissun jälkeen niin kipee etten päässyt omin voimin suihkun lattialta pois :eek: mies joutu nostaan. Supistelee muttei nyt kauhea kipeästi mutta lantio on kun ois auton alle jääny. Huh.
 
Vähän tämänpäivän kauppareissut etukäteen pelotti kun on ollut niin rauhallista.. Tiesi kyllä aamulla, että edessä on "vain" Prismassa käynti, labraan kävely sekä Jyskissä pyörähtäminen, kunnes aamulla pääsi autolle, sai takaoven auki ja sitten saikin miettiä hakeeko sisältä ilmastointiteippiä vai millä sen jäätyneen oven saa takaisin kiinni :mad: Hyvän aikaa pakkasessa oven kanssa ihmeteltyä sai sen jäämään kiinni ja sitten olikin toisen etuoven vuoro, jotta saisi äidinkin kauppaan samalla.. No eihän se sitten auennut edes lukosta.. Äiti sitten takapenkille, lähimmän citymarketin parkkihalliin auto sulamaan ja sisätiloihin itse juoksemaan kauppaa ympäri ajan kuluksi.. Sieltä sitten Prismaan ja sitten lähemmäksi labraa.. Kun aikaa vielä oli niin labran lähelle toisee citymarketin parkkihalliin, koska ovi ei vieläkään toiminut.. :oops: Ja taas citymarketjuoksu.. Lopulta vielä melkein kotona, päätti äiti sitten, että pitäisi käydä IKEASSA :eek: Siihen mennessä ei supistuksia kuulunut ja jalatkin vielä tuntuivat kantavan niin ajattelin, että kaipa se vielä tähän "urheilu"päivään menee sekin.. Siellä sitten olikin vatsa niin pinkeänä, että teki mieli potkaista joka ikistä ihmistä jonka vuoksi joutui pienenkin ylimääräisen liikkeen tekemään :p Kotona tuntui kuin olisi juossut maratonin ja nukahti sohvalle melkoisen pian..
 
Tänään on ollu kyllä jotenkin ihan omituinen päivä. Ollaan koko sakki vietetty kunnon kalsaripäivää, edelleen unihousut jalassa ja tukka pystyssä! Oon nukkunu sohvalla puoli-istuvassa röhnötysasennossa parit päikkärit, enkä saanu raahauduttua edes ulkoileen tänään. Tarkotus kyllä oli iltapäivällä mennä mutta kävi hassusti kun lounaan jälkeen tyty meni päikkäreille, me miehen kans katottiin vähä leffaa ja nukuttiin kans unet ja sit yhtäkkiä havahdun kun kello on puoli viis! Siis tirpunenkin nukkui yli kolmen tunnin päikkärit, mitä!?!?!? Nyt sit neiti häärää tossa, ihan turha yrittääkään vielä unille vaikka normisti on tähän aikaan jo sängyssä tyttö.

Ja mä oon vä-sy-ny! Tekis taaskin vaan mieli laittaa silmät kii ja nukkua! Tuntuu et voisin tirsata tästä aamuun asti! Mut aut armias kun saa ton tytön sit joskus (ehkä tunnin päästä) petiin nii ei varmana väsytä enää! Huomenna on kuiteski aikanen herätys ku on neuvola aamulla ysiltä ja sitä ennen pitää hoidella aamutoimet ja viedä tyttö anoppilaan. Haukotuttaa nyt jo ajatus!

Supistuksia on ollu muutama aika pliisun oloinen tässä päivän mittaan, enemmänkin tukalaa oloa tuottaa yksinkertasesti se että maha on niin iso! Omituinen päivä kerrassaan.
 
Tjaahas, joulukuun ja samalla koko vuoden vika päivä! Huomenna on aika alottaa siis uus ketju tammikuun tarinoille.. Ja aatelkaa, sit suurin osa meistä jakautuu, vaikka todennäköisesti ainaskin pari menee vielä helmikuunkin puolelle..

No mutta. Mies lähti hoiteleen vielä vuoden viimesiä asioitaan, ja hakeen samalla muutaman raketin (joihin ei meillä muuten tuhlattais mut kun miehen 11-vee tulee niin vähän on tietty oltava jotain♡) ja me ollaan pikku tirpusen kans iltapäivään asti kaksin. Jotenkin kivaa. Aattelin että me voitais vähän siivoilla tätä taloo uutta vuotta varten, mut ihan pieneen tahtii ja vaan sen verran kun jaksaa/ tekee mieli. Mut ihan ekana lähdetään ulos, sit syödään ja otetaan tietty päikkärit! :wink
 
Katselin viime yönä vuoden 2014 tammikuisten keskustelua. Tosi vähän on loppuvaiheessa siellä juteltu, ja keväällä viimeiset keskustelut. Sitten on ketjuja, jotka on vieläkin tosi aktiivisia, vaikka synnytyksestä on jo tosi pitkä aika.

Miten muuten teillä muilla kenellä on merkattu korttiin RT, miten noi liikkeet tuntuu? Kun itsellä tuntuu "pieniä osia" vatsan etuosassa, liikkuu navan seudussa alas ja ylös, samalla liikettä myös ylempänä, kohdun pohjassa.
Kun mun järki sanois, että vauva on avotarjonnassa, mutta kaksi kertaa on jo raivotarjontaa korttiin laitettu. Tosin viimeksi poika oli oikeassa kyljessä jossa tykkää paljon olla, ja reisi oli aika keskellä, navan yläpuolelta ultrattiin.

Vai onko nää vaan semmosia asioita, joita ei pysty tavallisella järjellä päättelemään?
 
Täällä on pää alaspäin ja selkä kohdun vasemmalla puolella, potkut tuntuu oikealla puolella kohtua heti navasta alkaen ja ihan ylhäältä lähes alas asti. Joskus myös alavasemmalla tuntuu kädet ja pää kääntyilee keskellä alhaalla, ei siis todellakaan oo vielä kiinnittynyt...
 
Jos oon oikein ymmärtänyt niin raivotarjonta tässä vaiheessa tarkoittaa vaan sitä pääalaspäin oloa..sitten erikseen on, kun kiinnittyy, että miten päin sen tekee..meilläkin ollaan tai vielä ainakin eilen oltiin sen verran irti että kierii miten päin vain muttei enää kuperkeikkaa kuitenkaan. Toivottavasti asettuu oikein h-hetkellä!
 
Ok. Kuin mietin, että miten voi olla raivotarjonnassa mut siis sehän on tosi korkealla vielä ja varmaan pystyy kääntyilemään. Mongertaa ilmeisesti nyt käsillä tossa alavatsassa keskilinjassa.
 
Meillä neuvolassa sanottiin jo useempi viikko sitten että pää ei enää heilu. Muksu on asettautunu pää alaspäin, peppu aina tossa vasemmalla ja jalat oikeella. En sitten tiiä onko kuinka kiinnittyny vai ei mutta asento on ollu jo tosi pitkään sama. Ei voi erehtyä kun saan pyllystä ja jaloista napattua kiinni. Käsien liikettä oikeella vähän missä sattuu. Rt on lukenu kortissa jo sen pari kertaa.
 
Takaisin
Top