Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon samaa mieltä alkoholista ja tupakasta. Ite lopetin röökaamisen heti ku esikoisesta tein plussan. Mutta jos täytyy vetää röökii ni eikö voi vetää sitä jossain piilossa missä kukaan ei nää. Se on niin kamalan näköstä. :/

No niin, te siis todistatte, että se on mahdollista, kun lapsestaan välittää :) Mun mielestä muutenkin riippuvaisten äitien hoidon pitäs olla pakollista - kyse kun ei oo enää vaan yhdestä ihmisestä.

Merivesiväri, neuvolastako ne sulle noin on ohjeistanut? Tosiaan 2013 ei noin ollut ja eipä nytkään asiasta mitään mainittu ja mistään lähteestä en moista tietoa löydä. Ois aika uskomatonta jos tässä taloustilanteessa Tampereen kaupunki maksaisi raskaana olevien ja puolison käynnit, kun vähentävät kaikessa muussa kokoajan..

Oon siis todella hämmästynyt,jos noin todella on. Ei kävisi taas yhtään järkeen kun neuvolakäyntejäkin ovat vähentäneet entisestään jne. Oliko täällä muita tamperelaisia odottajia ja miten teille on sanottu?

Hiukan ihmettelen tätä myös jos on totta. Itse oon myös Tampereelta, eikä kyllä mitään asiasta neuvolassa mainittu. Ja sama juttu, ei 2013 vuonnakaan mitään ollu. Ihan itse käyntini maksoin.

Mie oon aika maalaisjärkrä käyttämällä hoitanut nuo syöntihommat, eipähän nuo "kielletyt" mitään suurimpia herkkuja olekaan, paitsi graavikala, sitä aion jouluna maistella kyllä ja piparia ja kölkiä :) nams! Miulla tosin pelkona, että jouluruoat ei mee joko alas taikka tuleevat samaa reittiä poiskin. Tää pahoinvointi/oksentaminen on perseestä!!

Meillä saa ajan joko hammaslääkärille tai suuhygienistille: minun ymmärtääkseni ilmainen...tai sitä minulle ainakin tarjoaminen tarkoittaa. Olin menossa yksityiselle poistaa viisaudenhampaita, mut tulinkin raskaaksi...nyt ei kai suositella sitäkään.

Pipareissa ja glögissä on niin pieni määrä inkivääriä, että niitä ei mun mielestä voi ees laskea. :D Muutenkin luulen inkiväärirajoitteen koskevan luontaistuotteita. Mausteena käytän inkivääriä edelleen. :)

Mä en kans oo edes ajatellu, että piparin ja glögin käyttöä pitäs jotenki rajoittaa...meinaan kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla niitäkin nauttia. Sushien kans oon jättäny inkiväärin syömättä ja koittanut valita mahd. vähä-merileväsiä versioita.

Onko muissa paikoissa käytäntönä että kun on ensisynnyttäjä niin saa ilmaisen käynnin suuhygienistille joka tarkistaa onko leegot kunnossa ja ainakin hammaskivet poistelee. Puolisolle sama etu. Itse varsin ajan tämän vuoden puolelle. Ei pitäs olla mitään isompaa mutta sitten nähdään.

Tampereella, kun soitin suuhygienistille aikaa ja sanoin olevani raskaana, niin se ei vaikuttanut hintaan mitenkään. Jouduin maksaan normi käyntimaksun ja toimenpiteistä kans normihinnan...

Mun pitäs kans mennä hammaslääkäriin... Ja kyl meille neuvolassa sanottiin, et se on ilmainen sekä mulle että miehelle, ja et päästään jonojen ohi. Ja oon siis Tampereella.

Ai oikeesti? Multa perittiin normihinnat... :/ Tampereella siis kans......

Meillä Tuusulassa ilmeisesti suuhygienistille pääsee äiti ja puoliso ilmaiseksi. On kai joku uusi juttu, koska neuvolantätikin oli vähän ihmeissään asiasta. Piti täyttää joku lappu, jossa oli kysymyksiä hampaiden hoidosta ym. ja palauttaa neuvolaan. Sitten joskus tulee kutsu tarkastukseen... Pakko sanoa, että täällä kyllä muutenkin terveydenhuollossa on vähän eri meininki kuin esim. Helsingissä jossa asuin 26 vuotta.

Täällä kamala turvotus, vatsan toimimattomuus. Kävely alkaa sujumaan etten nyt enää meinaa kuolla.. vois jo harkita lenkille lähtöä. ..

Tää haluaa tietää sukupuolen. Tyttö olis kiva :D poikia jo suvussa niin paljon :D

Jessi: elohopea määrät on ne joita noissa kaloissa seurataan raskauden aikana. Yhdysvaltojen joku ruokaohjeistus ni siin oli noita eksoottisempiakin kaloja mainittu missä korkea elohopea määrä.

Joku kysy hampaista: mulla olis reikä joka pitäis mennä paikkaamaan... :(

Ruokarajoitteista: mä pidän järjen kädessä... jos graavolohi on itse suolattua ni aion kyllä maistaa...

Lucky: mulla kans turvotus. Yöllä heräsin järkyttävään vatsakipuun, kun ei vaan ruoka sula normaalisti :( Extrachilit eilen tais olla huono idea. Ärsyttää, kun mulla on kunnon rautamaha, ei oo varmaan koskaan ees närästäny ennen raskautta.

RiiaBa, mulla oli edellisessä raskaudessa hiiva ja silloin ohje oli jotain sellaista että sitä voidetta sai kyllä käyttää, mutta se "lääkeosuus" joka työnnetään sisään, ei sais mennä ihan niin syvälle ku normaalisti. Laita viestiä neuvolaan ja varmista tai kysy apteekista jos käyt ostamassa. Mulla toi oli käytössä loppuraskaudessa.

Takaisin