Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löysinpäs teidät täältä. Mulla meneillää 8+3. Menkkojen mukaan olis jo 10 vko mutta pitkän kierron vuoksi lääkäri jo muokkas kiertoa. Mulla oli sitä tuhrua.

Eka neuvola oli maanantaina ja menee varsin sinne tammikuun lopulle vasta se nt ultra.no mikäs täs on odotelles.
Teidän tekstiä lukies tajusin että kääks että maksalaatikkoa ei sais syyä. On yks parhaista jouluruoista.no eikö sitä pärjää.

Samaten glögiviiniä tekee ihan hirveesti mieli..

Täälä jo odotellaan jouluruokaa ;) onneksi en muutenkaan syö noita ruokia mitä ei raskaana saisi syödä, niin pääsen normaalisti herkutteleen :) ja kun huono olo väistynyt, ruokakin maittaa!!!

Mismi, minulla oli esikoisen aikaan kauhea himo punaviiniin :woot:... ja nyt ennen kuin kukaan käsittää väärin: ei todellakaan humaltumistarkoituksessa, vaan siis raskausmielitekona!
Holittomat eivät maistuneet samalta, joten siinäpähän sit vaan himoitsin... :smiley-ashamed008

Hehh..ymmärrän. Mietin kans kävisinkö alkos hakemas holitonta mutta taidan pärjätä ilmankin..ku ei ne kuitenkaan maistu siltä oikealta

Mä oon ollu niin monta vuotta absolutisti, että alkoholijuomiin ei oo mielitekoja.

Mut mul on sellanen söpö mieliteko ollu koko raskauden, että tekee mieli syödä mitä tahansa äitin tekemää ruokaa. Siks toi joulupöytä houkuttelee, vaikka muuten ei mikään jouluruoka kiinnostakaan :D

Mulle sitten taas neuvolassa sanoivat, ettei maksalaatikkoa sais syödä, koska siinä nimenomaan on paljon maksaa o_O se on mun lempparijouluruokaa, jos sitä sit ihan vähän maistais. Mut mites itsetehty kotikalja?

Mulle sitten taas neuvolassa sanoivat, ettei maksalaatikkoa sais syödä, koska siinä nimenomaan on paljon maksaa o_O se on mun lempparijouluruokaa, jos sitä sit ihan vähän maistais. Mut mites itsetehty kotikalja?
Luulis että saa kohtiudella syödä. Ja maksa ruuat on kelletty korkean A-vitamiini pitosuuden vuoksi. :)

Maksa, maksaruoat ja maksamakkara

Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan korkean A-vitamiini- ja raskasmetallipitoisuuden lisäämän epämuodostuma- ja keskenmenoriskin vuoksi. Maksamakkaraa ja -pasteijaa voi halutessaan käyttää 2 viipaletta (n. 30 g)/päivä, enintään 200 g/viikko ja enintään 100 g/kerta.

100-150g saa maksalaatikkoa ihan huoletta syödä kerralla, riippuen tietysti miten paljon sinne laatikkoon sitä maksaa työntää.

Aion myös maistaa maksalaatikkoa. Tekee jo ihan tarpeeksi tiukkaa kun pitää jättää mm. homejuustot, mäti ja graavilohet.

Mulle erityisesti sanottiin neuvolassa että pehmeitä homejuustoja ei pitäisi syödä kuumentamattomana vaikka oisivatkin pastöroituja. Parhaita ovat nää kaupunkirajoilla vaihtuvat suositukset. Ihme että ihmiskunta on koskaan selvinnyt! :chicken:

Mulle erityisesti sanottiin neuvolassa että pehmeitä homejuustoja ei pitäisi syödä kuumentamattomana vaikka oisivatkin pastöroituja. Parhaita ovat nää kaupunkirajoilla vaihtuvat suositukset. Ihme että ihmiskunta on koskaan selvinnyt! :chicken:
Hullukshan tässä tulee :D Mä kuulin just, että majoneeseja ei sais syödä. Tasan syön. Tulee niin vähän kaloreita muutenkin.

Takaisin