Joulukuun höpinät

Täällä vietetään uutta vuotta ihan perheen kesken, joten ei onneks tarvi vielä noita selityksiä keksiä :grin. Alkoholiton skumppa muuten kuulostais hyvältä, mitä joku täällä ehdotti :). Osaako joku suositella jotain hyvänmakuista? Ite kun aina vaan noita alkollisia litkiny :p
 
Lehtikuohu :) ja se on kyl hyvää. "Lasten skumppa" (värikäs pullo, en tiiä oikeaa tuotenimeä) on kans hyvää.

Mä mietin kans ennen joulua jos olisin ostanu alkoholitonta punaviiniä, mutta alkoikin olla niin huono olo ettei olisikaan maistunut. Meillä ei oo vielä mitään suunnitelmia vuodenvaihteeseen. Varmaan kotosalla ollaan kahdestaan...
 
Kiitos vinkistä, ehkä täytyykin kokeilla tuota. Saako ihan tavis ruokakaupoista?
 
Ite ostin kans aatoksi alkoholitonta punaviiniä ettei vaan osalle vieraista paljastuisi vielä uusi tulokas. Hyvin sain harhautettua :)
 
meillä on kavereiden häät uutena vuotena ja mä meen autolla sinne. kaveri siis tietää kyllä että oon raskaana mutta siellä myös muita tuttuja niin jos ne kysyy niin aion vastata että olen kyllä raskaana, mutta epäilen että ne ymmärtää syyksi sen että autolla olen :) me kun lähdetään jo aiemmin kotiin kun haetaan esikoinen ja koira mummolasta kotiin yöksi.
 
Uusi vuosi ollaan varmaan vaan kotona ihan meidän perheen kesken. Tyttö 13kk käy nukkumaan jo vähän ennen kahdeksaa, niin ei kauheasti huvita mihinkään uv-pirskeisiin poiketa. Eikä tarvitse pienen katsoa humaltuvia ihmisiä. Varmaan lasten skumppapullo tulee hankittua. Esikoista odottaessa join sitä piknikillä ja oli hyvää. Lisäksi tykkään kopparberin alkoholittomasta siideristä. Sitä juon ihan normaalistikkin, jos siideriä tekee mieli. On vaan paremman makuista kuin holilliset siiderit.
 
Asiasta toiseen, milloin tuota lasketun ajan listaa päivitetään, niin voisin laittaa pyynnön myös salaiseen ryhmään ja päästä jutskailemaan sinne sitte enemmän? Muut kriteerit kohdallani jo täyttyvät, puuttuu vaan nimi tuolta listasta.
 
Kiinnostas kans salainen ryhmä..en vaan löydä sääntöjä sinne..mitä piti olla että voi hakea siihen ja mistä haetaan..
 
Tuossa kolmas keskustelu ylhäältä on ne salaisen ryhmän säännöt. 30 viestiä piti ainakin olla täynnä ja mitä lie muuta :grin. Ajattelin jo, että itellä olisi lähemmäs 30 täynnä, mutta tämä tässä onkin vasta 14:sta :grin
 
Ennen kuin pääset ryhmään mukaan sinun täytyy täyttää seuraavat kriteerit:

- Sinulla on nimimerkki.
- Olet kirjoittanut lasketun ajan ryhmässäsi yli 30 viestiä. Myös vastaukset ketjuihin lasketaan.
- Olet ollut Vau foorumin jäsen yli kuukauden.
- Sinut on listattu lasketun ajan ryhmäsi lasketut ajat -listaan raskausaikana. HUOM! Lasketun ajan lista suljetaan, kun lasketun ajan kuukausi on kulunut.

Tässä vielä siis kertauksena nuo ohjeet ☺️
 
Argh, tuo fb-kielto on mun mielestä ihan typerä. Mihinköhän se perustuu? Täältä on vissiin aiemmin kadonnut kaikki odottajat niihin muihin ryhmiin?
Aiemmissa raskauksissa lähdin itse täältä fb-ryhmiin, mutta muistan, että ainakin toisen kohdalla tänne jäi kirjoittelemaan vielä tosi paljon niitäkin, jotka eivät halunneet omaa henkilöllisyyttään julki.
Koen tämän "kasvottomuuden" sellaiseksi, että kovin läheisiä ihmissuhteita täällä tuskin syntyy.
 
Samaa mieltä, annettaisiin mahdollisuus myös fb-ryhmiin niitä haluaville.
Netti kuitenkin on lähinnä verkostoitumista varten, joten mukavahan se olisi jos oikeita ihmissuhteitakin saisi luotua.
 
Varmaan nimi päivittyy kunhan vaan joku sen ehtii sinne päivittää. Omassakin meni useita päiviä ennen kuin siellä oli.
 
Argh, tuo fb-kielto on mun mielestä ihan typerä. Mihinköhän se perustuu? Täältä on vissiin aiemmin kadonnut kaikki odottajat niihin muihin ryhmiin?
Aiemmissa raskauksissa lähdin itse täältä fb-ryhmiin, mutta muistan, että ainakin toisen kohdalla tänne jäi kirjoittelemaan vielä tosi paljon niitäkin, jotka eivät halunneet omaa henkilöllisyyttään julki.
Koen tämän "kasvottomuuden" sellaiseksi, että kovin läheisiä ihmissuhteita täällä tuskin syntyy.


Itse ihan samaa mieltä, mutta jokaisella sivustolla omat sääntönsä. Jotenkin tuo salainen ryhmä tuntuu vaan hassulta kun kuitenkin nimimerkillä kirjoitelman, mutta face-ryhmään olisin voinut liittyä.
 
Huomenna olis ensimmäinen neuvola ja jännittää tosi paljon. En edes tiedä mitä jännitän, koska siellä ei vielä kuunnella sydänääniä/ultrata tai mitään. Siellä myös kysytään sikiöseulonnasta, enkä ole vielä ihan päättänyt mitä meinaan sen kanssa. Esitteissä mainittiin lapsivesipunktiosta ja se kuulostaa ihan kamalalta, mutta ilmeisesti sitä ei tehdä kuin erikoistapauksissa. Onko kukaan joutunut siihen?

Olen myös hirveän vainoharhainen ja pelkään, että tutkimuksista paljastuu kaikenlaista veritulpasta HIViin. Hohhoijaa. :dead:
 
Mie kävin edellisessä raskaudessa lapsivesipunktiossa. Kyl sitä tarkkaan mietitään, kenelle on tarpeellista tehdä ja voihan siitäkin itse kieltäytyä. Toimenpide on ajatuksena inhottava, mutta ei varsinaisesti satu. Meillä oli hyvä että se tehtiin, saatiin hyviä tuloksia ja huonoja suljettuja pois.
 
Takaisin
Top