Joulukuu

On tämä ollut melkoista tunteiden vuoristorataa. Onneksi pahin vaihe on jo ohi, enää hautajaiset jäljellä.

Vaikka matto vetäistiinkin alta, niin onhan mulla tosiaan pieni poika, jolle kertoa sit tarinoita paapasta. Onneksi isä ehti pikkuisen vielä nähdä.

Oon täällä käynyt välillä lueskelemassa teidän juttuja. Saan vähä muutakin mietittävää. Kiitos muruset siitä. :)
 
Alkaa jo valmiiksi itkettämään. Viikko illat yksin. Tääkin ilta oli raskas. Mies istui koneella ei tuntunut olevan läsnä vaikka fyysisesti olikin.
 
Äh, aloin valvomaan yösyötön jälkeen. Jo toista yötä uni ei tuu uudestaan vaikka väsyttää. Tähän asti oon simahtanu minuutissa yöllä, mutta nyt pyörin vaan. Toivottavasti pian ohimenevä ongelma. Unen määrä muutenkin niin vähäinen, että tää ei oo yhtään hyvä juttu.
 
Mulle on valitettavasti käynyt samoin. Pari yötä on kestänyt yli 1h nukahtaa vaikka olen ihan poikki. Eilen sisustin ja siirtelin huonekaluja edes takaisin kun käyn vähän ylikierroksilla.
 
Odotan iltaa jännityksellä. Joskus illat menee hyvin..yöt niiden perään yleensä on aina jotain sähläystä ollut. Toisinaan taas illat saa olla koko ajan imettämässä, ne on sitten raskaita mutta niiden päälle nukutaan yleensä viisi tuntia putkeen ainakin. Tiedä sitten kumpi ois parempi. Valmistauduin jo tekemällä jääkaappiin leipiä. Pöydälle toin pähkinöitä. Pitäkää peukkuja :wink . Kirje joulupukille äiti toivoo unta ja energiaa tasapuolisesti.
 
Ilta oli ihan ok. Mitä nyt poika puklaili maitoa imiessään. Myös tää 3kk hulinat en jaksa ymmärtää välillä. Selvisi sekin imetyksen tuesta. Poika nukahti 23 herätti 02 ja 07. Puol ysi vatsaa väänsi ja paukutteli . En saanut itkua muuten loppumaan kun nousemalla sängystä. Hoitopaikalla poika rauhoittui heti ja naureskeli. Suuri vauvamysteeri.
 
Meillä myös hoitopöytä on pop. Vaikka kuin vääntää tai kääntää masusta niin heti kun laittaa hoitotasolle niin tulee neiti aurinkoinen esiin.

Sain tosiaan naapurilta vanhat parvekevaunuy ja eilen vaunulenkin jälkeen oli niin kiva siirtää nukkuva vauva parvekkeelle jatkamaan unia, ja meidän typy jolle 2h päikkärit on pitkät, veti unta 3tuntia, söi välillä ja jatkoi vielä omassa sängyssään 2 tuntia. No yöunet olikin sitten mitä oli.. Miten se nukahtaminen voikin olla niin hankalaa?
 
Toi unettomuus yöllä on ihan kaameeta. Voi liittyä hormooneihinkin. Mä heräsin taas 6 vaikka poika paukuttelu unta 8asti .. Neljä yötä putkeen että tyyppi nukkuu yli 8 tuntia. Söi ja nukahti uudelleen viereen.
 
Meidän poika on myös aina onnellinen kun pääsee hoitotasolle...
 
Jäpikkä on vähän vaisumpi tänään eilisten rokotusten vuoksi. Onneksi kuume ei noussut mutta hän valitteli aluksi vähän. Annoin sitten panadolia ja maitoa. Nukahti melkeen kolmeksi tunniksi ja heräsi pirteänä. Sitten yhdeksältä alkoi tankkailemaan yötä varten. Nyt huomaan vieläkin vaikutuksen kun yleensä tässä aamupäivästä on oikein iloisten kiljahdusten jakso. Tänään hän tyytyi vaan vienosti hymyilemään ja viihtyi vain vartin sitterissä.
 
Unettomuus voi jäädä pahaksi kehäksi kun äidit yliväsyneinä valvoo. Mulla esikoisen aikaan oli aika vaikeeta katkaista kierre, ja sitten neuvolassa antoivat mukaan muistaakseni Opamoxeja. Hormoonit todella voivat aiheuttaa jo itsessään unettomuutta ja ongelma on tuttavapiirissänikin melko yleinen. Pyytäkää apua ajoissa. Voi mennä ylivireys ja uupumus sellaiseksi, etteivät lääkkeetkään enää auta.
 
Ei hyvin mee. Kaikki ne kolme yötä jotka mies on ollut pois on nukuttu huonosti. Olen joutunut syöttämään pojan kahdesti yöllä..juuri kun pärjättiin yhdellä. Eilen kun sain pojan nukkumaan niin omaan silmään ei vain uni tullut. :sad001
 
Myönnän, että itsekin harmittelin kun meidän yksi yösyöttö on nyt parina yönä muuttunut kahdeksi, mutta eikös se kuitenkin ole aika vähän? Ehkäpä meidän pojilla on kasvupyrähdys menossa ja tankkailevat öisin enemmän?

Vai oliko Hepsuli teidän öissä muutenkin jotain säätöä?
 
Munkin mielestä kaks syöttöä on tosi vähän! Me ei olla päästy edes kolmeen syöttöön kovin usein...
 
Kaksi on mun kokemusten mukaan hyvin nukkuvan vauvan keskiarvoa..tietty harmi, jos näytti pärjäävän yhdellä, mutta aika hieno tilanne edelleen. Mulla tänhetkinen lähipiiri kamppailee tunnin välein heräilevien kanssa ja itse esikoisen jälkeen en voi uskoa tätä nukkumisen lahjaa, kun tyttö vetelee alkuun 4-5h herättämättä mua kertaakaan. Välillä mennään jopa yhdellä yösyötöllä, kun syönnit 23, 4 ja 8.
 
Takaisin
Top