Joulukuu

Niin ei siinä mitään että on kaksi syöttöä, nukkuisi vaan ne välit hyvin. Mutta kun ei hän nuku hvin vaan ähisee, kitisee, potkii ja huitoo unissaan.
Tänään aamulla en saanut enää tirsoista kiinni millään. Katsotaan seuraava yö. Mies ei vieläkään kotona. . Tänään kävin kaupungilla pyörällä josko auttaisi mun uniin. Toivossa on hyvä elää sanos lapamato.
 
Siis kamalaa mitä minun silmät täällä näkeekään. Onko tosiaan niin, että lapsella ei saisi olla peittoa? Mitähän ne EU direktiivit sanois siitä kun minä laitan meidän pojan käsien väliin yöksi aina sideharson. Poika alkaa yöllä puida käsiään ja rauhottuu aina kun saa käsiinsä jotain. Oon ajatellu, että se sideharso on kuitenkii noin ohutta että henki kulkee läpi.

Mut kyllä alko taas ahistamaa. Minä en varmaan saa unta ku tällanekii ajatus tuli päähän, et nyt se varmaa tukehtuu. Jos hänen käsien väliin ei laittais mitää mitä hän saisi puristetaan, ni se tarkottais että hän herää siihe omaan ähräämiseen ja sitte pitäis syöttää. Ja yösyöttöjä kun ei oo enää viikkoihin ollu. Kun tuttikaan ei oo enää kelvannut pitkään aikaan.
 
Ei siihen harsoon tukehdu. Puolita harso, jos pelottaa.. Nää vauvat alkaa osata jo liikkua ja kertoa itkulla, jos joku peitto on huonosti naaman päällä.
 
Joo meillä ainakin poika kyllä ilmoittaa jos peitto on huonosti tai jotain naamalla. Nyt on kyllä nukkunut tosi ohuessa swaddle me -kapalopussissa koska on todellinen kuumakalle!
 
Täällä myös yks hikiniska. Välillä tuntuu että alipukee vauvaa, mutta ei hän ole tainnut kertaakaan kylmissään olla.
 
Hyvä idea toi harso! Täällä on kans yks hikiniska yöliikkuja. Oon tehnyt niin että pitelen omalla kädellä vauvan käsiä aloillaan mutta ei sekään oo mikään hyvä pitkäkestoinen ratkaisu. Pitää koittaa tota harsoa ens unilla.

Meillä on kans peitto. Oon kaksi kertaa herännyt siihen, että vauva on huitonut peiton kasvoilleen ja päästää sellaista ..erilaista ääntä. Siinä saa sydän kurkussa pompsahtaa ylös. Oon miettinyt että pitäis jotain sille tehdä, tukehtumisen vaara kun selkeesti on. Ja mieshän ei tähän ääneen herää
 
Unipussi tosiaan jnk? Tutta tekee ohuita tai, jos paksumpi ja kokee sen kuumaksi laittaa vaan bodyn ja jättää housut pois. Meillä muuten poju suht lämminverinen, mutta yöpuku + paksuhko unipussi olleet ihan hyvä yhdistelmä.
 
Oon miettiny kans että josko ohut peitto olisi parempi. Poika kun on öisin hikinen. Ja tosiaan heittää peiton päällensä ja herää siihen.
Meillä myös harso pojan kainalossa sitä halailee, mutta on siinä myös käytännön syistä.
 
Pitäis kyllä vaihtaa siihen unipussiin. Menis kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Hyvä lahjavinkki muuten myös innokkaille isovanhemmille..
 
Ostin tänään unipussin ja näytti olevan mieluisa. (Piti siis toki heti testata kun mamma oli niin väsyny shoppailun jälkeen) :D poika otti omassa sängyssään 3 tunnin päiväunet pussissa. Normisti nukkuu päivisin sängyssään vaan max. tunnin, vaunuissa ulkona sitten pidemmät toki. Mutta näyttipä viihtyvän :) oli siis hyvä ostos.
 
Noniin, nyt se unettomuus löysi tiensä tännekin.. Vauva nukkuu, mies nukkuu ja minä se vaan täällä kukun hereillä. Tosi turhauttavaa! Kauhistuttaa huominen päivä jo valmiiks että miten sitä jaksaa :sad001
 
Heti parempi yö kun perhe taas koossa. Syötin pojan neljältä ja seitsemältä. Viikolla joka yö kolmelta ja kuudelta. Nyt nukkui välit sikeästi eikä alkanut keskellä yötä puklailemaan. Kyllä siinä jokin taika on että kun kaikki ei ole kotona niin joko minä tai poika reagoi siihen.
Heräsin nyt jopa heti kun vauva oli nälkäinen. Hyvin levänneenä. Kävin vessassa ennen eikä toinen itkenyt sängyssä sen aikaa.
 
Tänne rantautui flunssa. Esikko oli viikon kuumeessa ja pelkäsi räkäänsä. Ei uskaltanut niistää huoh. Nyt mulla kaamee yskä ja kurkku tulessa. Kuinka herkästi tää tarttuu vauvaan??Toistaiseksi vielä terve.
 
Täällä ollaan kans flunssan kourissa. Vauvaan ei vielä ole (ilmeisesti) tarttunut. Imetyksen tukiryhmässä oli puhetta, että usein imetys suojaa lasta flunssan tarttumiselta. Äidinmaidosta lapsi saa suoja-aineita ja eläviä valkosoluja. Toivon hartaasti ettei tartu! Yhtään enempää itkua ei tänne tarvita vatsavaivojen lisäksi.
Vielä kun itse jaksais tässä flunssassa...
 
Pitäiskö tässä muka ehtiä jotain jouluvalmisteluja, kun vauva nukkuu jos huvittaa, milloin huvittaa ja miten pitkään huvittaa... Koetapa aloittaa leipomishommat siinä uskossa että justiinhan tuo nukahti, nythän se nukkuu sen pari tuntia niinku yleensä... Niinpä vissiin. Ja sohvalla ei pysty istumaan vauvan kanssa siinä toivossa että jos telkkaria samalla... Hirmuinen huuto ja koko ajan pitäis olla liikkeessä. Viime yönä herättiin klo 2, 4.30, 5.30, 6.30, 7.30, 8.30... Huokaus...
 
Takaisin
Top