Joulukuu

Meillä on aiempina jouluina puunattu koti kyllä lattialistoja ja keittiön kaappeja myöden. Tänä vuonna mennään vähän suurpiirteisemmin näiden kahden pienen, melko vaativan, lapsen kanssa. Iso-vanhemmat kävi ulkoiluttamassa poikia 1,5h jona aikana saatiin aika kivasti koti siivottua ja siihen päälle vielä jäivät vahtimaan lapsosten päiväunta pariksi tunniksi, jotta kerittiin vielä pukin asioille.
Kuulostaa varmaan kamalalle, mutta teki pääkopalle aika hyvää olla kerrankin pois kotoa vauvan päiväunistressaushyssytysvaunujenhytkytyskellonkyttäys hetkestä ja miettiä hetken ihan muitakin asioita. Toki kiire oli kotiinkin tuon 2 tunnin poissaolon jälkeen.
 
Niin siis sitä vaan, että ei niitä kaappeja kukaan jouluna katso. Ja jos yhtenä jouluna sisko saa lahjaksi persoonottoman lahjakortin vaateliikkeeseen tai ässä-arvan, niin hän varmasti ymmärtää, että resurssit ei ole juuri nyt riittäneet enempään.
 
Mun korvaan ei kuulostanut kamalalle. Itse olen ollut pikkujouluissa viisi tuntia. Taisi olla itselleni kovempi paikka kuin pojalle.
 
Juu juu, ulos vaan ja vauva hoitoon! Aivan varmasti tekee hyvää äidille (ja isälle tietty) ja tuskin vauva on moksiskaan.
 
Jouluruuat.. Jokos sitä maksaa saa syödä?maksalaatikkoa ostin. Entäs lanttulaatikko, voiko se aiheuttaa vauvalle vatsan väänteitä? En halua itkuista aattoiltaa. Jos jollain kokemusta asiasta? Punajuuria oon jo syönyt eikä niistä ainakaan mitään tullut.
 
Mä söin lanttulaatikkoa ja ei sopinu ainakaan meille :sad001 Rosollin voi unohtaa sipulin takia ja eikös maksa oo vieläkin nou nou?
 
Ei kai mikään ole ruoka ole enää pannassa raskauden jälkeen?! Eri asia aiheuttaako jokin oireita vauvalle.
 
Ymmärsin kyllä että pellavansiemenrouhetta ei vieläkään suositella. No mä syön sen maksalaatikon.
 
Mulle joskus sanottiin että imettäessä samat suositukset kuin raskaana... Niin orjallisesti niitä en ole noudattanut, mutta kuitenkin...
 
Joo ei ole tokson tai listerian vaaraa enää imettäessä eli nää pahimmat riskiruoat on sallittuja (raaka liha ja kala, multavaara vihanneksista, pilaantuneet ruoat, pastöroimattomat tuotteet). Muut rajoitukset on raskausaikanakin enemmän kohtuukäytön suosimista eli melkein kaikkea voi syödä, jos ei paljoa syö.
Lääkkeet eri asia..niistä kannattaa imettäessä selvittää, onko turvallista vauvalle.
 
Olen vieläkin väsynyt viime viikosta. Mies jäi lomalle joulusta ja olen antanut levätä. Eilen jo vähän turhautuneena vihjailin että voisit ihan itse keksiä koska syötät vauvan että mä saan nukkua. Joka aamu oon nyt saanut nousta kahdeksalta. Olen melko poikki. Eikö se nyt millään tajua? Sitten luulee että mä jaksan jotain aikuisten leikkejä näillä katkonaisilla unilla..
 
Ei ne miehet usein ymmärrä, jollei ihan suoraan sano. Ei meillä ainakaan vihjailu auta, sanoo vain jälkikäteen, että olisit sanonu, ei hän tajunnu.
 
Takaisin
Top