Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli esikoisesta poikaolo ja oli vielä rakenneultran jälkeenkin, vaikka tyttö lupailtiin siellä. Näin uniakin, että toin pojan vaaleanpunaisissa kotiin. Tyttö kuitenkin oli niin kuin ultrassa näytti.

En osaa sanoa, kumpi olisi. Esikoista ajattelin pojaksi, mutta tyttö tuli. Tämä raskaus on samanlainen kuin viime syksyinen, joten ehkä poika. Nubia ei näkynyt NT-ultrassa, joten ei pysty edes arvailemaan.

Täälläkin vatsa alkaa jo vähän näkyä. Turvotus on häipynyt ja paino säilynyt ennallaan, mutta maha pömpöttää niin et esim salivaatteista voi jo periaatteessa arvailla et ois raskaana. :cat: johtuu varmaan myös siitä että mulla on rakenteellisesti vähän notkoselkä.

Mulla on semmonen aavistus et tulokas ois tyttö. Saapa nähdä, sukupuolella ei kyllä tietenkään oo mitään väliä. Mutta luin semmosessa hauskasta tutkimuksesta, että jos äitillä on vahva aavistus vauvan sukupuolesta, hän on todennäköisemmin oikeassa kuin väärässä. Tuntuu hurjalta miten sen jotkut voi aavistaa, kun eihän siitä pystyis rationaalisesti ajatellen pystyä saamaan mitään tietoa. Toisaalta aika iso osa aavistaa väärin sen tutkimuksenkin mukaan, mut suhde ei sen mukaan ois aivan 50/50 :rolleyes:

Vahva tunne et ois poika. Kiinnittää kaupassa vain poikien vaatteet ja nimetkin pyörii poikien ympärillä. Salaa toivon tyttöä, joten ei johdu ainakaan siitäo_O

Täysin sama juttu täällä! Todella vahva tunne pojasta, pojan nimiä tullut mietittyä ja tulevaisuutta tullut mietittyä poikalapsen kanssa, vaikka salaa toivonkin tyttöä :hilarious:

Mulla oli esikoisen aikaan poikafiilis, vaikka olin ennen rakenneultraa varma, että olen väärässä ja tyttö tulee (meidän suvussa oli vain tyttöjä). Mutta fiilis oli oikea ja poika tuli. Nyt ei vielä ole mitään erityistä fiilistä. Jotenkin odotan, että ois toinen poika, vaikka toisaalta raskaus tuntuu erilaiselta kuin eka.

Onko muilla ollut vaistoa vauvan sukupuolesta jo näin varhain?
Musta tuntuu vahvasti siltä, että kyllä siellä varmaan poika pyörii :)
Ensimmäinen raskaus menossa !
Mulla oli esikoisesta selkee et poika! Ja rakenneultrahan sen vielä varmisti :hilarious: Tässä raskaudessa ei ole vielä tullut vaistoja esille kumpi olisi tulosa:rolleyes:

Kauheeta kun mulla ei ole mitään ajatustakaan sukupuolesta, jotenkin ehkä olen saanut sisäistettyä että joulukuun alussa meitä saattaa olla kolme.:nailbiting: Silti aina välillä iskee epäilys että jos kuitenkin taas on tullut km tai seulonnoissa ilmenee jotain huonoa. Ehkä nt-ultran jälkeen saa vähän rauhaa.

Mulla oli esikoisen aikaan todella vahva tunne pojasta jo aikaisilla viikoilla. Rakenneultrassa poikaa lupailtiin ja poika myös syntyi.

Tässä raskaudessa mulla ei oo vielä ainakaan tullu fiilistä kumpiko olis.

Nt-ultraan enää muutama päivä! :nailbiting:

Täällä vahva tunne pojasta muuten, mutta vko 6 alkanut jo yhä vahvasti 24/7 läsnäoleva pahoinvointi (ilman oksennuksia) herättää ajatuksen, että olisiko sittenkin tyttö tulossa.

Valtaosalla ilmeisesti helpottaa pahoinvointi ekan kolmanneksen jälkeen, tai sitten edes vko 14 tai 16 jälkeen. Sitä odotellessa. Ja sitä virkeää keskiraskautta!

Ainiin, seulontojen toinen tulos tuli, ei vaikuta olevan downille altistavia tekijöitä. Mietityttää vain, miksi toinen seulontatulos (Edwardsin syndrooma) ei ole vielä tullut.. onko kellään muulla ollut näin että tulevat eri aikaan?

Ainiin, seulontojen toinen tulos tuli, ei vaikuta olevan downille altistavia tekijöitä. Mietityttää vain, miksi toinen seulontatulos (Edwardsin syndrooma) ei ole vielä tullut.. onko kellään muulla ollut näin että tulevat eri aikaan?

Ainakin minulla kaikki seulonnat käytiin yhdessä kätilön kanssa nt-ultrassa kun niskaturvotus oli saatu mitattua. Sen mukaan sitten laskeskeli verikokeiden tuloksien ja iän kanssa. Jos et ole vielä käynyt ultrassa niin voisin kuvitella että siellä sitten laskee jos siihen nimenomaan tarvitsee sen niskaturvotuksen :dance008

Ainakaan esikoisesta riskilukuja ei saanut nt-ultrassa. Ne tuli sitten myöhemmin postitse kotiin. Et varmasti eri käytäntöjä on tässä.

Mä huutelen tammikuisista tuosta riskiluvusta. Mulla seula hälytti edellisessä raskaudessa. Kävin ensin labrassa ja sen jälkeen oli ultra. Ehdin tulla ultrasta kotiin ja vähän sen jälkeen (oisko ehkä tuntia myöhemmin) mulle soitettiin ja sanottiin riskilukujen olevan koholla. Seuraavana päivänä kävin niptin ja sen tulos soitettiin mulle heti kun tulos oli valmis.

Ainakaan esikoisesta riskilukuja ei saanut nt-ultrassa. Ne tuli sitten myöhemmin postitse kotiin. Et varmasti eri käytäntöjä on tässä.
Sama täällä ja vinkkinä, että HUS:n postitse tulevat tulokset löyty Omapostista aikaisemmin (taisi olla se päivä, kun kirje oli lähetetty).

Tuleeko HUSilla seulontatulokset siis vasta nt ultran jälkeen ettei ultrauksen aikana sanota mitään? Kauan kesti että näkyi omapostissa?

Tuleeko HUSilla seulontatulokset siis vasta nt ultran jälkeen ettei ultrauksen aikana sanota mitään? Kauan kesti että näkyi omapostissa?
Meille ei ainakaan kerrottu, olisko ollut että seuraavana päivänä tai sitä seuraavana oli omapostissa.

Tämä kaikenlaisten tulosten ja toimenpiteiden odottelu on kyllä raastavaa - odotan niin paljon sitä, että pääsisin raskauden toiselle kolmannekselle ja toivon mukaan hyvien uutisten saattelemana! :smiley-ashamed004

Tänään oli vihdoin tuo kauan odotettu ja pelätty ultra. Jännitti niin, ettei saanut yöllä nukutuksi eikä oikein pystynyt syömäänkään.

Mutta kaikki oli oikein hyvin :Heartred Helpotuksen kyyneleet kyllä pääsivät kun näin, että tyypillä sydän lyö. Kaikki näytti muutenkin hyvältä eikä riskiä kromosomipoikkeavuuksiin löytynyt, nt 1.4mm. Saatiin paljon kuviakin muistoksi pienestä :love7
Viikot nyt siis 12+2, ultrassa vastasi 12+0, mutta ei lähdetty muuttamaan la:ta.

Täälläkin 12. Viikon ultraa odotettiin kovalla jännityksellä. Tänä aamuna päästiin näkemään sitten, että hän oli kasvanut ihan oikeaksi miniatyyrivauvaksi, jolla oli jalat ja kädet ja kasvot ja kaikki. Oli kyllä liikuttavan ihanaa ja helpottavaa nähdä ja kuulla, että kaikki oli kunnossa :Heartred sydänäänetkin kuultiin nyt ensimmäisen kerran, se oli aika siistiä. Niskaturvotus oli tosi alhainen. Istukka mulla tulee olemaan edessä, joten liikkeet tunnen ehkä vähän myöhemmin sitten. Huvitti vähän, kun keltanokkana olin unohtanut neuvolakortin kotiin ja sain siitä vähän palautetta :grin nyt on kaikenkaikkiaan onnellinen ja hyvä olo, kun jos vauva on pysynyt tähän asti kyytissä niin tulee varmaan pysymään loppuun asti :Heartred

Takaisin