Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulinpa tännekin sanomaan heipat. 12+3 ja eilen alkanut rusehtava niukka vuoto. Tänään eka ultra, jossa palkastui kkm viikolla 8. Tällasta tää välillä on ja mitään ei voi.

Tsemppiä kaikille muille jatkoon!

Pahoitteluni! Voimaa toipumiseen ja uuteen yritykseen!:Heartred

Mulla oli vuotoja kuudennelta viikolta alkaen parin viikon ajan, mutta onneksi sain progesteronin joka lopetti vuodot täysin! Mulla ei ultrissa syytä vuodolle löytynyt, ja vuotelun ja edellisten keskenmenojen takia lääkitys sitten aloitettiin. Ja onneksi aloitettiin, sillä aloittamisen jälkeen ei ole edes pientä punertavaa häivähdystä näkynyt.

Nt-ultra on kolmen viikon päästä! :nailbiting: Viikkoja on sillon neuvolan mukaan jo 13+1, mutta ilmeisesti sairaalassa menevät eri päivillä. Kk mukaan nyt olisi 9+5 ja aiemmassa ultrassa tyypin koko vastasi samoja viikkoja, mutta inssin mukaan nyt on 10+1 ja jostain syystä neuvolassa ottivat tämän la:ksi.

Onko muuten muilla tullut jo repäisykipuja, esim yskiessä tai aivastaessa? Mulla on niitä tullut satunnaisesti, ja tänään aamulla yskäistäessä tuntui että vatsa vähintään repesi auki kun vihlaisi niin pirusti! Ja edelleen jomottaa! :dead:

On ollut repäisykipuja yskiessä täälläkin, etenkin alavatsan sivuilta/nivusten yläpuolelta. Nyt vähän helpottaneet. Ja yskää ollut sopivasti kuukauden ajan..

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra ja vaikka löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, niin sykettä ei ollut. Tämä oli jo toinen kerta, kun mulla näin. Mietin, että jos olisin ollut ultrassa keskiviikkona, kuten alunperin piti, niin olisiko syke näkynyt ja olisin luullut kaiken olevan Ok. Parempi näin, että mahdollisimman nopeasti sai tästä tietää. Nyt sitten lähete tyhjennykseen.

Tulinpa tännekin sanomaan heipat. 12+3 ja eilen alkanut rusehtava niukka vuoto. Tänään eka ultra, jossa palkastui kkm viikolla 8. Tällasta tää välillä on ja mitään ei voi.

Tsemppiä kaikille muille jatkoon!

Täällä sama juttu, neuvolassa sanottiin että ei hätää, vuoto on normaalia. Nyt kävin juuri yksityisellä varhaisultrassa ja keskenmenohan se oli..

Sudensyli, eltsu ja marcipa, olen todella pahoillani. :sorry:<3 Miten elämä onkin niin epäreilua välillä? Voimia ja jaksamista <3

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra ja vaikka löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, niin sykettä ei ollut. Tämä oli jo toinen kerta, kun mulla näin. Mietin, että jos olisin ollut ultrassa keskiviikkona, kuten alunperin piti, niin olisiko syke näkynyt ja olisin luullut kaiken olevan Ok. Parempi näin, että mahdollisimman nopeasti sai tästä tietää. Nyt sitten lähete tyhjennykseen.
Voi kurjuus sentään, olen todella pahoillani... :sad001 Halauksia ja voimia :Heartred

Todella kurjia uutisia täällä :sad001 paljon voimia toipumiseen Sudensyli, Marcipa ja Eltsu95 :Heartred

Sudensyli, eltsu95 ja marcipa, pahoitteluni menetyksienne johdosta :Heartbigred. Toivottavasti onnistutte toisella kertaa!

Voi ei! :sorry: Varmasti todella pelottava ja pysäyttävä tilanne! :sorry: Voimia! :Heartred
"Onneksi" nuo vuotelut ovat yllättävän yleisiä ja usein myös harmittomia.
Limakalvotkin ovat kuitenkin aika herkillä ja voi myös olla kuivat mikä voisi selittää tiputtelun.
Kunhan ei ole kipuja tai hyytymiä niin se on jo hyvä merkki.
Toki jos huoli on todella kova niin olisiko mahdollisuutta käydä aikaisemmin ultrassa? Siellä pysyisivät ainakin pois sulkemaan tulehdukset ja mahdollisesti löytämään jos syynä olisi esim. hematooma.

Toivottavasti olisi täysin harmitonta. :smiley-angelic001

Vuoto ei onneksi jatkunut enää tuon jälkeen.:smiley-angelic001 Pitää silti pitää mielessä, jos jatkuu niin voisi soittaa ja kysyä aikaistaisivatko ultra varmuuden vuoksi. Nyt on tullut muille täällä niin ikäviä uutisia, että pitää onneksi omat jalatkin maassa ja ehkä alkaa valmistautua henkisesti niihin ikävämpiin uutisiin. Ihan varmuuden vuoksi.

Voi ei, onpa täällä moni saanut kurjia uutisia. :sad001 Paljon voimia teille! :Heartblue

Onneksi sulla @Berry_own näyttää jo valoisammalta! Toivotaan että vuoto oli harmitonta ja pysyy poissa. Säikäyttäähän tuollainen aina, ja siitä jää vähän epävarma fiilis vaikka vuoto loppuisikin, mutta toivotaan parasta. :happy:

Itse just vähän aika sitten iloitsin vuodottomuudesta lääkityksen alettua, mutta eilen taas tuli hieman verta. Tänään ei ole enää tullut, mutta jännittänyt on kyllä. On tää kyllä semmosta vuoristorataa tämä odotus.. Reilu kaksi viikkoa vielä täytyisi odottaa ultraan..

Teille kellä vuotoa niin semmonenkin voi selittää, (ainakin mulla oli ekassa raskaudessa) että istukka on ihan siinä kohdunsuulla ja pieniä vuotoja tulee siksi helpommin. Mulla se loppui sitten joskus ekan kolmanneksen lopulla kun istukka pikkuhiljaa "nousi" takaseinälle. Siinä alussa kävin usein lääkärilläkin vuotojen takia, melkein aina siellä oli pientä vuotoa nähtävissä.

Tuntuuko teillä muilla kohtu jo ulospäin ja millä viikoilla? Mulla nyt 10+2 eikä tunnu oikein mitään. Välillä istuessa tuntuu ”pallo” kohdun kohalla etenki kireemmillä housuilla mut ei aina. Turvotusta kyllä on et sen puolesta maha kasvanu kyllä. En muista yhtään millon alko tuntuun esikoisesta, muistan vaan et jossain kohtaa tuntu esim kun makas mahalteen jumppatunnilla.

Onko joku päässyt jo NT ultraan asti? Kiinnostaisi kuulla mitä siellä tehtiin?

Mulla oli eilen ja pienellä oli kaikki hyvin ❤️ Ultralla katsottiin, että sikiöltä löytyy kaikki tärkeät elimet ja mitattiin niskaturvotus sekä pää-perämitta. Ultrattiin sekä mahan päältä, että sisäkautta. Aiemmat kokemukset ultrista on olleet ihan mukavia, tämä ultraaja oli aika tyly ja kovakourainen. Tänään onkin ollut alavatsa kipeä eilisen runnomisen jälkeen :help

Takaisin