Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eilen ja pienellä oli kaikki hyvin ❤️ Ultralla katsottiin, että sikiöltä löytyy kaikki tärkeät elimet ja mitattiin niskaturvotus sekä pää-perämitta. Ultrattiin sekä mahan päältä, että sisäkautta. Aiemmat kokemukset ultrista on olleet ihan mukavia, tämä ultraaja oli aika tyly ja kovakourainen. Tänään onkin ollut alavatsa kipeä eilisen runnomisen jälkeen :help
Olipa sulla ikävä kokemus. :mad: Mulle kätilö vielä sanoi, ettei mielellään ultraa alakautta, ettei ärsytä kohdunsuuta. Mulla olisi ultrattu pelkästään mahan päältä, mutta halusin, että kohdunkaulan tilanne tarkistetaan. Muuten samat kokemukset NT-ultrasta. Katteltiin, että löytyy ne elimet, mitä nyt näkyy, mitattiin pituus ja niskaturvotus. Ei mitään ihmeellistä.

Tuntuuko teillä muilla kohtu jo ulospäin ja millä viikoilla? Mulla nyt 10+2 eikä tunnu oikein mitään. Välillä istuessa tuntuu ”pallo” kohdun kohalla etenki kireemmillä housuilla mut ei aina. Turvotusta kyllä on et sen puolesta maha kasvanu kyllä. En muista yhtään millon alko tuntuun esikoisesta, muistan vaan et jossain kohtaa tuntu esim kun makas mahalteen jumppatunnilla.

Mulla suunnilleen samat viikot eikä myöskään tunnu oikein mitään. Ehkä ennemmin turvostus on alkanut häviämään ja muutkin oireet. Mulla ei myöskään ole tullut vielä yhtään painoa lisää, tosin mun lähtöpaino olikin normaalin yläpäässä.

Mun paino on tällä hetkellä 61 kg raskauden alussa se oli 59-60 kg eli nousua on vain hyvin vähän. Tänään on jo 10+4 ultran mukaan, kk mukaan 10+0. Perjantaina Nipt. Nt-ultra menee ultran lasketun ajan mukaan ihan 12 vk päähän. Saisi olla jo aiemmin, että tietäisi, onko turvotusta. En tiedä pitäisikö yrittää aikaistaa sitä itse. Neuvolan kun piti reagoida LA:n muutokseen, muttei neuvola reagoinut millään tavalla. Oireita ei ole enää kovin paljoa. Väsymystä ja huimausta on jonkin verran. Väsymys kasautuu varmaan myös 1v kaksosten takia, joista toinen kieltäytyy lusikasta ja käteen tarjoiltu ruoka lentää lattialle :sad001. Iso huoli on hänestäkin. Niin iso, että varasin TT:n lastenlääkärin loppuviikolle. Olen leiponut sormiruokaa ja syöttänyt kädestä suuhun, paloitellut ruokaa eteen ja antanut käteen, mutta ei. Närppii ja valikoi. :sorry:

Mulla on molemmilla kerroilla nt-ultra tehty ainakin osittain alakautta. Ihan rutiinisti, heti pyytää ilman housuja siihen ultrauspedille. :grin

Mulla nyt kk mukaan 10+5 ja nt-ultra tulossa kun on 12+3. Vähän kyllä odotan jännityksellä sitä ja toiveikkaana, että kaikki ois hyvin. :rolleyes:
Paino ittellä noussu 2-3kg, oon syöny niin epäterveellisesti ja liikkunu todella vähän koko alkuraskauden ajan. Ei tee oikeen mitään terveellistä mieli syödä :depressed:

Meillä oli nt-ultra tänään, kk mukaan 12+0, uä mukaan 12+1. Vatsan päältä tehtiin ultraus. Siellä pikkunen jumppaili jo, hyvältä näytti kaikki. Välissä meinas jo nukkumaan käydä, kätilö ohjas nostamaan takapuolta ylös pediltä ja heiluttelemaan puolelta toiselle. Hereille saatiin parin toiston jälkeen. Niskaturvotusta oli 1,3mm, pääperämitta 5,6cm, reisiluun pituus 7mm.

Onko kellään ollut munasarjakystia? Mulla oli 2x2cm toisessa munasarjassa, kipeetä teki kun siitä ultras! Ilmeisesti yleisiä ja häviävät ajan myötä, etenkin nuo pienemmät.

Täällä jo vatsa tuntuu niin että vaan löysempiä housuja/mekkoja oon voinu käyttää. Näkyy myös jo melko selvästi, johon vaikuttaa toki kohdun asento, joka on eteenpäin kallistunut.

Muokattu viimeksi:
Tulin hyvästelemään teidän, koska joulukuun vauva valui verenä pois. En siitä syytä halunnut tulla kirjoittelemaan. Mutta tulin kysymään hölmönä myös neuvoa. Tein tänään raskaustestin ja testi näytti hailakan plussan! Sydämeni pomppasi epäuskoisena, mutta helpottuneena kurkkuun. Laskettu aika olisi nyt 3.2.2020. MUTTA tein heti perään (samaan virtsarasiaan) toisen, digitaalisen testin ja se ilmoitti ettei raskaana. Menen apteekkiin ja kerron tilanteen ja ostan uudet vielä. Mutta miten on mahdollista että halvempi näyttää että raskaana ja kalliimpi että ei. Voisin kuvitella toisin päin. Olenko nyt raskaana?

Olen pahoillani keskenmenosta Lily7:Heartred
Olitko siis jo tehnyt negatiivisen testin keskenmenon jälkeen? Ainakin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kehoitetaan tekemään raskaustesti 3-4 viikon kuluttua ja silloin on opetus että näyttää negaa. Eli menee useampi viikko että hcg poistuu kokonaan. Raslaustesteissä on erilaisia herkkyyksiä joten siitä voi johtua, että toinen testi näyttää negaa.

Olen pahoillani keskenmenosta Lily7:Heartred
Olitko siis jo tehnyt negatiivisen testin keskenmenon jälkeen? Ainakin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kehoitetaan tekemään raskaustesti 3-4 viikon kuluttua ja silloin on opetus että näyttää negaa. Eli menee useampi viikko että hcg poistuu kokonaan. Raslaustesteissä on erilaisia herkkyyksiä joten siitä voi johtua, että toinen testi näyttää negaa.

Kyllä tässä on uusi kierto. En ehtinyt edellisessä edes neuvolaan asti. Välillä tosiaan oli kuukautiset ja nyt tällä viikolla oli määrä alkaa taas kuukautiset. Verta ei kuulunut ja halpa testi näytti hailakan viivan. Mies kehoitti pari päivää odottamaan ja tekstaan uudestaan. Jos silloin tulee vielä kaksi viivaa, pitänee tehdä reklamaatio

Mulla suunnilleen samat viikot eikä myöskään tunnu oikein mitään. Ehkä ennemmin turvostus on alkanut häviämään ja muutkin oireet. Mulla ei myöskään ole tullut vielä yhtään painoa lisää, tosin mun lähtöpaino olikin normaalin yläpäässä.
Joo samoin, alavatsan turvotus vähentyny mut muuten kyllä tuntuu et maha pömpöttää. Mieluummin pitää löysiä vaatteita mut menee entiset housut vielä. Kiloja tullu ehkä 1-2 ja oon kans syöny aika epäterveellisesti sitä mitä tehny mieli ja liikkunu tosi vähän kun ollu niin väsyny. Mut nyt ehkä etova olo alkanu helpottaan ja pahimmat suolasen/rasvasen ruuan himot. Josko sitä jaksais kävelylenkillekin taas paremmin, kun ei niin paljoa huimaa ja heikota.

Kyllä tässä on uusi kierto. En ehtinyt edellisessä edes neuvolaan asti. Välillä tosiaan oli kuukautiset ja nyt tällä viikolla oli määrä alkaa taas kuukautiset. Verta ei kuulunut ja halpa testi näytti hailakan viivan. Mies kehoitti pari päivää odottamaan ja tekstaan uudestaan. Jos silloin tulee vielä kaksi viivaa, pitänee tehdä reklamaatio
No, mutta sitten toivotaan että lähtee vahvistumaan viiva!

Soitin neuvolaan. Teen parin päivän päästä vielä uuden testin, mutta sano neuvolassa että ”kyllä he luottavat siihen raskaustestin plussaan”. Ihmettelivät miksi kalliimpi testi sanoi selkeästi ei raskaana ja halvempi taas kaksi viivaa, mutta ilmeisesti se kaksi viivaa on kuitenkin tässä luotettavampi neuvolan mukaan. Viikonlopun jälkeen jos vielä saan kaksi viivaa teen reklamaation. Hyvä tietää että myös kallis testi voi näyttää negaa, vaikka olisikin raskaana

Soitin neuvolaan. Teen parin päivän päästä vielä uuden testin, mutta sano neuvolassa että ”kyllä he luottavat siihen raskaustestin plussaan”. Ihmettelivät miksi kalliimpi testi sanoi selkeästi ei raskaana ja halvempi taas kaksi viivaa, mutta ilmeisesti se kaksi viivaa on kuitenkin tässä luotettavampi neuvolan mukaan. Viikonlopun jälkeen jos vielä saan kaksi viivaa teen reklamaation. Hyvä tietää että myös kallis testi voi näyttää negaa, vaikka olisikin raskaana

Itse tein useamman päivän ajan positiivisia hailuraviivoja, ennen kuin viikkonäytöllinen digitaalinen näytti plussaa. :) Riippuu niin paljon testien herkkyyksistä kuitenkin.

Moikka kaikki #joulukuiset!

Mulla on tällä hetkellä menossa rv 13 (12+1) ja mulla on huomenna ensimmäinen ultra :) Laskettu aika siis 8.12!
Oon käynyt tossa varhaisultrassa yksityisellä, joskus rv 5 + jotain, en nyt tarkalleen muista.. sen vaan muistan, kun siellä jo pienokaisella sydän sykki :Heartred

Vähän kyllä jännittää huominen päivä.. tuohon varhaisultraan verrattuna, kun on niin paljon jo kasvanut :)
Ensi viikon perjantaiksi myös varailin sen sokerinrasituskokeen, joka jännittää vielä enemmän, koska en ole aikaisemmin moisessa käynyt.

Onko muilla ollut vaistoa vauvan sukupuolesta jo näin varhain?
Musta tuntuu vahvasti siltä, että kyllä siellä varmaan poika pyörii :)
Ensimmäinen raskaus menossa !

Mä olen koko ajan ajatellut, että vauva on poika - saattaa kyllä johtua siitä, että kaikki elämässäni olleet vauvat ovat aina olleet poikia :) jotenkin vaikeaa kuvitella pientä tyttövauvaa :biggrin

Tuo riippuu niin paljon testistä. Jotkut kaikista halvimmat ovat tosi herkkiä. Mäkin testailin keskenmenneessä raskaudessa hailakkoja viivoja halvimmalla testillä useamman päivän ennen ku kalliimpi näytti positiivista.

Onko muilla ollut vaistoa vauvan sukupuolesta jo näin varhain?
Musta tuntuu vahvasti siltä, että kyllä siellä varmaan poika pyörii :)
Ensimmäinen raskaus menossa !

Mulla oli koko esikoisen raskauden 100% fiilis että lapsi on poika. Ei siis rakenneultrassa kysytty sukupuolta mutta toki sitä itse mietti. Terve tyttö syntyi. :grin

Mulla oli koko esikoisen raskauden 100% fiilis että lapsi on poika. Ei siis rakenneultrassa kysytty sukupuolta mutta toki sitä itse mietti. Terve tyttö syntyi. :grin

Meillä sama, mutta toisinpäin. :grin Toisen kohdalla en enää malttanut mieltäni, vaan rakenneultrassa kysyttiin. Nyt kun on poika ja tyttö (ja molempien kaikki vaatteet tallella:wacky:) voisi jättää sukupuolen kysymättä, jos sinne asti päästään. Vahva poikatunne on kyllä!

Meillä sama, mutta toisinpäin. :grin Toisen kohdalla en enää malttanut mieltäni, vaan rakenneultrassa kysyttiin. Nyt kun on poika ja tyttö (ja molempien kaikki vaatteet tallella:wacky:) voisi jättää sukupuolen kysymättä, jos sinne asti päästään. Vahva poikatunne on kyllä!

Haha, aika hyvä! Mulla kans nyt fiilis, että kunhan kaikki on muuten kunnossa niin kysytään myös sukupuoli jos se on mahdollista. :happy: Nämä tyttö/poika-fiilikset on siitä "petollisia" että aika suurella todennäköisyydellä se oma vahva tunne osuu oikeaan, toisaalta yhtä suurella ei osu. Silloin kun on oikeassa niin varmaan se tunne vahvistuu kun taas jos ei ole oikeassa niin asiaa ei välttämättä mieti niin paljon. Ehkä. En tiedä saatteko kiinni ajatuksesta.

Takaisin