Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä @Sanu80 ja @Kaino-Vieno . Onneksi pääset Sanu ultraan tarkistamaan tilanteen. Pääsisinkö sinäkin Kaino-Vieno? Tuo epätietoisuus on tosiaan pahinta.

Tsemppiä @Sanu80 ja @Kaino-Vieno . Onneksi pääset Sanu ultraan tarkistamaan tilanteen. Pääsisinkö sinäkin Kaino-Vieno? Tuo epätietoisuus on tosiaan pahinta.

Toivotaan. Oon soitellut neuvolaan ja siellä sanottiin että terveyskeskukseen voi päästä ultraan tarkistettavaksi ja naistenklinikalle pääsee vain jos on raskaus jo pidemmällä. Mun aikaisempi kokemus on taas ihan eri eli en tiedä mitä nyt uskoa mutta soitin sinne terkkariin taas ja odotan takaisinsoittoa, en tiedä ehtivätkö vielä tänään kun kello oli jo puoli yksitoista kun soitti neuvolasta takaisin ja käski soittaa terveyskeskukseen. Soitin heti sen puhelun jälkeen. Jos sieltä nyt sanotaan että ei pääse niin soitan sitten huomenna aamusta naistenklinikalle kuitenkin ja vaadin jotain tarkistusta. inhoan kaikkea soittelua ja oon surkea pitämään puoliani, mutta jo viime keskenmenneessä huomasin että ei ne ota julkisella vastaan jos ei vaadi että tutkitaan.

Voimia Kaino-Vieno ja Sanu80! :Heartred
Toivottavasti teillä molemmilla olisi vain harmitonta vuotelua. :smiley-angelic001

Ihanaa Sanu80, että pääset pe ultraan ja toivottavasti vastaavat pian myös Kaino-Vieno sinulle takaisin, että pääsisit myös ultraan tarkistamaan tilanteen.
Epätietoisuus on kamalaa. :sorry:

Voimia! :Heartbigred

Tsemppiä Sanu80 ja Kaino-Vieno :Heartblue

Mulla on aina sillon tällön tullut ihan pieni määrä verta paperiin, yleensä aamuisin. Kipuja on ollut vaihtelevasti, mutta ei lainkaan niin kovia kuin sillon yks viikonloppu. Tänään on alavatsa ollut oudon tuntuinen, turvoksissa ja verta tuli äsken runsaammin kuin aiemmin. Ei sitä silti lorisemalla tule, mutta kuitenkin niin että paperi on punainen. :sad001 Perjantaina on onneksi ultra, missä tarkistetaan tilanne. Joudun sinne kyllä menemään yksin, kun mies ei pääse. :nailbiting:

Voi ei.. :sorry: Voimia Balina. :Heartred Toivottavasti pienellä olisi edelleen kaikki hyvin ja kasvuakin tapahtunut. Kunpa perjantaina löytäisivät myös syyn miksi vuotelee ja, että se olisi harmitonta. :smiley-angelic001

Voi kurjuus Balina :sorry: useinhan pieni vuoto raskausaikana on ihan normaalia, mutta ymmärrän kyllä hyvin, kuinka paljon huolta vuotelu herättää. :sad001 Onneksi pääset noin pian kuitenkin ultraan kurkkaamaan tilanteen. Pidetään peukkuja, että pienellä on kaikki hyvin!

Muistan kysyneeni tätä jo vuonna 2018 odottaessani perheen toista lasta, mutta aina tämä jaksaa pohdituttaa. Aiotteko juoda vappuna simaa :hilarious: Mä rakastan simaa ja nyt mietin uskallanko juoda kotisimaa lasillisen... kotisimahan sisältää varmasti jonkin verran alkoholia, mutta tuskin paljon. Ainahan voin toki ostaa sitä lasten täysin alkoholitonta simaa, mutta eihän se sama ole. Joten nyt kanssaodottajat, kuinka te aiotte toimia?

Voi kurjuus Balina :sorry: useinhan pieni vuoto raskausaikana on ihan normaalia, mutta ymmärrän kyllä hyvin, kuinka paljon huolta vuotelu herättää. :sad001 Onneksi pääset noin pian kuitenkin ultraan kurkkaamaan tilanteen. Pidetään peukkuja, että pienellä on kaikki hyvin!

Muistan kysyneeni tätä jo vuonna 2018 odottaessani perheen toista lasta, mutta aina tämä jaksaa pohdituttaa. Aiotteko juoda vappuna simaa :hilarious: Mä rakastan simaa ja nyt mietin uskallanko juoda kotisimaa lasillisen... kotisimahan sisältää varmasti jonkin verran alkoholia, mutta tuskin paljon. Ainahan voin toki ostaa sitä lasten täysin alkoholitonta simaa, mutta eihän se sama ole. Joten nyt kanssaodottajat, kuinka te aiotte toimia?

Mä pelaan varman päälle ja ostin Mehukatti simaa. Ei yhtään niin hyvää kun muut mutta kyllä se menee :grin Oon nössö ja en uskalla juoda ollenkaan mitään missä alkoholia :sorry:

Mä pelaan varman päälle ja ostin Mehukatti simaa. Ei yhtään niin hyvää kun muut mutta kyllä se menee :grin Oon nössö ja en uskalla juoda ollenkaan mitään missä alkoholia :sorry:

Saattaapi olla, että myös meidän ostoskoriin eksynee tänäkin vuonna sitä tuttua Mehukatin simaa. Eikä tätä onneksi nössöydeksi voi kutsua (tai vaikka voisikin, niin olen sitten ihan ylpeästi nössö :laughing002)

Itse en ole mikään siman suuri ystävä, joten tämä pulma ei ole vielä käynyt edes mielessä. Jos sattuu tulemaan simahimo niin luulen, että saan sen tyydytettyä lastensimalla. :)

En tiedä miten paljon tuommoinen kotitekoinen sima sisältää alkoholia, mutta tuskin paljoa. Ja uskon että aika moneen asiaan sopii lause "kohtuus kaikessa".
Itse vaan olen tarkka. Varmaan turhankin neuroottinen näissä rajoituksissa (enkä siis todellakaan tuomitse muita), mutta tunnen itseni niin hyvin, että jos jotain sattuisi niin syyttäisin sitä yhtä lasia simaa tai yhtä sushia vaikka niillä ei oikeasti olisi mitään tekemistä asian suhteen. :oops:

Tulee kyllä äidin tekemää simaa nautittua vappuna, mutta en ehkä päästä sitä yhtä väkeväksi kuin normaalisti eikä tule juotua niin paljon.

Muuten ei kyllä tulis juotua edes kombuchaa tai muutakaan, jossa alkoholiprosentti ei ole tasan nolla.

Saattaapi olla, että myös meidän ostoskoriin eksynee tänäkin vuonna sitä tuttua Mehukatin simaa. Eikä tätä onneksi nössöydeksi voi kutsua (tai vaikka voisikin, niin olen sitten ihan ylpeästi nössö :laughing002)

Nössö oli ehkä huono sanavalinta :grin
Itse olen todella tarkka suosituksista/rajoituksista. Viime syksyn kkm jätti jälkensä, vaikka sillonkin olin tarkka, niin nyt entistä tarkempi. Tiedän, etten itse voinut aiheuttaa keskenmenoa, mutta silti tuntui aluksi siltä. Kävin silloin ennen testin tekoa terassilla ja join yhden siiderin, joten tietysti sitä mietin, että aiheutin sen itse juomalla sen typerän siiderin.. :sorry: Vaikka en edes tiennyt koko raskaudesta silloin! Mieli vain ajatteli niin ja yritin löytää syytä keskenmenolle.

Nössö oli ehkä huono sanavalinta :grin
Itse olen todella tarkka suosituksista/rajoituksista. Viime syksyn kkm jätti jälkensä, vaikka sillonkin olin tarkka, niin nyt entistä tarkempi. Tiedän, etten itse voinut aiheuttaa keskenmenoa, mutta silti tuntui aluksi siltä. Kävin silloin ennen testin tekoa terassilla ja join yhden siiderin, joten tietysti sitä mietin, että aiheutin sen itse juomalla sen typerän siiderin.. :sorry: Vaikka en edes tiennyt koko raskaudesta silloin! Mieli vain ajatteli niin ja yritin löytää syytä keskenmenolle.
Mulla sama. Ensimmäisen keskenmenon jälkeen mietin paljon omia tekemisiä, koska raskaus selvisi vasta rv 5+4 ja olin juonut sitä ennen kahdesti lasillisen viiniä, syönyt ison pussin lakua ja kahdesti sushia, niin en voinut olla ajattelematta noiden vaikutusta keskenmenoon. Mieluummin otan tiukan linjan, niin ei tarvitse miettiä.

Kiitos sima-keskustelun avaamisesta. Mulla ei käynyt edes mielessä, että siinä on alkoholia. Olen itsekin aika tarkka, koska en halua sitten jossitella jos jotain kävisi. Esikoista odottaessa join kyllä ihan alussa muutamia maisteluja kuoharia parissa tilaisuudessa, kun en halunnut aiheuttaa epäilyjä. Nyt koronan takia ollaan niin paljon kotona, että juomattomuutta tuskin joutuu selittelemään ennen kesää ja sitten toivottavasti maha alkaakin jo näkyä.

Verenvuoto ainakin toistaiseksi loppunut, olen käynyt ultrassa ja seurantaultra ensi viikolla jotta nähdään tapahtuuko kasvua. Kohdussa näkyi ruskuaispussi mutta ei sikiötä. Voi olla että ollaankin aikaisemmilla viikoilla kuin luulin tai sitten kasvu on pysähtynyt jo aiemmin.

Verenvuoto ainakin toistaiseksi loppunut, olen käynyt ultrassa ja seurantaultra ensi viikolla jotta nähdään tapahtuuko kasvua. Kohdussa näkyi ruskuaispussi mutta ei sikiötä. Voi olla että ollaankin aikaisemmilla viikoilla kuin luulin tai sitten kasvu on pysähtynyt jo aiemmin.

Hienoa, että pääsit ultraan. Toivottavasti vuodon loppuminen olisi hyvä merkki ja ensi viikolla löytyisi vahvasti sykkivä syke. :Heartred :smiley-angelic001 Voimia.

Kaino-Vieno, onneksi pääsit kurkkaamaan tilanteen noin nopeasti ja, että pääset heti ensi viikolla seurantakäynnille! Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että ensi viikolla vauvalla sykkisi sydän hurjaa vauhtia :Heartred

Itse olin ensimmäisessä raskaudessa myös ihan hirveän tarkka, etten syönyt, juonut tai tehnyt mitään "kiellettyä". Silti meni kesken. Toisessa en enää ollut ihan niin tarkka, saatoin maistaa salmiakkia tai napsia pari palaa lakua, ja silloinkin meni kesken.

Yritän vain sanoa, että omilla tekemisillään ei järin paljoa pysty vaikuttamaan keskenmenoon. Se tapahtuu, jos tapahtuu. Kivaahan se ei ole, eikä sitä kukaan toivo, mutta mitään sille ei voi. Kannattaa myös muistaa, että lapsia syntyy myös alkoholistiäideille, sotien keskelle, slummeihin, ja muihin ääriolosuhteisiin, joissa ei pysty välttelemään kaikkia "kiellettyjä" asioita. Itsekin stressaan mitä tuolla vatsassa tapahtuu, mutta tiedän ettei minulla ole valtaa vaikuttaa niihin tapahtumiin. Itseään ei kannata syytellä, se ei ole äidin vika. :Heartpink

Tänään unohdin olevani raskaana lähes koko päiväksi. :wideyed: Töissä todella kiireistä, ja just tänään ei mitään raskauteen viittaavia oireita koko päivän aikana. Alan kohta epäillä olenko edes raskaana, kun ainoa siitä muistuttava asia tai oire on kipeät rinnat. Onneksi ensi viikolla pääsen varhaisultraan.

Hei! Minäkin uskaltaudun nyt keskusteluun mukaan, kun eilen alkuraskauden ultrassa kaikki näytti hyvältä :Heartred Tänään viikkoja 6+6. Esikoisen jälkeen kaksi keskenmenoa takana, viimeisin tammikuussa, ja ikää 38 vuotta. Esikoista ennen ollut myös kohdunulkoinen, jonka takia alkuraskauden ultra tehdään aina. Aika varovaiseksi tekee menneet vastoinkäymiset olon ja mielen, mutta eilisestä sai kyllä reippaasti uutta virtaa ja toivoa! Kärsin vaihtelevasti aurallisesta migreenistä ja ensimmäisen lapsen kohdalla ilman estolääkitystä oireet pahenivat huomattavasti, vielä ei onneksi tässä raskaudessa ole migreeniä ollut. Jos linjoilla sattuu olemaan kanssakärsijöitä, niin kuulisin mielelläni kokemuksia ja hyväksi havaittuja vinkkejä migreenistä selviytymiseen:confused:

Tervetuloa mukaan Untuvaiset! Ihana kuulla, että ultrassa löytyi sykkivä sydän :Heartpink toivottavasti saat apuja ja vinkkejä migreenin hoitoon! Ehkä neuvolassa osataan myös neuvoa..?

Takaisin