Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa teillä ollut kauheita tilanteita/palvelua! Minun keskenmenon kohdalla soitin neuvolaan kolme päivää jatkuneesta tuhruvuodosta, jolloin saman tien sanottiin että tänään ei kannata mennä töihin, vaan polille jonne hän kirjoittaa lähetteen. Siellä palvelu ei ollut niin hyvää, mutta kuitenkin päästiin ultraan ja sain ensimmäiset tyhjennys lääkkeet.

joo kyllä huomaa kuinka erilaisia hoitopolkuja on. Paljon riippuu kuka sattuu esim neuvolassa vastaamaan tai polille soitettaessa kuka tekee ensimmäistä arviota. Osastolla olen onneksi aina saanut todella hyvää hoitoa

Mä en päässyt viime keskenmenossa 6 päivän tuhrun jälkeen näytille, koska ei niille keskenmenolle mitään voi jos on tullakseen. Enkä kesän keskenmenossa, kun soitin pienen vuodon alettua. Aina vaan sanottiin, että eivät ota näytille ja keskenmenolle ei voi mitään. Kolmen viikon päästä raskaustesti ja vasta jos reilun kuukauden päästäkin edelleen plussa, niin sitten yhteys terveydenhuoltoon. On kyllä jäänyt sellainen olo, että keskenmenossa ei julkiselta saa mitään apua tai tukea.

Mä en päässyt viime keskenmenossa 6 päivän tuhrun jälkeen näytille, koska ei niille keskenmenolle mitään voi jos on tullakseen. Enkä kesän keskenmenossa, kun soitin pienen vuodon alettua. Aina vaan sanottiin, että eivät ota näytille ja keskenmenolle ei voi mitään. Kolmen viikon päästä raskaustesti ja vasta jos reilun kuukauden päästäkin edelleen plussa, niin sitten yhteys terveydenhuoltoon. On kyllä jäänyt sellainen olo, että keskenmenossa ei julkiselta saa mitään apua tai tukea.

Mulla oli vähän samanlainen kokemus silloin omassa keskeytyneessä. Vuotoa oli monta päivää ja neuvolasta käski soittamaan terkkarille ja terkkarin hoitaja oli tosi tyly ja käski tehdä muutaman päivän päästä raskaustestin vaikka eihän se HCG hormoni niin nopeasti edes laske. Soitin takaisin neuvolaan sen puhelun jälkeen ja itkin puhelimessa niin sain sitten lopulta neuvola-ajan samalle päivälle. Siellä hän sitten soitti naistenklinikalle ja laittoi mulle lähetteen. Jos en olisi itse vaatimalla vaatinut niin en olis saanut mitään apua. Tiedän kyllä että ei keskenmenoille voi tehdä mitään niitä estääkseen, mutta olisi minusta silti ihan asiallista päästä tsekkaukseen. Mäkin olin jo viikolla 12 kun todettiin se keskeytynyt keskenmeno, oli mennyt kesken jo joskus viikolla 5 tai 6. Jäi myös vähän samanlainen olo kuin marcipalla että ei julkiselta kovin helposti mitään apua tai tukea saa.

Tänään 6+0 ja heti aamusta oksettaa. Ei siis ole ollut pahoinvointia aiemmin - mitä nyt lueskelin niin ilmeisesti juuri tällä viikolla pahoinvointi yleensäkin alkaa.

Mulla oli vähän samanlainen kokemus silloin omassa keskeytyneessä. Vuotoa oli monta päivää ja neuvolasta käski soittamaan terkkarille ja terkkarin hoitaja oli tosi tyly ja käski tehdä muutaman päivän päästä raskaustestin vaikka eihän se HCG hormoni niin nopeasti edes laske. Soitin takaisin neuvolaan sen puhelun jälkeen ja itkin puhelimessa niin sain sitten lopulta neuvola-ajan samalle päivälle. Siellä hän sitten soitti naistenklinikalle ja laittoi mulle lähetteen. Jos en olisi itse vaatimalla vaatinut niin en olis saanut mitään apua. Tiedän kyllä että ei keskenmenoille voi tehdä mitään niitä estääkseen, mutta olisi minusta silti ihan asiallista päästä tsekkaukseen. Mäkin olin jo viikolla 12 kun todettiin se keskeytynyt keskenmeno, oli mennyt kesken jo joskus viikolla 5 tai 6. Jäi myös vähän samanlainen olo kuin marcipalla että ei julkiselta kovin helposti mitään apua tai tukea saa.

Näissä on kyllä todella paljon vaihtelua! Itse yllätyin, kun pääsin/jouduin rv 8 keskenmenossa julkiselle puolelle tarkistukseen, vaikka paria päivää aiemmin oli todettu yksityisellä raskauden olevan kohdunsisäinen, joskin todennäköisesti keskeytynyt/ keskeytymässä. Muistan puhelimessa jopa ihmetelleeni, tarvitseeko minun käydä näytillä, kun raskaus selvästi meni kesken ja keskenmenon uhka oli ilmeinen. Neuvolan puhelinpalvelussa oltiin sitä mieltä, että näytillä pitää käydä.

Onneksi tuo keskenmenon uhka todettiin yksityisellä (Perhe-Arte), jossa sain keskustella rauhassa ihanan kätilön kanssa. Äitiyspolilla keskenmenon totesi 5 minuutin käynnillä tyly lääkäri, ja jos se olisi ollut ainoa terveydenhuollon käynti keskenmenoon liittyen, olisi asiasta jäänyt paljon ikävämpi mieli.

Naistenklinikalle oli mulla vastassa ihan asiallinen ja empaattinen henkilökunta. Etenkin kätilö/hoitaja oli mukava. Sinne pääseminen oli vain aika työlästä vaikka olin ihan aiheellisesti huolissani.

Naistenklinikalle oli mulla vastassa ihan asiallinen ja empaattinen henkilökunta. Etenkin kätilö/hoitaja oli mukava. Sinne pääseminen oli vain aika työlästä vaikka olin ihan aiheellisesti huolissani.
Sama kokemus, että Naistenklinikalla oli kyllä empaattinen henkilökunta, kun pääsin vastaanotolle.

Ompas monilla tosi hurjia kokemuksia terveydenhuollon kohtaamisissa, kyllä suututtaa kun siellä jos jossain pitäisi osata kohdata ihminen, joka on kaiken lisäksi ihan kauheassa paikassa :eek:

Moi kaikki! Ajattelin pikaisesti esittäytyä ja hypätä virallisesti porukkaan mukaan. Meillä olisi näillä näkymin tulossa perheeseen kolmas lapsi. Laskettuaika on raskauslaskurin mukaan 31.12., mutta voihan olla, että se siitä vielä elää ultrien mukana :)

Ihanaa odotusta kaikille :Heartpink

Kaino-Vieno, onko vuoto kirkasta ja tuleeko sitä paljon? Kuumeilijoiden ryhmässä oli tovi sitten yksi odottaja, jolla oli myös alkuraskaudessa jonkin verran vuotoja, mutta raskaus on edennyt normaalisti vuotojen jälkeen.

Kaino-Vieno, onko vuoto kirkasta ja tuleeko sitä paljon? Kuumeilijoiden ryhmässä oli tovi sitten yksi odottaja, jolla oli myös alkuraskaudessa jonkin verran vuotoja, mutta raskaus on edennyt normaalisti vuotojen jälkeen.
Ensin pyyhkäistessä ihan haaleaa punaista, mutta runsastui nopeasti ja on tullut myös hyytymiä. Kyllä se on keskenmeno.
Mulla on tosiaan ennestään jo takana keskeytynyt keskenmeno. Silloin alkoi ihan niukalla vuodolla ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Ensin pyyhkäistessä ihan haaleaa punaista, mutta runsastui nopeasti ja on tullut myös hyytymiä. Kyllä se on keskenmeno.
Mulla on tosiaan ennestään jo takana keskeytynyt keskenmeno. Silloin alkoi ihan niukalla vuodolla ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Voi kurja :sorry: voimia :Heartred

Hei kaikille! :greet025

Kai tässä pikkuhiljaa uskaltautuisin varovasti liittyä mukaan teidän joukkoon.
La olisi 31.12. ja viikkoja tänään 4+4 (vasta).

Täällä ryhmässä on keritty olla jo niin aktiivisia, että meni tovi lukea kaikkia viestejä, mutta parhaani yritin sisäistää ja tutustua teihin. En viitsinyt kuitenkaan painella noita "arviointi" kuvakkeita, ettei teille tule sata ja yksi ilmoitusta kuinka Pillow on arvioinut viikkoja vanhat viestinne. :)

Niin ihania kuin myös surullisia tapahtumia on täällä kerinnyt olla. Onnittelut ilouutisia saaneille. :Heartred
Ja paljon voimia ikävempiin tilanteisiin. :Heartred

Toivon kaikille ihanaa ja rauhallista odotusaikaa. :Heartred

Todella paljon voimia Kaino-Vienolle. :sorry: :Heartred

"Elämän mittainen on äidin huoli."

Aina tuntuu, että on joku uusi huolenaihe ja se alkaa jo ennen kuin alkio on kerinnyt kunnolla edes kiinnittyä kohdun seinämään.
Minulla ainakin. Kun olen tahtomattaankin tällainen murehtija. :facepalm:

Mies juuri eilen kysyi, kun olin hieman poissaolevan oloinen ja hiljainen, että "tarvitseeko sitä aina murehtia asioita etukäteen? Eikö niitä voi murehtia vasta sitten jos on jotain aihetta. Sama kuin menettäisit yöunesi siinä pelossa, että meteoriitti voi osua sinuun"
Hyvän tahtoisesti naureskellen asian esitti. :hilarious: Tiesi, että jotain nipistelyjä taas ylianalysoin. Tuntee mut liiankin hyvin. :hilarious:

Pahoittelut, kun heti alkuun hirmuisesti lähettelin viestejä, mutta ajattelin näköjään ottaa kiinni koko kuukauden edestä. :laughing021 kiitos, jos jaksoitte lukea :Heartred

Eilisaamun hyytymien ja vuodon jälkeen se rauhoittui nopeasti ja sen jälkeen on tullut enää pyyhkiessä haaleaa punaista eli nyt en kuitenkaan oo varma. Inhoan tätä epätietoisuutta.

On

Itsellä alkoi rusk.tuhrun vuotelu viim.viikon ke ja nyt ollut pari vuodotonta päivää...

Kyllä se vaan on niin tympeä elää epätietoisuudessa, niinkuin moni tässä vaiheessa raskautta on. :sorry:

Onneksi pe on ultra niin pääsee jännityksestä. Olipahan ne uutiset sit hyviä tai huonoja.. :shy:

Tsemppii kaikille näihin alkuraskauden huoliin :Heartred

Takaisin