Joulukuisten mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marie14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa käyty ja ei merkkejä kohdunulkoisesta. Kohdussa näkyi pieni rakkula, josta ei voi tässä vaiheessa sanoa mitään kuin että ei ole munatorveen jäänyt ainakaan. Uus ultra viikon päähän ja parin päivän välein verikokeista hcg seuraavaksi. Keskenmeno ei mua pelota, jos ei ole eläjäksi niin sitten ei ole. Tuo kohdunulkoinen eniten pelottaa just ettei tulis mitään pysyviä vauriota itselle.

Hyviä uutisia siis. :happy:

Toivottavasti verikokeissa ja seuranta ultrassa tulee näkymään sitten myös kasvua. :Heartred

Positiivisia uutisia sait Mellie, hienoa. Raskaus on kuitenkin oikeassa paikassa. :happy: Hcg nousee niin yksilöllisesti, joten siitä ei kannata murhetta kantaa. Tsemppiä!

Mun oli jo tilattava äitiyshousut.. :dead: Farkut kiristää, ja työhousutkin alkaa pian olla piukat. Yritän syödä ihan normaalisti ja terveellisesti, mutta mulla on koko ajan nälkä! Miehen kanssa ollaan naurettu, että raskaus on suurien tunteiden aikaa, ja mulla se suuri tunne on nälkä   Ja vielä kun ei ole pahoinvointiakaan, paitsi jos tulee nälkä.. Siihen vielä lisäksi alkuraskauden muut turvotukset, niin pallomaha on valmis. :bag:

Mulla on ollut nyt koko viikonlopun tosi vetämätön olo ja vähän ku ois krapula, vaikken tipantippaa oo tiettykään alkoholia juonut :confused:
Tosi inhottavaa, kun on nälkä, mut mikään ei maistu ja jotain on pakko syödä.. :banghead:

Kaks viikkoa ja ois eka neuvola. Ja sit pitäis viel odottaa pitkät ajat et pääsee ekaan ultraan tsekkaa onks siellä ees ketään kotona :wideyed:

Mulla oli viikon ajan kammottava olo, joka päivä siis oksetti ja olin kuolemanväsynyt. Yhtäkkiä eilen iltapäivästä oksetus hävisi ja tänään aamulla heräsin yllättävän normaalivointisena. Tietysti eka asia mitä tein oli googlata aiheesta, ja nyt sitten olen tietysti hirveän huolissani. Välillä kyllä toivon, ettei netistä löytyisi kaikki tieto niin helposti :arghh:

Mulla oli viikon ajan kammottava olo, joka päivä siis oksetti ja olin kuolemanväsynyt. Yhtäkkiä eilen iltapäivästä oksetus hävisi ja tänään aamulla heräsin yllättävän normaalivointisena. Tietysti eka asia mitä tein oli googlata aiheesta, ja nyt sitten olen tietysti hirveän huolissani. Välillä kyllä toivon, ettei netistä löytyisi kaikki tieto niin helposti :arghh:

Minulla ainakin pahoinvointi kuin myös muutkin oireet on edellisissä raskauksissa heitellyt hurjasti. Välillä ollut rauhallisempaa, välillä loppunut yhtäkkiä ja välillä taas palannut ryminällä takaisin.

Vaikka en osaisi elää ilman googlea on se myös todella petollinen ystävä. :hilarious: Yleensä tarjoaa ne ääripää skenaariot.

Pienellä on varmasti kaikki hyvin. Nautit nyt, kun hetkeksi helpottaa ja muistat ettei se stressikään hyväksi ole. :happy:

( Minäkin paras puhuja, kun aina stressaan ja murehdin kaikkia :angelic: :hilarious:, mutta tiedät mitä tarkoitan :Heartred )

Minulla ainakin pahoinvointi kuin myös muutkin oireet on edellisissä raskauksissa heitellyt hurjasti. Välillä ollut rauhallisempaa, välillä loppunut yhtäkkiä ja välillä taas palannut ryminällä takaisin.

Vaikka en osaisi elää ilman googlea on se myös todella petollinen ystävä. :hilarious: Yleensä tarjoaa ne ääripää skenaariot.

Pienellä on varmasti kaikki hyvin. Nautit nyt, kun hetkeksi helpottaa ja muistat ettei se stressikään hyväksi ole. :happy:

( Minäkin paras puhuja, kun aina stressaan ja murehdin kaikkia :angelic: :hilarious:, mutta tiedät mitä tarkoitan :Heartred )

Juurikin näin. Oireet saattaa heilahdella hyvin jopa yhden päivän sisällä ilman, että jotain olisi pielessä. Kannattaa vaan yrittää nauttia niistä hetkistä, kun ei ole huonovointinen (vaikka vaikeaa se on, ymmärrän kyllä :Heartpink)

En tiedä miten onnistuin mokaamaan tänään, mutta ihan ilman mitään järkevää syytä söin 5 tai 6 sellaista suklaalla kuorrutettua lakritsipalloa :shifty: olen aina ollut tosi tarkka raskausajanruokavalion noudattamisesta ja nyt vain epähuomiossa lappasin suuhun niitä Pandan lakupalloja :oops: ärsyttää!

En tiedä miten onnistuin mokaamaan tänään, mutta ihan ilman mitään järkevää syytä söin 5 tai 6 sellaista suklaalla kuorrutettua lakritsipalloa :shifty: olen aina ollut tosi tarkka raskausajanruokavalion noudattamisesta ja nyt vain epähuomiossa lappasin suuhun niitä Pandan lakupalloja :oops: ärsyttää!

Ouh. :facepalm: Mulla kävi eilen melkein sama. Olin jo laittamassa karkkirasian salmiakkia ja hedelmäkarkkia samaa aikaa suuhuni kunnes tajusin, että hetkinen, enhän mä voikkaan syödä niitä salmiakkeja. :wideyed:
Eikä ne hedelmäkarkit maistu samalle jos niiden kanssa ei saa ottaa mustaa karkkia samaa aikaa. :shifty:

Jotenkin taas vaikea sisäistää kaikkia rajoituksia näin alkuun. :confused: Uskon kyllä, että moneen asiaan taas pätee se kohtuus kaikessa. Joten tuskin kertaluontoisesti pari lakupalloa on oikeasti haitaksi. :rolleyes: mutta yritän kyllä taas olla tarkka. Nöin alkuun varmaan liiankin tarkka. :hilarious:

Mistä tulikin mieleen, että onko kukaan maistanut niitä namituvan raskausajalle sopivia salmiakkeja? Onko ne hyviä ja hintansa arvoisia?

Mistä tulikin mieleen, että onko kukaan maistanut niitä namituvan raskausajalle sopivia salmiakkeja? Onko ne hyviä ja hintansa arvoisia?
Mää söin viime raskaudessa. Ne oli aika suolasia, joten ei ihan mun makuun kaikki. Auttoi kyllä himoihin, mutta oikeastaan ainoastaan jääsalmiakki on ainoa, mitä söisin ehkä muutenkin, ei-raskaana.

Ouh. :facepalm: Mulla kävi eilen melkein sama. Olin jo laittamassa karkkirasian salmiakkia ja hedelmäkarkkia samaa aikaa suuhuni kunnes tajusin, että hetkinen, enhän mä voikkaan syödä niitä salmiakkeja. :wideyed:
Eikä ne hedelmäkarkit maistu samalle jos niiden kanssa ei saa ottaa mustaa karkkia samaa aikaa. :shifty:

Jotenkin taas vaikea sisäistää kaikkia rajoituksia näin alkuun. :confused: Uskon kyllä, että moneen asiaan taas pätee se kohtuus kaikessa. Joten tuskin kertaluontoisesti pari lakupalloa on oikeasti haitaksi. :rolleyes: mutta yritän kyllä taas olla tarkka. Nöin alkuun varmaan liiankin tarkka. :hilarious:

Onneksi olit vähän skarpimpana liikkeellä :joyful: tuntuu, etten vieläkään ole sisäistänyt tätä raskausasiaa, niin käy sitten tällaisia typeriä virheitä. Noh, ei auta kuin alkaa päntätä taas uudelleen suosituksia, niin ehkä näitä tyhmyyksiä tulee jatkossa vähemmän :dead::hilarious:

Ja siis en tokikaan usko, että noista muutamista lakupalloista yhden kerran on mitään haittaa. Toki silti mieluummin yrittää syödä kerralla oikein eikä vähän sinne päin. Tiedän kuitenkin stressaavani muuten pääni puhki, jos en noudata ohjeita mahdollisimman tarkkaan :grin

Onneksi olit vähän skarpimpana liikkeellä :joyful: tuntuu, etten vieläkään ole sisäistänyt tätä raskausasiaa, niin käy sitten tällaisia typeriä virheitä. Noh, ei auta kuin alkaa päntätä taas uudelleen suosituksia, niin ehkä näitä tyhmyyksiä tulee jatkossa vähemmän :dead::hilarious:

Ja siis en tokikaan usko, että noista muutamista lakupalloista yhden kerran on mitään haittaa. Toki silti mieluummin yrittää syödä kerralla oikein eikä vähän sinne päin. Tiedän kuitenkin stressaavani muuten pääni puhki, jos en noudata ohjeita mahdollisimman tarkkaan :grin

Kyllä! Olen samaa mieltä. :)

Välillä oikeasti melkein unohdan, että olen raskaana, kun oireet on edelleen niin vähäisiä. o_O

Mä en tiennyt mitään tuosta laku-ja salmiakkisuositukseata syksyllä 2019, kun tulin raskaaksi, koska sellaista ei ollut kun odotin meidän kolme lasta. Aikaisemmissa raskauksissa alin paljon salmiakkia ja ihan neuvolan kehotuksesta, sillä mulla oli tosi matala verenpaine. Onneksi ihan fiksuilta nuo lapset vaikuttavat. Mutta hassua, miten nämä suositukset muuttuvat.

Täällä mennään about 8+6, vähän pitkä kierto niin en oo niin tarkkaan noita tuijottanut kuitenkaan. Semmosta mietin, että miten muilla suunnilleen näillä 7-9 viikolla olevilla on, kun meikäläisellä turvottaa maha ihan kunnolla, siis just menee yhdet housut jalkaan ja nekin puristaa :smiley-angelic006 Olin ihan siinä uskossa, että mahan 'näkymiseltä' saa olla rauhassa vielä viikkoja, mutta kyllä tuntuu siltä, että pitäisi vähän vaatekaappia jo uudistaa, hittolainen :smiley-ashamed004

Ja täällä on kyllä pahat laku/salmiakki himot, kaveri vinkkasi tosta namituvasta myös, täytyisi tutkia niiden sivuja :grin

Täällä mennään about 8+6, vähän pitkä kierto niin en oo niin tarkkaan noita tuijottanut kuitenkaan. Semmosta mietin, että miten muilla suunnilleen näillä 7-9 viikolla olevilla on, kun meikäläisellä turvottaa maha ihan kunnolla, siis just menee yhdet housut jalkaan ja nekin puristaa :smiley-angelic006 Olin ihan siinä uskossa, että mahan 'näkymiseltä' saa olla rauhassa vielä viikkoja, mutta kyllä tuntuu siltä, että pitäisi vähän vaatekaappia jo uudistaa, hittolainen :smiley-ashamed004

Turvottaa täälläkin, rv 7+6. Viikonloppuna olin tosissaan laittamassa sellaista tiukkaa neulemekkoa päälle ni näytti maha just silleen et oisko raskaana vai onko vaan tosi iso pömppis :grin kohta pitää kaupoille täälläkin.
Painoa ei oo vielä tullut mut turvotusta sit senkin edestä, niin paljon et äiti arvasi tisseista et oon raskaana :hilarious:

Mä oon entinen salmiakkihirmu ja on ollu kyllä tottumista näihin uusiin suosituksiin. Mäkin söin yhen turkkarin yks päivä ku en vaan muistanut ettei niitä saa syödä. :wideyed:Herkkuvalikoima on kyl kaventunut aika merkittävästi salmiakin ja lakun poisjäämisen takia o_O

Ps. Ne raskausoireet sitten palasi jo sunnuntaina. Osaan ehkä nauttia noista oireettomista jaksoista sit varhaisultran jälkeen :rolleyes:

Mulla on vasta rv 6+1 ja silti turvottaa, niin että housut puristaa. Turvotus alkoi mulla ihan välittömästi, kun hcg alkoi nousta. Aamuisin maha on aika normaali, mutta heti kun syön vähänkin niin alkaa iso turvotus.

Mulla nyt 6+6 ja varmaan viikon verran on vatsaa turvottanut, niin että housut kiristää ja on ikävä olla farkuissa.

Mulla kans 6+6, ja ihan selvästi turvottaa. Farkut on jääny kaappiin ja käytän sukkahousuja/legginsejä mekkojen tai pitkien paitojen kanssa.

Mä kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa. Sieltä löytyi sikiö oikeasta paikasta ja sykkivä sydän. :Heartred Mua vähän hämmensi, kun ultraaja puhui sikiöstä vauvana. Mutta ehkä pikkuhiljaa uskallan itsekin alkaa ajatella asiaa enemmän ja haaveilla ja nauttia, kun todistetusti olen raskaana. Ja samalla tiedostan, että raskaus on vielä hyvin alussa ja mitä vaan voi tapahtua.

Mulla on nyt 8+5 ja niin mahtava turvotus kuin olla voi. :grin Työhousut on ennen tarvinnut sitoa kunnolla että pysyvät ylhäällä, ei tarvi enään. Pahoinvointi aaltoilee mukavasti, kun ehdit huokaista että nyt on hyvä niin pian ei enään olekkaan.

Ja mitä salmiakkiin tulee niin tämä himo on ihan kauhea! Ja pari kertaa olen ehkä saattanut lipsahtaa, ja syödä pari palaa lakua. Kofeiinin jätin rysäyksellä pois, ja sitä ei oikeastaan ole edes tehnyt mieli.

Täällä 10+1 ja turvotusta on. Tisseissä varmasti raskaudesta johtuvaa, muualla sitten voi olla ihan retuperäisestä syömisestä, kun mikään terveellinen ei tahdo maistua ja herkästi jään nyt "lihapatojen" ääreen, kun väsyttää ja syödessä huomaa, että ällötys helpottaa. :hilarious: Mulla on parin viime vuoden aikana tapahtunut painossa rajuja muutoksia eli sitä on tullut seurattua ja siinä opittua miten oma kroppa toimii. Ikävä kyllä se toimii just niin, että ykski väärä suupala näkyy kyllä vaa'assa heti. :p Mulla tosin löytyy kaapeista vaatekokoskaalaakin sen verran, ettei ihan heti tarvi kaupoille lähtiä ja jotenki oon tottunut siihenkin, että viikonlopun jäljiltä voi joku ulkohousunnappi hiukan puristaa... Vähän oon silti aistivinani kuin just alavatsa ois hiukan kovempi ja enempi pömpöllään. :angelic: Ulkopuolisille tuskin näkyy vielä mitään. Itse kyllä ootan, että vatta kasvais (siis muusta ku siitä syömisestä laughing7).

Mä olen syönyt kyllä terveellisesti, kuten normaalistikin ( poislukien pari munkkia vappuna). Mutta en pysty syömään kovin paljon kerralla, koska vatsa tuntuu täydeltä koko ajan ehkä turvotuksesta johtuen.

Tänään 6+2. Edellinen keskenmeno käynnistyi kunnolla juuri samoilla päivillä. Tiputtelua oli ollut jo aikaisemmin. Nyt ei mitään keskenmenon oireita. Yksi etappi siis tässä raskaudessa saavutettu :Heartpink. Seuraava etappi on 6+5 jolloin alkoi toinen keskenmeno. Varmaan sitten taas vähän helpottaa.

Takaisin