Joulukuiset 2018

Mistä bio-oilia voi ostaa? Saako ihan prismasta vai pitääkö apteekista hakea? :) vois alkaa rasvailemaan ku mahaki jo aikamoinen pallo

Huomenna se np ultra ja nyt alkoi jännittää,jännää ku on jo viides,niin mitä sitä jännittää mutta on se uusi joka kertaa silti :) mä oon jo menetetty toivo noitten arpien kans löytyy mahasta ,nyt kyl jo vaaleat mutta taitaa taas tummua ku maha kasvaa :D

Mutta tosiaan maha on kyl turvonnu o_O johtuu varmaan turvotuksesta,ku aamuisin ok ja iltaisin heti ku pallo :dance008 jospa huomisen jälkeen vois jo ehkä isovanhemmille kertoo,mun mielestä tää salailu on ihan kiva :love7

Meillä oli neuvola eilen ja eivät harmikseni tarkastaneet sydänääniä eikä ultrattu. Olisi ollut niin kiva saada joku varmistus ennen kuin lähdetään viikoksi reissuun Italiaan perjantaina. Tänään täytyy käydä labrassa ja se jännittää kamalasti, kovasta neulakammosta kärsin.

Napakorusta luovuin jo ar-ultrassa, kun siellä piti ottaa pois. Bio-oilia ostin eilen, kun iltaisin nahka joutuu jo venymään isoksi palloksi turvotuksen takia. Öljy tuoksuu jonkin verran hyttysmyrkylle, ehkä se pitäisi ötökätkin samalla loitommalla

Nyt minulla siis 9+5 menossa. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Mä oon bio-oilia ostanut ihan tokmannilta ja citymarketista, kun on ollut tarjouksessa. Öljyämisen olen aloittanut jo pari vk sitten, kun mahakin on jo kasvanut mukavasti. Tuoksu tosiaan on aika voimakas, muttei mitenkään paha :) Esikoisen odotuksessa hölväsin öljyä tunnollisesti 4. raskauskuukaudesta alkaen ja säästyin onneksi arvilta. Nyt ajattelin vähintään yhtä tunnollisesti rasvata itteäni, kun ei siitä ainakaan mitään haittaakaan ole :grin

Minä ostin jo äitiyshousut kirpparilta tänään :eek: :D karmeeta miten on paino noussut ja maha on niin turvoksissa joka päivä, söisit ihan mitä vaan.... RV 9+3

Jossain ketjussa tais olla joskus puhetta kilpirauhasesta. Nyt en löydä. Kävin tänään labrassa, otettiin seulontanäytteet ja kilpparinäytteet. Kilppareista tuli tekstarilla tulokset. Soitan huomenna neuvolaan ellei sieltä ehditä ensin, mut sitä ootellessa, tietääkö joku näistä? T4v 15,7 ja tsh 3,5. Itse tulkitsen että t4v on ok ja tsh koholla. Muistaakseni esikoisen raskaudessa oli sama homma, tarkkoja arvoja en muista mut sain tyroksiinilääkityksen. Ilman raskautta arvot on ollu aina normaalit.

Jossain ketjussa tais olla joskus puhetta kilpirauhasesta. Nyt en löydä. Kävin tänään labrassa, otettiin seulontanäytteet ja kilpparinäytteet. Kilppareista tuli tekstarilla tulokset. Soitan huomenna neuvolaan ellei sieltä ehditä ensin, mut sitä ootellessa, tietääkö joku näistä? T4v 15,7 ja tsh 3,5. Itse tulkitsen että t4v on ok ja tsh koholla. Muistaakseni esikoisen raskaudessa oli sama homma, tarkkoja arvoja en muista mut sain tyroksiinilääkityksen. Ilman raskautta arvot on ollu aina normaalit.
Tuun huutelee vieraisiin pöytiin. Kopsasin kilpirauhasliiton sivuilta seuraavat viitearvot:

"TSH:n raskaudenaikaiset viitearvot viime vuosien suosituksissa:

1. raskauskolmanneksen aikana 0,1 – 2,5 mU/l
2. raskauskolmanneksen aikana 0,2 – 3,0 mU/l,
3. kolmanneksen aikana 0,3 – 3,5 mU/l."

Eli koholla tuo sun tsh on. Toivottavasti thyroxinilla saat arvot kohdalleen :) Nimim. Itsellänikin todettiin vaikea/keskivaikea vajaatoiminta kolmatta lasta odottaessa, tsh huiteli 171 ja t4v jossain 8 kieppeillä :confused:, ja vasta nyt liki neljä vuotta tuosta raskaudesta alkaa arvot ja olo olla hyviä :)

Ai hups ne voi noinkin paljon olla pielessä ku sulla! Enpäs tiennyt. Mut kiitti! Kyllä siis varmaan taas reseptiä paukahtaa. Viimeks tais olla kans vaan lievästi tsh koholla mut yhtä väsynyt olin kun nyt.

Mä olen muutaman, tai ehkä 15:shy:, sushirullaakin jo syönyt kypsennetyllä kalalla tai kasvistäytteellä, ja osa oli myös merileväkääreessä. Jos tarkistaa että kala on tuoretta, niin silloin pitäisi uskaltaa huoletta syödä raakaakin. Oon myös ymmärtänyt että susheissa käytettävässä merilevävalmisteessa (norissa) ei olisi niin paljon edes jodia, että päivän suositusrajat menisivät rikki edes tuosta määrästä mitä itse söin. En jaksa muutenkaan kokea huonoa omatuntoa, sillä se saattoi hyvinkin olla ainoa kerta, vaikka niin hyviä ovatkin.

Septemin rohkeudesta innostuneena kävin tänään sushilla ja ai että oli hyvää! Raa'at Kalat jätin syömättä ja inkivääriäkin välttelin (paitsi aluksi en muistanut, että sekin on kielletty :oops:). Syöhän ne Japanissakin merilevää ja ei sitä oikeastaan kovin paljon sit ollutkaan. Tällä mä jaksan taas muutaman kuukauden. :p

Täällä eilen lorahti verta pönnttöön kuin pissaa... sairaalan mukaan on varmasti ihan harmiton vuoto kun ei kovia kipuja ole.. no yön aikana on nyt alkanut "menkkakivut" ei kovina mutta kuitenkin... vissiin pitäis uudestaan naistenklinikalle soitella :( toivon vaan että pikkusella on kaikki hyvin <3

Täällä eilen lorahti verta pönnttöön kuin pissaa... sairaalan mukaan on varmasti ihan harmiton vuoto kun ei kovia kipuja ole.. no yön aikana on nyt alkanut "menkkakivut" ei kovina mutta kuitenkin... vissiin pitäis uudestaan naistenklinikalle soitella :( toivon vaan että pikkusella on kaikki hyvin <3
Mikä tilanne? Pääsetkö tarkistuttamaan?
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa :Heartred

Takaisin