Joulukuiset 2018

Mä kaaduin tänään pyörällä. :sad001 Onneksi vauhtia ei ollut nimeksikään ja ehdin jotenkin pehmentämään kaatumista, mutta kyllä säikäytti, että vauvalle olisi voinut käydä jotain. Housut meni rikki, polvi on ruhjeilla ja kyynärpäähän tuli mustelmia. Itku pääsi, kun sain nilkutettua kotiin asti. Mieskin pelästyin mitä oli oikein tapahtunut. Taitaa meikäläiseltä pyöräilyt nyt jäädä tähän, ainakin vähäksi aikaa. :confused:

Hui! Onneks kaikki kuitenki vissiin hyvin, yllättävän hyvin sitä refleksit toimii ja pyrkii suojelemaan masua iskulta..
 
Täällä kans tytöllä flunssa päällä. Toivottavasti menis nopeesti ohi ja ei minulle tulis.
 
Hmh, esikoisella jotain kuumeenpoikasta.... Toivottavasti menee levolla eikä tartu muhun. Oon muutenkin kauhean väsynyt koko ajan
 
Kävin eilen kontrollissa...ei niin hyviä uutisia tullu, toisaalta osasin aavistaa mitä tuleman pitää... kohdunsuu pehmeä hieman antaa periksi sormelle. Sähköistä neuvolakorttia kun kävin lukemassa oli lääkäri merkannut et oon 0,5cm auki. Kohdunkaula lyhentynyt 4cm 2,5cm...nyt sitten kiellettiin kaikki ylimääräinen liikkuminen, en käy kaupassa, poikien treeneissä jne, kotipihalla voin käydä ottamassa happee muuten pitäs makoilla mahdollisimman paljon, ei saa istuakkaan paljon, ruoanlaitto kiellettiin myös ku joutuu seisoo (mikrossa voin lämmittää ruokaa). Lähti ykkös kiireellisyys luokan lähete Taysiin, sinne pitäisi tulla aika 5-10vrk sisään, katsotaan tilanne ja saanko kortisoni piikkejä (luultavasti). Myöskin jos yhtään tulee supistuksia samantien soitto synnärin päivystykseen.
Et tälläistä täällä.
 
Kävin eilen kontrollissa...ei niin hyviä uutisia tullu, toisaalta osasin aavistaa mitä tuleman pitää... kohdunsuu pehmeä hieman antaa periksi sormelle. Sähköistä neuvolakorttia kun kävin lukemassa oli lääkäri merkannut et oon 0,5cm auki. Kohdunkaula lyhentynyt 4cm 2,5cm...nyt sitten kiellettiin kaikki ylimääräinen liikkuminen, en käy kaupassa, poikien treeneissä jne, kotipihalla voin käydä ottamassa happee muuten pitäs makoilla mahdollisimman paljon, ei saa istuakkaan paljon, ruoanlaitto kiellettiin myös ku joutuu seisoo (mikrossa voin lämmittää ruokaa). Lähti ykkös kiireellisyys luokan lähete Taysiin, sinne pitäisi tulla aika 5-10vrk sisään, katsotaan tilanne ja saanko kortisoni piikkejä (luultavasti). Myöskin jos yhtään tulee supistuksia samantien soitto synnärin päivystykseen.
Et tälläistä täällä.
Voih, kovasti tsemppiä!:Heartred eihän se auta kuin, ottaa todella rauhallisesti ja toivoa parasta! Onneksi jo kuitenkin näinkin pitkällä raskautta, jos pieni sieltä päättääkin hyvin ajoissa tulla.
Tuollainen makuutus ottaa psyykkeen päälle kyllä..tylsää on. Pitää vain koittaa löytää jotain mielekästä tekemistä siihen. Sarjamaratonit tulille yms.

Tsemppiä vielä:Heartred
 
Kävin eilen kontrollissa...ei niin hyviä uutisia tullu, toisaalta osasin aavistaa mitä tuleman pitää... kohdunsuu pehmeä hieman antaa periksi sormelle. Sähköistä neuvolakorttia kun kävin lukemassa oli lääkäri merkannut et oon 0,5cm auki. Kohdunkaula lyhentynyt 4cm 2,5cm...nyt sitten kiellettiin kaikki ylimääräinen liikkuminen, en käy kaupassa, poikien treeneissä jne, kotipihalla voin käydä ottamassa happee muuten pitäs makoilla mahdollisimman paljon, ei saa istuakkaan paljon, ruoanlaitto kiellettiin myös ku joutuu seisoo (mikrossa voin lämmittää ruokaa). Lähti ykkös kiireellisyys luokan lähete Taysiin, sinne pitäisi tulla aika 5-10vrk sisään, katsotaan tilanne ja saanko kortisoni piikkejä (luultavasti). Myöskin jos yhtään tulee supistuksia samantien soitto synnärin päivystykseen.
Et tälläistä täällä.

Hui, kuulostaa hurjalta. Kovasti tsemppiä sinne ja kärsivällisyyttä lepäilyyn. Toivotaan että pikkuinen jatkaa vielä masussa kasvamista!
 
Kävin eilen kontrollissa...ei niin hyviä uutisia tullu, toisaalta osasin aavistaa mitä tuleman pitää... kohdunsuu pehmeä hieman antaa periksi sormelle. Sähköistä neuvolakorttia kun kävin lukemassa oli lääkäri merkannut et oon 0,5cm auki. Kohdunkaula lyhentynyt 4cm 2,5cm...nyt sitten kiellettiin kaikki ylimääräinen liikkuminen, en käy kaupassa, poikien treeneissä jne, kotipihalla voin käydä ottamassa happee muuten pitäs makoilla mahdollisimman paljon, ei saa istuakkaan paljon, ruoanlaitto kiellettiin myös ku joutuu seisoo (mikrossa voin lämmittää ruokaa). Lähti ykkös kiireellisyys luokan lähete Taysiin, sinne pitäisi tulla aika 5-10vrk sisään, katsotaan tilanne ja saanko kortisoni piikkejä (luultavasti). Myöskin jos yhtään tulee supistuksia samantien soitto synnärin päivystykseen.
Et tälläistä täällä.

Tsemppiä sinne!!
Miten tuo siis alkoi ihan alunperin? Kovilla supistuksilla?
Mulla eilen ja tosiaan tänään terveyskeskuksessa tutkittiin kun supistaa herkästi ja ollut tulehdusmaisia oireita. Nyt äsken 30 min sattui/vihloi/painoi alavatsaa että oli pakko vaan maata. Oli hilkulla etten soittanu naistenklinikalle. Mulla siis lepopakko eilen saatu lääkäriltä.
 
Tsemppiä sinne!!
Miten tuo siis alkoi ihan alunperin? Kovilla supistuksilla?
Mulla eilen ja tosiaan tänään terveyskeskuksessa tutkittiin kun supistaa herkästi ja ollut tulehdusmaisia oireita. Nyt äsken 30 min sattui/vihloi/painoi alavatsaa että oli pakko vaan maata. Oli hilkulla etten soittanu naistenklinikalle. Mulla siis lepopakko eilen saatu lääkäriltä.

Olen ollu seurannassa historiani takia, kun kaikki lapset on syntynyt ennen aikaisesti (37,36,31viikoilla), supisteluja ei ole ollu ku pari kolme kertaa, mut ollu kivuliaita ja kesto n30sek. Ekassa raskaudessa (josta jo15v) oli sama juttu paitsi silloin ei edes supistellu. Kaikki kolme edellistä synnytystä ovat käynnistyneet täysin spontaanisti supistuksilla. Virallista diagnoosia en oo tähän saanu, mut lääkäri puhui jotain et mun kohdunkaula/kohdunsuu ne vain pettää, tiedä sitten...
 
Olen ollu seurannassa historiani takia, kun kaikki lapset on syntynyt ennen aikaisesti (37,36,31viikoilla), supisteluja ei ole ollu ku pari kolme kertaa, mut ollu kivuliaita ja kesto n30sek. Ekassa raskaudessa (josta jo15v) oli sama juttu paitsi silloin ei edes supistellu. Kaikki kolme edellistä synnytystä ovat käynnistyneet täysin spontaanisti supistuksilla. Virallista diagnoosia en oo tähän saanu, mut lääkäri puhui jotain et mun kohdunkaula/kohdunsuu ne vain pettää, tiedä sitten...

Okei, huh. On se aina jännä kun kehot toimii kyllä kaikilla niin eri tavalla.. toivottavasti vauveli pysyisi vielä masussa kuitenkin:Heartred
 
Voi että, hurjasti tsemppiä sulle LA1.12.2018!!

Kyllä on hyvä, kun olet päässyt seurantaan historiasi takia. Kunpa ei kaikilla tarvitsisi olla tuota inhottavaa historiaa, jotta pääsee tutkimuksiin.. Mä olin supistelujen takia lääkärissä ja kaikki vaikutti alapäässä olevan ok, kohdunsuu aavistuksen pehmeä, mutta uudelleensynnyttäjälle normaali. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että viikon-kahden päästä kontrolli, mutta enpä saanutkaan aikaa, kun neuvolaan soittelin pissatuloksista parin pvn päästä!
 
Koossa ollaan vielä ny starttas vko33+0. Tosiaan siis torstaina kävin taysissa, ei mitään erikoista, ei kortisonia kun kohdunkaula oli heidän mittauksissa 3cm ja vko34 jälkeen sitä ei enään anneta, vauvan sykekäyrä näytti hyvältä. Uuden ajan sain marraskuun alkuun vko36+jotain :hilarious: vauva oli poikkitilassa, pää lonkan suunnassa jos ei oo vauva oikeassa asennossa tuolloin vko36 koetetaan ulkokäännöstä edellyttää etten oo tuota ennen synnyttäny.:grin Tämmöistä tällä erää, rauhallisesti otetaan silti.:dummy:
 
Mitkä lie hormonit nyt jyllää, kun alkanut harmittaa kamalasti, että ehdin silloin liittyä tammikuisten salaisiin enkä joulukuisiin :hilarious:
Nyt on vallannut tunne, että kyllä se pieni ihan ajallaan joulukuun puolella saapuu..:rolleyes:
Ihan kuin sillä nyt niin paljon olisi väliä :grin
 
Mitkä lie hormonit nyt jyllää, kun alkanut harmittaa kamalasti, että ehdin silloin liittyä tammikuisten salaisiin enkä joulukuisiin :hilarious:
Nyt on vallannut tunne, että kyllä se pieni ihan ajallaan joulukuun puolella saapuu..:rolleyes:
Ihan kuin sillä nyt niin paljon olisi väliä :grin

Mäki oon miettiny, et oispa se sit ihan outoa olla kaikissa joulukuisten ryhmissä mukana, jos vauvasta tuliskin vaikka jo lokakuinen :grin Sulla toki vielä ero vuosiluvussakin..
 
Koossa ollaan vielä 35+0 starttas. Eilen alkoi äippäloma :p eilen käytiin myös neuvolassa, josta sitten lähinkin päivystykseen lähetteellä, kun liikelaskenta ei täyttänyt ja vauvan pulssi oli 175-195...mut kaikki hyvin pulssi laski normaaliksi ja hyvin liikkuva kaveri oli ultrassa, en tuntenut kaikkia liikkeitä vaikka kuinka heilui siel, oli myös asettunut pää alaspäin ei tarvi ulkokäännöstä yrittää. Teki myös sisätutkimuksen kohdunkaulaa oli 1,5cm jäljellä niin sormin kokeillessa ja ultralla katsottaessa...et en kyllä sinne joulukuun ekaan selvii ollenkaan sen oon kyllä itekin tiennyt koko ajan:wink pitäskö laittaa veikkausta pystyyn koska synnytäno_O:hilarious:
Se miksi pulssi nousi veikkaan et vauva ei tykännyt kun hoitaja paineli mun vatsaa, otti itteensä :hilarious::grin
 
Takaisin
Top