Joulukuiset 2018

Mä aloitan kanssa kohta mammajoogan :)
Toivottavasti tykkään siitä ja ois ihana opettaja, odotukset ainakin korkealla kun joogasta muutenkin pidän :)

Esikoisen odotusaikana kävin joogassa. Oli tosi hyvä ja hengitysharjoituksista oli hyötyä myös synnytyksessä. Nyt ilmoittauduin kurssille, jossa opetellaan lantion tasapainotusta. Harjoitellaan auttamaan vauvaa pysymään optimaalisessa asennossa synnytystä varten ja sen aikana, jotta synnytys olisi helpompi.

Mistä löytyy lantion tasapainotus -kursseja? Mäkin haluun! :)

Ajatelkaa, töitä enää 2kk ja 1 vk ennen äitiyslomaa. Kyllä niin nopeasti menee tämä aika, ettei varmaan edes sairaalakassia muista pakata ennenku lähtö jo on! Mitään ei ole vielä tehtynä vauvan tuloa varten, paitsi 50-62 vaatepussin toin varastosta lojumaan makkariin :grin Vaikka en kyllä oikein edes tiedä, mitä tässä vaiheessa pitäisi edes olla tehtynä.. Vasta lähempänä joulukuuta käyn vähän tuttikaupoilla ja kokoan pinnasängyn yms.

Pitäisi selvittää esikoisen hoitomaksujuttuja ja ottaa pian vakuutus vauvalle. Pitäisi kaikki vakuutukset kilpailuttaa, mutta se on niin mahdottoman vaikeaa, kun joka firmassa on omat vakuutusehdot ja vakuutusten sisällöt! Aina se homma meinaa jäädä vain tarjousten pyytämiseen.

Joo mulla kans ja illasta vielä enemmän. Aiemmasta raskaudesta en muista ollenkaan, mutta aika häijyjä on...

On ja ihan kamalat!
Mulla pahimmillaan illalla ja valitettavasti öisin.. kääntyminen ja sängystä nouseminen on järkyttävän tuskaista.

Kyllä mulla on melkein koko ajan noita liitoskipuja. Aamulla heti laitan tukivyön päälle ja kotiin päästyäni/illalla otan pois.

En ole vielä vielä särkylääkettä vaivaan ottanut. Mä eka luulin, kun niistä puhuttiin, että olis nivusissa, mutta mulla kyllä ihan tuolla alakerrassa paikallisesti. Olen yrittänyt vain kävellä ja joogaankin Ilmoittauduin, mutta vietävä, kaikki ryhmät täynnä.

Täällä kans. Välillä helpompia päiviä ja sitten taas kipeitä, jolloin tuntuu monessa eri kohtaa.

Liitoskipujen kaveriksi on tullut flunssa. Nenä vuotaa, kurkku on kipeä, ja silmistä valuu kyyneleitä. Onneksi ei ole kuumetta! En muista koska viimeksi mulla on ollut flunssa niin tuntuu tosi rajulta tää tauti. Inkivääriäteetä olen tässä juonut ja helpottaa hetkellisesti kyllä. Kellään muulla flunssaa?

Mä kaaduin tänään pyörällä. :( Onneksi vauhtia ei ollut nimeksikään ja ehdin jotenkin pehmentämään kaatumista, mutta kyllä säikäytti, että vauvalle olisi voinut käydä jotain. Housut meni rikki, polvi on ruhjeilla ja kyynärpäähän tuli mustelmia. Itku pääsi, kun sain nilkutettua kotiin asti. Mieskin pelästyin mitä oli oikein tapahtunut. Taitaa meikäläiseltä pyöräilyt nyt jäädä tähän, ainakin vähäksi aikaa. :confused:

Mä oli heinäkuun alussa aika kovassa flunssassa, kun ääni oli toista viikkoa ihan kateissa ja räkää tuli käytännössä yli kuukauden. Sitten iski uudestaan tässä pari viikkoa sitten ja nyt alkaa vähän helpottaa, ettei tarvitse koko ajan niistää enää.. Koko kesä meni taistellessa, että saa nukuttua tukkoisen nenän kanssa, kun on ennestään taipumusta tukkoisuudelle + raskaustukkoisuus + flunssa :meh: Äh, mikä tilitys tuli, mutta nyt olen jo monta yötä nauttinut vain yhdellä tyynyllä nukkumisesta ilman nenäsumutteita! :cool:

Voi ei Larra, kuulostaa hurjalta! Varmasti säikäytti tollanen kaatuminen. Selvisitte kuitenkin säikähdyksellä?

Nyt on kyllä tosi paljon flunssaa liikenteessä, tsemppiä kaikille sairastaville. Toivottavasti helpottaa pian!

Säikähdyksellä selvittiin tosiaan, onneksi.
Joku flunssa-aalto on tosiaan nyt menossa. Oon ihan työnikin puolesta huomannut. Raskaus myös selvästi altistaa pöpöille. Itse olen tosi harvoin sairaana ja nyt on raskauden aikana ollut jo mahatauti ja flunssa. Paranemisia kaikille flunssaisille!

On liitoskipuja varsinkin jos enemmälti on kävelly. Ja flunssakin oli (ja onneks meni) tuossa viime viikolla. Ei kuumetta nostsnu, mutta nuha ja yskä. Se yskä ei tuntunu kovin mukavalta mahassa, mutta onneks meni aika nopeesti ohi. Flunssakausi oli jotenki ajoissa tänä syksynä..

Täälläkin flunssa yrittää tehdä tuloaan.. Argh! Esikoiseen näyttäisi jo iskeneen :(

Takaisin