Joulu(kuun)rauhaa!

No, terve taas!

Jep Sanna leikkikaverit mukaan. Mulla on pakkanen päässä..
Lukasin sun ruoka-opiskelu kuvioista sujuvasti yhdistelmän että: harakkapitsaa ja poppari-juttuja! HARAKKAPITSAA :D

Teidän Joonalla on sitte ihan selvästi tuo "uhmakausi" alkanut!. Lukaseppa tuolta etysuvulta semmonen läpihuutojuttu uhmaikäsistä mukuloista. Joku oli siellä jo kommentoinukin, että millä sitä estää, ettei tukistele ipanaa?? Ennenvanhaan uhkailtiin .,että oota kun isi tulee kotiin, niiiiiiiiin sitten..... Muistan ite istuneeni kusisukassa sängynreunalla pohtimassa omia tekosiani ja oottanu iskän tuloa...
Me ollaan siskon kanssa sen aikakauden pentuja, että koivuniemenherra oli talossa tuttu vieras! Vaan näin KILTTI TYTTÖ MIUSTAKIN SITTE TULI. HITTO.

Nyt ollaan miehen kanssa pohdittu tämän päivän kasvatus tyylejä
. Mee kontalleen ja ota kontakti.... Eli hengittää ittensä rauhalliseksi, jos kykenee ja sitte silmästä silmän. Helppo se on sanoo! Aamulla ainakin unohdin hyvät neuvot ja kiljuin sitä EI EIEIEIIII, kun tuo repii mokkulaa! Ja niinhän siinä kävi, että mun meuhkaamisesta synty vaan isompi poru ja mies tulee kattoon , että mitä hemmettiä te puuhaatte!

JOULUVERHOT jäi huomiselle..yhyy... mutta pukinkolttu on jo leikattu ja ne pupujen ja hiirten päähineet ommeltu. Nytte oottelee saunaa ja pannaria! Mies laittelee keittiön hellaan puita! Kohta on kotoisan lämpöistä!

 
Maarinen, kyllä musta tuntuu, että tää uhmakausi on ollu sellaset puol vuotta päällänsä ;) Päivä päivältä vaan pahenee... Mut siinäpä raivoaa, ei haittaa. Kyllä sitä on oppinu työpaikoilla vaan hengittelee syvään ja laskee ties moneenko miljoonaan, puran kiukkuni sitten jossain muualla. Kerran oon töissä korottanut ääneni sitten ihan kunnolla, ja silloin meidän nelosluokkalaiset (erityis)oppilaat kyllä stoppasi hölmöilyt ja kuunteli. Että löytyhän sitä auktoriteettia lopulta Sanna 19v koulukäyntiavustajaltakin, vaikka vähän väärällä tavalla...

Joona sen sijaan joutunut ottamaan vastaan tota korotettua ääntä, tuimia ilmeitä ja nimenomaan silmien tasolle käsivarsista kohottamista (ite oon toki mennyt lattialle, mutta eihän meidän silmät vielä kohtaa sillonkaan) ja siitähän se vetää itkupotkut. Kyllä tää tästä, tän yhden kanssa vielä selviää - vielä kun muistais sit purkaa sen tunnetilan siihen, ja että tän taaperon kanssa pitäis heti jo minuutin päästä olla ilomielin leikkimässä hymyhuulin! Onneks tota kurinpalautusta tullut harjoiteltua jo julkisillakin paikoilla tai "yleisön" eessä muutoin, joten enää ei hävetä edes komentaa tuota vauvaakaan julkisesti. Osa kattoo kauhusta kankeina, toiset ilmeisen "kunnioittavasti", kai ne ovat sitä mieltä, että liian monella nykyään aivan liian lepsu kuri kotona.

-- Maariselta piti kysyä jo aiemmin, että löyskö se privaviesti sulle perille, kun sen numeroni koitin laittaa?
 
Huomenta!

Joulukuusi haettu! Sunnuntaina käytiin miehen kanssa kaksin perinteisellä kuusenhakureissulla. Muisteltiin viime vuotta, kun iiiiiiiiiison mahani kanssa huristelin mönkijällä pitkin metsätietä kuusta etsimään. Mönkijä oli pakko ottaa avuksi, koska en olisi jaksanut raahautua sellaista matkaa ja vielä kuusen kanssa takaisin...

Meilläkin neiti oli flunssassa. Kolme päivää kuumeessa ja nyt hiukan vielä yskii. Olen seuraillut, että harooko korviaan. Ei vielä toistaiseksi.

Voi Maarista! Melkoinen joulumuori tunnut olevan. Minulla alkaa tänään joululoma ja huominen ja ylihuominen onkin varattu piirakoiden teolle. Ja pitäähän sitä tehdä täytekakku ja voileipäkakkukin, kun sunnuntaina juhlitaan niitä tytön synttäreitä. Ensimmäistä syntymäpäivää. Huoh ja nyyh!

Nyt kahvia hakemaan!
 
Huomenta.

Sannak, tätä megapötköä on tosiaan rasittavaa kirjoittaa... :/ Laitatko minulle muuten tekstiviestin niin saan sen sinun numeron ylähä, en jaksa yrittää etsiä sitä täältä uudelta sivustolta. Kiitos! Pian nähdään ja Maarinen kanssa. Ja muut pimut ketkä pääsee. Meidän poika jää todnäk isin hoiviin, koska oon niin väsy. Siitä tuli mieleen, että jaksaakohan possunen vielä tulla?

Melkoisena yllätyksenä on tullut tämä raskausväsy. Oon aaaaaaivan loppu ja ollaan pojan kanssa oltu vaan kotosalla aina jos pitäisi kahden johonkin lähteä. Voin verrata tällä hetkellä maratoniin sitä, että käyn suihkussa, laittaudun ihmiseksi, puen itseni ja pojan, pakkaan hoitolaukun, vien vaunut autoon ja kannan pojan perässä.... En jaksa. Yksinkertaisesti. Sen jälkeen voi tulla suoraan kotiin ja lysähtää sohvalle. Ei kauhean kauaa enää jäljellä, mutta melko kauan. Tämä maha ei ole kiva lapsenhoitokaveri!!! Vaikka en kadu yhtään niin silti kyllä nyt alkaa tosissaan tuntua. En halua elää odottaen tulevaa, mutta tällä hetkellä se on hieman vaikeaa kun odotan sitä että saan liikuttaa omaa (OMAA!) varttani kuten lystään ja jaksan jotakin ja saadaan ihana pikkusisko (?) ja sata neliötä isompi asunto! Voin kertoa, että pyykit olis koneessa, mutta ei ole paikkaa mihin laittaa kuivumaan...... Jos sitten ensi yöksi tähän keskelle olkkaria. Mutta nyt ensin edessä ihana joululoma mikä alkaa iiihan pian ja joulu synttäreineen kaikkineen <3
 
Valitan Elegia täältä ei kyllä mitään kauheen positiivista...

Minä päätin että meidän perheen lapsiluku on täynnä. Ainakin tänään tuntuu tältä...Savu nousee korvista ja yritän laskee rauhassa kymmeneen(tuhanteen). Väsymys tekee varmassti tehtävänsä mutta viimeinen niitti kun tuo perhanan pikku-neiti heitti mun puhelimen vessanpönttöön! Prkl...

Puhaltaa ja palaa takas kun on taas paremmalla tuulella!!! Grrr...

ps. Ettekä sitten varppina naura yhtään....;)
 
Ei naureta Saparo, ei ;)

Elegia, vaikka nyt tuntuu siltä, että kaikki menee päin peetä, niin hoen nyt samaa mitä aina: asioilla on tapana järjestyä, jopa raha-asioilla. Ehkä joulua voi keventää ja jättää ne kalleimmat tai turhimmat lahjat kauppaan tai jotain muuta pitemmällä tähtäimellä. Kyllä se siitä vielä suttaantuu, usko pois. Myötätuntohaleja<3

Pitkää pinnaa tarvitaan näköjään yhdessä jos toisessa kodissa naperoiden kanssa. Meillä on pari päivää ollut rauhallisempaa, mutta syykin selvisi. Viime yönä valvoin Valon kanssa 03-07, huhhei. Räkää nielussa pienellä miehellä. Tuntuu olevan liikkeellä :(
En tiedä onko muilla vielä ajankohtaista, mutta me olemme jo ottaneet jäähyn "rangaistukseksi" sellaisiin tekoihin, joista on jo miljoona kertaa sanottu samankin päivän aikana. Kun peräjälkeen menee kissanruuat pitkin lattiaa, niin pääsee omaan huoneeseen minuutiksi vanhemman kanssa istumaan, eikä saa tehdä mitään kivaa. Vielä ei Valo ymmärrä syy yhteytttä, mutta joku päivä hoksaa ja sitten on kuvio valmiina. Tuntuu, että tuon kissanruokakipon kohdalla jo alkaa mennä perille. Välillähän se sai olla rauhassa ja nyt taas ei, jos sille päälle sattuu. Ja ihan kaikesta kieltämisestä tulee armoton karjuminen. Tahtoa löytyy tältäkin ipanalta.

Nyt kirja käteen, Valo on päiväunilla ja mieskin muualla.
 
Pranametri sain sellaista infoa jäähy-rangaistuksesta, että toimii vasta sellaisella pari-kolme vuotiaalla. Minä olen parin kiellon jälkeen nostanut neidin pois "tapahtumapaikalta" ja tämän jälkeen yleensä on uskonut. Tietysti pitää aina välillä koetella, että vieläkö ei on ei.

Elegialle suuren suuria halauksia. En voi muuta sanoa, kuin että kyllä se vielä paremmaksi muuttuu. Ja komppaan siinä, että ei sitä joulua rahalla tehdä, vaan sydämellä.

 

Hei Ystäväiset!

Huikkaukset meidän suunnalta. Paljon oli lukemista ja kirimistä, että pääsee kärryille mitä oikein on tapahtunut kellekkin.

Uusi ilme foorumissa aivan järkytti ja miten kömpelö tämä on. No sille me ei taideta voida sille mitään.
 
ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT JO SAAVUTTANEET 1 VUODEN IÄN!
Meillä on kävelty pian kolmisen viikkoa ja vauhti vaan kiihtyy. Kävelellessä on kädet nyrkissä edessä, kuin olisi valmistautunut mahdolliseen kylätappeluun. Olen kokeillut joitakin kenkiä, mutta niiden kanssa Jussin jalat on ihan solmussaemoticon . Löytäisipä sellaiset sopivat kengät, että onnistuisi kävely myös pihalla niin ulkoilu saisi sitä myöden uusia ulottuvuuksia. Ainakin lumeen kellahtamista naama edellä... Toki sekin on jo kerran koettu, kun tippui pulkan kyytistä kurkotellessa lunta.

Nuhalla tääläkin ollaan oltu koko sakki. Multa lähti itsenäisyyspäivän aikoihin ääni lähes kokonaan. Siitäkös perhe oli tyytyväinen ;) Samoin yskitty ollaan parisen viikkoa ja luulin sen jo helpottavan, mutta viimeyönä Jussi yski melkoisesti, samoin päiväunista ei tullut vaunuissa mitään yskän kanssa. Enkä ole vielä saanut Jussia päikkäreille tänään ollenkaan (klo 15:30) . Pitää ruuan jälkeen yrittää taasen, koska itsekkin tarvitsisi pienet torkut, kun menen yöksi töihin ja lapset menee yöhoitoon. Toivottavasti yskä ei häiritse koko hoitopaikan unia.

Toivottelen rauhaisaa Joulua kaikille! Mun kirjoitustahdilla saattaa vuosikin vaihtua uudeksi ennenkuin tänne taasen palailen.

 
Hei!

VOi Elegia rasukka!!!! Sulle nyt pitäs olla lämmin syli ja paksupeitto päälle ja villasukat ja takkatuli ja se glögilasi ja lapset mummolaan...
Silleenhän ne elokuvissakin....(kun viittasit siihen elokuvaan..) Ja yleensä noissa perhe-draama leffoissa on AINA onnellinen käänne! Varsinkin joulun aikaan! Tee jotain pientä "tyhmää" kivaa. Koristele vaikka sokeripaloja sillä karamelliväri koristeella.... tee semmosia yli sieviä joulu sokereita.... Semmosia, millä ei tee yhtään mitään, tulee vaan hassusti hyvä mieli!

JA Saparo... kyllä se puhelin kuivuu! Ajallaan.... Muistatko kun Maarit täällä pesi ihan itse valkopyykissä omaa nokiaa??? Paripäivää pöydällä kansi auki ja vot! MUTTA millä saadaan sähkövatkain kuivaksi? MEIDÄN ISI eilen teki sitä maankuulua pannaria ja heitti vahingossa tiskialtaaseen koko philipsin. Uppeluksiin. Johto seinässä. Vatkaimineen päivineen.... Saan kuulema uuden sähkövatkaimen joululahjaksi....Meidn elämä on vissiin se romanttinen komedia! Semmosta. Ajattelin ensin, että nyt on isä ja tytär lyöttäytyneet yhteen kommervenkkinensä ja äidiltä menee hermot. Mutta sitte näin isin naaman siellä pannarivaahtojen seassa ja PÄÄÄTIN, että jotakin pitää nyt lohduttaa. Ja se lohdun saaja en ole minä...

Nii... ja se yksinäisen naisen remontti tyssäsi. Ei ole maalia seinässä. KOSKA isi päätti auttaa äitiä. Isin mielestä ne puolipanelit oli paskat... ja niitä on nyt sitten irroiteltu... JA nehän olikin kiinnitetty sieltä täältä LIIMALLA... JOTEN HIONTA hommiin. Mitä tästä opimme? Emme mitään. Samalla tavalla kuitenkin, mitään ajattelematta ryhdyn seuraavaksi remontoimaan esim. vessan peilikaappia..... joka muuten on kanssa "paska". Suutarilla ei ole kenkiä. Vai sen lapsilla?

..hm.. Venlan yskä on kamala! Välillä tuntuu, että nytkö se tukehtuu justiinsa! Voin vaan kuvitella miten Rinkku siellä pohjosessa huolestuu lapsen hengityksen ahtautta! Ja nythän iski meidän perheeseen pelko, että onko täällä samanmoista. isillä meinaan on astma ja pienet röörit. Nuo on koko ajan kahestaan kipeenä ja mulla ei ole mitää oireita! Mies kuuntelee tytön keuhkoja ja taputtelee selkään ja antaa juotavaa keskellä yötä. Onneks tuo lapsi nukahtaa heti yskän kohtauksen mentyä. Ja itekin on senverran uuvuksissa, ettei jää valvomaa.


AMPULLE
voimaterveisiä.JA kaikesta väsymyksetä huolimatta, NAUTI. Nauti kaikesta täysillä ja aidoilla tunteilla! Ota hormooneista KAIKKI hyöty irti!!!! Tämmöstä joulun aikaa ei taas tule ihan heti! Saattaa jopa olla että saat muutaman mieleenpainuvan muistonkin..... ;)

Tätä tälläkertaa. Joku puuha se meikäläistä taas odottaa!



 
Kiitos Maarinen tsemppauksista ja muille kans. Nyt tuntuu jo vähän paremmalta...puhelin on levällään kuivumassa toivotaan että se herää vielä henkiin.

Yskästä,niin se lastenlääkäri sanoi että pitkittyneessä yskässä jos yskä tulee puuskissa yöllä niin monesti johtuu sillon korvista eli kannattaa käydä katsastuttamassa ne korvat jos tuntuu ettei helepota. Niin sit hää sanoi myös että höyryhengitys on ihan out, saattaa jopa herkillä laukaista astmakohtauksen...eli näin mennee vanhat hyvät hoito-ohjeetkin ihan uusiksi.

Muillakin hermoja koetellaan. Ihanaa niin ei tarvii yksin kärvistellä. On nää 1-vuotiaat kyllä aika uhmakkaita. Mitähän tulevaisuus sitten tuokaan tullessaan...
 
Vieläköhän tässä ehtisi rivin jos jonkun naputella? Apina päikkäreillä, mutta nukkunut jo melkein 2h, eli tuskin kovin paljon kauempaa näin iltasella aikoo uinua... vaikkakin minä hirveä äiti annoin sen nukkua vaan tunnin päivällä, kun piti lähteä Bunnin kanssa joulushoppaa ja nappulahan tietysti heräsi vaunujen lähdettyä liikkeelle...

Elegialle tää lähettäis nyt yhden äärimmäisen ison ja sydämellisen halauksen!! Tsemppiä sinne surujen keskelle! Mies tuppaa aina sanomaan, että "Raha on vain rahaa!", itseäni se lause suunnattomasti aina ärsyttää, mutta tottahan se taitaa olla... Eemeli ei onneksi vielä niin kovin tästä joulusta ymmärrä, ja Akseli on siitä ihanassa iässä, että sille on vielä kai jokseenkin helppo keksiä muita ihania joulumuistoja ja juttuja, kuin äärettömän kalliit lahjaröykkiöt! Paijaukset myös haukulle, onneksi kaikki on nyt hyvin!

Hennas se pääsee ansaitulle joulutauolle sitten hyvissä ajoin, ihanaa! Lomaksi en uskalla tuota sanoa, sitä se ei taida näiden Minä Ite -tyyppien ja jouluhässäkän keskellä olla? :) Ihanaa laatuaikaa kuitenkin, kiireineen päivineen!

Jussikin on päässyt kävelevien jengiin! Toivottavasti sopivat popot löytyy, jotta ulkoilu olis entistä kivempaa! Meillä kengät estää sen konttailunkin, että ulkoleikit on kyllä nyt jääneet... Voi saispa ukko haettua sen pulkan pian, pääsis ees vähän ihmettelee talven ihmemaata!

Jäähyt ei tunnu toimivan meillä vielä ainakaan... Jos ihan överiksi menee, niin otan pojan kyllä syliin rauhoittumaan, mutta kovin pian se siitä lähtee muita hommiaan puuhaamaan... Ehkä se vielä jonain päivänä saa kehuja, kuinka hyväkäytöksinen ihana poika on ;) (Aijoo, mut eihän se kiukuttelekaan ku mulle... tänään aamulla mun äiti oli nappulan kanssa, kun mä kävin hammaslääkärissä, ja kerroin sitten eilisestä ärsyttävästä kitisevästä ipanasta, joka meillä oli täällä kotona. Joo, eipä uskonut mummi, että tuo pieni mies voisi sellainen olla!)

Nyt korkkaan suklaarasian! Ostin kokeiluun jotain belgialaisia kahvikonvehteja, vähän epäilyttää, kun tuoteselosteessa lukee "alkoholi"... Noh, jospa se alkoholi on jotain rommia tai muuta hyvää, eikä sitä ällöä liköörilitkua!
 
Elegia, voisin veikata, että Stockmann tai lastentarvikeliikkeet myis... saattais myös löytyä meidän Cittarista, siellä on aikapaljon kaikenmoista. Voin ton Cittarin tsekata tänään, ja keskustaanki pitäis Stockalle vielä mennä ennen joulua... Jos löydän, niin voin sitten laittaa postilla tulemaan, kiinnostaako?
 
Hei vaan hei!

............ ööööö, no voi sun vetelä, miten mä heti kättelysä unohan mitä piti sanoa??? Jotain varmaan tosi tärkeetä...

Meikä on ihan sekasin tästä joulun tulosta! Pitkästä aikaa moneen vuoteen ON KERRANKIN AIKAA tehdä kaikkea kivaa! Esim. pyöritellä huonekaluja uusille paikoille! Di diiii... Mies ei kohta uskalla kotoa lähteä kylille, kun taks tullessa on kämppä TAAS erilainen! Piti kiirettä että kerkesin aamulla kärrätä eteisen ISON piirongin keittiöön ja sieltä pikku piirongin eteiseen... Ottakaa mut silti vakavasti! Meinaan nuo tontut ja piparitalot on PALJON nätimpiä keittiössä ISOLLA piirongilla! ( niin sano mieskin )

Ja tänään AION paketoida ekat joululahjat! Semmoset pienet somat tonttukääreet....
Ja laittaa (raivata) lastenhuonetta jouluksi, siskonpetejä varten.

HÖYRYHENGITYS (sehän se oli se tärkeä asia)
Ompas jännää, mutta samalla järkeen käypää, että se on nykyään  "kielletty". Ilman tuota ohjetta oltais jo eilen illalla höyrytelty. Kiitos tämän vauva-palstan, että jätettiin operaatio väliin!!! Saa nähä mitä tuosta räkänokasta vielä kehittyy.. Aamulla näytti jo paremalle, mutta nyt taas lorpattaa röörit pahan kuulosesti. EIKÄ ruoka maistu! Just sen verran syö, mitä ite haluaa haarukoida pöydältä. Pari hassua kanan palaa ja muutama perunan nökkäre!  Mutta syökööt mitä syö... kaikki se on kuitenkin ravintoa, mikä on suuhun menny!

TUTTIPULLOJEN TUTIT
Just niinkuin SANNA veikkaili, olisin minäkin sanonu, että kyllä suuremmista Cittareista ja ainakin Prismoista pitäisi löytyä. Nii,, entä lastentarvikeliikkeet? Nehän vois ystävällisesti esimerkiksi tilata kyseisiä tutteja. Tilaavat kuitenki maahantuojilta pienempiä määriä kaikkea muutakin tavaraa. niin..ja meillä Forssan Tarjoustalo on ihan ihme paikka... sinne ne tilaa melkeen mitä hyvänsä. Naapurin souva tarvitsi tietynlaisia kynttilälyhtyjä, niin eikös nää ystävällisesti tilannu semmoset! Palvelua saa, jos tohtii pyytää! Tsemppiä tutin metsästykseen, se on tärkeä asia pienelle ihmiselle!

Semmosta!

Paitsi että Vi***aaa, kun tänne ei saa KUVIA. Ei ainakaan millään minun järkeen mahtuvalla tavalla! Voisko joku linkki tai liite jollekin muulle palveluntarjoajan sivuille..... Liian vaikeeta! Täytynee antaa palautetta tuostakin. Tukekaa mimmit minua hyvässä pyrkimyksessä!!!!!!!!!
 
Heiiiii,

oon niin onnellinen että pyörryn kohta. Väsymyksestä ja onnesta tasapuolisesti. Flunssakin iski eilen oikeen tosissaan, häätuliainen kun istuttiin niin vetoisessa pöydässä ja porukka ramppas ulkona kaiken aikaa. Viime yö meni soffalla, että pojat sai nukkua rauhassa.
Olin tänään yksin kaupungilla. Hain muutaman joululahjan vielä, pojan kummille (kertoi alkavansa keräämään pojalle muuten jotakin suomalaista hopealusikkasarjaa, hyvä idea!) ja miehelle myös. Ja sitten menin sinne pelkopolin lääkärille. Ja sain sieltä niin hyvän mielen matkaani!! Jestas mikä ihana lääkäri. Aivan huippu! Rustasi kalenteriinsa kaikki tulevan kokoarviot, että hoitaa ne kaikki ja yrittää saada mut synnyttämäänkin omalle vuorollensa, että olisi tuttu apu vastassa. Ultrattiin vauva ja neidolla oli nyt 25+0 reisiluu mallia 25+6. Mähän oon ollut ennen näitä raskauksia yhtä jalkaa, joten taitaa äitiinsä tulla ;) Ja oli kasvoista 4D:llä aivan esikoisen näköinen. Se tuntui niin lämpimältä <3 Tutulta ja rakkaalta. Näillä näkymin edessä käynnistys 38 viikolla jos se todetaan turvallisimmaksi tavaksi vielä jatkotutkimuksissakin. Katsotaan. Mutta huoli ja murhe jäi kyllä sinne polille ja todella sai vastinetta verorahoille. SUPPPER!!!! Lääkäri lähetti isille häpyhuulikuvan ja sanoi, että tästä ei poikaa kyllä saa tekemälläkään. Ja mä sain lisää ponnistusintoa, ehkä se vauva onkin vaan vähän päälle 4kg, jee.
Tiihuli, kiva kun pistäydyit, hyvää joulua sinullekin!! Ja koko perheelle tietysti.
Elegia, kiva että joulumieltä on löytynyt sielläkin. Täällä on hyvä päästellä höyryjä, ilossa ja surussa.
Maarinen, tylsää kyllä kun ei saa kuvia kehiin :/ Olisi kiva nähdä teidän joulutunnelmia kun kuvasi on niin silmällä otettuja.
Nyt minä meen sohvalle nessupaketin kanssa ja mylvin tässä ihanassa olotilassani, eiköhän joku hormonipuuska pian taas vie sen mennessään!!!
emoticon Tip tap tip tap tipetipetip tap tip tip TAP!
 
Voiiiiiii ihanaa Amppunen! 
Hyviä kuulumisia sinulla, nuhasta huolimatta! Eikös ole jännää tuo kun jo melkeen tietää minkänäköinen lapsi sieltä on tulossa? Ja TYTTÖ!!! Veikkaan, että jokui saattaa viettää muutaman tovin mekko-kaupoilla! hih semmonen viisitoista pikku mekkoa näin alkuun, on ihan sopiva määrä! ;)
Tätä tulin sanomaan... ja poistun nyt puuron keittoon!
 
Elegia, hyvä, että tutteja löytyi! Eipä löytynyt tuolta Sellostakaan kummastakaan hypermarketista vellitutteja, noita 1 ja 2 tutteja oli, mutta ei niitä vellimalleja...

Amppu, ihanaa! Hyvä lääkäri on aina ihana asia! Hyvä, että sut otetaan vakavasti ja saat rauhassa keskittyä nauttimaan raskaudesta, eikä tarvii vaan jännätä ja pelätä sitä synnytystä! Taidan itsekin päätyä pelkopolin asiakkaaksi, jos sellainen tilanne tässä vielä joskus tulee :)
 
HYvää päivää!

Pistin ihan omille silmille sopivan kokosen kirjaimen tuohon! Kun ei meinaa nähä. Vaan, eihän tuo pysy...

KERHOSSA käyty. Ja mustelma huulessa. Tälläkertaa äipällä. Yks hirveän vilkas poika ampais suoraan mun selkään ja mojautti nuppinsa täysillä kiepillä leuan puolelle. Mulla meni huuli hampaisiin ja Venla sai lennot lattialle. Hitto! Suoraan sanottuna, tuommoset vilivilperit on aika rasittavia... Olenkin salaa ihmetelly, että miks Venla lopulta aina itkee kun se "leikkii" kyseisen kaverin kanssa, mutta nythän se syy selvisi. Tää nassikka tönii toisia mukuloita! Sillätavalla salaa ja huomaamatt kiusaa. Yks äiti yritti hiukan komentaa, mutta ei mitään tehoa.. Enkä siis tunne näitä vielä niin hyvin, mutta luulen, että se on jonkun hoitolapsi, koska omaa äitiä se ei koskaan huuda.

Noh.. mutta päähineet tulevan lauantain ohjelmaan oli huippu. Täytyy tehä pari karhua vielä lisää, kun KAIKKi lapset haluaakin yllttäen tulla esiintymää... NIIN ja meiltä oli kerhotalolta sähköt poikki! Hrrr... hytistiin kylmässä ja meidän äiti lauloi joululaullut KOSKA dvd-sooitin ei tietenkään toiminut! Sinivuorten yö... hampaat kalisten. Oli siinä tunnelma aidoimmillaan!

Ja vielä aiheesta... minä en tajua, että miks siellä on AINA ihan järkky mekkala! Tuli sellanen ole, siinä huuli turvoksissa, verenmaku suussa, Venla nokallaan kylmällä lattialla, että en taida enää vaivautua hakemaan vaikutteita. Huonoja vaikutteita.... Pitää miettiä! Onhan se kuitenkin, niin ,että kotikasvatus on pohja. Ja jos kotona oppii käyttäytymään ja vaalimaan omaa ja toisen koskemattomuutta, niin sen taidon osaa ihan varmasti muuallakin. (... kiltit lapset lahjan saa...)

Ja sitten kauhistuin sietä omaa nurkkakantaista ennakko asennettani, että "tuommosista" lapsista tulee ihan varmasti koulukiusaajia. Niimpä onkin oravanpyörä valmis. Koitetaan sietää,  mutta ei puututa,koksa se on kuitenin turhaa....... gr.....
------------------------------------------------------------------------

ILOISEMPAA

dI DIIIII!!!! Venlan kummit, eli meidän kaverit soittivat! Tulevat viikolla käymään! Jes! Mahtavuutta!  Tuovat tytölle jonkun lahjan ja jäävät yökylään.... (jälikimmäinen ei näin joulun alla niin mahtavuutta..kun sitä lakanpyykkiä ajattelee....) Mutta kuitenkin.
Joulu piristää heitäkin, vissiin. Kun aiemmi ole surkutellu, sitä, miten Venla syntymä erotti meidät. Ja vaikka kummeiksi pyydettiin, niin eroa tuli entistä enemmän. ..hm... oisko syy sitten siinä, että se mies ei enää halua lapsia, kun sillä on jo ne kaksi 17-ja 18 v. Ja tällä naisella ei ensimmäistäkään. Onhan se aikamoinen jysäys kun ME vanhat pierut aletaan vääntää IHANIA VAUVOJA tähän maailmaan..... ja toiset ei saa. Mutta, mutta aikuisia kai kaikki ollaan.

Täällä taas tuulee ja tuiskuttaa! Viimeyö oli suorastaan vi**n kylmä. - 25 astetta. Arvatkaa vaan miten pakkanaen kolisteli talovanhuksen nurkkia. JA kuu lakaisi aukeaa pihaa.... Aamusella oli ihana hipsiä sukkasillaan tupaan,kun isi oli jo kolistelemassa hellaan tulia! Ja se aamukahvi maistuu just sillon parhaimmalta, kun hellanluukku tuosauttaa vienon savun tuoksun keittiöön... Tontut iskevät uuninpankolla silmää ja kaurapuuro on muhevaa!
Pakko sytyttää kynttilät pöytään ja hieroa unia silmistä. Hiljaa.

Jassoo... hämärä, se hiipii taas tupaan. Päivä on niin kovin lyhyt tähän aikaan. Ja Nuo yhet vielä nukkuu päiväunia. Taidan ne pari kynttilää sytyttää ja tuumailla tulevia.

----------------------
Ja hyvä että ELEGIA löysi tuttinsa! Tosi hyvä!
 
Pikahuikkaus: Benji-rakas on tänään 1-vuotias! Aamulla näytti maisema ihan samalta kuin tasan vuosi sitten: hulluna lunta! :) 

En ehdi nyt kirjoittaa enempää, kun pitää lähteä kakkutarpeita hankkimaan, tulen illalla takasin tänne roikkumaan!

Ai niin, vielä: vuosi sitten tähän aikaan olin juuri saanut epiduraalin... ;D
 
Suuuurenmoiset SYNTYMÄPÄIVÄ ONNITTELUT Benjille! ... ja äidille, että synnytys kivut ovatkin enää "vain" muisto! :)

Meillä valvottu viimeyönä. Supoista huolimatta! Näki vissiin rassukka lopulta painajaisia. Olivat isin kanssa vielä vauhdikkaan päivän päätteeksi illalla taskulampun valossa ulkoilemassa, että sain ommella ite rauhassa. SE ja kerhon vilinä ja ja ja KAIKKI kasvamiseen ja nuhaan ja hampaisiin liittyvät asiat. Nyt tuo nuhannunnu "siivoaa" lattiaharjalla olohuonetta. JA lussuttaa piparia mennessään. Joo, ote on lipsunut. Kohta kupsautan kääkylän päiväunille. Nauttikoot rauhassa.

Tulkaahan leidit kuulumisa kirjottelemaan!
 
Onne Benji 1vee, jee!

Kirjoittamani edellinen viesti sitten katosi jonnekkin. Mahtavaa, kun muutenkin olen niin innokas käyttämään tätä uutta systeemiä...

Meilläkin tosiaan yskiminen ja räkiminen jatkuu. Torsaina nousi sitten molemmille kersoolle kuume. Kuumetta alentavaa lääkettä kehiin, mutta eipä sillä ollut juurikaan vaikutusta. Jussilla kokeilin Pronaxenia, joka on reseptillä saatava kipu-/kuumelääke. Eipä ollut juurikaan vaikutusta. Ollaan todettu parhaaksi Panadolin nestemäinen lääke. Suppoja ei ole ollut aikoihin käytössä. Panadol on herkkua ja se otetaan mielellään.

Oli tarkoitus miehen kanssa mennä joululahjaostoksille niille ensimmäisille ja viimeisille torstaina, mutta sekin meni sitten mönkään. Tehtiin yhdessä hyvä muistilista ja minä kiersin eilen kauppoja tehden lähes kaikki lahjaostot. Muutama jäi vielä hakematta, mutta aion käyttää huomisen työpäivän hyödyksi ja siinä liikkeellä ollessa piipahtaa muutamassa putiikissa. Meillä molemmilla olisi ollut huomenna työvuoro, mutta mies lupasi jäädä lasten kanssa kotiin. Aika ihana!

Tuuletukset Ampun lääkärireissulle ja lääkärille! Hienoa, että oot saamassa kunnon apua tilanteeseen ja kaikki menee hyvin loppuun asti. Vai että häpyhuulien kuvia, ensin ajattelin, että äidistä emoticon . Se on kuitenkin jo nähtynä, että mitäs siitä. Tosiaan mekkoja ostamaan, toki taitaa olla jo muutama ostettuna. Nehän ne vasta on hienoja roikkumassa siinä upeassa pitkässä naulakossa.

Sauna lämpiämässä ja osa porukasta näköjään jo puolipukeissa, eikun itsekkin vähentämään vaatetta.
 
Takaisin
Top