Joulu(kuun)rauhaa!

Katos, meikäläinenkin vaan pääsi taas läpi. Ehkä joskus lakkaan soittamasta suuta näille uusille sivuille. Tai sitten en. Lopetan heti kun alkaa taas sujua emoticon
Oli pakko saada tämä svengaava bansku tänne, ylihyvä. Onko tuo sitä Zumbaa?

Venlalle myöhästyneet synttärionnittelut ja samoin Kiiralle vielä myöhästyneemmät. Taaperoluokkaanhan täällä näköjään siirtyy ykssuntoinen pikkuhiljaa. :)

Minulla on oma armas suihkussa, odottelen sitä pehkuihin samaan aikaa ihan vaan siksi kun oon koko päivän suunnitellut pientä kiusaa: Ajattelin sanoa, että olishan se kohteliasta vaimoa nimipäivänä onnitella edes..... Kun tiedän että sen sydän lyö pari extralyöntiä, se on niin tunnollinen ja tiesin että tämä minun oma raksajannuni autuaasti unohtaa nimipäiväni. Tätä minun riemua hieman häiritsee se, että itse unohdin hänen nimipäivät syksyllä. Ehkä se ei muista sitä ja saan haluamani rutistukset. Kiusa se on pienikin kiusa, en oikeesti piittaa yhtään. Vaikka on hän tähän asti aina jotakin suklaata/kynttilöitä tai muuta antanut. Mutta oon myös sitä mieltä, että arjesta saa juhlaa kun muistaa ja huomioi toista vähemmästäkin syystä ja olisin kyllä halunnut hänen nimpparit syksyllä muistaa. Että näin....

Nyt suihku sammui ja lähden toteuttamaan katalan temppuni. Kuten huomaatte, täällä kaikki hyvin ja oikeat murheet puuttuu!!! :) Hyvä niin! Unia!
 
Hih, Amppu, oot julma ja katala, vaan silti niin ihana! :)
(Ehkä se mies onkin itse se sun tän nimpparin paketti!)
 
Huomenta!

Tää foorumi on tosi outo! Mulla ei ole aiemmin näkynyt noita kuukauden ensimmäisten päivien tekstejä ja nyt ne ilmestyi jostakin. ..
 
Kaikille kohukaunottarille ja hunksien aluille synttärionnea!!! emoticon

Meidän kaunotar kävi eilen 1-vuotis kuvissa. Vaikka ei vielä 1-vuotias olekaan... Tuli tosi ihania kuvia. Neidiltä kun ei noita hymyjä tarvitse paljonkaan houkutella. Valinnanvaikeus iskee, kun yrittää valita SEN parhaan kuvan.

Sannalle onnea uuteen kotiin!!! Ja hienoa, että sielläkin korotetaan ääntä, jos asiat ei muuten luonnistu. Itse soitin viimeksi tiistaina isännöitsijälle, kun talonhuollon kanssa tuli PIENTÄ erimielisyyttä asioiden hoidosta.

Edit

Huomasin, että minultakin on vähennetty viestejä ja nyt olenkin "senior member"
 
Hyvää perjantaista aamua itsekullekin!

Benji se alkoi sitten parin viikon totaalikieltäytymisen jälkeen eilen ihan tosissaan harjoittelemaan kävelyä! Ihan mahtava näky! Kädet huitoivat pään päällä supermies-tyyliin, ja polvet notkahtelivat, mutta eteenpäin se meni! Ja monta askelta. :D Hitsi, kun voi äidin sydän pakahtua onnesta ja ylpeydestä, kun näkee oman lapsensa kasvavan ja kehittyvän. <3

Kiitos unitsemppauksista! Benjin rytmi on tosiaan nyt ihan poissa raiteiltaan: toissayönä 20-04, sitten kauheeta kitinää ja ulinaa kuuteen saakka aamulla. Silloin luovutin, ja otin pojan leikkimään. 06:20 Benji halus yhtäkkiä tissille ja nukahti. Nukkui kahdeksaan saakka. Ja viimeyönä sitten unta 20-08! Öh? En tajua... Eilen illalla tosin kokeiltiin antaa pullosta iltamaito, kun on alkanut epäilyttää, että ehkä se on vaan niin, että tissimaito ei ole enää riittävää tuolle poikaselle. Kokeillaan tänäiltana pulloa taas, ja jos yö on rauhallinen, niin vedän sen johtopäätöksen, että ainakin iltatissittely saa loppua...

Voi Eemeliä, toinen on taas kuumeessa.. :( Kaikille kipeille lapsille paljon paranemisia, ainakin Kiira tuntui olevan myöskin vähän kipeänä.

Mä kanssa voisin uskoa tuohon, että muovi ajan myötä haperoituu. En ollut muuten aatellutkaan, että sama homma koskee sitten myös just pyöräilykypäröitä. Hyvä pointti, Sanna!

Hehe, alkoi naurattamaan tuo zumbaava banaani, mä taidan olla just tuon näköinen zumbatessani, vähän pyöreämpi vain. ;) Tuu Amppu kertomaan, miten kävi kiusanteon kanssa. 

Oliko se niin, että Suomessa 1-v. kuva on ilmainen? Millä perusteella siihen kuvaan pääsee? Meillä ei taida olla tsänssejä.. Mun isäpuolen siskon mies on tosin ammattikuvaaja, aattelin ruinata sitä ottamaan Benjistä nuo 1-v.-kuvat... 

Ai niin, piti avautua... Mies oli eilen saanut erikoisen puhelun: alakerran musiikkikaupassa on kuulemma meidän takia vesivahinko!! Sanoivat, että lähettävät MAANANTAINA jonkun tarkastamaan asiaa. Siis mitä ihmettä? Kiva, jos meidän seinässä tai jossain vuotaa nyt sitten joku putki, ja ketään ei kiinnosta tulla asiaa tarkastamaan ennekuin vasta viikonlopun jälkeen! Mä täällä eilen nuohosin kaikki nurkat, ja koitin etsiä vesijälkiä, mutten kyllä löydä mistään mitään, eli en kyllä keksi sitten muuta, kuin että just joku seinässä kulkeva putki on hajonnut. Ja aion pyörittää pesukonetta ja pestä tiskit niinkuin ennenkin. Jos ei muita kiinnosta vahingon lähde, niin ei sitten muakaan...? Onneks päästään ehkä ensi vuonna muuttamaan täältä omaan asuntoon. 

Kahvia koneeseen, ja opiskelemaan!!




 
Himmeän ja talvisen aurinkoista päivää!

Ailime mitä mitä? Nyt on mennyt jotain minulta ohi, 1-vuotis kuv ilmainen? En ole koskaan kuullutkaan, mutta enpä aina ihan kartalla olekaan :D
Ei tuo vesivahinko kovin massiivinen voi olla, jos maanantaihin voi odottaa. Aika outoa. Ja JEEE Benjin kävelemiselle!!! emoticon Olisko sillä nyt vaikutusta nukkumiseen, kun onhan kävelemään oppiminen hirmuisen iso juttu ihmisen elämässä.

Amppu, no kuinkas kävi? :D

Valo ei nukkunut enää kolmatta yötä 12 tuntia, mutta 10 kuitenkin ja nyt on hyvillä päiväunilla. Meillä on taidettu siirtyä itsestään yksiin päikkäreihin ja mahdollisiin sylitirsoihin. Niitäkään vaan ei eilen tullut, vaikka Valo parhaansa teki ynistessään isin sylissä.
Meidän Muhvi-kissa on nyt saanut Valosta ihan perskärpäsen, rakastavan sellaisen. Välillä konttaa ynisten kissan perässä ja yrittää puskea sitä. Joskus silittää nätisti ja sitten taas taputtaa liian kovaa, mutta tarkoitus on hyvä ja eleet liikuttavan lämpimät. Kun kissan saa leikkimään jollain Valon tarjoamalla lelulla, kuuluu sydämestä asti hersyvä naurun kikatus.

Vielä hapertuvasta muovikamasta. Onhan tuo loogista ja hyvä muistutus nuo pyöräilykypärät. Kiitos kaikille tiedoista, taas olen himppusen viisaampi.

Nyt vielä hyvä kirja käteen, kunnes napero herää.
 
Hello,

Benjille tuuletukset askelista ja paremmista öistä!

Tuo 1-vuotiskuvaus ei siis todellakaan ole ilmainen. Ja sinne pääsee kun varaa ajan valokuuvaamosta :) Minkähintasia nuo kuvaukset on ollu ketkä on siellä kuvassa käyny? Meillä oli 79 € kuvaus ja siihen kuuluu 3 kuvaa eli lisäkuvat sitten erikseen. Kallistahan tuo perkule on mutta kun oon itekkin käyny niin aattelin että ois kiva saada tuosta neidistäkin.

Onpas outo juttu tuo Ailimen vesivahinkosysteemi, ei vissiin ainakaan mitään hirmu tulvaa ole kun eivät kiirettä pidä. Onneksi ootte vuokralla...

Amppu, tuo sun kiusa kuulostaa ihan omalta. Hih! Kerroppas miten kävi!?

Me leivottiin Kiiran kanssa äsken pipareita. Kyllä nimittäin maistuu tuo taikina näköjään 1-vuotiaallekkin :)
 
Piti tulla vielä mainitsemaan turvaistuimiin yms. muovikapistuksiin liittyvästä... Minulle sanottiin Lastentarvikkeessa, että 5 vuotta on sellainen aika, jonka jälkeen istuinta ei kannata enää käyttää/kierrättää. Esim. Britax antaa 4 vuoden materiaali- ja tuotevirhetakuun. Eli tuon neljä vuotta materiaalin pitäisi hyvin toimia käyttötarkoituksessaan.

Itse olen erikoistunut ammatissani juuri noihin muovimateriaaleihin ja todellakin niistä haihtuu ajan saatossa erilaisia muovin ominaisuuksiin vaikuttavia aineita, jonka seurauksena esim. materiaalin lujuus ja iskunkestävyys voivat huomattavasti heiketä. Näin.
 
Ja sitten vielä valokuvaukseen... Meillä maksoi 61€ ja siihen kuuluu 2 kuvaa. Minustakin on otettu 1-vuotiaana valokuvaamossa kuva ja teetetty ISO kehystetty kuva. Ajattelin, että pitäähän tytöstäkin...
 
Tämä olikin kätevää, kirjauduin tämä meidän oma sivusto auki ja se jäi suoraan tähän. Ennen piti mennä etusivulle kirjautumaan. Hiphei, kehitystä sittenkin!
Kiusani onnistui yli odotusten ja kääntyi jopa minua vastaan, meni hyvänaikaa että sain mieheni uskomaan, että mua ei yhtään haittaa! Mies löi kädet naamalleen ja moitti itseään surkimukseksi ja surkeaksi aviomieheksi, pilke silmäkulmassa. Ressukka :-)
Benjille tsemppiä kävelytreeneihin. On se kyllä jotakin valtavaa. Itsekin juuri sain taas nähdä hienon liikkeelle lähdön, askelten välissä pysähtyi seisomaan ja sai haettua tasapainon ja jatkoi vielä muutaman askeleen. Yllättävän vetreä kaveri tämä meidän jättiläinen.
Ja harmittelut vielä Ailime kun et pääse meidän kanssa kahvittelemaan :/ Toivottavasti Maarinen pääsee. Ja Bunni, possu ja olikohan Sintullakin mahkut päästä. Ja Sanna tiätty.
On vissiin unohtunut kertoa, mutta sain koevedokset niistä mun kuvista ja tilasin miehelle joululahjaksi neljä parasta. Neljä hyvää niistä omaan silmään löytyi. Se kuva missä on vain olkapäistä lanteille on kyllä varsin sympaattinen, tämä meidän joulupallo <3 Ja Pranametri, ei tule perinnettä tästä tätä vuotta pidemmälle. Ei ei.
1vee kuva meillä on 18.12 lauantaina. Toivottavasti onnistuu hyvin nekin, hintaa en tajunnut edes kysyä kun ajattelin kuvan olevan välttämätön joka tapauksessa emoticon

Ajattelin kirjoittaa joulupukille kirjeen ja sitten sivistää itseäni tuoreella Seiskalla. Saatiin joku lahjanumero just postissa. Huomenna häihin, ihan hauskaa vähä laittaa ja sattuipa löytymään tarpeeksi iso toppikin ihan Veromodasta. Pitää vielä kokeilla meneekö saappaat säärestä kiinni :P
 
Terve!

Piparikakku-talot koristeltu. Hieno alku! Tossa on nyt rivissä pikkuinen karamellimökki, pullapuoti, korkea kirkontorni sekä ilmeisesti "säätytalo"! ...mieskin innostui tekemään ja tekee niin nättiä jälkeä, että mun ei kohta tarvi kuin tyytyä ihailemaan!!!!!!!

AMPPU! Sinä katala pikku pallomaha! Pilke silmäkulmassa! Laitas kuule kulkusista korvikset, niin mies hoksaa, jos oot jotakin kiusaa taas kyhäämässä.... Ihanaa, että teillä tuo höpsöttely toimii!

VALOKUVAT oli meillä tosi halpoja. Mutta ei kylläkään ilmaisia. Ja huom nää on siis kerhokuvia, eli sillai mun tosi kriittisen silmän mielestä hyviä! Alkupaketti eli ryhmä+kaksi muotokuvaa 16€, lisämuotokuvat 5€/kpl ja tarrakuvat 6€ arkki. JA pakkohan ne tarrat oli ottaa, että saa suku lompakkoon pikkuprinsessan hymyilevät kasvot.

MUOVI... jassoo! Se on miellä sitte pilalle haurastettu istuin alla. Saatiin "paremman" puutteessa "vähän" käytetty... Britax-joku, mikälie... Vaan eipä ny ole rahaa uuttakaan mennä ostamaan. fuk. Ja minne nuo sadat "vanhat" istuimet sitten lopulta joutuu? Ottavatko ne myyjäliikkeet ne takaisin esim ongelmajäte keräykseen... koska ite en ainakaan tommosta jaksais alkaa osiin purkamaan ja öajittelemaan "kierrätys"-kelpoisesksi? Ja nyt mun on pakko ajatella, että parempi turva on tu vanha hökötys kuin ei istuinta ollenkaan..... Saa heittää kivellä, muttei silmään :)... mutta joo, kyllähän autojen renkaiden muoviseoskin meneen hauraaksi... neljässä vuodessa.... Eli vanhoja ei kannattais pinnoittaa ja uudelleen nastoittaa.......


Oishan tässä ollu tätä turinoitavaa, mutta ette ikinä usko.... tuo lapsihan herää taas!!!!!!!!!
 
Hei vaan!

Meilläpä oli ihanat minipikkujoulut täällä meillä! Iona oli Viggonsa kanssa ja marraskuun pinoissa kirjoitellut toinen äiti oli tyttönsä kanssa. Piti tulla enempikin, mutta flunssa-aikahan se rokotti väkeä armottomalla kädellä :(
Lapsetkin sai vähän salaa herkutella, sillain pikkusen. Toisethan oli jo päälle vuotiaita, mutta tää meidän juniori pääs isompien siivellä. Ekaa kertaa sai jopa rusinaakin, vaikka niitä pyrin välttämään, ettei jää hampaisiin takertuilemaan... Nykyään kyllä saa hampaatkin pestä jo niin hyvin, että tuskinpa noita kauheesti pääsiskään jäämään. Pieni pala piparia päätyi myös lattialta uteliaan pojan suuhun (huomasin, mutta aattelin katsoa sormien läpi ;)), lisäksi annoin pienen juustonaksun. Ja jotain Hollantilaisia "vauvakeksejä" sai myös palan, niissäkin kuulemma sokeria ja suolaa, vaikka ovatkin vauvoille tarkoitettuja!

Ampun kiusahan meni sit just melkeen niinku piti, ja ens vuonna varmasti muistaa :D

Meillä ei välttis 1v kuvaa oteta missään studiossa ees, katotaan, mitä saadaan kotikutoisesti sähellettyä. Miehestä kyllä on, mutta ei musta/mun sisaruksista oo... Nykyään noita kuvia kun tulee muutenkin otettua, toki toi kännykkä/oma pokkari ei oo niitä parhaita välineitä kuvaukseen, mutta samapa tuo. Lisäks kun voi koneelta painaa vaan "print" ja saa tohon A4-kokoon asti ihan tosi hyvälaatustakin paperikuvaa, niin en välttis nyt halua sijottaa sitä satasta niihin... Pihi mikä pihi ;)

Täällä myös tuuletellaan Benjille ja muita askelia ottaville! Hienoa! Oli taas niin hauskaa katella tuota Viggoa, kun se taapersi täällä menemään, ja nää 2 muuta konttaili perässä :D Joonaa selkeesti ärsyttää, ku joku osaa kävellä ja hän ei, niin se koittaa sit aina nykiä kavereita kumoon.... huoh. Rasavilli!

Elegia, jos en ihan väärin muista, niin ystävällä on tuon Bassonin vaunut, eli ei noi rattaat kuitenkaan... Muuten on ihan hyvät, tosi kevyet ja sillain tukevan oloisetkin, mutta tälle meidän jättiläisapinalle koppa tuntui tosi pieneltä. Maastokäyttöön ne ei ois mun mieleen, koska nitisee ja natisee, ovat siis samaa luokkaa noiden ABC-kiesien kanssa, mutta jos teillä on ne ns. kaupunkikäyttöön/ostosteluun tarkoitus hankkia, niin eiköhän ne asiansa aja! :)

Sellasta sitten tällä kertaa... nyt en jaksa enää edestakas kelailla tota tummaa ruutua ja koittaa muistella, että mitä muuta tässä pitikään vielä kommentoida!

Eiku vielä noista haperoituvista turvavälineistä, niin ei oo pelkästään se muovi, vaan niissä on myös "styroxia" (tai mitä lie samantyyppistä matskua) joka haperoituu. Eli aika ja pudottelut ei tosiaan oo niille hyväks... Ja kaatopaikallehan ne käytetyt istuimet joutuvat, tuskin liikkeet niitä kierrätettäviksi ottaa.
 
^ No pikaseen jos kattoo, niin kyllä noi varmaan vähän järeemmät on ku Gracot? Tai en tiiä, et onks niilläki monia eri merkkejä ja malleja noissa matkarattaissa... Meilläkin on "matkarattaina" nimenomaan tollaset "kevytrattaina" myytävät Britton:in rattaat, ovat vähän järeemmät ku esim. mummolassa olevat Gracot, mutta meille ehdottoman tärkeet. Ne on kuitenki kevyet ja näppärät, mutta niitä pystyy työntämään jopa nää pitemmän puoleiset vanhemmat selät suorana ja kädetkin hyvässä asennossa.... Niin, eikä askel potkaise aina sitä ihme ratastankoa, mikä oli kaikissa niissä miljoonissa matkaratasmalleissa, mitä kävin kokeilemassa!
 
Hyvää iltaa, taikka johan tuo on vissiin yö... melkeen jokaisessa kodissa!

Meillä tyttö kupsahti justiinsa sänkyyn... (23.20). Meni HIUKAN pitkäksi tämä ilta! Vaan eipä tuo ihmeemmin häiriköiny.

Isoisoiso, se kaikin isoin isoveli on pikkupikku.siskoa  moikkaamassa ja pitihän sitä tietysi tappiin saakka keikkua ja näyttää KAIKKI metkut ja kujeet. Saunat ja puurot siihen päälle, niin aika vaan luiskahti käsistä! Hellyttävää oli katsoa, kun SISARUKSET telmii yhdessä, vaikka ikäeroa on roimasti. Ja Venla rakastaa noit jättiläis siaruksiaan!!! Kirkuu ja hihkuu ja kikattaa, aamusta iltaan.

HERKKUJA... niitä meidän päivänsankari on nyt saanut jo hiukan liikaakin. Täytekakkua ja keksejä popsinu aika usean päivänä ja tänään maiseli ananas-limua saunan jälkeen. Noh, juhlan kunniaksi. Nyt sitten alkaa ankara arkeen paluu. Sekä aikuisilla, että lapsilla. Ainakin jouluun saakka. Neuvolassa just tästä herkuttelusta puhuttiin ja tultiin yhteisymmärryksessä siihen tulokseen, että kunhan ei jatkuvasti! (niin, että SANNA, elä sinäkään siellä huoli JOONAN pipari kähvellyksestä)

HÄMÄÄVÄÄ tämä joulun salakavala lähestyminen! Enää pari viikkoa ja sitten se on siinä! Nyt alkaa tulla hiukan kiire puikkoja kilkuttaa, kun parit ilolapaset pitää vielä puikotella pukinkonttiin! Ja niin... isännälle joulupukin-asu! JA MLL kerhon jouluesitykseen lupasin (onneton akka) ommella hiiri-karhu-pupu päähineitä... "hupsis tupsis pimpelipompeli.." Että hommassa pysytään, tiukasti!

PUh, Mutta sinne JOHTOON olis tarkoitus tulla! Sain isännän puhuttua ympäri. Eikä siinä nyt paljon mitään puhumista ollu, kunhan "ilmoitin"! Että SANNA voipi laiteella sitä privaa, jos kerkee.

Mutta, nyt on kuulkaas asiat sillä tolalla, että tämä akka on sairaan väsynyt! Hyvää yötä!

......ainiin ps. Tytölle tuli joku ihmeellinen nuha!!!! Oisko se siitä yks-vee rokotteesta?
 
Huomenta!

Lastenohjelmia tarjolla pienemmälle ja isommalle teetä ja leipää. Isoin lähti aikaisin aamulla töihin. Tekisi mieli lähteä pojan aamupäiväunien jälkeen kaupungilla käymään. Tuon kanssa joka makaa lattialla ja työntää edellään sinistä etana-autoa.
Oltiin eilen tosiaan talvihäissä. Tuli heti mieleen omat talvihäät ja mukava ajatus siitä, että toivottavasti ne yleistyy ja pääsee jatkossakin muistelemaan lämmöllä omia jännitysmomentteja <3 Mieheltä meni kirkko vähän ohi, kun pikkumiehelle iski taas showvaihde päälle ja se nauraa hekotteli sellaista puolitekohörönauruaan kovaan ääneen. Harvoin pitää vissiin poistua kirkosta kun lapsi NAURAA. Edellä olevilta penkeiltä kääntyi sen verran hymyileviä päitä, että mies katsoi parhaaksi mennä suntion kanssa istumaan ihan viimeiseen penkkiin. :)
Päästiin sitten vähän parketille pyörähtämään ja syötiin (ehkä enemmän kuin muut) ja minä sain ne saappaat säärestä kiinni. Nippanappa ja olisitte nähneet mun nilkat illalla kotona!! Nahka oli painanut niihin syviä rantuja ja makasin jalat kattoa kohti miehen päivitellessä mun sinipunaisia ruttunilkkoja.
Kolmas adventti tänään!! Kuulostaa jo melko hurjalta ja joululta! Onneksi on lahjat paketeissa asti joten rauhallinen joulunodotus luvassa. Tänä jouluna vielä mun vanhemmille, ensi joulu ehdottomasti omassa uudessa kodissa lasten kanssa <3 Odottamatta silti tulevaa, nautitaan jokaisesta ihanasta jouluisesta päivästä <3
 
Hei jee!! Ihan hurjan jännää päästä tapaamaan Maarinen livenä!! Mites on teidän neidin laita, tuleekos hänkin?

Huih, nyt mä kässään, mitä te tarkotatte, että ikkuna venyy ja vanuu ikuisuuksiin! Oon töissä, ja täällä tää näemmä tekee näin... Ei mulla kotona vaan koko muutu, vaan automaattisesti skaalaa sen tuolta pikkuikkunassaan seuraavalle riville! :O

Ja kai sitä herkkuja sitten välillä uskaltaa antaa... nuo maailmanmatkaajat toi meille herkkuja ulkomailta, sieltä Ailimen nurkilta saatiin jotain pupunkuvalla varustettuja "babybiscuitseja".
Annoin Joonalle pupun pään verran (eli sellanen ison miehen peukalonpään kokoinen pala) sitä keksiä, kun oli kuulemma sokeria ja suolaakin. Pikkupaketissa oli 2 sellaista keksiä, toinen jäi odottamaan seuraavaa herkuttelukertaa... Noh, niin siinä sitten kävi, että mies veti "rääppiäiset" meidän minipikkujouluista, ja samalla suihinsa katosi myös se babybiscuit :D Voitte kuvitella, kuinka ukolle asiasta kettuilin ;)

Jahas... kohta pitäis mennä herättelemään nuorisoa ja alkaa aamupalahommiin. Pakkaspäivää vaan jokakoteihin!
 
 Moro,

Ampulla ollut ihanat häät. Ois kyllä ihana päästä juhlimaan. Ja hienoa että saappaatkin mahtui kiinni :)

Herkut, täällä taas kerran komppaan Idoliani Maarista eli meillä neiti kyllä saa maistaa melkeinpä kaikkea. On syöty pipareita(piparitaikina oli herkkua varsinkin), jätskiä, täytekakkua, pullaa, joulutorttuja ja kaikkee mitä nyt oli synttäreillä tarjolla. Mutta tosiaan kohtuus kaikessa, herkkuja ei tarvii joka päivä syödä. Ja määrät ei oo isoja, mutta maistiaisia. Ei se 1-vuotiaankaan suu tuohesta ole :)

No mutta sitten tätä omaa. Eli voihan korvatulehdus! Sellainen on meille rantautunut ensimmäistä kertaa ja ihan molempiin korviin. Uskomatonta. Me ollaan valvoskeltu aika monta yötä tuon koko ajan kovemmin yskivän tytön kanssa. Kaikki vaan aina sanoo että ei yskälle mitään tehdä. No minä päätin tänä aamuna että perhana ei tästä mittään tuu ja varasin Mehiläisestä lastenlääkärille ajan. Ja siellähän tosiaan oli sitten kunnon tulehdukset. Ei mitään muita oireita kun monta viikkoa jatkunut mahoton yskä yöllä ja myös tietty aika räkänen tuo on ollut. Eli hyvä kun mentiin ja maksettiin ittemme kippeiksi :) Onneksi on vakuutus. Ehkäpä me ensi yönä jo nukutaan :)

 
Äkkiä tänne kirjoittamaan, ja sitten kokeisiin lukemaan!

Saparo, voi hitsi, että piti sen korvatulehduksen tulla Kiiraa vaivaamaan. :( Mä olen kanssa rampannut Benjin kanssa lääkärissä melkein joka toinen viikko, kun yskä vaan jatkuu, ja räkä valuu vihreänä poskia pitkin. Mutta korvat on kuulemma ihan ok, ja keuhkotkin kuulostaa kuulemma puhtailta. Mikä siinä sitten on, että tuo lapsi on jo kolmatta kuukautta kipeänä? (Itselleni olen nyt sitten saanut kehiteltyä poskiontelontulehduksen, mutten ainakaan vielä aio lääkäriin, vaan koitan parantua nenähuuhtelukannun voimin...)

Äh, taas kiroan tätä, etten pääse edelliselle sivulle katsomaan, että mitä sinne olikaan kirjoiteltu! Murinaa!

Sannan mainitsemat pupukeksit juu... Täällä normikaupoissa myytävissä vauvojen kekseissä on tosiaan kaikissa suolaa ja sokeria (ja kaikissa lasten jogurteissa on myös sokeria)! Benji on kerran saanut maistaa pikku palan pupukeksistä kun tuli jostain lahjuspaketista, mutta muuten ei olla meille noita ostettu. Mutta joo, omituista on se, että noita keksejä annetaan ihan pienillekin vauvoille (ihmiset tekee niistä puuroa!!!emoticon). Mä käynkin Benjin naposteltavat hakemassa yhdestä brittikaupasta, siellä myydään kaikkia ihania luomu-herkkuja ilman suolaa ja sokeria tahi muitakaan ihmeellisyyksiä. Rusinoita on tuo kyllä päässyt maistelemaan, ja tykkää kovasti. Ostan vainoharhaisena nekin luomuna, kaikenmaailman tuholaismyrkkyjen ja säilöntäaineiden pelossa. 

Hmm. Riippuukohan se ikkunan venyminen ja vanuminen sitten selaimesta? Pitää kokeilla seuraavalla kerralla explorerilla vaikka. Nyt mulla on käytössä google chrome.

Maarinen, eikö se kuitenkin ole niin, että turvallisempi sen lapsen on olla sitten vaikka siinä vähän vanhemmassakin istuimessa, kuin kokonaan ilman istuinta. Silleen järkeilisin. Benji matkustaa muuten edelleenkin kaukalossa... Heh, taitaa olla meidän muksuista melkein vikana vielä kaukalossa? Mutta kun mahtuu vielä, ja painorajan ylikään ei olla vielä menty, niin siksi siis näin. 

Äh, nyt en enää muista, että mitä muuta olitte kirjoittaneet, joten päästän tämän tekstin eetteriin! Son moro!
 
Pari päivää meni hujahtaen ja nyt taas täällä :)

Pakkasta on ihan liikaa että viitsis poikaa viedä ulos, nytkin -24. Minkälaista rajaa olette pitäneet naparoiden ulkoilulla? Tänne on luvattu kymmenen päivän sään mukaan paria kymppiä pakkasta koko ajan ja itsestä tuntuu että eikö tuo jätkä jo tympäänny sisällä olemiseen? Kaupassa kipasee itsekin nopeasti. Olisi edes -15 niin kävisin lähikaupassa rattaiden kanssa..

Maarinen se pitää itsensä touhussa kiinni :D Siitä se joulumieli tuleekin. Mitä lie mieltä meidän ipanalla ollut aamuyöllä, kun piti leikkiä puolitoista tuntia ennen kuin uni uudelleen jatkui. Matki isänsä kuorsausta ja konttasi kissan perässä. Ja meillä syödään kyllä herkkuja ihan kaikki! Valolle vaan vähemmän. Eihän sitä ilman voi jättää, kun itse syödään.

Saparolle ja etenkin Kiiralle jaksamista korvien kanssa. Toivotaan että menee tällä ohi eikä tule kierrettä. Valvominen sairaan kanssa on tuskaista, mitään ei voi kuin pitää sylissä ja antaa toisen nukkua siinä jos on nukkuakseen.

Nyt en enää muista mitä tuolla edellisellä sivulla oli enkä pääse sinne tässä välissäkään, harmi.
Amppu oli ainakin ollut häissä ja nauttinut, on virkistävää vähän käydä jossain.

Jaaha, kai se on kirjoitettava kohta uudestaan, kun olen lukenut nuo mitä en muista. OStin jouluverhokapan!!! Pitänee ommella tänään :)
 
HEi!

Hytisevän kylmää on! Nyt olis HUPATOSSUI.... eikun HUOPATOSSUILLA käyttöä! (.....jeee hupatussut) Voiko ihminen enempi yksin, itelleen nauraa??? (KIITOS sApArO, idoi-ajatuksista!)

Näin sitä päästiin tämän viikon palstailuihin napakasti kiinni :)

PAKKASRAJA
- 15 astetta meillä. Sen yli en vie nukkumaan enkä pulkkailemaan. Lapsi ehkä tarkenis tönköksi pakattuna, mutta ite en. Ja toiseksi, näistä pakkas-päivistä saa nyt joulun alla nauttia ihan eristi. Onhan tässä tätä puuhaa, mitä kaikkea sitä kerkii tekemään, kun ei hönttää haalarit päällä pihamaalla "turhantakia".  No mutta kuitenkin. Meillä se VIHREÄ tököttti tuon muksun nenässä ROHISEE jo kurkussa. jA YSKÄ on myös... että ei keuho-oireista pikkutyttöä kehtaa laittaa pihamaalle röhisemään vartavasten. Olipas selkeää!!!!!!!!

VALVOTTAA
niin... pranametri..zz...se on niin hupaisaa kun pikkuihminen aamuyön tunteina vakavasti matkiin isänsä kuorausta. Yrittää siinä meijän välissä muka nukkua..huokailee ja "kuorsaa"... Monet hytkyvät, yksinäiyön naurut on ite kerenny kokea!
Ompahan mitä sitten mistelee, kun tuo ei enää meidän väliin kömmi, vaan karjuu omassa huoneessaan, ettei saa unta. KOSKA:isi kuorsaa!!!!!!!! Ootappa vaan!

JOULVERHOT
Semmosethan ne pitää nyt saada! Tänään. Pakosti! Jos sitä kipinkapin kaupalle... Samallahan ne ompelis kuin sen pukin kostyymin? Eks niin? (... sillai nopsaan, ilman siksakkia ja turhaa silitystä...)... ja jotta ei tulis tuhraa luppoaikaa, niin aloitin yhden naisen remontin. Jep! Aamupalan jälkeen tartuin vasaraan ja meisseliin. Irroitin eteisen puolipanelin listat. Rapsutin "paskan väriset" kukkaboordit pois! Ja kohta muuten maalitela lätisee!!!!!!
Haluan IHANAN VALKOISEN  eteisen jouluksi! (koska kuuseen tulee niitä  VALKOISA pitsitähtiä.. jaa kuusi näkyy eteis-aulaan...)
Hullu se on! ... sunnutaina, sillä aikaa kun ukko oli "istunnolla"... kerkesin ommella makkariin"uudet" koristetyynyt.... IHANSTI kulahtaneesta ruskeasta froteepyyhkeestä.... :) :D... on se hullu!

Ailime? Mites sen "vesivahingon" kanssa edetään? Kuulosti aika epämääräiseltä. Ajattelin, että ei se voi mikää poistoputki olla rikki, koska antavat viikonlopun yli olla.... johan siellä ois koko kortteli ollu sonnassa.  Olisko sitten joku pikku tiiviste tulo/lämpö putkesta prakannu?

Amppu!!! Talvihäät on aikas ihanat! Ja nuo teijän syömingit , tollai kerrottuna, kuulosti kans varsin vakuuttavalle. Kunnon popsijat! Niin sitä pitää!!!!!!!!!!! :)

sanna/JOHTO porukka
Kyllä se tuo Venla kulkee mun mukana. Onkos teillä muilla muksut , vai jääkö nen johonki "parkkiin"? Huh... muistin juuri, että SE KAMPPIhan on nykyään KAUHEEN iso paikka!!!! Kuinkahn sitä näin hyvin maalaistunut maamo osaa ees eteenpäin liikkua?? Saati löytää hissin! Katsokaas kun rullaportaissa tulee ihan varmasti MAARISEN LIVE SHOW!!! Siinä on sitten kevennystä joulualus viikolle, kaikkien turvakameroiden lukijoille. "kahtokkaa kun hämmeen akan hame on jumissa.." "katohan, sillähän on kakarakin mukana..... tuolla rattaassa..metrin päässä..vissiin.. ainaki sieltä kuomun alta roikkuu ... ihan niinku... lapaset.." Noooo... siis sinne! See you!

Sittenmpä se juttu onkin tällä kertaa tässä. Otan kupin kahvia ja alan mittaamaan tuon "joulupukin" ympärysmittaa. Maalaushommat menee illemmalle...
 
Maarinen, ainaski meiän apina on tulossa kyllä kahville, ellei nyt ihan älyttömät pakkaset tai joku muu outo luonnonvoima sitä käske jättämään johonkin muualle. Ukko nukkukoon rauhassa, enkä kehtaa kahvireissun takia ketään kaitsemaankaan pyytää ;) Onpahan sitten leikkikaveri, kummallekin!

Mä päätin aamulla, että TÄNÄÄN istahdan koneelle heti apinan nukahdettua ja ruoan hautuessa kattilassa, ja alan väsäilemään harkkarapsaa tai opparijuttuja... Noh, apinapa ei suostunut nukkumaan ajallaan, lopulta kun sain sen tainnutettua, niin eiköhän se pirulainen sielä 45min sisään herännyt. Kaiken kivan lisäksi menkat saapuivat taas taloon, eikä kaapissa ole suklaata, enkä mä saa lähteä täältä, koska Postin täti on tuomassa klo 17-19 välillä jonku hiton modeemin... Saapahan netin taas pelittämään vähän nopeemmin, tää kännykän ja bluetoothin yhdistelmällä datailu läppärin kera ei oo se kaikista nopein muoto.
Eli näiden tekosyiden valossa lupaan, etten todellakaan aio kuluttaa koneesta näppäimenkään vertaa kouluhommille - ellen illan ja hiljaisuuden tullen pyörrä tätä lupausta. Tuskinpa silloinkaan...

Joonalla on ollut ilmeisen paska päivä, sitä on vaan vituttanut ihan äärettömästi kaikki. Just ennenku iskä tuli kotiin, niin apina meni omana huoneeseensa leikkimään ovella, työns sen kiinni ja alkoi lohduttoman itkun. Avasin sille oven, mutta se halus työntää sen uudestaan ja uudestaan kiinni, ei suostunut tulemaan mun syliin, vaan huus vaan ja yritti paiskoa sitä ovea takas kiinni... Väännettiin tätä joku 5min, sitten isi tuli kotiin ja aurinkoinen pikkuipana hyökkäsi heti iskän syliin! Onneks tuli, mulla ois saattanut loppua pinna lapsen hölmöilyihin, ja oisin jättäny sen hetkeks rauhassa vaan huutamaan sinne sulkemansa oven taa :D
 
Takaisin
Top