Onneks olkoon, Maippi, "salaisuuden" paljastumisesta :)!
Meillä oli rakenneultra viime perjantaina, ja kaikki näytti olevan hyvin. Vilkas kaveri :) Mua jäi vähän huolestuttamaan, kun kätilö totesi (se näki sen kyllä jo vkon 12 ultrassa), että mun istukka on kohdun takaseinämässä siten, että pieni "nyppylä" on vielä kohdunsuun edessä. Kätilö kyllä sano että se todennäköisesti väistyy kohdun kasvaessa, vetäytyy taaksepäin pois kohdunsuun edestä, mutta huolestuin kun ajattelin että ei se kyllä ekan ja tokan ultran välissä oo mihinkään vetäytynyt. Onko kellään kokemusta? Kuinkahan todennäköisesti sitä pitäisi nyt valmistautua keisarinleikkaukseen...voi kamala...?
Rakenneultra paljasti meillekin vauvan sukupuolen, poikahan siellä ja niin selvästi näky kivekset että itsekin tajuttiin. Olin vähän kahden vaiheilla etukäteen että haluanko tietää mutta kyllä me sitten pyydettiin katsomaan ihan valmistautumisenkin vuoksi, kun kätilö sitä oma-aloitteisesti tarjosi. Yllätyin todella paljon omasta reaktiostani. Rehellisesti sanottuna olin pettynyt. Kotimatkalla autossa kyyneleet valu valtoimenaan, ja sit iski kauhee syyllisyydentunne, että enhän mä sais tuntee näin. Viikon verran tietoa on nyt sulateltu eikä se enää tunnu pettymykseltä eikä surulliselta asialta mutta kyllä mä vähän säikähdin omaa reaktiotani ja sen voimaa. Alko vaan kauheesti surettaa että nyt pitää laittaa kaikki tyttöjen mekot pois joita olin omista kätköistäni kaivellut (vanhoja, joita oma äiti on pukenut minun päälle). Oltiin me miehen kanssa puhuttu että minä toivon ehkä enemmän tyttöä ja hän poikaa, mutta jotenki olin ajatellu että se on sit se kumpi se on, ja sillä hyvä, kunhan on terve. Mut ei se oma reaktio sit mennykään niin. Jotenki oli kauheen vaikee hyväksyä että ilmeisesti sitten kuitenkin toivoin aika vahvasti tyttöä. Sitten kun tuli se syyllisyys että miten mä voin ajatella omasta lapsestani näin, iski myös pelko että mitä jos meidän poika aistii että oma äiti olisi toivonut enemmän tyttöä. Oon tässä viikon aikana ajatellut, että kai se oli sitten surutyötä siitä että piti luopua mielikuvista tytöstä. Ennen ultraa oli voinut kuvitella millainen tyttövauva tai millainen poikavauva meille tulee, oli molempia kuvitelmia. Nyt piti sitten heittää hyvästit tyttömielikuville. En osaa sanoa, olisiko reaktioni ollut sama, jos ultra olisi paljastanut meille tyttövauvan. Mutta nyt tuntuu kyllä hyvältä, että kysyttiin sukupuoli. Tyttö-poika -hämmennys on nyt kohdattu ja käsittelyssä, olisi se ollut kamalaa jos valtava pettymys olisi iskenyt synnytyssalissa. Pakko vaan ihmetellä, mitä kaikkea odottamatonta tämä raskaus nostaa pintaan.