joko nyt onnistaisi

Eveliina, Loistava asenne todellakin :D Toivotaan, että vaivannäkö palkitaan.. ;)

Tatjuska, Lopetin tällä erää pillerit joskus heinäkuun puolessa välissä ja nyt siis menossa vasta yk2 näiden kiertojen venyttyä. Nelisen vuotta sitten kun oli kuparikierukka, kierto pysyi hyvin säännöllisenä 28-30 päivää. Minä olen aikoinaan tullut e-pillereitä (säännöllisen orjallisesti) syöden raskaaksi ja siitä hyvästä minulla on nyt yli 9v ongelmallinen mut ah niin rakas esiteini-ikäinen ;) Hänen syntymänsä jälkeen minulla oli kuparikierukka 5vuotta, jonka jälkeen siirryin takaisin e-pillereihin, joista ei tällä kertaa ollut sivuvaikutuksia lainkaan (toisin kuin aiemmista tuo raskaus). Nyt tosiaan ollaan sitten "uuden" miehen kanssa seurusteltu 7v ja yhdessä asuttu 6v, josta kihloissa yli 5v ja ikääkin piirua vaille 30v, joten oli aika näyttää uudelle tulokkaalle vihreää valoa.
Niin ja kun laitoit aiemmista synnytyksistäni niin minulla tuon esikoisen synnytys oli "helppo" ja nopea. Kokonaiskesto ensimmäisestä synnytyssupistuksesta laskien n. 5 tuntia. Tosin raskaus olikin sitten kaikinpuolin vaikea ja nopeaa synnytystä edelsi jatkuvat supistelut ja ennen aikojaan käynnistynyt synnytys, joka saatiin vielä keskeytymään. Ja yliaikaiseksihan tuo sitten meni ;)

Tulipas taas pitkästi tarinaa ja varsin sekavaakin kun pari tuntia vaan nukkunut yövuoron jälkeen, että saa vapaiksi rytmiä hieman käännettyä.

Aprhael, mulla on kanssa esikoinen toukokuussa täyttänyt 9v, tyttö. Kai sitä jonkinasteista esiteini-ikää mennään jo kyllä [8|]
Miehen vanhempi on 11v ja se on jo niiiiin vaikee notta... nää meidän 6v (kummallakin siis entisestä liitosta) muksut onkin suht iisejä tapauksia... niin siis vielä...

Jaha ilta yksin kotona, lapset isällään ja mies iltahommissa. Imurointi ja pyykkäys odottaa, pyh.

Täällä on niin huonot fiilikset tänään että oksat pois, syy on tietysti täti... Mul on ollu kohttuullisen tarkka kierto 24-26 ja hyvin selkeät oireet aina enne tädin saapumista. Noh, tää kierto venähti sitte 29 päivään ja oireet oli ennemminki sellaset että ihan vakavissani kuvittelin tärpänneen. Tänään aamulla täti sitten tuli [:(] kylään, kutsumatta tietysti.
En nyt onneks mainostanu miehelle tätä mahdollista raskautumista koska sunnuntaina tein (negatiivisen) testin ihan kärsimättömyyttäni. Maanantaina piti menkkojen alkaa ja ajattelin että jos ei ala perjantaihin mennessä teen uuden testin ja kerron miehelle hyviä uutisia aamupalaks...
Ei kiva, alkaa taas itkettää, kun sitä NIIN TOIVOO niin MIKSI se on näin vaikeaa? Yritän tsempata koko ajan mut kyllä vaan kaikki tuntuu kovin turhalta.

Kaikesta huolimatta kaikille hyvää viikonloppua ja plussatuulia. Tänne voi lähettää nessu-paketteja koska kyyneleistä ei näytä tulevan loppua[:(]

Iris, paketillinen nenäliinoja sinne suuntaan! Pettymys on aina kamalaa varsinkin jos on jo useamman päivän ehtinyt miettiä toiveikkaana seuraavia 9kk.. Mutta vaikka tämä onkin klisee niin silti uusi kierto on uusi mahdollisuus. Eli kirkkain silmin kohti uusia mahdollisuuksia!

Kiitos Tatjuska kohdun ulkoiseen liittyvästä infosta! Mulla loppui se ruskea vuoto pari päivää sitten. Nyt on enää rinnat kipeät.. Mutta tuntuisi että oireet helpottaa. Olin kyllä jo vähän huolissani, että täytyykö mennä lääkäriin. Ehkä tämä oli vaan joku hormoonihäikkä..

Mut hei, elämä on laiffii, niin kuin eräs mäkikotka on viisaasti todennut!;P
Puuuhh++++!

hei!
meillä aukesi netti täällä uudella kämpällä ja
oli pakko heti tännekin tulla kattelemaan taas.[:)]
kaikista oireista huolimatta täti tuli kylään edellispäivänä.[>:]
noh,uutta yritystä kehiin vaan,
eipä kannata noihin oireisin luottaa,kerta tässä kierrossa oli
raskausoireita useita,mutta esim. menkkaoireita ei tullut.
vaan menkat vaan alko varottamatta.
mutta kyllä ne on kunnon menkat,eikä mitään valetouhuja,
se verran runsaat taas että huh huh...[:'(]

Jospa iris menkkojen myöhästyminen tarkoitti sitä, että jotain yritystä raskautua kropallasi oli. Jostain syystä kiinnittyminen ei vain onnistunut. Mulle on ainakin sanottu, että tämä olisi hyvä merkki, vaikka tällä erää sinulla päättyikin ikävästi. Itselläni on ollut todella säännöllinen kierto ja edellinen yrityskerta ennen raskautumista oli 4 päivää pitempi eli ehkä silloinkin oli yritystä, mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt kunnolla. Seuraavan kierron kiinnitys on edelleen mukana, toivottavasti. [:D]

No höh ja höh. Täällä on näköjään täti vieraillut taas useammallakin. Mikähän siinä on ettei ymmärrä pysyä poissa?!?!?

Mutta kertokaas naiset onko nenäverenvuoto raskausoire? Kun mulla vois kiertopäivien mukaan olla justiinsa se aika kun mahdollinen kiinnittyminen vois olla tapahtunut, jos on tärppi käynyt ja tänään on tullu jo kolmesti verta nenästä? Eikä oo kyllä piiiiiiiitkään aikaan tullu, siis varmaan vuoteen ja tää ei ny meinaa rauhottua. Koko viikon on tosiaan toi lämpökin ollu siinä 37.5 tienoossa ja olo on sellanen hieman flunssainen mut ei mitenkään erityisen kipee. Nipistelee mahassa mut niin tekee kyllä joka kierrossa. Mut silti taas alkaa toivo heräämään... Miks viikot menee niin hitaasti tässä kohtaa?

Mukavaa viikonloppua! Meille tulee tänään vieras ja aiotaan tehdä hyvää ruokaa ja parannella maailmaa ja nauttia viiniä. Toivottavasti tää ois sit about viiminen kerta pitkään aikaan kun voi jotain ottaa.

Plussatuulia... ++++++++++++++++++++

Moikka siskot!

Täällä ollaan yritetty toipua viimeviikkoisesta naistentautien polin käynnistä. Mielipahaa koen edelleen käynnin suhteen, mut muuten on parempi fiilis. Miehen kanssa keskusteltiin syvällisiä viikonloppuna ja tultiin nyt siihen tulokseen, että käytämme ehkäisyä ns. "kriittisinä päivinä". Tämä siksi että rauhotamme tilannetta ja mä samalla yritän "korjailla" Terolutien avulla mun epämääräisen pituista kiertoa.
Niin pitkään tätä lasta on toivottu, että pari lisäkuukautta ei nyt tunnu oikeastaan missään. Ja mikä parasta - meidän seksielämämme on taas pitkästä aikaa huippuihanaa! Turhaat suorituspaineet kun puuttuu...

Nyt keskityn pitämään itsestäni huolta, auttamaan kavereita erinnäisissä puuhissa, laittamaan kotia kuntoon ja nauttimaan elämän pienistä asioista. Ja tietysti hoidan ja vaalin parisuhdettamme. Elämä tuntuu oikeesti aikas mukavalta, kun jo etukäteen tietää ettei tässä kuussa tarvitse taas kerran pettyä itseensä.

Shiru: Rauhoitu ja vedä henkeä. Mensut on tuloillaan, jos ruskeaa vuotoa tulee. Sul on ollut tähän mennessä tosi lyhyet mensut, eli ehkä olet nyt pääsemässä normi kiertoon, mikä on hyvä asia. Itse kärsin ylipitkästä kierrosta ja sen takia raskautuminen on vaikeaa, mut myös tuollainen lyhyt kierto voi mahdollisesti raskautumista. MUTTA jos sulla on ennen hormonaalista ehkäisyä ollut lyhyt kierto, niin nou hätä- se vaan on sun rytmi. Kyllä se normalisoituu...

Mua ottaa taas niin päähän nää mun vehkeet[:@] Menkat on sit vissiin taas päättäny et ei tuu ollenkaan! Eilen tuli tasan 2kk ku viimeks on alkanu menkat. Raskaanakaan en oo[&o] Sillon joskus ku lopetin pillerit aikasemmin elämässäni niin sillonki menkat oli tulematta 6kk kunnes menin lääkäriin. Onneks sain tän kuun puolivälin aikoihin lääkärille ajan. Kai saan sielt jotain lääkettä mil menkat alkaa taas. Yritä nyt sit tehä lapsii ku ei tuu ees ovulaatioo!![:@] Tää on niin turhauttavaa!!

Tervehdys taas kaikille! Täällä on nyt täti tullut kylään. Ja kuten joku jo mainitsikin, niin ihan eri fiiliksillä, kun ei tässä kierrossa ole ollutkaan mahdollisuutta raskautua. Elämä tuntuu oikein mukavalta, ihan oikeesti. [:)] Paljon siis oma asenne vaikuttaa, mutta vaikeaahan se on tädistä innostua, jos lasta kovasti haluaa ja saatikka sitten jos tuntuu, että se raskaus voisi olla mahdollinen. Itsellä huomaan halujen kasvaneen ihan huimasti, kun tuota taukoa siis tullut. Muutama viikko pitäis vielä jaksaa odottaa niin sitten pääsis taas pupuilemaan.

Kiva, että tänne on ilmestynyt taas uusia naamoja. Tervetuloa vain kaikille. Ja kiva kuulla, että apua on haettu myös gyneltä. Toivottavasti saatte pian apuja ja kierrot kohdilleen. Siitä on sitten hyvä jatkaa taas. Ja erityismaininta Eveliina; sinulla on juuri asenne kohdallaan. Mitä niistä pienistä esteistä.[:D] Toivottavasti teillä on oikein ihana viikonloppu!

P.S. Niin ja en missään nimessä väitä, ettenkö raskaaksi minäkin haluasi tulla. Nyt vaan tällä hetkellä oon suunnannut ajatukset toisaalle. Keskittynyt muihin asioihin. Miehen kanssa kun taas yhteen päästään, niin pupuillaan varmasti, mutta se päätarkoitus ei ole laspen saanti. Hauskaa pitää olla ja panostaa parisuhteeseen. (Täällä siis yritetään välttää kaikki stressi ja väkisin yrittäminen.)

Olen täällä taas aivan epätoivossa tämän pitkän kiertoni kanssa. Olisi jotenkin helpompi hyväksyä että menkat tulisivat ajallaan, kuin tämä epätietoisuus. Tänään kp 37.. Olen jo miettinyt kaikkea mahdollisia sairauksiakin, mitkä voisivat aiheuttaa kiertojen pitkittymistä. En muista että ikinä koko 18-vuotis-kuukautishistoriassa olisi ennen edellistä ja tätä kiertoa ollut näin pitkiä kiertoja, lukuunottamatta ehkä kuukautisten alkamiseen liittyvää epäsäännöllisyyttä 12-vuotiaana. En ole tehnyt uutta raskaustestiä - sen yhden viivan näkeminen on niin turhauttavaa, ja jos olisi tärpännyt, niin olisihan se jo kp 31 näkynyt, jos ovulaatio oli kp13...

Nyt vaan toivon että aika kuluisi nopeasti ja pääsisin sinne lääkärille kyselemään... Toisaalta välillä haluaisin unohtaa koko raskautumishaaveet, mutta sitten kun taas näen vauvoja tai lapsia, niin muistuu kaikki mieleen..

Tervehdys teille! Täällä ei sitten niin mitään uutta... Jotenkin en nyt jaksa edes innostua tästä vauva-asiasta, kun tiedän, ettei tällä kierrolla tärppää. Ehkä menen tiistaina labraan niin on taas yksi asia hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Miestä en varmasti lähiviikkoina saa viemään näytettä omaan labraansa. Tietääkö muuten joku, onko niitä siemennestenäytteitä tutkivia labroja muuallakin kuin Helsingissä? Meinaan, kun sain esitteen nimenomaan Hgissä sijaitsevasta paikasta ja epäilen suuresti mieheni intoa matkustaa varta vasten Hkiin saakka näytettä viemään, kun muutenkin tuo näyte tuntuu niin kovasti pelottavan ja vastustusta aiheuttavan. En vielä ole googlannut, mutta Lahdesta pitäisi löytää joku paikka... 

Meillä keskitytään nyt vaihteeksi talonetsintään. Johan tässä ollaan reilu vuosi etsitty ja sijaintipaikkakuntaakin kertaalleen vaihdettu. Monta kuukautta oli tosi hiljaista asuntomarkkinoilla, mutta nyt tuntuu taas vilkastuvan. Jo toinen sunnuntai peräkkäin, kun on joku uusi kohde tarjolla. Ollaan tarkkoja sijainnin suhteen (pitää olla taajamassa, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana nuorisojengeistä - kyse pienehköstä paikkakunnasta). Ja toinen tarkka kriteeri on tontti, sen pitää olla suojainen. Ai miten niin kranttuja [;)] Ajatuksena on asua tuolla about eläkkeelle asti, joten isoja kompromissejä ei haluta tehdä ja toisaalta ei ole kiirettä, kun kyllä tänne kerrostalokolmioon kaksi plus kissa mahtuu. [:)]

Hei Kaikki pitkästä aikaa. Olen kyllä joka päivä käynyt teidän viestejä lukemassa ja seurannut mitä teille kuuluu. Tylsää kun ne tädit eivät ymmärrä pysyä poissa.
Mulla on kp 23/32 menossa ja nyt tikut näyttää että olisi ovis tulossa, nivusissakin tuntuu aika inhottavalta. Voiko ovis olla näin myöhään kierrosta ja riittääkö 9-10 päivää tuohon hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen ym. Kahdessa aikaisemmassakin raskaudessani on laskettu aika siirtynyt aina viikon eteenpäin verrattuna kuukautisista laskettuun päivään. Joten tietääkö kukaan paljonko päiviä pitää vähintään olla ovulaation jälkeen.
Taisi tulla aika sekava kysymys, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin... [:)]

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille. [:)]

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Onnittelut plussanneille ja kaikille muille myötäistä plussatuulta! [:)]

Meillä nyt yk 2 menossa, ekalla kerralla ei tärpännyt, eipä se liiemmin yllättänytkään. Nyt ovulaatio oli laskujen mukaan viime viikolla ja tätiä odottelen saapuvaksi (tai siis saisi olla tulematta tietty!) 15. - 16.10. tienoilla. Minulla on aika lyhkäinen kierto 25-26 pv, en sitten tiedä, että vaikeuttaako se raskautumista. Nyt mulla on ollut viikonloppuna ihan lievää rusehtavaa vuotoa. Mietin, että onko alapää vähän ärtynyt tuosta viime viikkoisesta touhuilusta. Voisiko olla, että ärtyy tuosta spermasta, kun vuosiukaudet on kortsua käytetty..? Ei ole tottunut vielä siihen tms...

Toinen stressaava asia tässä ovat minun polviongelmat. Särjin toisesta polvestani kierukan alkukesästä ja heinäkuussa se leikattiin. Toinenkin polvi on nyt kipuillut ja tämä leikattukin meni uudelleen kipeäksi kun iskin sen tuoliin pari viikkoa sitten. Tietysti nyt murehdin, että miten ne polvet kestävät mahdollisen raskauden. Kävin viikko sitten lääkärissä ja huomenna menossa fysioterapiaan. Lääkärin mielestä ei tarvitse lykätä raskautumisyritystä tämän takia, vaikka varmasti polvet ovatkin kovilla mahdollisen loppuraskauden aikana. Kuitenkin kehotti tulemaan joulukuussa takaisin, jos ei ole edistystä tapahtunut. Aaarghh, turhauttaa, kun toivoisi että muu kroppa olisi kunnossa eikä tarviis stressata mistään ylimääräisestä. Joinain päivinä polvi on sen verran kipeä, että pakko ottaa särkylääkettä. Parasetamolia tietenkin... Huh, olipa avautuminen. [:@]

Moikkamoi taasen,

päivittäin tulee minunkin käytyä täällä lueskelemassa viestejä. Täällä on paljon kyselty kaikenlaista, mutta valitettavasti en osaa kysymyksiin vastata... niin alussa on tämä omakin yritys.

Ovulaation pitäisi olla juuri nyt, mutta mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. [8|] Makuuhuoneessa ollaan ainakin oltu aktiivisia [:D] joten parin viikon jännittäminen voi alkaa!

Mulla alkaa kanssa pää sekoamaan näiden oireiden etsimisen kanssa, kun en enää oikein tiedä mikä johtuu mistäkin. Ja ihan oikeesti tuntuu välillä siltä, että mussa ei ole enää yhtään tervettä kohtaa [:o] Kun mullahan on perussairautena nivelreuma ja siihen lääkkeet, jotka jo voivat aiheuttaa kaikkea ihmeellistä oiretta ja tuntemusta. Nyt mulla on ollu yskää reilu 2vkoa ja viime viikolla kipeytyi selkä oikealta alhaalta niin että en pystyny olemaan makuuasennossa ollenkaan. Kävin lääkärissä joka ohjas mut keuhkokuvaan. Tulokset saa ke-to vasta. Äh, ei kai voi taas muuta kun odottaa...

Heipä hei pitkästä aikaa!!! [:)]

Enpä ole pahemmin jaksanut tänne aikoihin kirjoitella, koska ei ole mitään uutta kerrottava. Jälleen kerran menkat reippaasti yli kaksi viikkoa myöhässä ja monta negaa testattuna [:(]

Keskiviikkona olisi lääkärille meno juttelemaan tästä "lapsettomuudesta" ja toivottavasti sieltä saisi apua pitkiin kiertoihin ja tuohon ovulattomuuteen.
Samalla kyllä saavat syynätä kaikki paikat kunnolla ja tehdä testit, niin tietääpähän sitten onko minussa jotain vikaa vai ei.
Ja mieskin on suostunut tutkittavaksi, joten hänkin vie varmaan spermanäytteen jossain vaiheessa.

Onneksi miehellä on positiivinen asenne tutkimuksia kohtaan ja suostuu niihin mukisematta [:)]

Joten loppuviikosta on oman kropan suhteen tietoinen onko jotain vikaa vai ei [&:]

Hei vaan kaikille. Tulihan se täti sitten vihdoin, keväästä saakka on odoteltu ja muutaman kerran vissiin sen pikkusisko tai joku vastaava kävi vähän värjäämässä paperia mut ei mitään kunnollista... No nyt sit tuntui ja näytti ihan menkoilta et ehkä tässä nyt sit oli se ensimmäinen kuukausi ehkäisyn jälkeen kun ovulaatio todella tapahtui. Toivossa on hyvä elää! Ei sillä et siitä tätistä niin tykkäisin mut kertoopahan se edes et paikat alkais olla kunnossa ja toimia kuten pitääkin että nämä vauvahaaveet on mahdollista joskus toteuttaakin...

Mahtavaa asennetta ilmassa, Eveliina ja Vaavi2010 :) Toivottavasti Eveliinalla oli mukava viikonloppu 'reissussa' ;) Itsellä täytyy varmaan jo varoitella miestä et nyt kun se ovulaatio ilmeisesti tapahtuu taas, niin meillä ei sitten viikon päästä tehdä mitään muuta kuin lasta illat... heheh.

Takaisin