joko nyt onnistaisi

Onneksi täällä on muitakin jotka huonoja odottamaan milloin pääsee testailemaan raskaustestillä[:D] Mun pitäis jaksaa viel ens viikonloppuun koska kierrot heittelee 25/29 pvä...tuskaista tää venailu[&:] No pakko kait se on ei ole muuta vaihtoehtoa.... ja kuten aikasemmin jo tuolla totesin niin kaikki voitava on tehty loppu ei ole enää meidän käsissä...joten jännittämään vaan ja tottakai plussaa odottelemaan[:D]

Tsemiä kaikille muillekin[;)]

Nonii, tänne on tullut mukavasti uusia kuumeilijoita, joten kaikille tervetuloa joukkoon! [:)] Itsellä on ollut niin paljon ajateltavaa etten ole pystynyt kunnolla keskittymään keskusteluun, yrittänyt kylläkin seurailla muiden kirjoituksia! [:D] Pahoittelut Jaamarille menkoista! Ne eivät ole koskaan mukava yllätys. [&:] Itsellä nyt rupeaisi olemaan käsillä tärppihetket.. Meinasimme ottaa käyttöön "joka toinen päivä" neuvon, eli peitot heilumaan parin päivän välein, josko olis paras mahollisuus tärppiin. [;)] Ja lopuksi vielä tsemppiä jokaiselle jolla testaushetket käsillä! Toivotaan todella että plussatuulet puhaltaisi!

Joo...toi on varmaan pahinta tuollainen odottaminen kun ei oo niin säännöllistä kiertoa että hengessä mukana sandy81. Itse olisin varmasti koko ajan testailemassa. [:)]

No niin...Greippimehut ostettu[:)] Vähän ukko kyllä nauroi mulle kaupassa ja pudisteli päätään[:D] Minkäs teet[:)]

Mä en nyt oikee tiiä missä mennään ku mul ois pitäny alkaa menkat sunnuntaina eikä ne oo vielkää alkanu. Tein keskiviikkona raskaustestin ja se näytti negaa. Voikohan tässä viel olla mahollisuus olla raskaana?

Kattelin tässä justiinsa kalenteria, ja mulla on kierto viimesen vuoden ajalta 29-37 päivää....Että tiedä nyt sitte koska uskaltaa alkaa testailee[8|]
En tiiä jännitänkö, vai stressaanko, mutta maha on tuntunut oudolta tänään :/
Mieskin on tänään käynyt hermoille, kun se jaksaa koko ajan sanoa: Kyllä se juhannus sieltä tulee, malta vaan odottaa!
Mutta ei malta :D Olo on kuin lapsella viikkoa ennen joulua...Saa vielä hermoromahduksen[:D]
Onneksi on kyllä seuraavat viikot todella kiireisiä töissä, saa ajatukset edes päivisin pois..

Ja aluksi ei meinannut upota greippimehu, mutta nyt tuntuu jo maistuvan hyvälle[:D]

Mites, kun jotkut sanoo, että hedelmöittymisen voi tuntea...Miltä se tuntuu, onko kokemuksia? Ja entäs jos alkaa tulee "raskausoireita" ennen ku olis testaamisen aika, voiko sitten testata heti? Ja nyt tarkotan esim. aamupahoinvointia yms.[:D]

Heippa kaikille, kiva kun uutta porukkaa on liittynyt keskusteluihin mukaan.

Kittie; en lähtis kovin montaa päivää aikaisemmin ennen menkkojen alkua testailemaan raskautta. Raskaudessa erittyvän hormoonin määrä on kuitenkin vielä niin pieni, et ei vältsisti vielä näy, vaikka nykyajan testit ovatkin jo hyvin luotettavia. Joku gynegologi on joskus sanonut, että ei tänä päiväna tarvitse enää mennä tekemään verikoetta todetakseen raskauden, kotitestit ovat hyvin luotettavia.
Itse kun olen (tässä kuluneen vuoden aikana) kuvitellut olevani raskaana, olen malttanut odottaa joku 3pv menkkojen oletetun alkamispv:n jälkeen enne testaamista. Aina ne on negaa näyttänyt, pieni toive on silti elänyt mut kyl valitettavasti ne menkat ovat sieltä aina tulleetkin. Itse olen ainakin tullut niin pessimistiksi, että multa saa jatkossa olla menkat pari viikkoo myöhässä ennen kuin alan testailee - ihan turhaan olen tähän mennessä rahojani testeihin tuhlannut....
Monet kuvitteelliset raskausoireetkin olen kokenut; huonovointisuutta, huimausta, turvotusta, rintojen arkuutta ja jopa sitä metallin makua suussa. Sitä ihmiskeho kummasti tekee tepposia kun on jokin asia, mitä niin kovasti toivoisi...

Noista ovistesteistä vielä kommentoisin; mulla on ainakin ollut sellasia testejä, missä suositellaan että testiä EI tehtäisi aamuvirtsasta (en nyt muista mikä oli perusteena). Ja kerran olen oikein vahvan viivankin saanut esiin - kesken työpäivän kun huvikseni päivällä ajattelin testata.

Mulla alkaa kans olla oletettu ovulaation ajankohta käsillä... Pitänee kaivaa ne ovistestit esiin ja yrittää niillä bongailla. Nyt en ole pariin kiertoon testaillutkaan kun olen niitä Teroluteja popsinut. Vielä tässä pohdin, et pitäiskö yksi kuuri napsia vai mitä tehdä... Ensi viikolla olis kyllä se Vyöhyketerapiakin. Ehkä odottelen siihen asti ja sitten otan Terolutia, jos keho ei viesti ovulaatiosta...
Tulipa taas vuodatettua. Hyvää viikonloppua kanssasiskot, pöllytelkää peittoja ahkerasti! ;)

Mä olen kans tosi huono odottamaan ja ihan liian aikaisin sit rupeen testailee, ku malttaiskin odottaa niin ku sä Angervo, mut sitä aina vaan toivoo ja tosiaan just kuvittelee niitä raskausoireita itselleen.
Olen nyt miettinyt, että jos sitä kokeilisi tätä joka-toinen-päivää kikkaa, kyllähän siinä sillon pakostakin osuu oviksenkin aikaan sit peuhattua. [:D] Ja jos sillä ei tärppää ni sit ottais tikut käyttöön...
Ikävä kyllä meidän lähikaupasta ei greippimehua löytynyt, joten on lähdettävä isoompiin marketteihin mehun haku reissulle. Toivottavasti meidän vauvan saanti nyt ei jää tästä kiinni! [;)]

Minä ostin tuota greippimehua jota parina iltana join hiukan ja sitten se jäikin kaappiin.. Ei itsellä mennyt yhtää alas. Jos me nyt pärjättäisi ilman. Olin tilaavinani netistä ovistikkuja mutta taisivatkin olla sekunda sivut, osoitetiedot kysyivät ja pari päivää piti olla toimitusaika, mutta nyt siitä on yli viikko.. Toisaalta eipä tuo haittaa kun en minun tarvinnut niitä edes maksaa.. Kotona pitäis siivota mutta jostain kumman syystä jumitan aina heti aamuisin koneelle ja istua tapitan töihin lähtöön asti lukien näitä keskusteluja ja selaillen vauvajuttuja.  Tänään olisi varmaan parempi yrittää hieman järjestellä ettei mies revi hiuksia päästään kun kotiin saapuu..

Tuolla puhuttiin tuosta kavereiden vauvattomuudesta. Minulla on valitettavasti juuri toisin päin. Yksi synnyttää kohta, toinen raskautui juuri ja nyt taitaa kolmaskin kaveri pitkän yrittämisen jälkeen olla raskaana. Olen tottakai iloinen heidän puolestaan, mutta samalla se kirpaisee itseäni. [&o] Töissäkin on yksi työntekijä raskaana. Että näin meillä päin. 

Se on itseänikin kauan ihmetyttänyt kun lasta todella toivovat eivät raskaudu sitten millään ja nämä muut joilla lapsi ei ole toiveessa pamahtavat heti raskaaksi. [>:] Mutta kaipa siinä on sitten se etteivät he stressaa sitä vauvan saantia.

Heippa taas!
Tänään pitäisi mankkojen viimeistään alkaa jos kierto pitää paikkansa, mutta vielä jännätään.. Oireet kyllä loppuiva, ei enää huonoa oloa eikä rintojen aristusta eikä mielialan vaihteluita, toivottavasti ei taas olisi sitten tulossa tuo varhainen keskenmeno..jonka jo kerran olen kokenut..
Mun mielestä on pahempi tuo negatiivinen testi kun odottelu koska sitten tulee vielä paskempi fiilis ruveta odottamaan menkkojen alkamista ja uutta yritys keraa, aikaisemmin olen testaillut liian aikaisin ja nyt yritän odottaa niin pitkään kuin vaan suinkin maltan..
Minä ostin greippi mehua joku kuukausi sitten, mutta kyllä oli niin pahaa minun makuuni että loput jäivät kaappiin pahentumaan.
Parsakaalia sen sijaan meillä on syöty aina silloin tällöin miehen kanssa kun siitä saatavan foolihapon pitäisi vaikuttaa siittiöiden laatuun ja myös naisella parantaa raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Ja nyt siitä näyttää olevan myös juttua tuolla vaun etusivullakin, että käykää lukemassa [:D]
Tosi kiva kun täällä on keskustelut vilkastunut taas,niin ei tarvitse yksikseen asioita pähkäillä.

Hmm.. parsakaali olikin uusi juttu. Täytyypä vinkata miehelle kaupassa että sitä seuraavaksi [:D] Toivotaan todella Mirella että sulla menkat jää kokonaan pois. [;)] Oivoi, tähän tää taas meni.. Istunu koko aamun koneella. NYT otan itseäni niskasta kiinni ja poistun tuonne siivoamaan. Ainakin yritys olisi kova [:D]

Mutta jos sitä jättäis varmuudeks vaik koneen auki.. :D

Mulla mmj_ on m sama homma, et aamulla ku herään ni kahvi tippumaan ja kone auki, siinä aamurutiinit. Sit yritän muka jotain puuhastella, mut tietyin väliajoin pitää aina käydä kurkkaamassa, onko joku kirjoittanut jotain! [:D]
Nyt olen kyllä jotain saanut jo aikaiseksikin, kävin tuolla erittäin kylmässä kesäsäässä??? keräämässä raparperit pakkaseen, nyt voi taas hyvällä omallatunolla hetken istua ja tapittaa nettiä!

Mä kyllä onneks tykkään greippimehusta, et mulla ei sen kanssa tule ongelmia, tuo parsakaali sitten onkin täysin toinen juttu! Yäk!! [:'(]

*Mirella* toivotaan todella ettei nyt sulla menkat alkaisi! Kyllä sitä osaa olla paljon aidommin iloinen sellaisten ihmisten puolesta, jotka todella sitä lasta haluavat ja ovat kauan yrittäneet. [:)]

tästä keskustelusta on ollut kyllä tosi iso apu, voi aina tulla tänne märehtimään, ku mekään ei olla tästä meidän "projektista" kerrottu kenellekkään. Ainoastaan mun yks työkaveri tietää, et yritetään ja hän on kyllä kovasti kanssa mua tsempannut jaksamaan ku he kanssa aikoinaan yrittivät esikoistaan yli vuoden. Sellasen ihmisen kanssa on helpompi puhua.

Lopetin tuossa joku kk sitten tupakanpolton, isännän lievästä painostuksesta ja nyt jokainen joka asiasta kuulee, on heti varma, että vauva on tulossa. Tekisi niin mieli välillä huutaa ja karjua, että pitäkää suunne kiinni, ku ette mistään mitään tiedä! [:@]

Luin, että buranaa ei saisi syödä edes enää siiä yritysvaiheessa, että se voi heikentää raskaaksi tulon mahdollisuuksia, ja niimpä olen jättänyt sen kokonaan pois ja yrittänyt tulla toimeen sit vaan Paracetamolilla. Kahvi voi kai kans heikentää, mut siitä en pääse kyllä eroon, vaikka kuinka yrittäisin, sitä menee se 5-7 kuppia päivässä, mut kai sitä nyt jotain "paheita" saa ihmisellä olla!! [;)]

Jeps täällä kanssa sama homma eli aamulla kahvi tippumaan ja koneen ääreen[:D] vaikka pitäisi koti hommia tehdä, mies on kironnutkin monta kertaa että pitikin tuo kone ja netti hommata..heh..
mä en aluksi tykännyt parsakaalista ollenkaan mutta olen sitä opetellut syömään, se on hyvää kun on keittänyt pakaste parsakaalit ja valuttanut vedet pois ja sitten nokare voita sekaan sulamaan, ai että on hyvää, mies onneksi syö melkein mitä vain mukisematta niin hänellekkin olen sitä saanut "syötettyä" [:D]
Me molemmat poltamme myös tupakkaa ja siitä on todella vaikea päästä eroon, vaikka on monta kertaa yritetty, ja sekin kyllä parantaisi huimasti raskauden mahdollisuutta jos pääsisi irti!!
hyviä vinkkejä lopettamiseen otan mielelläni vastaan,jos joltain löytyy..?

Mulla se oli sinänsä helpompaa, ku meillä ei tosiaan polta isäntä. Ei mulla kyllä mitään vinkkejä ole antaa, muuta ku et mä päätin, et en ole liian ankara itselleni, että jos oikein rupee mieli sit tekee, ni poltan, enkä hermojani sen asian tiimoilta raasta. Mulla se tupakointi oli enemmänkin vaan tapa, eli hyvin harvoin menin tupakalle sen takia, että mun oikeesti olis tehnyt sitä tupakkaa mieli. Oli vaan sellasia tapoja, niiku esim. kahvin jälkeen pitää mennä tupakalle ja ruuan jälkeen. Ihmeen helposti olen kyllä pystynyt ilmankin olemaan, jos pari hairahdusta ei lasketa. Aluksi mä söin kyl nikotiinipurkkaa, mut mulle tuli siitä pää kipeäksi ja niimpä sekin on jäänyt pois. Mä luulen *Mirella* et viim. siinä vaiheessa ku testi näyttää positiivista, ni sit on ainakin TODELLA hyvä syy olla polttamatta. Tukea annan sulle kyllä, jos lopettaa aikasemmin päätät, tiedän, että se ei ole helppoa!! 

Kiitos nazu rohkasevista sanoista, tukea tosiaankin tarvitaan kun olen polttanut monia vuosia ja olen todella riippuvainen tupakasta ja lisäksi tapa polttaja aina muiden seurassa. Mutta tukea en ole juurikaan saanut lopettamiseen aikaisemmin kun mieskin polttaa on yksin vaikea lopettaa, aina tekee mieli kun mies menee ulos tupruttelemaan..
Ja haluaisin päästä eroon ennen positiivista testiä koska jos raskauden aikana lopettaa kuin seinään saa vauvakin vierotus oireet ja kärsii äidin stressistä!
Mutta nyt täytyy lähteä töihin ja se onkin hyvä kun siellä en voi polttaa niin on pitkiä taukoja ainakin työpäivien aikana..

Nonni.. Sainpahan minäkin jotain aikaseks.Tiskit kävin tiskaamassa ja vessan suurinpiirtein siivomassa, vein roskat ja laitoin vaatteet järjestykseen (niitä kun aina tuppaa tuohon penkin päälle kerääntyä). Imurointi taitaa nyt jäädä miehen kontolle, täytyy ryhtyä töitä varten valmistautumaan. Meneekin sitten koko viikonloppu töissä [&:] Ja nyt kun nuo sunnuntai aukioloajat vapautettiin niin tätä taitaa sitten jatkua ympäri vuoden ja sitä en kyllä jaksa. Nuo vapaat viikonloput niin vähissä sitten että taitaa työpaikka vaihtua aikaisemmin kuin itse ajattelin. Miehellä kuitenkin aina arkipäivät töitä ja viikonloppu vapaa niin harvoi päästää sitten mihinkään lähtemään [X(] Täytyykin pistää listaan tuo työkkärissä käynti jos sieltä sais neuvoa koska mun nyt kannattais lähteä tuota työpaikkaa vaihtamaan ihan tän vauvaprojektin takia.

Meillä mies lopetti tupakan polton kuin seinään. Päätti eräänä päivänä ettei enää polta ja niinpä tuo tupakointi sitten loppui. Hän piilotti yhden vara askin kaapin pohjalle jos mieli joskus tekisi mutta hyvin hän päätöksessään pysyi. [:)] Ja aski lensikin sitten roskiin. Itse poltin useampi vuosi takaperin, mutta sekin oli suurimmaksi osaksi sitä tapapolttamista niin nopeasti pääsin eroon. Kahviakaan en onneksi ole "oppinut" juomaan. [:)]

Utelenpas nyt hieman.. Mitähän muut haaveilijat tekevät töikseen? Varmaan jo kävikin ilmi että itse olen kaupassa töissä.

Meillä on sama homma, et isäntä on ma-pe töissä ja vkl:t aina vapaana, itse olen hoitsu, ni on sit noi vapaat millon sattuu! Toisaalta ihan kiva, ku on arkivapaitakin, ni htii hyvin hoitaa kaikkii asioita, mut olishan se ihan kiva kokeilla joskus sellasta "arkityötäkin". Tosin mulla sit kyl vaihtuis melkein ala, ku ei pelkällä päivätyöllä hoitoalalla tienaa mitään. [&o]

Mie oon kirjanpitäjä ja vain viikot töissä, mies normaalisti kans päivätöissä joten viikonloput on vapaita. Ainut vaan että lisäksi opiskelen illat ja viikonloput joten ei pahemmin aikaa jää. Onneks kouluista on kesäloma tällä hetkel. [:D]
Mä lueskelen näitä juttuja aina tauoilla ja silloin kun ei kiirettä töissä. [:)] Ja tietty kotona iltaisin.

Huono puoli näissä 8-16 töissä on just se ettei ehdi asioita hoitaa ja pitää ottaa vapaaksi tai tehdä joustotunteja jos haluaa mennä päivällä jonnekin. Muuten kyllä tykkään hommasta [:D]

Hmmm..nyt ois kp 27/23-31. Kävin äsken ostamassa testin ja taidan sen jo huomenna tehdä jos menkat ei ala sitä ennen. Tänään on tosin kyllä vähän tuntunu siltä että tiedä vaikka ne menkat sieltä ois tulossa... Mut ei vaan millään jaksa enää pitempään oottaa vaikka olin niin ajatellu. Aika kuluu niin hitaasti testailua odottaessa. Samalta taitaa muistakin tuntua [:D]

Mä oon kans sosiaalialalla töissä ja vuorotyötä teen. Mielummin tekisin ihan perus päivätyötä, mut ei niitä niin hirveesti tällä alalla ole tarjolla. Ois vaan niin mukavaa kun tietäs tosiaan et ne viikonloput ois aina vapaana ja arkipyhät yms.

Tuohon tupakanpolttoon vielä. Mä kans aikasemmin poltin melko reilusti, mut sain sen onneks lopetettua. Nyt oon ollu 1,5 vuotta polttamatta enkä ole kertaakaan repsahtanut. Mietin sillon että halun nimenomaan lopettaa polttamisen ennen kun alotetaan vauvaprojekti. Päätin päivän ja siihen se sitten loppui. Jääkaapin ostin täyteen porkkanoita, mitä söinkin sit aika ahkerasti kun piti jotain tekemistä olla tupakoinnin tilalla. Pastilleja söin varmaan vuoden tupakan korvikkeena ja se autto eniten. Aina kun oisin menny tupakalle (varsinkin kahvin tai ruokailun jälkeen) otin pastillin suuhun ja tein siitä uuden tavan itelleni. Nyt on jo pikkuhiljaa niistä pastilleistakin eroon päässy [:D] Tsemiä vaan kaikille lopettamiseen!!! Ei se aina niin helppoa ole, mut kyllä siihen pystyy!

Mäkin olen hoitsu ja vapaat on millon sattuu. Se mua tässä aina ottaaki päähän ku on aina eri aikaan vapaapäivät ku muilla. Arkivapaat on kyl kivoi mut kyl haluisin olla viikonloput mielummin aina vapaal ja mennä muitten kaa viettää vapaata. Nytki oon ollu viimeset kolme juhannusta töissä. Sanoin nyt uudessa työpaikassa et minä aijon olla juhannuksen vapaalla ja nyt sain sen vapaaks. Se mua harmittaa jo etukäteen jos nyt saadaan lapsii ni kiva olla sit illat ja viikonloput töissä. Sen takii haluisin niin paljo vaihtaa alaa.

Mitä ne lääkkeet muuten on ja kuinka ne vaikuttaa jos ei menkat ala eikä oo raskaana. Mua vähä arvelluttaa et kävis näin meinaan joskus aikasemmin ku lopetin ehkäsypillerit ni mulle tuli sen jälkeen yhet menkat ja sit ne ei tullukkaan puoleen vuoteen enkä ollu raskaana.

Takaisin