joko nyt onnistaisi

Moikka Minne.Mouse!

Itse olen parin Terolut kuurin "nauttinut", joten osaan jollain tasolla valaista asiaa... Eli terolut on synteettinen johdos progesteronista eli keltarauhashormonista. Keltarauhashormoni pitää yllä kohdun limakalvon eritysvaihetta ja sitä tarvitaan kohdussa raskauden aikana antamaan "otolliset kasvualustat" sikiölle ts. se edistää raskauden jatkumista. Terolut ei siis estä raskautumista. Sulle luultavasti (niinkuin mullekin) on määrätty terolutit säännöllistämään kk-kiertoa. Eli voit hyvin tulla raskaaksi terolutinkin aikana. Terolut siis vaikuttaa riittämättömään keltarauhasen toimintaan (joka usein aihettaa niitä ovulaatiovaiheen häiriöitä). Toki ovulaatiohäiriöt voi johtua muistakin syistä ja käsittääkseni moni lapsettomuudesta kärsivä nainen potee juuri ovulaatiovaiheen häiriöitä.
Eli ota ihmeessä terolutit. Sun kuukautiset tulee ja kierto normalisoituu (siis tämä on lääkkeen tarkoitus).
Ja Noppa, suosittelen sullekin et haet terolut- kuurin jos menkkoja ei ala kuulua- ettet turhaan hukka puolta vuotta odottaen menkkoja.

Sori lääketieteellinen vuodatus... On vaan tullut opiskeltua aihetta tässä esikoista haavaeillessa.  Vietän itekseni  viikonlopun ja ajatuksissa pyörii tällä hetkellä paljonkin oma ns. lapsettomuus. Hyvin on tässä kuukausi mennyt aurinkoisissa tunnelmissa, muttanyt jotenkin on mieli matalalla. Itkettää jo, kun kattelen netistä lasten vaatteita ja leluja. Kun on syli tyhjä, eikä sitä pientä jolle voisi sen helistimen ostaa/antaa...

Kovin moni on näköjään sosiaalialalla. Itse kun olen harkinnut tuota päiväkotiin menoa, ei vain ole minkäänlaista alan koulutusta niin hankala varmaan päästä minnekään. [8|] Rupeaa vaan tuo kaupassa työskentely tympimään. Eniten tympiii juurikin tuo viikonloppu työ. Mieheni siitä usein valittaa kun aina olen jomman kumman päivän viikonlopusta töissä, vapaita viikonloppuja harvoin on. Piti tuon kaupan olla vain väliaikainen työpaikka jotta saisi aikaa miettiä mitä sitä oikeasti tahtoisi tehdä työkseen.

Pyöräilen nykyään joka päivä töihin ja matkan varrella sattuu olemaan lastenvaate liike, jota tänäänkin haikeasti katselin, josko sinne pääsisi vielä joku kaunis päivä ostoksille. Varmaan tulee osteltua vähän ns. turhiakin juttuja. On itsellä tapana aina ostella kaikkea mahdollista kissoillemmekin niin vauva nyt varmasti saa vaikka millasta härveliä ja lelua [:D]

Kiitos tiedoista[:D] Ajattelin odottaa ensi viikkoon ja tarkastella alkaako menkat jos ei niin täytyypi varata aika lääkäriin. Onko se muuten edes vielä mahdollista että olisin raskaana jos menkkojen olisi pitänyt alkaa sunnuntaina ja tein testin keskiviikkona mikä näytti negaa?

Iltaa! Täällä onkin keskustelut edenny hurjasti siitä kun oon viimeks käyny. Ammateista kun kyseltiin niin minä oon täyspäiväinen opiskelija. Valmistuminen olisi haaveissa ensi vuonna, vaikka uusi vauva meille tulisikin [:)]Kieliasiantuntija musta pitäisi tulla, mut tarkemmin en oo uraa vielä miettiny. Pientä paniikkia on kyllä asian suhteen paljonki...[&:]

noppa: kyllä se varmaan on mahdollista ollakki raskaana,kun eikös ne hcg-arvot voi olla joillakin matalammat alkuviikoilla kun toisilla..? Jostain aika vasta kattelin niitä arvoja ja huomasin et aika suuret oli ne raja-arvot eli on kai aika yksilöllistä ihan alkuviikoilla. Sormet ristiin et olisit raskautunu!

Voi ei miten kärsimätön oon minäki. Testailupäivä ois vasta ens ti tai ke ja yritin vaikka kuin kinuta miestä et ois käyty ostaan sellanen apteekin herkkä testi (early signs tai joku). Onneksi muhun tuli joku järki (ehkä ne miehen sanat [:D] ) et tajusin ettei ois kauheen viisasta mennä nyt tekeen testiä kun pettyis ihan varmasti! Eipä tulis menkat,eipä tulis menkat... Kellään meistä! [;)]

Jaahas... kp 28/23-31. Tänään sitten heti aamusta testailin, kun en enää jaksanu odottaa. Niin selvä negatiivinen tuli kun vaan pystyy. Harmittaa prkl [:@] Menkoista ei tosin oo merkkiäkään. Eli ei auta kun taas  odottaa. Jos sitä testailis ens viikon puolessa välin ellei menkat ala ennen sitä. Ja sillonkin jos tulee negatiivinen niin ihmetyttää että mikäs nyt on vikana. Tää on niin ärsyttävää!!!

Moi, kauheasti oli tullut viestejä [:)]

Mä sain kanssa ne terolutit (keltarauhashormonia), kun ei keskenmenon jälkeen tullut menkkoja. Terolutit tosiaan tasottaa vaan kiertoa ja ei vaikuta itse ovulaatioon, joka siis tulee luteiinisoivan hormonin vaikutuksesta. Eli terolut-kuurin aikana on täysin mahdollista tulla raskaaksi. Mun kuuri alkaa taas kierron 15. päivänä eli oviksen jälkeen.
Mullahan oli käynyt niin että olin ovuloinut (se näky ultrassa) keskenmenon jälkeen, mutta keho ei ollut tuottanut keltarauhashormonia tarpeeksi ja siis ilmeisesti tuo kohdunlimakalvo ei kasvanut eikä niitä menkkojakaan kuulunut. En sitten tiedä olisinko voinut tulla raskaaksi jos olisi osunut hedelmöittyminen oikeaan kohtaan eli olisiko kohdunseinämä pystynyt ottamaan hedelmöittyneen munasolun vastaan. Tosin tuon keskenmenon jälkeen se odottelu kesti 6 viikkoa enkä usko että olisi osuttu heiluttelemaan peittoja just oikealla kohdalla. Oli nuo halut muutenkin vähän vähissä kun harmitti niin kauheesti. Ja siinä 3 viikon kohalla heiluteltiin peittoja raivokkaasti, kun mulla oli muka "ovis oireet", mut se ovis tais tapahtua paljon myöhemmin??

No, mä olen ammatiltani tutkija. Tavallaan vähän harmi, kun tulee koko tähän vauvantekoonkin suhtauduttua aika tieteellisesti. Ei osaa vaan olla ja odottaa.

mimulle pahoittelut, ehkä se positiivinen testi vielä tulee! tsemppiä!

*Mirella* meidän äiti aikoinaan 70-luvulla poltti ja lopetti joka kerran kun tuli raskaaksi (eli kolme kertaa) ja aloitti aina uudestaan raskauden jälkeen. Eli ilmeisesti siinä vaiheessa kun plussaa niin se syy lopettaa tuli niin tärkeäksi että se onnistui. Joskus hän sitten lopetti kokonaankin. Jos et ennen plussaa pysty, niin varmaan sitten viimeistään. Yritä saada mies tukilakkoon?!

Taidan lähteä kauppaan ostamaan sitä greippimehua. Ovistikkuihin en vielä tarttunut tässä kierrossa. Jos ei nyt tärppää, niin ensi kierrolla sitten. Nyt käynnissä siis vain tuo "joka toinen päivä" metodi ja kohta myös greippimehu metodi [;)]

Ei vieläkään mitään tietoakaan menkoista ja "raskausoireet" palasivat takaisin en kuitenkaa vieläkään uskaltanut aamulla testata kun niin pelkään sitä negatiivista tulosta. Ja juu ei se välttämättä kaikilla heti näytäkkään plussaa vaikka olisikin raskaana, mun yhdellä kaverilla näytti plussaa vasta kun menkat puolitoista viikkoa myöhässä ja hän sai negan kun testasi ekan kerran pari kolme päivää menkkojen myöhästymisen jälkeen, vaikka olikin raskaana.
Minä oon kanssa pikku kaupassa töissä ja sunnuntait on auki läpi vuoden ja kouluun hain lähihoitaja puolelle koska en halua loppu ikääni olla kassa tätinä.[:D]
Juu mutta nyt täytyy lähteä sinne töihin, varmaan taas kauhea hässäkkä päivä edessä ja yksin joutuu illan oleen sielä niin ei kerkiä taas miettiin vauva juttuja.
Hyvää viikonloppua kaikille, palailen taas alkuviikosta palstoille [:D]

Yksi päivä taas takana! huoh.. Noista raskaustesteistä. Minun entinen työnantajani joutui tekemään 5 testiä ennen kuin näytti plussaa, menkat olivat myöhässä ja hän oli muutenkin varma että raskaana olisi. En tiedä millä aikavälillä hän ne teki, mutta käsitin että viikon sisällä kaikki. Nyt lähden syömään jotain! Mukavaa loppu viikkoa kaikille! [:)]

Toivotaan todellakin plussia kaikille!
Maanantaina ajattelin tehä kolmannen raskaustestin. Jos sillonki näyttää negaa ja ei menkkoja kuulu ni sit ottaa päähän. Lääkäreillekkin on kuitenki parin viikon jonot ainaki[>:]
Voi että löysin kerran ihanat vauvan vaatteet ois niin tehny mieli ostaa ne mut mies kyl sano ettei nyt ihan vielä.

Tein sittenkin tänään testin vaikka huomiseen vielä piti odottaa ja Plussaahan se näytti!! Aivan uskomaton tunne, ei meinaa todeksi uskoa!![:D] Vihdoinkin yli vuoden yrityksen jälkeen meilläkin onnisti.
Paljon onnea myös muille, toivottavasti pääsette tekin pian tuonne odottajien puolelle!!

Onnea onnea *Mirella*! Ihanaa et teitä onnisti pitkän yrityksen jälkeen! Voin hyvin kuvitella sen onnen tunteen [:)]

Mulla nyt kp 26/28 ja alkaa tosissaan jännittää...

Paljon onnea *Mirella*!!! [:D]

Itellä hiukan mieli maassa kun ne menkat nyt sitten alko tänä aamuna... [&o] Se on sitten vaan jatkettava yritystä.

Todella paljon onnea *Mirella* plussasta [:D] ja nyt olis parasta lopettaa se tupakkakin vai mitä?!
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja toivon kaikille muillekin jotka odottelevat niitä tuloksia että onnistais!

Mulla menee sit heinäkuun alkuun ennen kuin taas jännätään tuloksia [&o]
Kun ei jaksais millään odottaa. Onneksi perjantaina alkaa parin viikon kesäloma ja lähdetään reissuun, niin on muuta puuhaa.

ONNEA *Mirella*!! [:D]

Itseäni jännittää ihan pirusti....Vielä pitäisi malttaa vajaa pari viikkoa[&:]

Todella paljon onnea *Mirella*! Ihanaa kuulla taas plussauutisia! [:)] Toivottavasti kaikki menee hyvin ja n. 9kk päästä teillä on pieni käärö sylissä! Piristää omaakin päivää lukea noita plussauutisia! [:D] Meillä nyt siis peitot heiluneet ja nyt kaksi viikkoa jännitystä edessä. Olen yrittänyt ottaa nyt rauhallisin mielin vaikka vauva päässä koko aika pyörii. [;)] 

Onnea Mirella ihan hirmuisesti[:D]

Tämä osoittaa kanssasisaret sen että kyllä se joskus se onni meitä kaikkia kohtaa ihan varmasti tavalla tai toisella[;)]

Itse jännitetään vielä viikon verran onko tämä kierto tuottanut tulosta[:D]

Voi tuhannet kiitokset onnitteluista! [:D] Käyn kyllä varmaan vielä täälä kurkkimassa keskusteluja pitkänkin aikaa, on niin erikoista siirtyä tuonne toiselle puolelle.. vaikka nyt rupeaa jo pikkuhiljaa asian tajuamaan.
Jaamaria, nyt on todellakin hyvä syy ja aika lopettaa tupakan poltto, eikä jatkaa enää yhtään pidemmälle. Eilen meni kyllä muutama tupakka,täytyy tunnustaa,  mutta tänään en ole yhtään polttanut, vaikka tekee silti kauheasti mieli, ei vaan pitäisi ottaa niin kauheata stressiä tästä asiasta koska silloin se on vielä vaikeampaa.. mutta en voi tälle ololle mitään, apuva, yritän kuitenkin hillitä itteni ja popsia vain noita menthoseja mitä eilen ostin kaupasta läjäpäin...

*Mirella*: Mulla ne pastillit tosiaan autto pitämään pahimman tupakantuskan poissa. Kävin sillon lopettettuani myös lukemassa ja kirjottelemassa Stumppi.fi -sivustolle. Sinne pysty purkamaan tupakkatuntemuksia ja sai hyödyllistä tietoa, mikä ainakin itteä motivoi pysymään lopettamispäätöksessä. Tsemppiä! Kyllä sä siihen pystyt! [:D]

Tässäpä liuta henkilökohtaisia viestejä:

*Mirella*
onnea!! [:)] Ja tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!!! Pastilleja ja aktiviteettia kehiin ettei ala tehdä mieli!!

mmj_ me ollaan varmaan suunnilleen samassa vaiheessa, eli kaksi viikkoa saa nyt jännittää..

mimu:lle halaus ja pahoittelut :(

Takaisin