joko nyt onnistaisi

Onnea pirita tosi upeeta!

Itse oon tikuttanu ovista koko viikonlopun ja eilen vihdoinkin tuli viivaa eli nyt on sit peitot heilunu ku viimestä päivää ja jatketaan yrittämistä[:D] Sit taas eiku jännittämään[;)] Plussatuulia kanssasisaret[:)]

Onko teillä mielipiteitä noista ovistikuista, onko joku merkki parempi kuin toinen, entä kuinka luotettavia/hyödyllisiä ovat? Ostin itse yhden pakkauksen, mutta kun nyt keskenmenon jälkeen kierron pituus on epäselvä niin en ole ihan varma kannattaako aloittaa niiden käyttö ennen kuin on yksi kierto takana. Yhdet menkat on jo teroluteilla, mutta kierron pituudesta ei vielä tietoakaan.

sandy: parin viikon päästä päästään sitten toivottavasti jännäilemään ihan toden teolla [:)] Onnea kovasti tietysti myös teille muille!!! OIspa ihanaa jos kaikki saisi plussia, ja pian!! [;)]

Silmu: Mä taisin ostaa ne mun ovistikut ihan prismasta...en muista ees merkkiä...

Pirita: Toivotaan tosiaan et plussaa tulis täälkin[:)] Ja kaikille teille muille myös plussatuulia [:D] Ei vaan yhtään uskalla toivoa liikoja kun pudotus on aina niin karu todellisuuteen...

Toivottavasti ne Prisman tikut toivat tuloksia :) Pahinta on tosiaan se kahden viikon odottelu kun "kaikki voitava" on jo tehty eikä muuta voi kun odottaa.. Mulla ainakin on ollut sellanen tunne, että tulee juostua useammin kuin normaalisti vessassa "tarkistamassa tilanne"..

Tiitikan ja Kurre, mulla oli myös ensimmäinen raskausoire se kun aloin itkemään kun en löytänyt heti parkkipaikkaa. Sitten tulivatkin jo rinnat ja nännit tosi kipeiksi samana iltana. No, toivottavasti pääsen kohta taas nauttimaan noista oireista!!

Heippa!

Paljon onnea piritalle!![:D]
Meillä ollut muuton takia nyt niin kiire että en ole ehtinyt palstaa seurailemaan ja kirjoittelemaan, en muista edes aivan tarkkoja päiviä milloin pitäisi kuukautisten alkaa jos alkaa ollenkaan..enkä edes kyllä uskalla/halua vielä kalenteriin katsoakkaan.. jos tässä vielä odottelis ainakin viikon verran ja kurkkais sitten sinne kalenteriin.. Etovaa oloa on ollut iltaisin,niinkuin esikoista odottaessa ja itku kanssa täällä herkässä, se tosin kyllä voi johtua tuosta lievästä masennuksestakin.. No päivä kerrallaan ja paljon plussa tuulia muillekkin kuumeilioille!![:D]

Onnea Piritalle vauvauutisista!

Niistä ovistikuista; tilasin niitä aimo läjän netistä, ihan googletin sanalla ovulaatiotesti ja tein sitten hintavertailuja - hinnoissakin kun on aika paljon eroa. Sitä en tiedä onko laadussa, mutta kyllä mulla ainakin tikut (ne halvemmat) on näyttänyt ovulaation ihan hyvin - siis silloin harvoin kun ovuloin. Olen ensi viikolla menossa vyöhyketerapiaan ja samaan aikaan olis oviksenkin ajankohta kieppeillä - toivottavasti saisin sieltä apua näitten laiskojen munasarjojeni kanssa, että ihan oikeasti ovuloisin joka kuukausi...

Moikka kaikille!

Piritalle aivan mielettömän paljon onnea [:D]

mmj_: Mulla kans kesti km:n jälkeen menkat 10 päivää, kun normaalisti 4-6 päivää. Mut eiköhän ne aikanaan lopu. Ite yritin ajatella että tyhjeneepähän kunnolla niin ei tarvi lääkkeisiin tai kaavintaan jälkeenpäin turvautua. Seuraavat menkat oli vähän tavallista runsaammat ja kivuliaammat, mut kesti sen 6 päivää. Hirmuset menkkakivuthan mulle km:n jälkeen on jääny, mut muuten on ihan normaalit.

Parin päivän päästä alkaa itella olemaan taas se aika kierrosta kun joutuu jännittämään et miten käy. Kovasti toivon että nyt olisi jo vihdoin ja viimein tärpännyt. Parhaani mukaan yritän keksiä itselleni kaikenlaista tekemistä etten ehtisi asiaa sen enempää miettimään, mutta niinpä sitä taas itsensä täältä sivuilta löysi [:)] Ei se auta kun odotella taas............

Juu, itseltäni loppuivat menkat tänään.. Viimein.. Ja nyt sitten odottelemaan tärppihetkeä.. Tällä hetkellä mennään kyllä päivä kerrallaan eikä aika tunnu menevän millään eteenpäin. [>:]

On tää odottelu kyllä hirveetä!! Viikko vielä ei-niin-odotettuihin menkkoihin,huoh... Mut on kyllä ihanaa et tänne voi kirjotella omasta turhautumisesta ja lukea myös toisten samanlaisista ajatuksista! [:)]

Silmu: Harmillisesti minäkään en muista käyttämieni ovistikkujen merkkiä, "First..jotain" se oli. Ainut mitä meijän lähiapteekissa oli! Niin,pitää varmaan ostaa sit suosiolla enemmän niitä tikkuja jos ei tiiä yhtään millon ovis vois olla. Mut tsemppiä siihen tikutteluun kuitenkin! [:)] Mua rupes vähän arveluttaan koko ovistikut kun siinä paketissa varoteltiin "väärästä positiivisesta". Nyt sit mietin et olikohan se ovis kuitenkaan sillon ku peitot heilu eniten... Noh,sepäs selvinnee tässä piakkoin!

Koitetaas kaikki nauttia ihanista aurinkoisista kesäpäivistä plussia odotellessa! [;)]

heippa kaikille!

Mulla ois pitäny alkaa eilen menkat mut ei alkanu ja tein tänään raskaustestin ja se oli nega[:(] Voisko se viel näyttää väärin? Jos ei ala menkkoi kuuluu ni teen sen muutaman päivän päästä uudestaan.

Hello vaan kaikille! Olen tässä jonkun aikaa lueskellut muiden kirjoituksia ja tuntuu etten kyllä jaksaisi jos joutuisin monta kuukautta elämään epävarmuudessa. Onne vaan piritalle ja muillekin plussille.
Olen itse vasta 4.5. käynyt ottamassa kierukan pois joka oli jo toinen eli reilu 10 vuotta mennyt ensimmäisten lasten jälkeen!
Vanhin tyttö jo 14 ja nuorempikin 11 joten molemmat teini-ikäisiä. Päätimme mieheni kanssa että haluamme vielä iltatähden ja ehkä kaksikin [:)]
Ensimmäiset tytöt saivat alkunsa ihan eka yrittämällä, mutta täytyy sanoa että tämä iltatähti on jo aivan eri juttu. Ylihuomenna pitäis alkaa menkat... jos siis alkaa ja kierto on ollut mulla täysin ennallaan koko ajan eli puoliväli tulee kuin nakutettuna siihen aikaan kuin pitäis. Oireet on kyllä jo sellaiset että vois ollakin jo 'pulla uunissa'. Näkee sitten keskiviikon jälkeen [8|] jännittää!!

Hmm... ovulaatiolaskurin mukaan nyt saattais olla pikkuhiljaa "oikea aika".. (jos nyt ois vanha kierron pituus ennallaan) Eilen sit aloitettiin "uusi nousu". [:)] Itse aattelin ovulaation bongaamisen sijaan kokeilla edelleen sitä joka toinen päivä seuraavan viikon ajan -taktiikkaa.. [;)] En kauheasti ole tutustunut noihin ovistikkuihin, mut onko tarkoitus siis, että niiden avulla bongataan tuleva ovis ja laitetaan siinä kohtaa peitto heilumaan??

Tämänhetkisen ymmärrykseni perusteella mietin vain, että silloinhan siittiöt eivät ole "parhaimmillaan" vaan jos peiton heiluntaa on edeltänyt odottelu, on "vanha sperma" huonompilaatuista??  Jostain (oisko ollut näiltä sivuilta) muistelen lukeneeni, että noin kaksi päivää vanhana sperma ois parhaimmillaan ja tähän kai perustuu tuo "jokatoinenpäivä-resepti". Tuo "Seksiä joka päivä!" -artikkeli näillä sivuilla oli kyllä myös mielenkiintoinen.

Niin, ja siittiöthän tarvittaessa odottelevat sen kolmisen päivää munasolua. Tiesittekö muuten, että vanhan kansan oppien mukaan niistä odottelijasiittiöistä tulee tyttövauvoja, kun taas just ovulaation aikaan matkaan päästetyistä siittiöistä tulee poikavauvoja! Eli poikasiittiöt ovat nopeampia ja tyttösiittiöt kestävämpiä! [:D] Näin äitini mulle opetti ja kertoi, että tällä reseptillä minusta tehtiin tyttö! (eli ajoitus kolme päivää ennen ovulaatiota, ajatella että onnistui!) Itselle on kyllä aivan sama tulisko tyttö vai poika, kunhan vain tulisi! Niin ja olisi terve.. [8|]

Kaikenlaista sitä on tullut tästäkin hommasta "opittua"! Tää "lapsenteko" on vähän kuin tällainen harrastus... [;)] Vaikka yksi opetus/muistutus on kyllä tosiaan myös se, että ei niitä lapsia tehdä, ne saadaan! [&:]

Voi että, kun en osaa kirjoittaa lyhyesti! En ihmettele, jos kukaan ei jaksa lukea..

No me käytettiin tota "joka toinen päivä tekniikkaa" viimeeksi, ja onnistui hyvin (muuten paitsi että siis meni kesken viikolla 8). Ajattelin taas lähteä samaan, mutta jos tuo ovis onkin siirtynyt kauheasti eteenpäin, niin en tiedä montako viikkoa sitä jaksaa "joka toinen päivä" [;)] niin jos ottais ne tikut sit mukaan kans. Ja kai se on pakko sit vaan ostaa niitä lisää jos ei yksi paketti riitä. Ne oli vaan niin turkasen kalliita meidän apteekissa. Täytyy varmaan tilaa netistä lisää. Siellä niitä näytti olevan ihan kohtuuhintaan.
Mun tietämyksen mukaan siittiöt voi säilyä hengissä munanjohtimessa odottelemassa 2-4 päivää ja irronnut munasolu siis n. vuorokauden, eli noiden laskelmien mukaan joka toinen päivä riittäisi. Hesarissa oli jokin aika sitten juttua, että jos on liian usein seksiä, niin siittiöiden määrä vähenee yhdessä satsissa ja se voi taas olla huono juttu. Siinäkin neuvottiin että joka toinen päivä.. Apua, onneksi mun mies on hyvillä mielin mukana näissä jutuissa. Se naureskeli viimeeksi kun olin plussannut, että noh hän onkin nyt sitten työnsä tehnyt :D

ps. kävin kattomassa sen "seksiä joka päivä" jutun näiltä sivuilta. En tiiä, olisko se "joka toinen päivä" sit siltä väliltä sopiva?? [:)]

Mun kuukautiskierto on epäsäännöllinen aina sillon ku en syö ehkäsypillereitä. Nyt sit mietityttää et koskakohan se ovis on. Oon kans miettiny tota joka toinen päivä peitto heilumaan mutta empä sitten tiiä. Viimeks ku lopetin pillerit ni tuli yhet menkat ja sit ne päätti jäädä 6kk tauolle. 

Tuo joka toinen päivä taktiikka onnistuu ainakin meillä... tai itse asiassa välillä joka päiväkin. Tuntuu rasittavalta ajatella että harrastais sitä seksii vaan sen vauvan takia ja meillä harrastetaan silloin kun tekee mieli eli välillä jopa joka päivä. [:D]
Vaikka ollaan 16 vuotta naimisissa jo oltu... kohta 17 niin onneks siinä ei oo ongelmaa!
Ollaan varmaan epänormaali pari siinä. [&:]
Joka tapauksessa lääkäreiden mukaan siittiöt elävät jopa 5 - 7 vuorokauteen yhdynnän jälkeen joten kai se on suurin syy miksi niitä niin sanottuja vahinkoraskauksia nuorilla sattuu.

Odottelen tässä itse aivan hermona jo loppuviikkoa, kun huomenna pitäis kuukautiset alkaa ja toivon ja rukoilen ettei vain ala!!
Vaikka kaikkein varmin keino olisi olla itse rento eikä stressata asian takia! [:)]

Meillä ei kyllä jokapäivä eikä edes ihan joka toinen päivä peittoja heilutella, varmaan pitäisi kun on tässä jo yli vuosi yritetty, mutta ei se kyllä ole mukavaa jos vain pelkästään vauvan takia sitä harrastaiskaan..niinkuin Jaamaria sanoikin. Ja tuo tieto että siittiöt elävät muutaman päivän onkin sen takia lohduttanut ajatusta ettei pelkästään vauvan takia tarvitse joka päivä väkisin vääntää...jos niin voi sanoa..
Nyt jo jännittää kun aamulla oli tosi huono olo ja kahvi ei meinannut mennä kurkusta alas ja vasen rinta on kipeä, se tosin on yleeensä välillä muutenkin ennen kuukautisten alkua.. Tässä rupee jo melkein keksimään oireita itsellensä, mutta nyt on taas jotenkin niin varma olo, vaikka kyllä ne kuukautiset sieltä kuitenkin muutaman päivän päästä tulee ja sitten taas tiputaan korkeelta ja kovaa... Tsemppiä ja onnea kaikille..
helmivauvasta haaveillen!!

Sain tuossa perjantaina ylennyksen, aloitan tosin vasta elokuussa uudessa tehtävässä, sitä ennen on kuitenkin vielä kesälomakin[:)] Nyt tulee kyllä niin paljon ajateltavaa ja tehtävää että en ehdi niin murehtimaan tuota vauva-asiaa, jos saisin nyt palattua siihen "tulee sitten kun sen aika on" -ajatukseen[:)]

Ainut mikä pisti nyt miettimään oli se, että mites nyt sitten uudessa työtehtävässäni sitten jos/kun saan vauvan. Työtehtäväni vaatii noin kerran viikossa matkustusta 100km päähän, jolloin työpäivä venyy aika pitkäksi. Kyselenkin jo mieheltä että onko hän kiinnostunut jäädä hoitamaan lasta 1-3 ikävuoden välillä. Haluan kyllä hoitaa itse lapsen vauvana, mutta sen jälkeen voisin ajatella että myös mies hoitaisi häntä tai vaikkapa mies tekisi osa-aikaisesti töitä ja lapsi olisi osan viikosta/päivästä hoidossa. Mies oli kovinkin kiinnostunut jäämään hoitamaan lasta, joten täytyyy todeta että hyvin olen puolisoni valinnut[:)] Tällä hetkellä tuntuu elämä hymyilevän ja on ollut niin ihanat ilmatkin[:)]

Onnittelut Gaialle ylennyksestä! Saat tosiaan jotain mukavaa ajateltavaa ja uusia haasteita elämään [:)] Myös mahti mies tuntuu olevan kainalossa. Minäki joskus miehelle huvikseni heitin et jäiskö kotiin lasta (tai lapsia) hoitamaan jos ite saisin valmistumisen jälkeen jonkun hyväpalkkaisen työn. Ei oikein innostunu sillä hetkellä, mut tovin päästä sano et ei kai se kauhean paha juttu sittekään ois [;)] Naisten urautuminen on kyllä muutenkin niin nykypäivää et hyvä et miehet on mukana matkassa.

Meilläki oli tässä periaatteena tuo et joka toinen päivä puuhastellaan,varsinki kierron 2-3 viikolla... Kivaa oli, mut täytyy sanoo et kyllä mulla paikoissa alko tuntuun siinä vaiheessa kun meni jokapäiväseksi![:)] Ja Malla, ne ovistikut ilmottaa LH-huipun, joka tulee 24-36h ennen ovulaatiota.Eli siinä vaiheessa viimestään ois hyvä pistää töpinäksi kun positiivisen saa. En usko et ne siittiöt kauheen "vanhaksi" voi mennä jos muutenkin touhuilee parin päivän välein [:D] Itekki oon kuullu et tyttösiittiöt eläis pitempään ja mietittiin miehen kans et jätettäis ovispäivänä touhut väliin kun haaveissa meillä olisi pikkutyttö... Mut sit päätettiin kuitenkin käyttää kaikki päivät hyväksi kun en tiiä miten paljon noista jutuista on vaan jotain legendaa. Pojan kohdalla ei siis mitään hajua et millon on ovis ollu tai hedelmöitys tapahtunut. Kokemuksia saapi jakaa! Olis tosi kiinnostavaa kuulla miten muilla "lapsellisilla" tämä menny [:)]

Nyt olis sitten menkat loppu ja seuraavia ei toivottavasti tule pitkään aikaan!! [;)] Näin olen toivonut ihan joka kuukausi! Mä kans Pirita toivon todella, et nyt tärppäis! Mut ei auta ku odotella ja yrittää olla toivomatta liikoja (taas).
Nyt ajattelin kokeilla niitä ovistikkuja sitten ja lueskelin jo sitä vyöhyketerapiaakin!! Kaikki keinot käyttöön vaan! [:D] Ei niistä ainakaan haittaakaan voi olla!
Toivotaan kaikille ihania pieniä plussia niihin testeihin sitten vaan!! Ja Gaialle myös onnittelut ylennyksen johdosta!! [:)]

Takaisin