joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

PojanÄiti:
Menet sitten ajoissa lääkitsemään itseäsi sairaalaan..?
kyllä se mies ehtii siihen synnytykseen mukaan- eikös se kansalaisvelvollisuus ole ohi iltapäivästä?

On tää jännää!!

Mitenkähän Amanda?

Voihan Jännityskakka!! [:D][:D]

Ajatelkaas vuoden vaihteessa tsemppailtiin plussatuulia, ja nyt ollaan Jo tässä vaiheessa [:(][:)]

Ei kyllä nyt mun pitää koota itseni, ja mennä vaikka sinne kauppaan,ennen kuin alkaa satamaan..

Eilisen kourimisen jälkeen onkin sattunut mukavasti.
Aamulla tuli ihan limaista kakkaa[:'(][:'(] ja samanlaista kun tulin takas tarhasta. Mahaan koskee, selkä(ylläri) kipee, kylkiin sattuu, paineen tunnetta oli pari päivää sitten kakkosessa.[:'(]

Täälläkin kettuillaa mammalle, joten alappas tulla rakas vauva ulos sieltä.

Tääl alkaa koht kaikki synnärillä[:D]

Voiskohan toi mies ronkkia mun alapäätä kuin lääkäri??[8|][:D][:D]

Tämän yön/aamun oireita:

- Mahaa polttaa
- Selkää särki (ei enää)
- Tulppaa tullu lisää pois
- Maha sekasin koko yön
- Pinna kireellä

Jännät paikat täällä... [:)]

Aamulla heräsin 5:15 kovaan terävään kipuun vasemmalla alavatsassa. Ei hellittänyt makuultaan ja nousin ylös. Kipu muuttui tylpäksi. Sitä siinä tunnin arvoin ja kun oli muksu hiljakseltaan soittelin ohjeita viisaammilta. Tunnin tein liikelaskentaa ja soitin uudestaan. Kaiken epämääräisen takia kävi käyrille käsky niin että kolina kävi.

Kelloa ei ollut, josta oisin kunnolla voinu kytätä mitä ihmettä kesti, mutta arviolla seuraavaa:
Ekan luultavasti 30 minuutin aikana ipana liikkui vaan 2-3 kertaa. Sain vadelmakeittoa ja jonkin verran ihisti ja suppaili siinä. Sitten tuli kätilö laittamaan pantaa paremmin paikalleen. Liikeitä alkoi sitten tulemaan paljon enempi. Olisko seuraavaan 30 minuuttiin tullut useampiasupistuksia ja liikkeitä alkoi tulemaan ihan kiitettävästi. Päätä mulla alkoi särkemään ihan hulluna siinä lavetilla ollessa ja sanoinkin kätilölle, että olis helpompi olla, jos saisin nousta ja liikkua. Jätin kusinäytteen, sain panadolia pari nappia ja yläpaine oli kohollaan. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras. 2 cm auki ja kokoarvio 3,5 kiloa. Olisin voinu jäädä pariks tunniks seurailemaan tilannetta, mutta kun siinä oli pystyssä ollu sen jonkin aikaa, niin kivut anto periksi. Toisekseen himassa on parempi olla ja en vie paikkaa keneltäkään muulta, jolla oikeasti tarve sille paikalle on.

Nyt sitten kotosalla ihmettelemässä maailman menoa ja kuuntelemassa jos supistelis lisää. Jos supparit alkaa uudestaan/jatkuu niin suoraan voin olla yhteydessä Haikaranpesään. 

Toivottavasti pääsis tositoimiin kohta...

Ja tsemppiä kaikille muille samassa tilanteessa oleville! [:)]

Jee Celina! Jos HaniMami on nyt siis jo Kättärille lähteny, ei oo ainakaa täällä tainnu tänä aamuna näkyä?, niin ollaan kohta kolmisin Kättärillä [:D] Tai siis minähän vasta aikasintaan huomenna illasta tulen sitten paikalle [;)]

Celina kurvas takavasemmalta[:D]
MÄÄÄÄÄKIIII haluuuuu-uuuun!!!!!

Tsemppiä kaikille!

PojanÄiti- tilanne?

Mä Kaika veikkaan, että PojanÄiti, HaniMami ja Purri ehtii alta pois ennen kun meen uudestaan sinne. Nyt tosiaan ei ole ollut tuntemuksia nimeksikään... Dämit. [>:][:D]

Celina, on munkin mahan polttelu lientyny semmoseks "lämpötyynyks"... et tuskinpa mä ihan heti minnekään oon lähössä [:)] Ehkä toi vauva noudattaa mun ja isän tekemää sopimusta: ennen sunnuntaita ei synnytä [:D]

btw- nyt on paljon kivempaa olla loppumetreillä raskaana kuin silloin 7 v sitten..
en mä silloin muuta tehny ku pelasin älypäätä netissä...tää on kivempaa, ku ny on teidät muut "mukana" samassa tilanteessa[:D]

Tsempit!

Nii- muuten mitenkähän HaniMami ja PojanÄiti..??

Tosiaan alku vuodesta toivoteltiin tiheesti niitä tarrasukkia, nyt on sitten tiukassa ja pysyy[:D] Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, kuka meistä nyt sitten onkaan menossa seuraavaksi[8D]

Ja pöh.. Minähän en sitten mene mihinkään edes kulumalla[:D] Täällä kotosalla, mutta piti vähän tuossa puuhastella muuta. Eilen teki jo aikaste kipeetä ja illalla ihan itkua väänsin otin panadolin, sain unen päästä kiinni ja nyt taasen sellainen olo, ettei tästä olla vielä aikoihin minnekään menossa[:@] Miehen mielestä maanantai olisi sopiva aika ja jos kerran Purri ehdotteli tuota sunnuntaita, niin katsotaan nyt osuuko jompi kumpi[;)]. Yritän tässä miettiä jotakin muuta välillä, ettei niin kovasti kuulostelisi koko aikaa kaikkia merkkejä, kun huomaan, että stressaannun siitä entisestään, kun sitten ei mitään tapahdukaan.

Eilisen olotilan kopioin mamma76:lta[;)] Anteeksi ja kiitos:
-Naperon melttominen tekee Todella kipeetä alapäässä
-Suppareita ja ristiselän poltetta
-Lantio kipee
-Häpyluu aristaa
-Väsymys
-Koko ajan nälkä,mutta
-jotenkin huono olo
-Mieli seesteinen
-Kihelmöinti/neulojen pistely alavatsassa ja lantion seudulla
-Nivuset aristaa, säteilee reisiin
-paine alapäässä

Tänään:
- mukavan rauhallinen ja rento olo
- välillä nipistää vatsasta
- välillä vihlaisee alaselästä
- vessassa käyty useasti kakkosella
- ei kuitenkaan mitään ihmeellistä, eikä varsinkaan lupaavaa

Mutta tosiaan. Käsittämättömän normaali olotila, toivottavasti on tyyntä myrskyn edellä

Jaksamista kaikille niiden kipeiden jaksojen ajaksi!

Hei hyvä, ku HaniMami ton Mamman olon kopsasit tohon! Koska nyt mä muistin, mitä mun piti siitä kysyä [:D] Eli siis tosta reisien kipuilusta!! Onks se siis käytännössä minkälaista kipuilua????? Kun mulla on välillä tuntunu, et puutuis reidet.. ne alkaa sillee kihelmöimään, mut ei se oo kyllä särkeny missää vaiheessa [8|]

Purri: Just tuommosta reiskipua, mulla siihen lisänä paine nivusissa ja SIELLÄ... Sitten supistukset säteilee välillä reisiin.

Taitaa viikonloppuna tulla vauvoja[;)]

Itellä kivut vähä laantuneet, mutta jatkuneet panadolista huolimatta. Pinna juu kireellä[>:]
Mulla ei oo ollut mitää poltemaista kipua.
Tuossa hussin synnytyksen eri vaiheita taas ajankuluksi luin, niin mä taidan olla latenssi ja aktiivivaiheen välissä
pomppimassa[8|]  "Aktiivivaiheessa kohdunsuu on yleensä vähintään neljä senttiä auki ja kaulakanava hävinnyt"
Tuota vaihetta mulla tuskin viel on, jos eilen vasta 1cm auki ollut. En oikein ymmärtänyt tätä tuosta aktiivivaiheesta: " Jutteleminen ei enää tahdo onnistua"
Siis mitä tuokin nyt tarkoittaa sitten loppupeleis?

Oireita aktiivivaihelistasta mitä mulla on ollut nyt tänään ja lähipäivinä:
- Pahoinvointi (tänään oli)
- Suoli toiminut useammin
Kaipa noi kivut ollut suppareita ja tavallisia kipuja.
Eilen tuli taas valkovuotoa, mutta nyt ei taas mitää ollut.
Kettuilee toi lapsi mun sisällä...

Mulla on eilisestä illasta asti ollu huono olo, ja kaupassa meinas lentää ylen [:'(] saasta,että oli tuskaa kävellä takaisin.

Mammaliina: Ihan lopussa tulee tuo "jutteleminen ei enään..." sitä on niin keskittynyt jo siihen hengittelyyn ja kivun lievittämiseen ja vauvan syntymiseen, että kaikki muut vain jää ulkopuolelle, sitä ei näe,kuule tai reagoi enään mihinkään ulkopuoliseen tapahtumaan.

Nyt mä meen tirsamaahan, ja jatkan siivoilua myöhemmin.

Hei.
Mulla on elokuun 30 pvä ollu laskettuaika ja vieläpä mä täällä kotosalla olen ja odottelen eikä ole neuvolatädin mukaan laskeutunutkaan vielä ja kiinnittynyt :/
Eli syyskuulle kun tämä menee,ajattelin kirjoittaa tänne teidän puoliskolle :)
Me ollaa miehen kanssa käyty viikko jo lenkillä joka ilta ja eilenkin kävetliin 4km yhteensä,kotiin tultua tärisin,oli huono-olo,mahaan sattui ja suolta painoi sekä sattu kauheesti.. tämä meni kuitenkin ohi hetken kuluttua.. Alaselkää on ruvennut särkeen viikkoja sitten ja hiukan taukoa nyt ollut,taas muutama päivä sitten alkoi alaselkä säryt ja nipistelyt mahan kohdalla.. liitoskipuja on vasemmalla puolella ja paukkuu noustessa ylös sängystä.. pahoinvointia esiintyy silloin tällöin ja väsymystä reilusti sekä päänsärkyäkin päivittäistä.. Että kuinkahan kauan vielä menee.. :)

Teretulemasta Kirppu!

Täällä me syyskuiset jo malttamattomina odotellaan laitokselle pääsyä, hätäisiä kun olemma[;)][:D]

Tere tulemast Kirppu tälle puolelle! Mekin käydään miehen kanssa lenkillä melkeistä joka päivä ja lenkin aikana/ jälkeen onkin jo useaan otteeseen tullut vaikka minkälaisia oireita, mutta kummasti on rauhoittuneet, kun on päässyt kotiin takaisin. Mulla on tosiaan tänään laskettuaika, että jänskättä! Tsemppiä!

Päädyin käymään vain tuossa lähikaupassa kaupungilla hengailun sijaan, kun nousin tuossa aiemmin tästä sohvalta, niin alkoi taas aikaste repivät tuntemukset alavatsalla/ -selässä/ alapäässä. Nyt on kauppareissu tehty, omenapiirakkaa naamarissa ja voi keskittyä uuteen vauva-lehteen+ odotteluun, että jotakin tapahtuisi... Blaah..

Joo.. Kyllä täälläkin tuossa latenssivaiheessa ollaan. Jotakin tapahtuu, mutta mitä, sitä en tiedä[:D]

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,16512

PojanÄitii?? Celinaa?? Amanda?? Kuis te voitte? Amanda ainakin taitaa olla jo lähellä h-hetkeä, ellei jo yli[:)]

Kiitoksia paljon vastaanottamisesta :D
HaniMami: voi että,saa nähä miten menee sulla.. tsemppiä sulle milloin koitokseen joudutkaan :)
Juu,kyllä mullakin valmistautuneen sen verran usein kuitenkin noita tuntemuksia tulee muttei satu.. ei oikein osaa kuvailla.. tää odottelu ei ole kovin mukavaa kun yliajalle menny :) tahtois jo päästä tosi toimiin-.

Kirppu, sun pitää ottaa ittelles kans toi SSS-treenaus käyttöön ja tulista ruokaa antamaan vähä vauhtia koko touhuun [;)]

Mulla on siis nyt tunnin välein hyvin kipeitä supistuksia! Tosin, mä en huomaa mitää selkeää "piikkiä" sillon, ku supistaa, tunnen vaan et nyt sattuu [8|] Ja tota limaa tulee [:'(] Mitä kovempaa sattuu, sitä varmemmin sieltä limaa tulee [:'(][:'(][:'(] Ja reidet kihelmöi... Mut ei nyt sais syntyä ennen ku aikasintaa huomen illalla, ni saisin pidettyä lupaukseni isälle ja tehtyä vanhemmille ruokaa, ettei tartte Lapista palata tyhjän jääkaapin luokse...

Takaisin