joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

Pilpa: Sanotaan, että äidit ennen synnytystä laittaa pesän kuntoon (siis kodin[;)][8D][8D]), että kuulostaa siltä, ku siellä olisi tämmöistä ilmassa[;)][;)]

Eilen oli taasen harjoittelut käynnissä.

Aamulla heräsin siihen, että supisteli 10 min välein ja olin jo ihan innoissani. No nehän loppu sitten sen parin tunnin jälkeen, kun yritin niitä luonnollisin keinoin vauhdittaa.

Sitten käytiin kaupassa, niin sen jälkeen taasen pari tuntia 10 minuutin välein, mutta meni ohi.

Kun katseltiin leffaa miehen kanssa iltapäivällä sama juttu. Päätin ottaa sitä panadolia, kun aloin oleen aikas väsy ja kipee olo ja sainkin sitten nukuttua vartin, jolloin supistukset tietty loppui.

Illalla käytiin vielä kävelyllä, niin supisteli silloinkin kovasti, mutta illalla rauhoittui. Maha on sekaisin ja muksu möyrii ihan kummallisesti, mutta ei ainakaan oo rauhoittunut synnytystä ajatellen. Saas nähdä kuinka monta viikkoa vielä jatkuu nää harjoitukset, kun nyt on kohta sen kolme viikkoa suunnilleen joka toinen päivä ollut aikas kipeitä sessioita vähintään sen parin tunnin ajan. Nyt taas aamulla ihan normaali olotila, eikä tietoakaan siitä, että olisi koskaan ollut mitään supistuksia.

Ero aikaisempiin harjotuksiin on, että nyt supistus säteili vannemaisesti alavatsan menkkakivuista alaselkään ja päättyi selkeästi tuonne alapään seutuville sellaiseksi painetunteeksi, kun aikaisemmin on lähinnä tuntuneet tuossa alavatsalla menkkamaisena jomotuksena tai vastaavasti selässä. Ja selvä rajaisemmaksikin on muuttuneet, että pystyy sanomaan, milloin alkaa ja loppuu.

Saas nähdä kuin monta harjoituspäivää tässä vielä menee ennen tosi toimia. Laskettuun aikaan nyt se 4päivää.. Olisi kiva tietää, että onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään vai ollaanko edelleen samassa tilanteessa kuin viime lääkäri käynnillä. Toisaalta olisi kauhea pettymys, jos sitten todettaisiin, että ei nuo kivut oo vieneet yhtään lähemmäksi synnytystä[8|] Edelleen yritän sillä asenteella, että nautin näistä viimeisistä hetkistä itsekseni ja yritän rentoutua, kun en usko, että kiihtynyt odotus edistää ainakaan synnytystä.

Niin ja viimeiset kaksi päivää on puolen päivän aikaan iskenyt armoton käsien tärinä, eikös sekin ollut jokin merkki. Ja levottomuusväsymys: lepäillessä pitäisi alkaa tekemään jotakin ja kun tekee jotakin niin väsyttää niin armottomasti, että on pakko mennä lepäämään. Kait keho sitten kerää voimia tulevaan. Odotan vaan, koska muksu saa jonkun kalvon rikki tuolta sisältä päin, kun potkut on niin kipeitä välillä.

HaniMami: Kuulostaa tosi tutulta! [:D] Mullakin just noita 10 minsan välein tulevia jonkun tunnin kestäviä episodeja ollut noin 1-2krt/vrk torstaista lähtien ja muksu riehuu paljon. Tunteet heittelee ja energiataso vaihtelee totaaliväsymyksestä aikamoiseen touhuiluun. Sitten vielä aamupahoinvointia ja tärinähorkkaa on. Jännää jännää...

Mulla ei nyt viikkoon oo ollu mitää mainittavia suppareita tai särkyjä.. mut eilen ku nousin sohvalta ylös, ni tuntu semmonen hulahdus.. Aattelin sit tietty heti, et "hemmetti, jos oli lapsivettä" (mies kun ei ollu tulossa yöks kotiin, vaan on toisessa kaupungissa).. Mut ei se sit onneks ollu ku valkovuotoa, mitä oliki sit tullu aika ilosesti... Oli kotihousutki märkänä [8|] Mut odottelen vaan, et koskahan ne supparit alkaa taas tulemaan.. oli se viime viikonloppu sen verran supparirikas, et en nyt ihan heti odottanu, et ne loppuis ku seinään...

HaniMami: en mä jotenki usko [8|] Ku kaipa siitä ois pöksyihin jotain jääny? Siis muutaki ku märkää [:D] Mut en ainakaa muista, et ois "plumpsahtanu" pöntölle mitää, vaikka vessassa sit kävinkin... [8|]

hanimami: samanlaista oirehdintaa ku meikäläisellä:)

juu elikkäs...eilen yöllä heräsin aikas koviinkin kipuihin, käppäilin ympäri huonetta ku maatessa vaan supistusket tuntui epämiellyttäviltä. aattelin jo ihan pelon sekaisin tuntein että oisko se lähtö ny ? vai eikö? sit rupes jo ärsyttääkki et enkö mä tiedä ees koska synnytys on käynnistynyt[&:][:@] joku pari tuntia siin meni ja niin...mahaki meni ihan kuralle, herätin miehenki . panadolin ottamisen jälkeen sit kaikki lopahti ja ärsyttikin vähän ku ei sit päässykkään tositoimiin[>:] olin jo niiiiin varma!

mutta tänäänki päivällä aikas samanlainen supistus episodi oli käynnis...ja maha taas kuralla. mikä loppu sit taasen.

en kyllä oikeen pystynyt supistuksen välejä laskemaan kun tuntui että koko ajan oli kiu, vatta ihan kivikova, selkäsärky mutta sitten ehkän. 5min välein kipuun tuli selkeä huippu miä vähän hellitti.

oon kovin ollu sitä mieltä että kohta tulee ja vähän pauhannukki ympäri kyliä niin tietenkin sitten ollaan vielä yhtenä pallona monta vkoo...jos vaan yöt ja osa päivästä menee näin kipuissa tunnelmissa ni kyllä maani myyn

Ihan tuota samaa kipuilua on täällä ollut jo monta viikkoa... Eikä yhtään helpota olotilaa että napero veivaa kuin korkkiruuvi alapäässä välillä. Pää ei ole kiinnittynyt, vaikka ihan on omassa lähtö uomassa. Saakeli että pitääkin olla aivan liian tilava lantio
Isäntä sanoi tänään puhelimessa, että hällä ja naperolla on sopimus, ettei synny ennen kun isi on kotona hmm... Olihan tuo ihunasti, mutta...

Mä olen tänään vaan makoillu,nukkunu,tehny ruokaa, syöny...syöny vähän lisää, makoillu ja nukkunu. Ja ihan just menen saunaan Sen jälkeen makoilen vähän lisää, syön ja menen nukkumaan. Selvä suunnitelma

Mamma_76: Mulla saattaa olla sama juttu ton lantion suhteen. Muksu on ollut oikeessa asennossa jo kesäkuusta lähtien ja välillä porautuu alaspäin selvästi jolloin mahan korkein kohta laskeutuu ja tuntuu aika makiasti tuolla alaosastossa ja sitten taas pullahtaa ylös kuin korkki, jolloin mahakin nousee. Ees taas mennään. Mutta voihan se olla, ettei kiinnity lainkaan. Sehän on uudelleensynnyttäjillä ihan tavallistakin, joten sulla ainakin vois olla sellainen tilanne. Heiluu ja riehuu siellä ja laskeutuu vasta kesken tositoimien. Miten sulla on mennyt aiempien muksujen kanssa, ovatko laskeutuneet ajoissa? Toisaalta saattavathan synnytyksetkin olla ihan yksilöitä ja erilaisia samallakin äidillä [:)]

Oma äitini on synnyttänyt meidät kaikki kolme niin, ettei laskeutumisesta tietoakaan, mutta tositoimiin on päästy kuitenkin ennätysajassa, lyhin synnytys kesti 1½ h ja pisin 3 h. Minua odottaessaan hänellä alkoi synnytys niin, että meni vedet yöllä ja siinä vaiheessa vasta rupesin tunkemaan itseäni alemmas ja syntymään kului vesien menosta peräti 2½ tuntia [:D]

Pippula: Mun molemmat aikasemmat on ollu kiinnittyneenä jo hyvissä ajoin, ensimmäinen vähän liiankin..hmm...
Tää raskaus on ollut Aivan Kaikessa erillainen, todella outoa. Olen oikeesti voinut uskomattoman hyvin, verrattuna aikaisempiin. Vaikka ei saisi verrata, ja kaikki raskaudet on yksilöllisiä.. Niin siltikin todella omituinen olo, mielialat,kaikki.
Nyt on alkanut pelottamaan tuo synnytys, koska olen aikaisemmista selvinnyt "helpolla" niin tuleekohan tästä sitten jotakin kaaottista, kun kaikki muukin on mennyt totaalisesti nurinkurisesti [&o]

Olin aivan ylitunteellinen Elokuisten syntyneistä, ja Viljonkan synnytystarinaa odotan innolla, kotona kun voinut synnyttää.
Nyt menen rentoutumaan saunan lämpöön, josko tämä taas tästä...
Mielialat kuulemma saattaa vaikuttaa käynnistymiseen, ja kun oikein mietin...niin en ole "ehtinyt" kunnolla rauhoittumaan, kun koko ajan on sitten tullut jotakin *sensuuria*. Eli saattaapi olla, että kun isäntä saapuu kotiin, rauhoitun ja ja... *Huokailua*

Yötä kaikille...

Täällä on supistuksia ollu jo klo.16 asti... Välillä rauhottu ja nyt sit on oikeen urakalla tullu tosta 00.00 asti koko ajan. Kävin kuumassa suihkussa, ei auta, pidin lämpöpussia mahan ja selän päällä, ei auta, makaaminen ei auta eikä kävely eikä hieronta.. Nyt voimistuu koko ajan ja maha taasen sekasin.[:@] Tulis sitten jo, eikä vaan kettuilis koko ajan!!!! Menee hermo ja väsyttää!!!!!![:@]
Ja mies on kännissä... kuorsaa tuolla sängyssä...[:@]
Musta tuntuu että tää mukula punkee itteensä koko aika vaan alemmas ja alemmas.

Anteeksi kiukutteluni...[X(][:D][:@]
Palaan asiaan...

Amanda85: Voimia sinne! Kamalaa toi miehen kännäys tilanteessa, ihan anteeksiantamatonta [:@] Pistä se äijä ruotuun, sehän voi vaikka lähtö olla lähellä! Laske supistusten väliä ja pistä äijä vaikka kylmään suihkuun virkoamaan humalastaan. Ja varmaan kantsii soitella sairaalaan, jos menee ihan kestämättömäksi.

Täälläkin valvotaan. Kuume nousi taas heti, kun supistukset alkoivat taas illalla. Outo reaktio, mutta mä kuumeilen aika helposti ja usein korkeallakin kuumeella monesta asiasta (esim. viisaudenhampaan leikkaus, murtunut sormi, kaikki flunssat...) joten liekö jostain kehon stressireaktiosta tässäkin kyse. Supistukset hiipuivat taas yön aikana, tilanne siis rauhoittunut, mutta olo levoton. Aamupahoinvointi iski noin tunti sitten parin tunnin yöunien jälkeen ja maha sekosi. Tätähän tää on ollut jo pitkään. Nyt on myös niukkaa, veristä vuotoa, mahtaako limatulppa olla tulollaan... Jonkun tunnin päästä pitäis jo lähteä äitiyspolille, siellä olis meille aika tänään.

Mulla meni totaalisti hermot äsken. Kun tässä sängyllä istuskelin niin toinen kissani kävi kurkkaamassa vauvan sänkyviritelmää ja tuli sitten pokkana ihan viereeni ja kusaisi sänkyyn [:@] Kyllä sai elukka kyytiä! Passitin sen vessaan ja paiskasin oven kiinni! Ihan outoa käytöstä. Aistiiko se, että tunkeilija on tulollaan vai mitä ihmettä. Meni sitten kusta sekä lakanalle että kahdelle peitolla pussilakanoineen. Ihan kuin tässä kohtaa ei olis muuta tekemistä, kuin pestä koko hemmetin sänkytekstiilistö, argh! [:'(]

Jösses![&:]
 Onpas olluna levotonta aamuyön tunteina, itse myös 3-5 pyörin ja hyörin sängyssä, supisteli, närästi ja [:@] Sitten kun meinasin nukahtaa uudelleen, naapuri lähti moottoripyörällään töihin[:@]Ja kun sitä pitää tyhjäkäyttää 10 minsaa....ARG! Puoli 8 kun kello herätti olisi tehnyt NIIN mieli kääntää kylkeä ja jatkaa unta.

Piru Perikööt nuo kännäävät ukot, kunnei niillä ole mitään järjen juoksua!![:@][>:]

Amanda85: Kuulosti kyllä nuo sun supistukset jo ihan OIKEILTA! Toivottavasti olet jo synnärillä <3

Pippula: Et ole ainoa jolla menee hermot lemmikkien kanssa, sympatiani sulle annan! Tuntuu kuin oikein kiusallaan tekisivät asioita, saakeli kunnei tän mahan kanssa meinaa päästä kyykkyyn saatika sieltä ylös, monesti konttailen pitkin kämppää. nämä meidän karvaiset kun nottavat nokkiinsa tai osoittavat mieltään päästävät tuutin täydeltä laatikon viereen, tai eteisen nurkkaan. Mikään kikkakolmonen ei ole auttanut..Tämä kylläkin kuuluu luonteenpiirteeseen, eikä johdu vauvasta. (Sori,meni oftopic)

Amanda85: Täälläkin toivon, että nyt olisi ollut tosi kyseessä ja saisit nyytin kainaloon sekä miehen ruotuun. Hänen kuitenkin tulisi alkaa olemaan läsnä Teitä varten. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin.

Huh huh- Onhan ollu aamuyö monella[&:][&:]

Amanda: Toivottavasti joko helpotti supistukset ja olet päässyt nukkumaan- pääsee isä mukaan laitokselle, JOS on lähdön hetkellä selvinpäin/ olet laitoksella nyytti sylissä[:)][:)].
Mulla pistää vihaksi, että kännätään ylipäätään ja vielä tässä vaiheessa raskautta ja sunnuntaina, eikös se ole arkipäivä taas maanantaina[&:][&:]
Tsemppiä!!

Pippulalle kaikki sympatiat- tiedä vaikka osoittaiski mieltään se teidän katinrontti, joka pissii sänkyyn[:@][:'(].

Mammalle kans sympatiat- ei o kivaa pyöriä ja valvoa ja olla sitten nukkuneen rukous koko päivä[&o].
Päikkärit siis ohjelmistoon?

Kaika: Päikkärit on kuulunu ohjelmistoon joka tapauksessa kuukauden päivät. Olen ihan totuttanut itseni siihen ajatellen tulevaa [;)]

Amanda85: Mitenköhän sun on käynyt? Mahdatko olla jo synnyttämässä? Toivon, että miehesi tosiaan on ryhdistäytynyt.

Minusta kenenkään isäksi tulevan ei pitäisi enää tässä loppuvaiheessa ryypiskellä, kun koskaan ei voi tietää milloin lähtö on edessä. Yhdelle tutulleni kävi niin, että mies lähti iltakaljalle kavereiden kanssa ja vielä vähän suutahti siitä, että vaimo vannotti, että juo korkeintaan vaan pari ja tulee sitten kotiin. "Tietysti vaan parille, mitä sä oikein musta luulet". No eipä vaan kotiutunut äijä parin jälkeen ja just silloinhan se synnytyskin käynnistyi. Sairaalaan pääsivät kuitenkin aamuyöstä yhtä aikaa, mutta umpikänninen mies siellä sit yritti syödä sisua ja torkkua ja selviytyä ja synnyttävä vaimo joutui miestään siellä hoivaamaan. Ei hemmetti!!! Mutta käsitin, että tästä tapahtumasta tuli vaimolle ikuinen kiristysväline. Miehen vanhemmille ei kerrottu tämän toilailuista, mutta vaimo uhkasi, että kertoo heille kyllä, jos mies jatkossa tolloilee.

Mamma_76: Mulla kanssa päikkärit olleet pitkään ihan vakiokalustoa näiden öiden takia, mutta jostain syystä en ole moneen päivään jotenkin malttanut nukkua. Joku kumma levottomuus, hormonit varmaan. Seuraavaksi muuten elukan kanssa meinaan, että jos hankkisi kissaferomonia ja haihduttimen. Sen pitäis hillitä merkkailua ja hävittää vieraita hajuja ja tehdä niille turvallisen olon. Varmaan olisi viisasta käyttää sitä jossain eläinlääkärin pissitarkastuksessa, jos jatkuu vielä. Jotenkin vaan haiskahtaa merkkailulta tai mielenosoitukselta, sillä yhtenäkin päivänä oli tehnyt ulko-oven eteen.

Polikäynti tänään: Synnäriosaston ylilääkärin mukaan kohdunkaulan lyhentymistä on selvästi tapahtunut ja kohdunsuu auki 1 cm, jee! Teki sisätutkimuksen aika kovalla kädellä ja nyt on vuotanut verta ja hieman limaa sen jälkeen. Luulen, että tarkoituksella teki tuon, että vauhdittuu asiat vielä. Sain käynnistysajan puolentoista viikon päähän torstaille, mutta lääkäri sanoi löydösten ja oireideni perusteella olevansa melko varma siitä, ettei sitä aikaa tarvita, että synnytän jo ennen sitä [:)] Tämän mielestä muksu ei myöskään olisi niin suuri kuin edellisen lääkärin mielestä, noin kolmea ja puolta kiloa veikkaili tämän hetkiseksi painoksi. Istukassa oli hieman kalkkeutumaa, mutta sen toiminta ei ole vielä mitenkään heikentynyt tai vaarassa, mutta siinä on hyvä syy tehdä lasketusta ajasta eräpäivä synnytykselle. Kaikki mukulalla hyvin, nyt jännätään, että kauanko menee!

Heips, voisko vaikka tänne keräillä listaa kuka on menossa sektioon/käynnistykseen niin pysytään ajantasalla [:D] Voihan tosin olla että lähtö laitokselle tulee aiemmin sovituista päivämääristä huolimatta [:D]

Eli
Nimim. LA Sektio/Käynnistys RV Missä

Minzkuli 16.9 Sektio 9.9 39+0 Hyvinkää

Jos tuonne asti pääsen, niin....

Nimim.    LA    Sektio/Käynnistys RV        Missä

Minzkuli 16.9  Sektio 9.9                39+0    Hyvinkää
Pippula     9.9  Käynnistys 9.9.     40+0    Turku

Hih, Pippula meillä on siis sama päivä [:D]
Offtopic siitä sun masukipsistä, paljonko sulla meni noin suurinpiirtein kipsiä siihen.. kun noissa apteekin rullissa on n. 2m/ rulla

Takaisin