jälkivuodot ja supistelut

Kuinka pitkää suunnillee kestää noil tikeillä sulaa? Tai kui kaua toi alakerta mahollisesti on hellänä? Ku välillä on hyviä päiviä et alakerta ei vaivaa mut sit taas toisinaa sitä jomottaa niiku sinne haavoihi ja kirvelee kauheest etenki vessas käydessä.. Tekis miel jo petipuuhii mut nii kaua ku tota alakertaa kirvelee ja jomottaa ni on turha haaveillakaa :grin Tai no ei muutekaa nii kaua ku vuoto jatkuu :grin Vuoto on välil sellast kirkkaan punasta ja välil taas enemmä tummaa.. Kai se on iha normaalii et se veren väri muuttuu.
 
Mulla tulee lauantaita kaksi viikkoo synnytyksestä. Vuoto muuttunut ihan tosi vaaleanpunaiseksi ja aika niukaksi. Ikinä ei menkatkaan oo ollu mitenkään runsaat. Uskoisin, että vuoto olis siis pikkuhiljaa loppumassa. Pääsisi sitten kohtapuolin vähän nauttimaan miehen läheisyydestä^^
 
Alakerran paraneminen on aika yksilöllistä. Itelläni meni esikoisen synnytyksen jälkeen useempi kuukausi ennen kun alakerta ei enää ollu niin kipee, vieläkään ei oo kunnossa ja siitä synnytyksestä on kohta kaks vuotta... Jäi joku hermokipu ilmeisesti kun silloisen repeämän kohta edelleen kipeä. Onneks nää on vissii harvinaisia. Ja tällä kertaa selvisin ilman tikkejä ni alakerran jomotus loppui n. 3 viikon kohalla.
 
Täällä kohta 6vk synnytyksestä ja edelleen tihuttelee. Miks tää ei voi jo loppuu o_O
 
Mulla tehtiin sektio kuusi viikkoa sitten ja edelleen runsasta vuotoa ja seassa on verikokkareita.lisäksi alavatsaa särkee/jomottaa.Alan kyllä pikkuhiljaa huolestumaan [emoji16] kuumetta ei ole ollut.

Mulle tehtiin hätäsektio 5 vk sitte. tuos oli jo viikko vähä yli ihan veretöntä vuotoa, vuoto oli kylläkin aika limamaista tai sellaista kananmunan valkuaismaista ja runsasta ja välillä selkeästi keltaistakin vuotoa mukana. nyt sitte tänää aamulla tuli ihan kirkkaan punaista vuotoa pyyhittäessä ja nyt päivällä uudelleen . ei oo valunu housuihin asti mut silti. kummallista.

Sittentänään on vähä alkanj just vihloon tuolta syvältä vähä kohdun oikeelta puolelta tosi alhaalta... ehkä jopa emättimen kohdalta. en tiiä onko lantionpohjan lihaksissa vai esim oisko tullu joku kiinnike sisäisiin leikkauskohtiin/-arpiin tms. onneks ens viikolla on jo oma jälkitarkistus nii voi avautua näistä.
 
Nyt käyn taas epäilemään itseäni ja omaa järkevyyttäni, kun huomenna synnytyksestä 6vk ja edelleen turhustaa. Tänään tuli sit ihan kirkasta verilimaa ja eilen vetäsin vaunujen kanssa kunnon liikuntasuorituksen, eli yhden hillittömän ylämäen joka eteen sattui.. jalatkin siitä ihan soossina.. voiskohan tuo kirkkaampi johtua nyt ihan vaan siitä.. edelleenkäänhän mitään ei paljoa tule, lämpöä tuskin on, en oo edes kyllä mitannut.. ja oikealle puolelle alavatsaa kyllä on nyt illalla vihlonut todellanä ikävästi. Vähän tuntuu puukon viillolta, vaikkakaan ei ole tuonne puukolla viilletty. Tai ovikselta, joskus minulla ovis vihlasee (siitä tiesin tän marraskuisenkin oviksen aikataulun).. mut tää on tehny kipeetä nyt ehkä 10 kertaa illan aikana..
En haluais turhaan soittaa mihinkään ja olla hysteerinen. Kai tää sit joillain voi kestää 2 kuukauttakin? Toivottavasti ei sen enempää. :banghead:
 
Mullakin loppui vuoto mutta heti kun aloin jumppaamaan lantionpohjanlihaksia (vieläpä tosi maltillisesti) niin alkoi veristä vuotoa tulla. Uskon Mileim että sulla on vähän sama juttu että paikat ei vaan ole täysin parantuneet, joten ylimääräinen rehkiminen saa vuodon lisääntymään!
 
Mullakin vuotaa taas, varsinkin jos oon edellisenä päivänä kävellyt enemmän. Viikko synnytyksestä oli jo melkein loppu vuoto, mut nyt kun oon enemmän liikkeessä niin tulee kyllä. Tyttö nyt 2vk 2vrk. Edelliset jälkivuodot kesti ainakin 6 vk molemmat.
 
Hmm.. miulla tais kumminkin alkaa menkat nyt suoraan.. voikohan se olla mahdollista.. äsken vessassa käydessä ei jäänyt siitä epäilystä ja nyt jomotteleekin ihan samalla tavalla..

Mileim, tasan 6vk synnytyksestä..
 
Mullakin alkaneet menkat 6vkoavsynnytyksestä jokaisen aikaan. Neuvolassa epäilleet,mutta sen jälkeen tulleet joka kuukausi. En ole saanut nauttia vuodottomuudesta imetyksen aikaan.. Ja ne ekat menkka kuukaudet vuoto on ollut älytöntä vaikka kivut vähän laantuneet aiemmasta
 
Voiskohan tää munkin vuoto olla sit jo menkkoja.6 viikkoa sektiosta ja välillä vuotoa ei tullut tai ihan vaan tihrusti ja nyt tulee kirkasta veristä vuotoa paljon runsaammin. Neuvolasta jo käskettiin labrakokeisiin,jotka ilmeisesti olivat ok. Tänään tulee vielä lääkärin mielipide niistä,mutta hoitaja sanoi,että näyttää olevan raja-arvoissa.
 
Kyllä se munkin vuoro vaan muuttui taas punaiseksi eli jostain valuu verta joukkoon. Eppariarpikin on taas kipeä.. koita tässä nyt sit olla, jälkitarkastus onneks ens viikolla.
 
Kaksi viikkoa synnytyksestä ja vuotoa tuskin on.. vähän tulee vaalean ruskeaa vuotoa ja välillä punaista joukossa. Mutta todella vähän!
 
Voisikohan mullakin sittenkin olla, että menkat alkoi.. ei kyllä olis tarvinnut vielä. :wtf: Synnytyksestä lauantaina 5 viikkoa ja kuitenkin täysimetyksellä menty, niin elättelin toiveita että olisin säästynyt edes jonkun aikaa vielä ilman menkkoja..

Mihinkään ei kuitenkaan satu tai mitään ja oon treenaillut joka päivä lantionpohjalihaksia että tuskin tää siitä johtuu.. kuitenkin pari viikkoa mentiin tosi vähäisellä ja hailakalla vuodolla, että en näe tämän vuodon johtuvan mistään jäämistä kohdussakaan.

Mä kun en ole vielä edes päättänyt haluanko mitään ehkäisyä vai annetaanko toisen lapsen tulla sitten kun on tullakseen.. :shy: Ja kun mun ehkäisyvaihtoehdot on kierukka tai kortsu eli aivan ääripäästä toiseen, niin en tahtois ottaa kierukkaa vaan puoleksi vuodeksi ja kortsut nyt vaan on poissuljettu vaihtoehto epämukavuutensa (ja ennen kaikkea hajunsa!) takia..
 
Kyl nää miulla ainakin menkat on, ja samaa kastia kun joskus teininä tai heti synnytyksen jälkeen. En oo ihan varma vuodanko kuiviin :bored::grin
Noh, tammikuussa saa taas minipillerit, jos ne toimii niinku viimeks, ni sit ei tarttee kestää näitäkään kun 4-5 kertaa vuodessa :P
 
Mä voisin melkein nyt sanoa että jälkivuoto on loppunut; valkovuodon kaltaista niukkaa vuotoa tulee enää. Lauantaina tulee 5 viikkoa synnytyksestä.

Mä toivon, että menkat pysyisi poissa yhtä kauan kuin edelliskerroillakin synnytyksen jälkeen. Esikoisen syntymän jälkeen olivat 10kk poissa ja toisen pojan syntymänkin jälkeen lähes yhtä kauan, yli puoli vuotta kuitenkin. En yhtään kaipaa menkoja!
 
Mulla oli myös jo ekat menkat, tai ainakin luulen niin. Jälkivuoto kesti aika tasan 4 viikkoa joista viimeset 2 viikkoa oli ihan pienen pientä ruskeeta tiputteluvuotoa. 5 viikkoa synnytyksestä alko sitten pienen vatsajomotuksen kanssa ihan selkeä verinen vuoto joka kesti 5 päivää. Mietin vaan että olikohan ne nyt varmasti sitten menkat kun ennen raskautta mulla oli aina ihan järkyttävän kovat menkkakivut ja nyt oli vaan ihan kevyttä jomotusta alavatsalla? Voiko kuukautiskivut jotenkin lieventyä kun on synnyttänyt?
 
Mietin vaan että olikohan ne nyt varmasti sitten menkat kun ennen raskautta mulla oli aina ihan järkyttävän kovat menkkakivut ja nyt oli vaan ihan kevyttä jomotusta alavatsalla? Voiko kuukautiskivut jotenkin lieventyä kun on synnyttänyt?

Mä mietin samaa, mutta muistelisin jostain lukeneeni, että kivut saattaa kadota ja vastaavasti vuoto lisääntyä synnytyksen jälkeen.
 
Mulla huomattavasti vähentynyt kuukautiskivut ekan synnytyksen jälkeen :) mun mielestä hormonien vaikutus mielialaan ollut kovempi, mut toisaalta imetin koko ajan synnytyksen jälkeen aina yli tämän raskauden puolen välin..

Eli toivoa on siis oikeestikki, et kivuttomampaa luvassa :) ja mulla oli ennen esikoisesesta raskautumista todella kovat kivut aina aika ajoittain.
 
Mulla on kuukautiskivut selkeästi vähentyneet synnytysten jälkeen ja vuoto ei myöskään ole niin runsasta enää (siis on se runsasta mutta ei yhtä runsasta kuin ennen lapsia). Ennen lapsia oli pakko syödä kuukautiskipuihin särkylääkkeitä mutta lasten jälkeen ei ole enää tarvinut.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Takaisin
Top