jälkivuodot ja supistelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jälkivuodosta vielä semmonen varotus että vaikka olis niukkaa tai jopa loppunut niin vielä voi tulla hulahdus kun alkaa liikkua enemmän..
Voi ei,tuo on kyllä hyvä varoitus. Esikoisen aikaan lähdin mielissään lenkille ja ilman sidettä,kun luulin vuodon loppuneen. Kesken lenkin tunsin lämpimän hulahduksen,kun tuli ihan kunnon loraus verta housuihin. Oli tosi kiva kävellä loppumatka. Ja monesti käynyt niin ettei pariin päivään oo vuotoa tullut niin heti kun heittää siteen pois niin johan taas vuotaa :o nytkin kauppareissulle laitan siteen varuiksi,kotona ollut jo ilman. Ikävästi alkaa paikat hautumaan kun yli viikon vaipoissa kulkee..

Onko muilla kuukautiskipuja jälkivuodon aikana? Mulle tehty 2vk ja 3pv sitten kiirellinen sektio, oli tos välis jo melkein viikko tauko jälkivuodosta ja nyt alkoi taas rusehtava vuyo ja aina kun vuotoa tulee on menkakipua :0 onkohan jtn kohtu palautumisoireilua, soitin eilen näistä synnärillekin ja siellä kätilö tuumasi ettei usko et ainakaan mtn tulehdusta olisi kun ei ole kuumettakaan. Ällöttävä tää jälkivuoto kyl, pari tuntti tulee mtn tai vaikka koko pv mtn ja iloisena ota siteen pois niin sit onkin housut ihan veressä -.- Esikoisen aikana tuli niin niukka jälkivuotoa että pärjäsin pelkällä pikkuhoususuojalla

Miulla on kuukautiskipumaista kipua ollut tänään ja eilen, vuotoa ei oo tullut enää nimeksikään.. ihan superhailakkaa punertavaa ja saman verran ku valkkaria yleensä normioloissa tulee..

11 päivää synnytyksestä ja vuotoa on edelleen.. Kuukautisvuotoon verrattavaa eikä ole muuttunut edes ruskeaksi vuodoksi.

11 päivää synnytyksestä ja vuotoa on edelleen.. Kuukautisvuotoon verrattavaa eikä ole muuttunut edes ruskeaksi vuodoksi.

Ihan normaalia. Itse vuosin esikoisen aikaan 6 viikkoa, ennenkuin oikeasti loppu. Tottakai loppuakohti riitti vain pikkuhousunsuoja, mutta jos ei ole hajuja ja kipuja, kuumetta ym. Niin sitä saa vuotaa :)

epämiellyttäväähän tuo toki on, ja aina voi vielä vauvan neuvolakerroilla terkkarilta varmistaa. Itse neuroottisena halusin että täti katsoi aina myös sektiohaavan, että onhan se ihan normaalin näköinen..

Tuo hajuasia vähän vaivaa kun en tiedä mikä on epänormaali haju? Kyllähän se vuoto on kokoajan haissut.. Tai ainakin siteitä vaihtaessa on huomannut että ei se nyt mitenkään hajutontakaan ole. Vähän toki olen neuroottinen itsekin, kun tänään on alavatsassa samassa kohdassa tuntunut ajoittaista kipua. Kovasti pelkään kohtutulehdusta, vaikka ei tässä nyt mitään selkeitä merkkejä olekkaan.

Minulla huomenna 4 viikkoa synnytyksestä ja edelleen vuotaa ihan kuin olis niukat kuukautiset. Välistä myös jotain menkkamaisia vihlaisuja ollut. Ei vieläkään näy loppua vuodolle :/

Mulla vuoto on sellaista hailakan vaaleanpunaista/vaaleaa, melko limamaista eli enempi valkovuotoa muistuttavaa ja nyt on pari päivää mennyt pelkillä kalsareilla - vaikka vaihtaa ne pitää pari kertaa päivässä, jotenkin tuntuu mukavammalta, kun ei paikat "muhi" viikkotolkulla siteissä.

Onko muita jolla tehty sektio? Mulla ehti haava jo paranemaan,mutta tänään taas tihkuttaa verta. Nyt on 3 viikkoa sektiosta. Kävin vaunulenkillä ja kaupassa ja sen jälkeen alkoi uudestaan ja nyt myös vähän kipuilee

Kyllähän se veri varsinkin jos pääsee
Muhimaan useita tunteja siteessä jollekin "tuoksahtaa". Kysyisin kyllä neuvolasta jos se jotenkin haisee vahvasti. Vaatteiden läpi. Oudolle, erilaiselle kuin aluksi?

Vaikea kysymys! :o

Mulle sanottiin neuvolassa että ei se jälkivuoto normaalistikaan ruusuille tuoksu, mutta jos on tulehdus niin silloin haju on selkeästi pahempi ja "kalamainen". Ja mun käsittääkseni kohtutulehdus nostaa kyllä kuumeenkin. Ja jälkivuotohan voi kestää tosi pitkäänkin, mulla pahin vuoto kesti n. 2 vuorokautta ja verta tuli kun saavista kaatamalla. Sen jälkeen muuttu normi kuukautisia vastaavaksi ja viimeset pari viikkoa on vähentynyt koko ajan. Edelleen joudun pitämään sidettä kun tiputtelee vielä vähän pitkin päivää, ja synnytyksestä nyt siis 24 päivää. En siis olis mitenkään huolissaan ellei jotain ihan selkeitä tulehdukseen viittaavia oireita tuu, tai jotain isoja hyytymiä tms. Ja ainahan kannattaa kysyä neuvolasta jos huolettaa niin saa ainakin itselleen mielenrauhan :)

Onko muita jolla tehty sektio? Mulla ehti haava jo paranemaan,mutta tänään taas tihkuttaa verta. Nyt on 3 viikkoa sektiosta. Kävin vaunulenkillä ja kaupassa ja sen jälkeen alkoi uudestaan ja nyt myös vähän kipuilee

Minulle tehty 2 vuotta sitten ja ei kyllä itselleni tihkunut yhtään verta. Ehkä kannattaisi soittaa neuvolasn tai näin vloppuna sairaalaan?

Mulle tehtiin hätäsektio noin 3 vk sitten ja vieläkin tulee välillä kirkasta verta ja välillä hyytymiä pieniä mutta minulle on vakuutettu että ne on ihan normaaleja ja sektionkin jälkeen vuotoa voi tulla ihan yhtä pitkään... ehkä vähän vähemmän. tällä hetkellä jo pikkarisuojalla pärjää hyvin.

Mulla jälkivuoto kesti hätäsektion jälkeen 4vk. Alkuun tuli muutaman päivän pieniä hyytymiä. Vuoto oli aika niukkaa ja välillä oli vuodottomia päiviä. Jälkivuoto oli minusta oudon tuoksuista ja alavatsa oli kipeä, joten epäilin kohtutulehdusta. Kävin kaikki testit tekemässä ja mitään tulehdusta ei ollut. Jälkisupistuksia minulla ei onneksi ollut! En tiedä sitten oisko sektio vaikuttanut siihen, koska sitä edellisen raskauden jälkeen oli tosi kivuliaat jälkisupistukset.

Nyt 2vkoa synnytyksestä ja pitkiä aikoja on ettei vuoda mitään,mutta heti kun siteen ottaa pois,niin johan sotkeutuu housut. Tosi ärsyttävää. Sidettä kun pitää,niin hautuu alapää ja lenkillä käydessä häiritsee. Olenkin miettinyt niitä mainoksia,joissa sanotaan että et edes huomaa siteen olemassa oloa ja nainen mainoksessa vetää jotain hiki treeniä. Minä huomaan kyllä.. Tänään ollut vähän menkka jomoa vatsassa,aina alkanut kuukautiset tosi pian synnytyksestä. 6 viikoa tais viime synnytyksen jälkeen olla kun alkoi jo menkat. Hirvee vuoto määrä mutta kivut onneksi helpottaneet mitä oli ennen synnytyksiä

Reilu 2 viikkoa synnytyksestä ja jälkivuoto loppunut, voiko se näin pian... :0

Miullakin 3vk ja vuoto oli pois 2pv. Huomenna (ens yönä) 4vk synnytyksestä ja tänään on taas vuotanut.. Ja niin jo innostuin. Mietin eka et oisko nää nyt voinu olla jo vaikka menkat sit, mut tuskin kun on niihin nähden vähäistä..
Kai se voi kuitenkin loppua ennen sitä "normaalia" 4-6 viikkoakin, siihen en osaa vastata tän paremmin.

2,5vkoa synnytysestä ja nyt toinen täysin vuodoton päivä. Viikon oli jo tätä ennen että yksi liraus siteeseen tuli päivässä,muuten ei edes vessassa pyyhittäessä.. Mutta vielähän se kerkee taas alkaa uudelleen

Neuvolassa käytiin vauvan kanssa tänään. Terkkari sanoi että vuotoa voi tulla vielä myöhemmin vaikka nyt ei tule. Esim. Kun alkaa kunnolla liikkua. Etten sitte säikähdä jos tuleekin.

Minulla oli noin parin viikon jälkeen lähes vuoto loppunut ja meinasin jo innostua, niin eikö se alkanut uudelleen ja jatkunut siitä vielä seuraavat pari viikkoa. Nyt kuukausi synnytyksen jälkeen vuoto näyttäisi vihdoin loppuneen. :)

Takaisin