jälkivuodot ja supistelut

Täälä oli kaks päivää ilmsn vuotoja,tänään pyyhkiessä tuli paljon ruskeaa vanhaa verta.. Tosi ärsyttävää,toivottavasti loppus pian
 
Itelläni aikaa siitä kun viimeksi ollut tätä jälkivuotoa ym. Onko muilla tätä että vessassa käydessä varsinkin pissimisen loppuvaiheessa ja kakkoshädällä sattuu sinne syvemmälle välilihan alueelle? Sellasta viiltävää kipua. Kun ei oo enää muistissa miten oli viime kerralla. Viikko ja yksi päivä synnytyksestä nyt.
 
4 viikkoa synnytyksestä ja vieläkin kipua ja vuotoa sekä haisevaa vuotoa alkanut tulla.
Repesin & tehtiin välilihan leikkaus. Ihmettelin kun synnytyskertomuksessa ei mainita tikkien määrää, miksi? Onko niitä niin paljon?
Huomenna varmaan pitää soittaa synnärille kun on vieläkin kipeä ja ihmetyttää tuo haiseva vuoto.
Pelottaa että jos haava on repeytynyt tms

voiko vielä synnärille soittaa ja kysellä vai onko suoraan neuvolan juttuja??
 
4 viikkoa synnytyksestä ja vieläkin kipua ja vuotoa sekä haisevaa vuotoa alkanut tulla.
Repesin & tehtiin välilihan leikkaus. Ihmettelin kun synnytyskertomuksessa ei mainita tikkien määrää, miksi? Onko niitä niin paljon?
Huomenna varmaan pitää soittaa synnärille kun on vieläkin kipeä ja ihmetyttää tuo haiseva vuoto.
Pelottaa että jos haava on repeytynyt tms

voiko vielä synnärille soittaa ja kysellä vai onko suoraan neuvolan juttuja??

Minuakin tikkailtiin aika paljon mutta en tiedä yhtään montako tikkiä laitettiin..
 
Jos tikkejä joutuu enemmän laittaa niin niitä ei sillon yleensä lasketa. En tiiä minkä määrän vielä laskevat. Miullakaa ei tietoa monta tikkiä esikoisen synnytyksen jälkeen laitettiin, veikkaan jotai 10-20 välillä. Tällä kertaa ei onneks ollu tikattavaa.
 
Mulla ei tule enää veristä vuotoa mutta housuihin valuu jotain vetistä nestettä, en ole varma onko valkovuotoa vai mitä.. Haisee kumminkin jonkin verran. Kipuja ei ole. Onko muilla?
 
Mä istun taas synnärillä.. Tarkastavat ja ottavat verikokeet, koska epäilivät tulehdusta... Mulla siis haisee vuoto ja kivut vieläkin ja yli 4 viikkoa synnytyksestä..välilihan leikkaushaava siis kyseessä..tosi kiva...:sad001
 
Sellaista vetistä lirua mullakin, pikkuhousun suoja liian ohut ja side liian paksu ivuotoa ajatellen - sit oon huomannut, että jos pidän psri tuntia jompaa kumpaa, niin alkaa jomottaa silleen jännästi välilihaa ja ulompia häpyhuulia. Alakerta myös vieläkin turvoksissa, epparihaava ei varsinaisesti ole kipeä, kosketusarka kylläkin ja jossain tuolla sisällä vihloo välillä..
 
Mulla ei ole ollut mitään kipuja, mutta olen ihmetellyt, miten pientä vuoto on ollut jo muutaman päivän. Lähes loppu! Sitten eilen yhteen tavalliseen päiväsiteeseen oli tullut kirkasta vuotoa ihan täpötäyteen. Toivottavasti ei ennakoi ongelmia. Aiemmissa synnytyksissä jälkivuoto on kestänyt kuutisen viikkoa, joten tää nyt oliskin outoa, jos vuoto loppuis parin viikon kohdalla! Pari tikkiä on, ja niitä on alkanut kutittaa nyt kun vuotoa ei juuri ole.
 
Välillä vuotaa paljon ja sattuu vatsaan ja sitten enää pyyhittäessä ja välillä täysin vuodotonta. Ei koskaan tiedä pitääkö sidettä vai ei ja vuotaakohan vai ei.. Vuotaisi nyt kerralla tai loppuisi kerralla,hautuu alapää näissä vaipoissa. Synnytyksestä lauantaina tulee 4vkoa
 
Onko jollain vastaavaa,mulla huomenna 4vkoa synnytyksestä ja jälkivuoto vähentynyt,välillä hetkiä ettei vuoda ollenkaan. Sitten kun vuotoa tulee niin se on ihan tumman ruskeaa ja välillä lorisee ihan pyttyyn saakka. Nytkin imuroin koko asunnon ja sen jälkeen tuli vuoto loraus. Välillä vatsaa jomottelee kuin menkoissa ja välillä olo on etova.. Tiedä nyt näistä mikä on normaalia ja mikä ei. Jos jollain muulla vastaavaa niin voisi ehkä vähän rennommin olla. Tuntuu että koko ajan saa jostain stressata ja onko normaalia yms..
 
Miulla ei jälkisupistuksia ollu ku pari päivää mut vuoto jatkuu, on kyl niukentunu huomattavasti siitä mitä oli ekat päivät. Vuoto haiskahtaa mut taitaa olla ns. normaalia verenhajusta.
Miust tuntuu et noi leikkaushaavat on menneet kipeämmiks. Tai parina päivänä kirveltäny ja istuminen on välillä hankalaa. En tiiä onks iha normaalii kipuu. Muuten on alakerta alkanu paranemaa et ei sillee enää pakota mut toi kirvely etenkin pissalla käydessä. Meil on viel huono juttu sillee et vessassa ei oo käsisuihkua niin en saa joka vessa käynnin jälkeen suihkuteltuu haavaa et en tiiä kärsiiks se sit siitä. Oon jollai kipolla yrittäny kaataa vettä alakertaa et vähä sais huuhdeltua.
 
Onko kellään muulla tullut kipeää pattia alapäähän? Sattuu ihan koko ajan istuessa ja kävellessä. Aattelin kattoa v-lopun yli ja jos ei häviä tai ala parantumaan,niin varaan maanantaina lääkärin.On vaan tosi ärsyttävä vaiva, kun tällä hetkellä tarvii istua niin paljon,kun imettäessä menee niin paljon aikaa ja koko ajan istuminen sattuu...
 
Vimpa täällä vastaavaa, oon jo paristi luullut et loppuuvat kokonaan ja sit vaikka pitkän vaunulenkin tai imuroinnin jälkeen onkin lorahtanut ruskeaa vuotoa ihan reilummin, mut niin, että normaalit pikkuhousunsuojat ovat aisoissa pitäneet. Veristä kunnolla ei oo onneks nyt ollut, viikko sitten oli vielä muutaman kerran kirkkaampaakin tihuttelua.

Omena1987 voiskohan patti olla joku pukaman tyyppinen? Itellä pukamat vaivaa edelleen, kipeitä eivät onneks enää oo, mut inhottavia muuten... Ne voi olla ihan kivikovia ja superhyperkipeitä, kun veri pakkautuu.. miun mielestä verisuoneen voi tollanen tulla alapäässä muuhunkin kohtaan kuin pyllyreiän ympärille, mut lääkärihän en ole..

Mileim + neiti 1kk 1vk 1pv
 
Vimpa täällä vastaavaa, oon jo paristi luullut et loppuuvat kokonaan ja sit vaikka pitkän vaunulenkin tai imuroinnin jälkeen onkin lorahtanut ruskeaa vuotoa ihan reilummin, mut niin, että normaalit pikkuhousunsuojat ovat aisoissa pitäneet. Veristä kunnolla ei oo onneks nyt ollut, viikko sitten oli vielä muutaman kerran kirkkaampaakin tihuttelua.

Omena1987 voiskohan patti olla joku pukaman tyyppinen? Itellä pukamat vaivaa edelleen, kipeitä eivät onneks enää oo, mut inhottavia muuten... Ne voi olla ihan kivikovia ja superhyperkipeitä, kun veri pakkautuu.. miun mielestä verisuoneen voi tollanen tulla alapäässä muuhunkin kohtaan kuin pyllyreiän ympärille, mut lääkärihän en ole..

Mileim + neiti 1kk 1vk 1pv
"hauska" kuulla,että en ole ainut jolla vastaavia vuotoja on.. Mietin jo,että eikai mitään kohtu tulehdusta oo,kun ei siitä oo kokemusta. Vähän side haiskahtaa,mutta voi olla kun hikoilee kovasti ja monet housut jalassa ja hautuu vehje,niin ei varmaan ihme ettei ihan ruusuille tuoksu.
 
En usko et ois tulehdusta, se yleensä nostaa kuumeenkin ja sen voi tosiaan haistaa ja sillon sitä ei kuulemani mukaan tarvii miettii onko vai eikö. :)
 
Mileim,kiitos infosta :) luotan siis siihen,että tämä on ihan normaalia. Kuumetta ei oo ollu ollenkaan ja hyvä niin.
 
Huomenna synnytyksestä 4 viikkoa ja tuollaista ruskeaa pienehköä vuotoa tuhruttelee edelleen...Välillä saattaa tosiaan tulla vähän enemmänkin. Sais jo mun puolesta loppua...En muista kuinka kauan jälkivuoto kesti kahdesta ekasta lapsesta.
 
Miulla nyt 2vk 5pv synnytyksestä ja tän viikon jälkivuoto ollu jo paljon vähäisempää. Esikoisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti 6 viikkoa joten nytkii olin varautunu samaan. Taitaa päästä vähemmällä tällä kertaa koska viimeks väheni vuoto tällee vasta 5 viikon kohalla. Tänäänkii ois pärjänny pelkällä pikkuhousunsuojalla.
 
Mulla tehtiin sektio kuusi viikkoa sitten ja edelleen runsasta vuotoa ja seassa on verikokkareita.lisäksi alavatsaa särkee/jomottaa.Alan kyllä pikkuhiljaa huolestumaan [emoji16] kuumetta ei ole ollut.
 
Takaisin
Top